Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM

Post autor: Detektor » pt cze 17, 2016 19:54

piekn18 pisze:Teraz jeszcze pytanie, mam nadzieje ostatnie - czy po zamontowaniu uszczelki nie można uruchamiać silnika przez jakiś czas?
Pytaj do woli jeżeli czujesz taką potrzebę ,w końcu po to jest to forum. Jeśli chodzi o odpowiedz na twoje pytanie, to możesz odrazu odpalać i jechać.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

piekn18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt cze 18, 2013 08:13

Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM

Post autor: piekn18 » pn sie 01, 2016 15:24

Wszystko porządnie wyczyszczone (odtłuszczone), nowa uszczelka elring, śrubki zakręcone w odpowiedniej kolejności i żadnych sylikonów!!!
Dodatkowo pod śruby dołożyłem podkładki żeby lepiej dociskały uszczelkę w miejscy śrub bo te oryginalne już były trochę wyciśnięte.
Efekt końcowy - czysto, bez grama oleju.
Problem znaczenia terenu oraz ubywającego oleju rozwiązany! :D :okej:



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM

Post autor: Detektor » śr sie 03, 2016 18:12

piekn18 pisze:Problem znaczenia terenu oraz ubywającego oleju rozwiązany!
No i gitara, fajnie że udało Ci się pozbyć problemu bo dla wielu z nas był on czasami upierdliwy.
Szerokiej drogi i bezawaryjności. Pozdro :pub:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Piter88m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 19:34

Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM

Post autor: Piter88m » czw paź 05, 2017 19:32

Mam takie małe pytanie, jak dotrzeć do tylnych śrub kapy ? tam nie mam jak podejść znacie jakiś cfancyk ?



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2152
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM

Post autor: majster heniek » sob paź 07, 2017 08:25

needved pisze:Polecam uszczelkę Victor Reinz
a ja nie polecam uszczelka jest o 2mm niższa od uszczelki Elring 577.240
po około 1,5 miesiąca użytkowania wywaliło mi olej z silnika


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM

Post autor: wesol » sob paź 07, 2017 10:56

Odpowiednie klucze i odkrecasz w 5-10 minut.
Uszczelke ori trzy-wargowa. Zawsze tez mozna podpilowac kolki dystansowe to bedzie mocniej dociskac poktywe do glowicy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Mateo301088
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt cze 05, 2018 10:17
Auto: Volkswagen Golf 1.9 TDI PD 74kw ATD
Silnik: ATD

Re: Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM

Post autor: Mateo301088 » śr maja 01, 2019 09:31

piekn18 pisze:
pn sie 01, 2016 15:24
Wszystko porządnie wyczyszczone (odtłuszczone), nowa uszczelka elring, śrubki zakręcone w odpowiedniej kolejności i żadnych sylikonów!!!
Dodatkowo pod śruby dołożyłem podkładki żeby lepiej dociskały uszczelkę w miejscy śrub bo te oryginalne już były trochę wyciśnięte.
Efekt końcowy - czysto, bez grama oleju.
Problem znaczenia terenu oraz ubywającego oleju rozwiązany! :D :okej:
Do dzisiaj masz kolego spokój? Bo ja wlasnie boryka sie z tym problemem co Ty wtedy :) Ale po przeczytaniu powyższych postów mam nadzieje że sobie tym razem poradze...


VW GOLF IV 1.9 TDI PD 74kw ATD 2003r

Mateo301088
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt cze 05, 2018 10:17
Auto: Volkswagen Golf 1.9 TDI PD 74kw ATD
Silnik: ATD

Re: Wyciek oleju spod pokrywy zaworów Bora 1.9 AJM

Post autor: Mateo301088 » wt maja 21, 2019 21:40

Detektor pisze:
czw cze 16, 2016 21:37
piekn18 pisze:A czy kolejność dokręcania śrubek jest tutaj istotna?
Tak, jak najbardziej. Przykręcasz z grubsza w takiej kolejności lub stosujesz lustrzane odbicie tej numeracji, decyzje pozostawiam Tobie.

Obrazek

A teraz opiszę sposób w jaki to powinieneś zrobić. Gdy zaczynasz od nr.1 to przykręcasz powoli dopóki nie wyczujesz pierwszego delikatnego oporu a gdy go
wyczujesz to odrazu odpuszczasz i zostawiasz. Następnie przechodzisz do nr.2 i tak po kolei dalej aż do 13-tej śrubki. Gdy dojdziesz do ostatniej to zaczynasz
wszystko od początku tylko zaczynasz dokręcać normalnie acz kolwiek z wyczuciem. Żeby mieć pewność ,że dobrze to zrobiłeś to możesz sobie rozbić
takie przykręcanie nawet na 3 tury z tym ,że pamiętaj ta pierwsza tura jest najważniejsza bo tylko delikatnie przyłapujesz te śruby do głowicy.
Nie zapomnij dokładnie odtłuścić rantu głowicy zanim zaczniesz przykręcać pokrywę z nową uszczelką.
Powodzenia.
Dzięki kolego!!! Zrobiłem Twoim sposobe i prawdopodobnie jest wszystko ok. Wczesniej kupiłem 2 uszczelki REINZ'a i okazaly sie kompletną klapą (no chyba ze zle dokrecalismy z kolegą śruby) W każdym razie uratowałeś mi d... bo juz w ostatecznosci mialem w glowie zakup nowej pokrywy PIONA!


VW GOLF IV 1.9 TDI PD 74kw ATD 2003r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 61 gości