Alternator - złącze W??

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Alternator - złącze W??

Post autor: xlsss » pt gru 09, 2016 19:31

Koledzy mam problem z alternatorem.

Pacjent to golf 3 1.9 TD, alternator Valeo 70A (z tego co pamiętam). Musiałem w nim wymienić łożyska i aby rozebrać alternator na dwie części musiałem rozciąć fabryczne mostki. Wymieniłem łożyska, złożyłem do kupy, mostki zalutowałem i przejechałem bez problemu około 1500km. W pewnym momencie jak zjechałem z wysepki zwalniającej na przejściu dla pieszych, obroty spadły do zera i zaczęła mrugać kontrolka oleju. Tak sobie teraz mruga ale zauważyłem, że jak przygazuje do do około 2,2 tys. obrotów, obrotomierz zaskakuje i kontrolka znika. Lutowałem już 2 razy te mostki i dalej to samo, tzn chwilę jest dobrze i znowu nie łączy. Przewody przedzwonione. Ma ktoś jakieś rozwiązanie na te luty ? :prayer:



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Alternator - złącze W??

Post autor: G0 Karcio » pt gru 09, 2016 23:15

Fotką nie dysponujesz? Alternator Valeo...przewody sa zgrzewane, faktycznie trzeba je rozcinać do operacji wymiany łożysk. Jest sposób na to jaki stosowałem. Po pierwsze dobrze wyczyścić styki płyty diodowej i stojanu z silikonu i innego dziadostwa. Muszą być czyste. Następnie owijasz je ze sobą jakimś czystym drucikiem z czystej miedzi i na końcu zalutować ładnie. Nie ma d_py żeby mie trzymało. Robiłem w tym fachu kilka lat i nigdy nie było problemu. Bez owinięcia istnieje ryzyko pęknięcia jednego ze styków, zdarzało się mi nie raz a owinięcie drutem rozwiązywało problem na zawsze.



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Alternator - złącze W??

Post autor: xlsss » sob gru 10, 2016 14:47

Witaj. Niestety fotką nie dysponuję. Pomysł z owinięciem tego drucikiem jest ciekawy i go wypróbuję. Dzięki za pomoc :pub:



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Alternator - złącze W??

Post autor: G0 Karcio » sob gru 10, 2016 15:48

Z alternatorami Valeo różne są przeboje choć składa się raptem z kilku elementów. Jeśli to zrobisz raz a porządnie będziesz miał spokój na zawsze, no chyba, że altek kiedyś siądzie :bigok: .



Pitigr30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 12, 2017 18:50

Alternator - złącze W??

Post autor: Pitigr30 » wt wrz 12, 2017 19:50

Witam kolegów
Proszę o pomoc ,będąc dziś u elektromechanika
W sprawie świecące kontrolki aku na wolnych obrotach
I slizgajacego się paska osprzętu (przy wjeździe w kaluze) stwierdził że to wina alternatora bo mam zamontowany z ... golfa mk3 bez wolnobiegu Obrazek
Proszę o weryfikcje i pomoc czy ma chłop racje



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Alternator - złącze W??

Post autor: wesol » wt wrz 12, 2017 20:06

To nie lepiej zalozyc jakis uzywany nawet odrazu nieco mocniejszy 90 120 lub 140 amperowy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
amatorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 21:44
Lokalizacja: D.G.

Re: Alternator - złącze W??

Post autor: amatorek » wt wrz 12, 2017 20:31

Golfy 4 też miały alternatory bez sprzęgiełka .Jak post wyżej,kup używkę altka .
Być może pasek do wymiany.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Alternator - złącze W??

Post autor: G0 Karcio » wt wrz 12, 2017 20:47

Słabo naciągnięty pasek lub zajechany pasek albo kółko nie dokręcone albo regulator.



Pitigr30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 12, 2017 18:50

Alternator - złącze W??

Post autor: Pitigr30 » wt wrz 12, 2017 21:22

Ok koledzy a jak na tym napinaczu spróbować naciągnąć pasek ,bo trochę się ugina pod palcami wiec być może sam to spróbował naciągnąć Obrazek



Awatar użytkownika
amatorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 21:44
Lokalizacja: D.G.

Re: Alternator - złącze W??

Post autor: amatorek » wt wrz 12, 2017 22:09

samo napinacz = sam napina pasek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Alternator - złącze W??

Post autor: wesol » wt wrz 12, 2017 22:17

To jest samoregulator. W mk4 sie nie reguluje. Mozna jesli juz poprostu kupic pasek krotszy o pare mm.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości