1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » śr wrz 06, 2017 22:42

Jak sprawdzić owe kolo pasowe i wal korbowy? :)

Co do grubosci UPG to po planowaniu nie trzeba dać grubszej??

https://aparts.pl/partscatalogue/61-331 ... 0~640.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

https://aparts.pl/partscatalogue/14-320 ... 7~601.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


Ten zestawik dobrej jakości będzie mam nadzieje??



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: radekrp90 » czw wrz 07, 2017 07:04

Grubszą uszczelkę daję się w silniku benzynowym - tutaj w TDI z płaską głowicą po planowaniu głowicy zakład obrabiający MUSI pogłębić gniazda zaworowe (tak aby wystawały jak fabryczne) i w komorze spalania nic się nie zmienia. Dlatego w dieslu mierzy się wystawanie tłoków (np.: po ich wymianie, po wymianie korbowodów, panewek, obróbce powierzchni bloku) aby dobrać odpowiednią uszczelkę. Dasz za grubą - nie będzie dobrej kompresji, za cienką - ryzyko uderzenia tłoka w głowicę.

Co do uszczelki - zobacz na starej ile ma "dziurek" (1 otwór: 028103383BP, 2 - 028103383BQ, 3 - 028103383BR). Śruby to: 068103384A, 10 szt.

Co do firm zarówo uszczelek jak i śrub nie podpowiem, bo nie mam doświadczeń. Wydaje się, że Elring/Corteco/Reinz/Ajusa powinny być ok. Zestaw wydaje się ok, jeśli Twoja dotychczasowa uszczelka ma dwa otwory (tego podłużnego na górze nie liczysz, tylko okrągłe):
Obrazek

Wał sprawdzisz po odkręceniu koła pasowego wielorowkowego (4 imbusy) i koła rozrządu (śruba na spline 19 chyba, musisz sprawdzić).
Tutaj podaje link do innego forum, gdzie są zdjęcia - ja korzystałem z identycznej "blokad" choć moja nie pękła :D
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... stcount=25" onclick="window.open(this.href);return false;
A tutaj z tego forum jak nie powinno wyglądać owe koło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p4502315" onclick="window.open(this.href);return false;


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » czw wrz 07, 2017 16:57

Klucz spline (nasadke), musze kupić. Jutro poszukam w sklepie.

Rozmawiałem z mechanikiem i radzi dać najgrubsza uszczelkę, mówi, ze nie wiadomo czy wcześniej nic nie było robione z dolem silnika... Suwmiarka sprawdzić wychylenie tlokow i będzie wiadomo jaka uszczelkę dać??



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: radekrp90 » czw wrz 07, 2017 18:15

Ja pier.... mechanicy.
Najlepiej i najdokładniej zrobisz to czujnikiem zegarowym - wtedy masz precyzyjnie ustawiony tłok w GMP i równie precyzyjnie pomierzoną różnicę wysokości.
Tu masz przykład pomiaru: https://youtu.be/BrBQXSUq5pI?t=13m6s" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak bym zakładał taka jaka była.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » czw wrz 07, 2017 18:44

Liczyłem na taka reakcje szczerze mówiąc :-)

Na allegro najtańszy cyfrowy zegar około 100zl. Ja tylko jednorazowo potrzebuje wiec nie ma sensu kupować...
Jak żaden mechanik w okolicy nie będzie miał to co robić?
Suwmiarka i płaskownikiem poradzę sobie??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: wesol » czw wrz 07, 2017 20:15

Suwmiarka tego nie pomierzysz. Musi byc zegarowy. Dobrana uszczelka musi byc precyzyjnie bo jak bedzie za gruba to bedzie kiepsko palil w zime i do tego z 10 koni mniej bedzie mial. Uzywka glowica splanowac ja albo nawet na duzym kamieniu plaskim np piaskowcu jakims wyrownac ja i po temacie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: karol8114 » czw wrz 07, 2017 20:42

Nie wiem dlaczego nie zakładasz takiej uszczelki jak była, jeszcze kilka dni wstecz rozważałeś o oddaniu auta na złom, a teraz robi się afera jakby miał być swap na 170 kucy. Za dużo czytasz, z obu głowic zakład złoży jedną, splanować, zakładać i jeździć, po co te kombinowanie?



McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » czw wrz 07, 2017 21:03

Ok, fachowiec prz planowaniu chyba nie zeszlifuje wiele tej głowicy, kupie uszczelkę taka jak była i myślę, ze będzie dobrze :-) dol w końcu nie ruszmy jest, tylko obczyszcze go...



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: karol8114 » czw wrz 07, 2017 21:28

Wszyscy na tym forum chcą dobrze, łatwo jest pisać ale gorzej za to wszystko zapłacić, po co pchać się np. w nowe zawory jak w starej głowicy są załóżmy dobre, po drugie taki zakład ma masę gratów i ewentualnie wrzuci od siebie. Jeszcze jedna sprawa, nie znasz tego silnika, nie wiesz w jakiej kondycji jest turbo, wtryski, pompa wtryskowa, czy silnik nie bierze oleju, a my skupiamy się nad uszczelką? Pozdro :pub:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: wesol » czw wrz 07, 2017 22:01

Generalnie firmy ktore bawia sie w naprawy glowic itp przy zdawaniu glowicy na wymiane czy tez skupujac glowice zazwyczaj zycza sobie choc polowe zaworow sprawnych w glowicy. Nie ma to jak ori zawory.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » czw wrz 07, 2017 22:25

Turbo, wtryski i pompa wtryskowa z mojego starego silnika, problemów z tymi podzespołami nie było, auto miało swoja moc, nie kopcilo w ogóle...

A skupiamy sie na uszczelce bo nie chciał bym założyć zbyt cienkiej, aby zaraz szklanek nie uszkodziło... Zbyt gruba jak piszecie może tez inne problemy przynieść...



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: radekrp90 » czw wrz 07, 2017 22:34

Zakładaj taka jaka była. Już Ci pisałem, że obróbka głowicy w TDI nie wpływa na grubość uszczelki (zakładając, że robią to fachowcy, a nie "mechanicy" i podfrezują gniazda zaworowe). Jak masz dwie głowice to raczej na 99% jedyne co będzie do kupienia to uszczelniacze, prowadnice i szklanki. Zawory powinny się jakieś skompletować.

Co do samego zegara - zapytaj w firmie od głowic, może Ci wypożyczą, bo raczej mają takie urządzenie. W obróbce jakiejkolwiek to raczej niezbędne wyposażenie.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

McBoss
1.9 SSJ
1.9 SSJ
Posty: 282
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: McBoss » ndz wrz 10, 2017 20:01

W miedzy czasie gdy 'nowy' silnik czeka, to takie pytanie mi przyszlo do glowy... Jak wymienic tlok? W starym silniku chcialbym wymienic, nie wiem czy idzie to zrobic od góry? Panewki od strony miski odkrecone jakby co...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.

Post autor: wesol » pn wrz 11, 2017 06:38

tylko do gory sie da. Trzeba miec zaciskarke do peirscieni lub zrobic conie taka ala opaske zaciskowa na te pierscienie. Wtedy pieknie elegancko tloki trafiaja do cylindrow tylko uwazaj by nie porysowac cylindrow.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości