Problem z drugim cylindrem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z drugim cylindrem
Witam,
Silnik 1.6 16v AZD bez gazu
przebieg ok. 195 tyś km.
gdy odpalam na zimnym wszytko jest OK, po ok. 1-2 na biegu jałowym silnik zaczyna nierówno pracować i wyłącza się cylinder nr. 2. Podczas jazdy, gdy silnik jest obciążony nie ma żadnych problemów zarówno na zimnym jak i ciepłym. Po osiągnięciu temp pracy (90 stopni) na biegu jałowym nie ma żadnych problemów. Po wyłączeniu jednego cylindra muszę na jakiś czas wyłączyć zapłon, odczekać chwile i ponownie odpalić wówczas wszystko wraca do normy.
Mechanik mówił, że to problem z wtryskiwaczem, po wizycie i kilku dobrych miesiącach zostały wymienione następujące części:
"wadliwy" wtryskiwacz
4 cewki zapłonowe
4 świece
wyczyszczona przepustnica oraz odma
czujnik temp cieczy chłodzącej
i nadal nic proszę o pomoc. Dziękuje
Silnik 1.6 16v AZD bez gazu
przebieg ok. 195 tyś km.
gdy odpalam na zimnym wszytko jest OK, po ok. 1-2 na biegu jałowym silnik zaczyna nierówno pracować i wyłącza się cylinder nr. 2. Podczas jazdy, gdy silnik jest obciążony nie ma żadnych problemów zarówno na zimnym jak i ciepłym. Po osiągnięciu temp pracy (90 stopni) na biegu jałowym nie ma żadnych problemów. Po wyłączeniu jednego cylindra muszę na jakiś czas wyłączyć zapłon, odczekać chwile i ponownie odpalić wówczas wszystko wraca do normy.
Mechanik mówił, że to problem z wtryskiwaczem, po wizycie i kilku dobrych miesiącach zostały wymienione następujące części:
"wadliwy" wtryskiwacz
4 cewki zapłonowe
4 świece
wyczyszczona przepustnica oraz odma
czujnik temp cieczy chłodzącej
i nadal nic proszę o pomoc. Dziękuje
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Re: Problem z drugim cylindrem
jak wtryskiwacz w benzynie moze pasc? mi tez takie glupoty gadali bo chodzil na 4 gary (ma 5 garow ), a okazal sie problem z rozrzadem, poprzedni wlasciciel wymienil pół auta az wkoncu sprzedal mi
po wymienie lancuchow, ktore wymienilem auto ozylo
choc u ciebie nie ma lancuchow tylko paski warto zobaczyc czy nie przeskoczylo cos...
po wymienie lancuchow, ktore wymienilem auto ozylo
choc u ciebie nie ma lancuchow tylko paski warto zobaczyc czy nie przeskoczylo cos...
Problem z drugim cylindrem
Sprawdzałeś wiązkę elektryczną do tego wtryskiwacza? Może wtrysk leje paliwo bo się nie domyka wskutek np zwarcia w kabelkach.
Problem z drugim cylindrem
nie, jeszcze zamienię miejscami wtryskiwacze, tak sobie wyśle możne wina jest wadliwy sterownik bądź silnik krokowy hmmm ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:32
Problem z drugim cylindrem
Silniczek krokowy działa jedynie dla jałowych obrotów, regulując cisnienie w układzie dolotowym, żeby silnik nie zgasł. Nie ma wpływu na poszczególne cylindry.
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem z drugim cylindrem
Zamien miejscami cewki i zobacz czy blad nadal bedzie wystepowal na tym cylindrze czy moze przejdzie na ten z ktorego podmieniles cewke.
Problem z drugim cylindrem
Vag znalazł mi 3 błedy:
1. 16686 Cylinder 2 - wypadanie zapłonów
2. 17560 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2, bank 1- mieszanka uboga (below lean limit)
3. 16786 Zawór EGR - zwiększony przepływ
Co wy na to co możne być walnięte, nadal nic nie mogę zrobić.
1. 16686 Cylinder 2 - wypadanie zapłonów
2. 17560 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2, bank 1- mieszanka uboga (below lean limit)
3. 16786 Zawór EGR - zwiększony przepływ
Co wy na to co możne być walnięte, nadal nic nie mogę zrobić.
Re: Problem z drugim cylindrem
tak to samo, jedyne czego nie robiłem to nie ruszałem przewodów zapłonowychMavrick pisze:Zamieniles cewki miejscami?
Problem z drugim cylindrem
Wykasuj i sprawdź które się powtórzą. Wypadanie zapłonu może być przyczyną jak i skutkiem. Jak się powtórzą błędy od egr to zdejmij z niego wtyczkę i zobacz jakie masz wartości podciśnienia w kolektorze ssącym przed i po odpięciu na biegu jałowym silnika. W silniku azd często powodem wypadanie zapłonu na 2 cyl jest problem z podpalonymi zaworami wydechowymi lub uszkodzoną kością mocy w sterowniku silnika (ale wówczas dotyczy to również i 3cyl.)oraz wytarte krzywki na wałkach rozrządu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości