Witam serdecznie,
Mam dosc dziwny problem z szarpaniem silnika przy stalych obrotach. Podobnego tematu szukalem lecz brak jego rozwiazania. Opisze szczegolowo objawy.
Dzieje sie to przy stalych obrotach podczas jazdy, trzymanie gazu w jednej pozycji przy lekko wcisnietym pedale gazu, w granichac obrotow 1500-2000 (na drugim biegu jest to najbardziej odczuwalne), Adaptacja przepustnicy VCDS przebiega pomyslnie, brak bledow, szukalem lewego powietrza ale nic nie znalazlem, po odlaczeniu sondy nic sie nie zmienia,
wymienilem przepustnice, uzywke ze szrotu (niby 100% sprawna) ale to samo z silnika AKQ czyli powinna byc dedykowana.
Dziwne jest to, ze przepustnica, ktora chodzila dobrze ma numer: 030 133 064 D, a ta ktora kupilem ma: 036 133 064 F lecz nie przechodzi adaptacji chociaz klapa rusza sie dobrze i wyskakuje error V60 (dziwne, bo przechodzila adaptacje). Mialem tez przepustnice o numerze: 030 133 064 F, objaw bym ten sam lecz miala uszkodzona zębatke.
Na biegi jalowym jest problem taki, ze gdy schodzi z obrotow przy 1500 jest zatrzesienie, zadlawienie, nie wiem jak to dokladniej okreslic po czym schodzi nizej, a czasem w granicach tych obrotow zostaje.
Wymienilem swiece, wyczyscilem stare swiece, wymienilem przewody zaplonowe.
Naprawde nie mam juz pojecia, czy dalej wymieniac przepustnice, czy trafiam na takie buble, czy problem jest gdzies indziej.
Zamieszczam tez filmiki:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ir3xbCPdxHU[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mN_4MiHD_KE[/youtube]
Na filmiku z biegiem jalowym jest przepustnica z uszkodzonymi trybami, ale objaw jest taki sam z obecna. Obecnie mam zalozona stara przepustnice, ktora siedziala w aucie z numerem 030 133 064 D
Proszę drodzy uzytkownicy pomozcie
[EDIT] Chcialem jeszcze dodac, ze na jalowych obrotach chodzi dobrze, moc ma, kreci sie do normalnych obrotow
1.4 16V Szarpie przy stalych obrotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 16V Szarpie przy stalych obrotach
odlaczylem wezyk, ktory idzie od elektrozaworu do EGR, nic sie nie dzieje, testowalem sliną i ani bąbelek sie nie pojawil, elektrozawor padl?
1.4 16V Szarpie przy stalych obrotach
Bąbelków się nie doczekasz bo tam jest podciśnienie dopiero jak zawór je tam puści. Chodzi oto abyś zaślepił ten wężyk i sprawdził czy dalej szarpie. Może być też tak że ten zawór jest ciągle niedomknięty i wtłacza spaliny wtedy gdy nie powinien do dolotu. W silnikach akq często zaślepienie egr pomaga na szarpanie. Chyba że to początki problemów ze skrzynią biegów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości