1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Przy ponownym montazu głowicy powinienem ustawić tloki i zawory względem siebie??
Nie zrobiłem tego a głowice zamontowałem....
Czy poprostu teraz ustawiam wszystko na znaki? Z tym, ze walek z krzywkami który blokuje płaskownikiem skąd mam wiedzieć czy w dobrym momencie jest zablokowany? Jak go przekrece o 180st to tez przecież wloze plaskownik i go zblokuje....
Nie zrobiłem tego a głowice zamontowałem....
Czy poprostu teraz ustawiam wszystko na znaki? Z tym, ze walek z krzywkami który blokuje płaskownikiem skąd mam wiedzieć czy w dobrym momencie jest zablokowany? Jak go przekrece o 180st to tez przecież wloze plaskownik i go zblokuje....
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Widac że tego nie robiłeś i nawet się temu wycięciu w wałku nie przyglądałeś ,skoro tak twierdzisz Zapewniam cię że blokada wejdzie tylko w jednym połozeniu wałka.Ustawiasz wszystko na znaki i blokady ,zakładasz pasek ,napinasz napinacz do pokrycia znaków ,dokrecasz .Dajesz na 5 ty bieg i przeciągasz tak auto sprawdzajac czy wszystkie znaki się pokryją ,czyli 0 na kole zamachowym o odpowiednim miejscu ,czy wchodzi blokada w otwór koła pompy wtryskowej no i płaskownik w wałek ,jak wszystko się pokrywa ,blokady wchodzą ,nic się nie blokuje w czasie przeciągania na biegu , dopiero możesz kręcić rozrusznikiem i próbować odpalićMcBoss pisze:Jak go przekrece o 180st to tez przecież wloze plaskownik i go zblokuje....
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
No nie przyglądałem sie w miedzy czasie chce zlomka naprawić, a ze zdolności manualne oraz narzędzia posiadam, a wiedze pobieram z inetu, a gdy nie idzie znaleźć to pytam fachowców (czytaj WAS).
Tutaj mam zdj jak powinien być walek ułożony i lekki opis...
Tutaj mam zdj jak powinien być walek ułożony i lekki opis...
http://www.directupload.net/file/d/4118 ... t2_jpg.htm" onclick="window.open(this.href);return false;4 cylinder zawory mają przechodzić a na pierwszym krzywki mają być przeciwstawnie sobie.
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Zdemontuj wałek (zawory się podniosą), odkręć świece lub wtryski, ustaw wał na znaki. Wtedy zakładasz wałek krzywkami pierwszego cylindra do góry, wkładasz blokady, pasek, napinacz, rolki... po złożeniu i poprawnym napięciu dwa obroty wałem kluczem za śrubę centralną lub za koło przy uniesionym aucie (ja kręciłem kluczem za wał). Blokady po dwóch obrotach muszą pasować.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Panowie, silnik dziala normalnie, autko jeszcze nie jezdzi bo urwala sie linka zmiany biegow
Dodatkowo mam problem z przykreceniem oslony rozrzadu. Srubka ktora jest nad pompą wody jest problemem, nie wiem czy mam zdemontowac alternator, sprezarke klimatyzacji i wyciagnac mocowanie tych podzespolow, wtedy miejsce by bylo... czy idzie to jakos prosciej zrobic?
Dodatkowo mam problem z przykreceniem oslony rozrzadu. Srubka ktora jest nad pompą wody jest problemem, nie wiem czy mam zdemontowac alternator, sprezarke klimatyzacji i wyciagnac mocowanie tych podzespolow, wtedy miejsce by bylo... czy idzie to jakos prosciej zrobic?
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Ja trochę druciarsko, składałem to na opaskę. Zapomniałem założyć tą śrubkę jak składałem rozrząd i łapę alternatora.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Juz powoli autko hasa. Sa jeszcze pewne problemy, ale to juz przy skrzyni biegow.
Silnik zlozony, weze poskrecane. Kąt wtrysku ustawiony (w Basic Setting wykazuje 49-52, ale w measuring blocks jest około 100 - czemu tak jest??)
I jeszcze jedno pytanie. Jak wiecie z powyzszych postów zmieniałem cały silnik. Wody z ukladu chlodzącego sposcilem tyle ile zleciało po odkreceniu całego silnika. Problem w tym, że teraz gdy autko pochodziło odpalone, zostało zalane wodą to pojawil się olej w ukladzie chlodzenia. Nie wiem czy są to pozostałości po starym oleju ktory BYC MOZE dostal sie do ukladu chlodzenia, gdy zatarłem silnik i wypalilo deczko tłok. Czy, co gorsza - olej teraz się tam przedostaje (zregenerowana głowica, nowa uszczelka - szkoda by było). Co proponujecie ?
Silnik zlozony, weze poskrecane. Kąt wtrysku ustawiony (w Basic Setting wykazuje 49-52, ale w measuring blocks jest około 100 - czemu tak jest??)
I jeszcze jedno pytanie. Jak wiecie z powyzszych postów zmieniałem cały silnik. Wody z ukladu chlodzącego sposcilem tyle ile zleciało po odkreceniu całego silnika. Problem w tym, że teraz gdy autko pochodziło odpalone, zostało zalane wodą to pojawil się olej w ukladzie chlodzenia. Nie wiem czy są to pozostałości po starym oleju ktory BYC MOZE dostal sie do ukladu chlodzenia, gdy zatarłem silnik i wypalilo deczko tłok. Czy, co gorsza - olej teraz się tam przedostaje (zregenerowana głowica, nowa uszczelka - szkoda by było). Co proponujecie ?
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Zrób lekką płukankę układu chłodzenia (po zawsze coś z zanieczyszczeń może się dostać do kanałów w bloku). Jeśli to nic nie da sprawdź chłodnicę oleju. Olej też warto zmienić po pierwszym tysiącu, bo nigdy nie masz pewności czy jakieś zanieczyszczenia nie dostały się do kanałów olejowych.
Kąt wtrysku, poza BasicSettings się zmienia i zależy od temperatur (silnika i paliwa) oraz obciążenia. Dlatego kąt ustawia się na ustawieniach zablokowanych (Basic).
Kąt wtrysku, poza BasicSettings się zmienia i zależy od temperatur (silnika i paliwa) oraz obciążenia. Dlatego kąt ustawia się na ustawieniach zablokowanych (Basic).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Dzięki za odpowiedz. Kat wtrysku wiec idealny, 49-52.
Układ chłodzenia spróbować przepłukać Engine flush'em (lm albo valvoline?)
Układ chłodzenia spróbować przepłukać Engine flush'em (lm albo valvoline?)
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Jeśli są dedykowane do układów chłodzenia to tak - obojętne, która firma.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości