Alternator - złącze W??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
Alternator - złącze W??
Koledzy mam problem z alternatorem.
Pacjent to golf 3 1.9 TD, alternator Valeo 70A (z tego co pamiętam). Musiałem w nim wymienić łożyska i aby rozebrać alternator na dwie części musiałem rozciąć fabryczne mostki. Wymieniłem łożyska, złożyłem do kupy, mostki zalutowałem i przejechałem bez problemu około 1500km. W pewnym momencie jak zjechałem z wysepki zwalniającej na przejściu dla pieszych, obroty spadły do zera i zaczęła mrugać kontrolka oleju. Tak sobie teraz mruga ale zauważyłem, że jak przygazuje do do około 2,2 tys. obrotów, obrotomierz zaskakuje i kontrolka znika. Lutowałem już 2 razy te mostki i dalej to samo, tzn chwilę jest dobrze i znowu nie łączy. Przewody przedzwonione. Ma ktoś jakieś rozwiązanie na te luty ?
Pacjent to golf 3 1.9 TD, alternator Valeo 70A (z tego co pamiętam). Musiałem w nim wymienić łożyska i aby rozebrać alternator na dwie części musiałem rozciąć fabryczne mostki. Wymieniłem łożyska, złożyłem do kupy, mostki zalutowałem i przejechałem bez problemu około 1500km. W pewnym momencie jak zjechałem z wysepki zwalniającej na przejściu dla pieszych, obroty spadły do zera i zaczęła mrugać kontrolka oleju. Tak sobie teraz mruga ale zauważyłem, że jak przygazuje do do około 2,2 tys. obrotów, obrotomierz zaskakuje i kontrolka znika. Lutowałem już 2 razy te mostki i dalej to samo, tzn chwilę jest dobrze i znowu nie łączy. Przewody przedzwonione. Ma ktoś jakieś rozwiązanie na te luty ?
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator - złącze W??
Fotką nie dysponujesz? Alternator Valeo...przewody sa zgrzewane, faktycznie trzeba je rozcinać do operacji wymiany łożysk. Jest sposób na to jaki stosowałem. Po pierwsze dobrze wyczyścić styki płyty diodowej i stojanu z silikonu i innego dziadostwa. Muszą być czyste. Następnie owijasz je ze sobą jakimś czystym drucikiem z czystej miedzi i na końcu zalutować ładnie. Nie ma d_py żeby mie trzymało. Robiłem w tym fachu kilka lat i nigdy nie było problemu. Bez owinięcia istnieje ryzyko pęknięcia jednego ze styków, zdarzało się mi nie raz a owinięcie drutem rozwiązywało problem na zawsze.
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
Alternator - złącze W??
Witaj. Niestety fotką nie dysponuję. Pomysł z owinięciem tego drucikiem jest ciekawy i go wypróbuję. Dzięki za pomoc
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator - złącze W??
Z alternatorami Valeo różne są przeboje choć składa się raptem z kilku elementów. Jeśli to zrobisz raz a porządnie będziesz miał spokój na zawsze, no chyba, że altek kiedyś siądzie .
Alternator - złącze W??
Witam kolegów
Proszę o pomoc ,będąc dziś u elektromechanika
W sprawie świecące kontrolki aku na wolnych obrotach
I slizgajacego się paska osprzętu (przy wjeździe w kaluze) stwierdził że to wina alternatora bo mam zamontowany z ... golfa mk3 bez wolnobiegu
Proszę o weryfikcje i pomoc czy ma chłop racje
Proszę o pomoc ,będąc dziś u elektromechanika
W sprawie świecące kontrolki aku na wolnych obrotach
I slizgajacego się paska osprzętu (przy wjeździe w kaluze) stwierdził że to wina alternatora bo mam zamontowany z ... golfa mk3 bez wolnobiegu
Proszę o weryfikcje i pomoc czy ma chłop racje
Alternator - złącze W??
To nie lepiej zalozyc jakis uzywany nawet odrazu nieco mocniejszy 90 120 lub 140 amperowy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Alternator - złącze W??
Golfy 4 też miały alternatory bez sprzęgiełka .Jak post wyżej,kup używkę altka .
Być może pasek do wymiany.
Być może pasek do wymiany.
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator - złącze W??
Słabo naciągnięty pasek lub zajechany pasek albo kółko nie dokręcone albo regulator.
Alternator - złącze W??
Ok koledzy a jak na tym napinaczu spróbować naciągnąć pasek ,bo trochę się ugina pod palcami wiec być może sam to spróbował naciągnąć
Alternator - złącze W??
To jest samoregulator. W mk4 sie nie reguluje. Mozna jesli juz poprostu kupic pasek krotszy o pare mm.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości