1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Jak sprawdzić owe kolo pasowe i wal korbowy?
Co do grubosci UPG to po planowaniu nie trzeba dać grubszej??
https://aparts.pl/partscatalogue/61-331 ... 0~640.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aparts.pl/partscatalogue/14-320 ... 7~601.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten zestawik dobrej jakości będzie mam nadzieje??
Co do grubosci UPG to po planowaniu nie trzeba dać grubszej??
https://aparts.pl/partscatalogue/61-331 ... 0~640.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aparts.pl/partscatalogue/14-320 ... 7~601.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten zestawik dobrej jakości będzie mam nadzieje??
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Grubszą uszczelkę daję się w silniku benzynowym - tutaj w TDI z płaską głowicą po planowaniu głowicy zakład obrabiający MUSI pogłębić gniazda zaworowe (tak aby wystawały jak fabryczne) i w komorze spalania nic się nie zmienia. Dlatego w dieslu mierzy się wystawanie tłoków (np.: po ich wymianie, po wymianie korbowodów, panewek, obróbce powierzchni bloku) aby dobrać odpowiednią uszczelkę. Dasz za grubą - nie będzie dobrej kompresji, za cienką - ryzyko uderzenia tłoka w głowicę.
Co do uszczelki - zobacz na starej ile ma "dziurek" (1 otwór: 028103383BP, 2 - 028103383BQ, 3 - 028103383BR). Śruby to: 068103384A, 10 szt.
Co do firm zarówo uszczelek jak i śrub nie podpowiem, bo nie mam doświadczeń. Wydaje się, że Elring/Corteco/Reinz/Ajusa powinny być ok. Zestaw wydaje się ok, jeśli Twoja dotychczasowa uszczelka ma dwa otwory (tego podłużnego na górze nie liczysz, tylko okrągłe):
Wał sprawdzisz po odkręceniu koła pasowego wielorowkowego (4 imbusy) i koła rozrządu (śruba na spline 19 chyba, musisz sprawdzić).
Tutaj podaje link do innego forum, gdzie są zdjęcia - ja korzystałem z identycznej "blokad" choć moja nie pękła
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... stcount=25" onclick="window.open(this.href);return false;
A tutaj z tego forum jak nie powinno wyglądać owe koło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p4502315" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do uszczelki - zobacz na starej ile ma "dziurek" (1 otwór: 028103383BP, 2 - 028103383BQ, 3 - 028103383BR). Śruby to: 068103384A, 10 szt.
Co do firm zarówo uszczelek jak i śrub nie podpowiem, bo nie mam doświadczeń. Wydaje się, że Elring/Corteco/Reinz/Ajusa powinny być ok. Zestaw wydaje się ok, jeśli Twoja dotychczasowa uszczelka ma dwa otwory (tego podłużnego na górze nie liczysz, tylko okrągłe):
Wał sprawdzisz po odkręceniu koła pasowego wielorowkowego (4 imbusy) i koła rozrządu (śruba na spline 19 chyba, musisz sprawdzić).
Tutaj podaje link do innego forum, gdzie są zdjęcia - ja korzystałem z identycznej "blokad" choć moja nie pękła
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... stcount=25" onclick="window.open(this.href);return false;
A tutaj z tego forum jak nie powinno wyglądać owe koło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p4502315" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Klucz spline (nasadke), musze kupić. Jutro poszukam w sklepie.
Rozmawiałem z mechanikiem i radzi dać najgrubsza uszczelkę, mówi, ze nie wiadomo czy wcześniej nic nie było robione z dolem silnika... Suwmiarka sprawdzić wychylenie tlokow i będzie wiadomo jaka uszczelkę dać??
Rozmawiałem z mechanikiem i radzi dać najgrubsza uszczelkę, mówi, ze nie wiadomo czy wcześniej nic nie było robione z dolem silnika... Suwmiarka sprawdzić wychylenie tlokow i będzie wiadomo jaka uszczelkę dać??
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Ja pier.... mechanicy.
Najlepiej i najdokładniej zrobisz to czujnikiem zegarowym - wtedy masz precyzyjnie ustawiony tłok w GMP i równie precyzyjnie pomierzoną różnicę wysokości.
Tu masz przykład pomiaru: https://youtu.be/BrBQXSUq5pI?t=13m6s" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak bym zakładał taka jaka była.
Najlepiej i najdokładniej zrobisz to czujnikiem zegarowym - wtedy masz precyzyjnie ustawiony tłok w GMP i równie precyzyjnie pomierzoną różnicę wysokości.
Tu masz przykład pomiaru: https://youtu.be/BrBQXSUq5pI?t=13m6s" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak bym zakładał taka jaka była.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Liczyłem na taka reakcje szczerze mówiąc
Na allegro najtańszy cyfrowy zegar około 100zl. Ja tylko jednorazowo potrzebuje wiec nie ma sensu kupować...
Jak żaden mechanik w okolicy nie będzie miał to co robić?
Suwmiarka i płaskownikiem poradzę sobie??
Na allegro najtańszy cyfrowy zegar około 100zl. Ja tylko jednorazowo potrzebuje wiec nie ma sensu kupować...
Jak żaden mechanik w okolicy nie będzie miał to co robić?
Suwmiarka i płaskownikiem poradzę sobie??
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Suwmiarka tego nie pomierzysz. Musi byc zegarowy. Dobrana uszczelka musi byc precyzyjnie bo jak bedzie za gruba to bedzie kiepsko palil w zime i do tego z 10 koni mniej bedzie mial. Uzywka glowica splanowac ja albo nawet na duzym kamieniu plaskim np piaskowcu jakims wyrownac ja i po temacie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Nie wiem dlaczego nie zakładasz takiej uszczelki jak była, jeszcze kilka dni wstecz rozważałeś o oddaniu auta na złom, a teraz robi się afera jakby miał być swap na 170 kucy. Za dużo czytasz, z obu głowic zakład złoży jedną, splanować, zakładać i jeździć, po co te kombinowanie?
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Ok, fachowiec prz planowaniu chyba nie zeszlifuje wiele tej głowicy, kupie uszczelkę taka jak była i myślę, ze będzie dobrze dol w końcu nie ruszmy jest, tylko obczyszcze go...
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Wszyscy na tym forum chcą dobrze, łatwo jest pisać ale gorzej za to wszystko zapłacić, po co pchać się np. w nowe zawory jak w starej głowicy są załóżmy dobre, po drugie taki zakład ma masę gratów i ewentualnie wrzuci od siebie. Jeszcze jedna sprawa, nie znasz tego silnika, nie wiesz w jakiej kondycji jest turbo, wtryski, pompa wtryskowa, czy silnik nie bierze oleju, a my skupiamy się nad uszczelką? Pozdro
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Generalnie firmy ktore bawia sie w naprawy glowic itp przy zdawaniu glowicy na wymiane czy tez skupujac glowice zazwyczaj zycza sobie choc polowe zaworow sprawnych w glowicy. Nie ma to jak ori zawory.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Turbo, wtryski i pompa wtryskowa z mojego starego silnika, problemów z tymi podzespołami nie było, auto miało swoja moc, nie kopcilo w ogóle...
A skupiamy sie na uszczelce bo nie chciał bym założyć zbyt cienkiej, aby zaraz szklanek nie uszkodziło... Zbyt gruba jak piszecie może tez inne problemy przynieść...
A skupiamy sie na uszczelce bo nie chciał bym założyć zbyt cienkiej, aby zaraz szklanek nie uszkodziło... Zbyt gruba jak piszecie może tez inne problemy przynieść...
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Zakładaj taka jaka była. Już Ci pisałem, że obróbka głowicy w TDI nie wpływa na grubość uszczelki (zakładając, że robią to fachowcy, a nie "mechanicy" i podfrezują gniazda zaworowe). Jak masz dwie głowice to raczej na 99% jedyne co będzie do kupienia to uszczelniacze, prowadnice i szklanki. Zawory powinny się jakieś skompletować.
Co do samego zegara - zapytaj w firmie od głowic, może Ci wypożyczą, bo raczej mają takie urządzenie. W obróbce jakiejkolwiek to raczej niezbędne wyposażenie.
Co do samego zegara - zapytaj w firmie od głowic, może Ci wypożyczą, bo raczej mają takie urządzenie. W obróbce jakiejkolwiek to raczej niezbędne wyposażenie.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
W miedzy czasie gdy 'nowy' silnik czeka, to takie pytanie mi przyszlo do glowy... Jak wymienic tlok? W starym silniku chcialbym wymienic, nie wiem czy idzie to zrobic od góry? Panewki od strony miski odkrecone jakby co...
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
tylko do gory sie da. Trzeba miec zaciskarke do peirscieni lub zrobic conie taka ala opaske zaciskowa na te pierscienie. Wtedy pieknie elegancko tloki trafiaja do cylindrow tylko uwazaj by nie porysowac cylindrow.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości