***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Tak, bo myślisz że każdy jeden 2.0 TDI po dwudziestu tysiącach kilometrów ma pompę do wymiany. Jest coś takiego jak prewencja i profilaktyka. Słynne wałki w V6 TDI się nie wycierają nadmiernie jeśli dbasz o silnik. W każdym innym silniku walki też potrafią się wytrzeć, no chyba że masz silnik nowej generacji w którym nie potrzeba układu smarowania bo żadna część nie styka się z inną, i panewki się nie zużywają, tak samo jak pierścienie w cylindrach, czy popychacze zaworów.. bądźmy poważni. Pytam o proste rzeczy, nie o stereotypowe poglądy.
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jak wiesz lepiej to po co pytasz na forum? Skoro uważasz że ludzie mają, jeżdzą itd..tak mają połamane ręce w szpitalach, rozwodzą się, kradną...można isć w tę stronę.
Jak Ci się posypią pompowtryski gdzie regeneracja to ok 700 zł/sztuka albo nowe 1500 sztuka to wtedy zobaczysz co to znaczy ludzie mają itd..głowica się rozleci kolejne tysiące.
To nie 1,9 tdi 90 konny z Golfa IV bez dwumasy gdzie koszty napraw były prawie na poziomie 1,6 mpi.
W diesla 10 tys można włożyć i to będzie norma.
Rób jak uważasz, lepiej wybierz 1,9 tdi + wirus (unikaj jedynie BXE wersji)
A jak koniecznie 2,0 tdi PD to mniej więcej ceny wyglądają tak: (na przykładzie 140 konnego z Passata B6/Golfa V)
- Pękanie głowicy - 2500 zł
- regeneracja wtryskiwacza - 700 zł/sztuka
- regeneracja turbosprężarki ok 1000 zł
- Wymiana wadliwej pompy oleju ok 500 zł
- zawór EGR regeneracja 400 zł
- sprzęgło z kołem dwumasowym: ok 1600 zł
- Świece żarowe ok 300 zł/ kpl
Jak Ci się posypią pompowtryski gdzie regeneracja to ok 700 zł/sztuka albo nowe 1500 sztuka to wtedy zobaczysz co to znaczy ludzie mają itd..głowica się rozleci kolejne tysiące.
To nie 1,9 tdi 90 konny z Golfa IV bez dwumasy gdzie koszty napraw były prawie na poziomie 1,6 mpi.
W diesla 10 tys można włożyć i to będzie norma.
Rób jak uważasz, lepiej wybierz 1,9 tdi + wirus (unikaj jedynie BXE wersji)
A jak koniecznie 2,0 tdi PD to mniej więcej ceny wyglądają tak: (na przykładzie 140 konnego z Passata B6/Golfa V)
- Pękanie głowicy - 2500 zł
- regeneracja wtryskiwacza - 700 zł/sztuka
- regeneracja turbosprężarki ok 1000 zł
- Wymiana wadliwej pompy oleju ok 500 zł
- zawór EGR regeneracja 400 zł
- sprzęgło z kołem dwumasowym: ok 1600 zł
- Świece żarowe ok 300 zł/ kpl
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Pastusiak, dziękuję za wyjaśnienie tego co na myśli miałem ino mi się tyle pisać nie chciało sam mam 2.0 tsi z dsg przerobionego na gaz ale wiem z czym taki zakup się wiąże i co się może popsuć a nie że mam podejście "inni jeżdżą to co ja nie pojeżdzę " mam diesla 1.9 który jest porządnym silnikiem a Ty się chcesz pchać w 2.0 nie ma problemu przecież to nie my będziemy za ewentualne naprawy płacić. Gdzie nie przeczytasz o 2.5 to doradzają ten silnik ale Ty wiesz lepiej i jego też możesz przecież nabyć
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
koszty podobne jak w 1.9 TDI pod każdym względem eksploatacyjnym jak rozrząd, hamulce, oleje filtry itp... olej wyłącznie z normą 505.01 dedykowany do pompowtryskiwaczy. Miałem dwa auta na pompowtryskiwaczach, łącznie przez 9 lat, zrobiłem nimi pod 300 tys km i w żadnym nie miałem problemów ani z turbiną, ani z pompowtryskiwaczami, wymieniałem sprzęgło z dwumasem w Mk5 ale kupując takie auto trzeba się z tym liczyć chyba że masz dokument że był niedawno wymieniany, ja tak miałem w A3 8P BLS, praktycznie nic oprócz rzeczy eksploatacyjnych przy nim nie robiłem. Co do pompowtryskiwaczy - większość opinii że są awaryjne to stereotypy, pompowtryski przy prawidłowej eksploatacji są bardzo trwałe, rzekłbym trwalsze od wtrysku CR, bo lepiej trzymają parametry niż CR przy wyższych przebiegachpanzar01 pisze:Temat chyba odpowiedni.
Pytanie: jakie są przybliżone koszta serwisu golfa 5 4m 2.0 TDI. Ile kosztuje wymiana rozrządu z pompą, jaki koszt robocizny, ile kosztują okresowe wymiany części układu hamulcowego. Jak z olejem, jaki konkretnie polecacie? Ile go wchodzi w układ to sobie poszukam. .
jeśli chcesz koniecznie 2.0 TDI to kupuj BMM 8V, silnik bez żadnych "obciążeń", praktycznie to samo co 1.9, nie ma problemów z napędem pompy oleju, głowicą, standardowe przypadłości jak w każdym 1.9 TDI typoszeregu Bxx oprócz BXE gdzie warto przy wymianie oleju co najmniej sprawdzić stan panewek. Ma co prawda DPF ale przy prawidłowej eksploatacji auta nie sprawia problemów. Osobiście unikałbym BKD chyba że dopieszczony egzemplarz od fana marki
Nie porównuj Passata do Golfa V bo silniki 2.0 są o innych kodach, wałki wyrównażające itp... . Przede wszystkim w golfie nie występował problem z pompą oleju a o BMM już pisałem wyżej. Reszta rzeczy eksploatacyjnych cenowo nie różni się od wersji 1.9.Pastusiak pisze:
A jak koniecznie 2,0 tdi PD to mniej więcej ceny wyglądają tak: (na przykładzie 140 konnego z Passata B6/Golfa V)
- regeneracja wtryskiwacza - 700 zł/sztuka
- regeneracja turbosprężarki ok 1000 zł
- zawór EGR regeneracja 400 zł
- sprzęgło z kołem dwumasowym: ok 1600 zł
- Świece żarowe ok 300 zł/ kpl
Piszesz: regeneracja turbosprężarki ok 1000 zł, zawór EGR regeneracja 400 zł, sprzęgło z kołem dwumasowym: ok 1600 zł, Świece żarowe ok 300 zł/ kpl. W starych dieslach na pompach VP przecież jest często to samo i koszty zbliżone, też są wersje z VNT, z DKZ nie wspominając o EGR. Rzekłbym, że "to se ne wrati" i "taki mamy klimat", jak chcesz mieć relatywnie młode auto w dieslu to wszędzie prędzej czy później musisz liczyć się z tym, że egr się zasyfi, że DKZ się skończy, że turbo się skończy albo co najmniej przytrze się w nim geometria itd. itp.. etc...
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt paź 06, 2017 00:19
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witam. Niose sie z zamiarem kupna samochodu jak powszechnie wiadomo. Upatrzylem sobie golfa 6 2.0 tdi 170km gtd. Rocznie robie do 20 000km max. jak jade gdzies dalej na wczasy. Najczesciej mimo wszystko pokonuje trase robota dom gdzie mam 10 km w jedna strone. Poczytalem troche o bazyniakach bo z poczatku przyszlego golfa 6 utozsamialem z silnikiem benzynowym ale troszke sie przerazilem, (jako ze zalezy mi na w miare mocnym motorze zaczalem od 1.4 160 koni. Ten 1.4 to jakis niewypal ludzie odradzaja a gti dla mnie za drogi. po czym natkanlem sie na tego gtd moc i spalanie bajka.). Prosze o rade czy sens jest kupno takiego auta z tym silnikiem w moim przypadku. Moze jakas alternatywe jesli opinia byla by negatywna.
Dziekuje pozdrawiam. Patryk
Dziekuje pozdrawiam. Patryk
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Na tak krótkie trasy bym się zastanawiał czy jest sens. Z mocniejszych, na rynek niemiecki były wersje 1.8TSI ale dość mało tego niestety. Częściej był w A3 montowany.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Hej, myślę że tu leży problem w kupowaniu diesla mam tyle samo do roboty km i bardzo to krótka trasa jest na ten rodzaj silnikaKlusownik91 pisze: Najczesciej mimo wszystko pokonuje trase robota dom gdzie mam 10 km w jedna strone
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Klusownik91 20 tys km rocznie to wystarczający wg mnie przebieg na diesla aczkolwiek nie pasuje mi ten dystans 10 km do pracy, coś tu nie pasuje, albo dużo jeździsz poza pracą albo jednak nie robisz 20 tys a 12-13 tys.. Moja żona robi 25 km w jedną stronę więc przebieg dzienny wynosi 50 km co rocznie daje około 15 tys km
A ja i tak bym kupił GTD
A ja i tak bym kupił GTD
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jesteś w 100℅ przekonany o tym?radekrp90 pisze:Z mocniejszych, na rynek niemiecki były wersje 1.8TSI y.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt paź 06, 2017 00:19
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
No własnie i tu leży pies pogrzebany... A z jakimi konsekwecjami wiążą się takie krótke dojazdy do pracy dieslem?
Osprzęt dostaje wdupe? Zaobserwowałem problemy z dpf ale to chyba nie wszystko. Nie przepadam za emerycka jazda a czytajac to wlasnie miasto i wolna jazda zabija ten filt.
Osprzęt dostaje wdupe? Zaobserwowałem problemy z dpf ale to chyba nie wszystko. Nie przepadam za emerycka jazda a czytajac to wlasnie miasto i wolna jazda zabija ten filt.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W zimę ciężko go zagrzać będzie a dpf swoją drogą...
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Krótkie odcini = niedogrzany silnik = zasyfiony egr, zasyfiona geometria turbo a co za tym idzie z czasem kierownice "sztywne", dpf kolega wyżej już wymienił
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jestem przekonany, że był ale szybciej znajdziesz GTI To była jakaś seria egzemplarzy z tym silnikiem (nazywana "action model" cokolwiek miało to w ich języku znaczyć ).doggie pisze:Jesteś w 100℅ przekonany o tym?radekrp90 pisze:Z mocniejszych, na rynek niemiecki były wersje 1.8TSI y.
Link do mobile: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
dobra, mowa o Mk6 ew. Mk5 Variant a ja myślalem z przyzwyczajenia o Mk5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości