2.8 V6 DBE odpalanie

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

gmelc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:17
Lokalizacja: ONY

2.8 V6 DBE odpalanie

Post autor: gmelc » czw paź 05, 2017 14:53

Na wstępie zaznaczę, że tekst będzie długi :D
Problem Panowie z odpalaniem. Auto to Seat Leon 1M 4x4 2.8 V6 BDE.

Sprawa wygląda tak, że auto odpala zawsze za 1 razem i zawsze pracuje normalnie. Nawet po tygodniowym postoju.
Problem występuje, gdy auto jest zimnę (po nocy czy tam dłuższym postoju) i zaraz po odpaleniu zgaszę samochód i chcę 2 raz odpalić. Wtedy bez dodania gazu nie odpali, a jak już odpali to nie równo pracuje, tak jak gdyby któryś "gar nie pracował i budą trzęsie jak gdyby zaraz miała się rozlecieć. Gdy auto się zagrzeje pracuje normalnie i odpala normalnie.
Komputer pokazuje wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach i jest to losowe.

Kable i świece sprawdzone, czujniki temperatury również.
Ktoś mi powiedział, że problem może być w pompie paliwa i cofaniu się paliwa, więc zmieniłem na nową ale nic to nie dało.

W ASO Seata stwierdzili, że mogą być przestawione zmienne fazy rozrządu i jak już rozbiorą to od razu rozrząd do wymiany, bo 220tyś km i prawdopodobnie ori łańcuch jeszcze. Cena rozrządu i robocizny w ASO powala, a na pytanie czy na 100% zlikwidują usterkę odpowiadają, że nie wiedzą.....

Teraz pytanie do Was, czy ktoś ma jakiś inny pomysł co to może być i jak to zlikwidować. Chyba, że ktoś potwierdzi, że to faktycznie przestawione fazy.
Mechanik ze mnie taki, że sam zmienię olej i klocki ale rozrząd to dla mnie czarna magia więc proszę o prosty język :D



Ladro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.8 V6 DBE odpalanie

Post autor: Ladro » pn paź 23, 2017 19:15

Temat przerabiany w audi 3.2 i porsche panamera. Wypadanie zapłonów.W audi zostało wymienione wszystko wraz z rozrządem i dalej to samo.Winny w obu przypadkach był przytkany jeden z katalizatorów.

BDE nie ma kabli tylko cewkę na każdym cylindrze.


3 x PG było
czas na VR6+ obecnie corrado 2.8 24V BDE.Za jakiś czas r32.

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości