1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » czw wrz 14, 2017 20:19

Przy ponownym montazu głowicy powinienem ustawić tloki i zawory względem siebie??

Nie zrobiłem tego a głowice zamontowałem....


Czy poprostu teraz ustawiam wszystko na znaki? Z tym, ze walek z krzywkami który blokuje płaskownikiem skąd mam wiedzieć czy w dobrym momencie jest zablokowany? Jak go przekrece o 180st to tez przecież wloze plaskownik i go zblokuje....



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: munior » czw wrz 14, 2017 21:51

McBoss pisze:Jak go przekrece o 180st to tez przecież wloze plaskownik i go zblokuje....
Widac że tego nie robiłeś i nawet się temu wycięciu w wałku nie przyglądałeś ,skoro tak twierdzisz :chytry: Zapewniam cię że blokada wejdzie tylko w jednym połozeniu wałka.Ustawiasz wszystko na znaki i blokady ,zakładasz pasek ,napinasz napinacz do pokrycia znaków ,dokrecasz .Dajesz na 5 ty bieg i przeciągasz tak auto sprawdzajac czy wszystkie znaki się pokryją ,czyli 0 na kole zamachowym o odpowiednim miejscu ,czy wchodzi blokada w otwór koła pompy wtryskowej no i płaskownik w wałek ,jak wszystko się pokrywa ,blokady wchodzą ,nic się nie blokuje w czasie przeciągania na biegu , dopiero możesz kręcić rozrusznikiem i próbować odpalić


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » czw wrz 14, 2017 22:44

No nie przyglądałem sie :-) w miedzy czasie chce zlomka naprawić, a ze zdolności manualne oraz narzędzia posiadam, a wiedze pobieram z inetu, a gdy nie idzie znaleźć to pytam fachowców (czytaj WAS).

Tutaj mam zdj jak powinien być walek ułożony i lekki opis...
4 cylinder zawory mają przechodzić a na pierwszym krzywki mają być przeciwstawnie sobie.
http://www.directupload.net/file/d/4118 ... t2_jpg.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: radekrp90 » czw wrz 14, 2017 22:52

Zdemontuj wałek (zawory się podniosą), odkręć świece lub wtryski, ustaw wał na znaki. Wtedy zakładasz wałek krzywkami pierwszego cylindra do góry, wkładasz blokady, pasek, napinacz, rolki... po złożeniu i poprawnym napięciu dwa obroty wałem kluczem za śrubę centralną lub za koło przy uniesionym aucie (ja kręciłem kluczem za wał). Blokady po dwóch obrotach muszą pasować.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » ndz wrz 17, 2017 15:18

Panowie, silnik dziala normalnie, autko jeszcze nie jezdzi bo urwala sie linka zmiany biegow ](*,)


Dodatkowo mam problem z przykreceniem oslony rozrzadu. Srubka ktora jest nad pompą wody jest problemem, nie wiem czy mam zdemontowac alternator, sprezarke klimatyzacji i wyciagnac mocowanie tych podzespolow, wtedy miejsce by bylo... czy idzie to jakos prosciej zrobic?



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: radekrp90 » ndz wrz 17, 2017 22:56

Ja trochę druciarsko, składałem to na opaskę. Zapomniałem założyć tą śrubkę jak składałem rozrząd i łapę alternatora.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » pn wrz 18, 2017 19:30

Juz powoli autko hasa. Sa jeszcze pewne problemy, ale to juz przy skrzyni biegow.

Silnik zlozony, weze poskrecane. Kąt wtrysku ustawiony (w Basic Setting wykazuje 49-52, ale w measuring blocks jest około 100 - czemu tak jest??)

I jeszcze jedno pytanie. Jak wiecie z powyzszych postów zmieniałem cały silnik. Wody z ukladu chlodzącego sposcilem tyle ile zleciało po odkreceniu całego silnika. Problem w tym, że teraz gdy autko pochodziło odpalone, zostało zalane wodą to pojawil się olej w ukladzie chlodzenia. Nie wiem czy są to pozostałości po starym oleju ktory BYC MOZE dostal sie do ukladu chlodzenia, gdy zatarłem silnik i wypalilo deczko tłok. Czy, co gorsza - olej teraz się tam przedostaje (zregenerowana głowica, nowa uszczelka - szkoda by było). Co proponujecie ?



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: radekrp90 » wt wrz 19, 2017 06:55

Zrób lekką płukankę układu chłodzenia (po zawsze coś z zanieczyszczeń może się dostać do kanałów w bloku). Jeśli to nic nie da sprawdź chłodnicę oleju. Olej też warto zmienić po pierwszym tysiącu, bo nigdy nie masz pewności czy jakieś zanieczyszczenia nie dostały się do kanałów olejowych.

Kąt wtrysku, poza BasicSettings się zmienia i zależy od temperatur (silnika i paliwa) oraz obciążenia. Dlatego kąt ustawia się na ustawieniach zablokowanych (Basic).


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » wt wrz 19, 2017 08:21

Dzięki za odpowiedz. Kat wtrysku wiec idealny, 49-52.

Układ chłodzenia spróbować przepłukać Engine flush'em (lm albo valvoline?)



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: radekrp90 » wt wrz 19, 2017 21:13

Jeśli są dedykowane do układów chłodzenia to tak - obojętne, która firma.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 78 gości