1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Stary zatarłem
Temp wody wskazywała 90st, ale oleju za go 180st i tak pojechałem, az zgasł na autostradzie... Głowica przegrzana w nim, wtrysków nie idzie zdemontować nawet...
Temp wody wskazywała 90st, ale oleju za go 180st i tak pojechałem, az zgasł na autostradzie... Głowica przegrzana w nim, wtrysków nie idzie zdemontować nawet...
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Wtryski wyciągane pierwszy raz po 20 paru latach w tym aucie nigdy nie wyjdą od tak sobie ...potrzebny ściągacz "udarowy " ,zwykły pręt z końcówką nakręcaną na gwint wtrysku ,na pręcie cięzarek przesuwajacy się swobodnie od góry do dołu ....dwa trzy uderzenia i nie ma takiego wtrysku zeby nie wyszedłMcBoss pisze: wtrysków nie idzie zdemontować nawet...
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Widziałem taki sciagacz, postaram sie jutro zrobić cos takiego.
Ogólnie sporym lomem podważałem i nie wyskakuja. Jeden rusza sie cały (końcówka wtrysku tez), ale wciąż nie wyskakuje. No nic, obadam sprawę jutro, może uda sie je odzyskać.
Ogólnie sporym lomem podważałem i nie wyskakuja. Jeden rusza sie cały (końcówka wtrysku tez), ale wciąż nie wyskakuje. No nic, obadam sprawę jutro, może uda sie je odzyskać.
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Ogólnie to ściągam jutro głowice i zobaczymy jak wygląda dol, jeśli będzie ok, to zakładam nowa głowice.
Pompę wtryskowa trzeba jakoś specjalnie ustawiać? Po pęknięciu paska, musiałem ruszyć kołem pompy aby była możliwość zblokowania go, jakieś 1/3 obrotu to była....
Pompę wtryskowa trzeba jakoś specjalnie ustawiać? Po pęknięciu paska, musiałem ruszyć kołem pompy aby była możliwość zblokowania go, jakieś 1/3 obrotu to była....
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Co do kupna głowicy za 100-pare PLN i dawania jej do sprawdzenia - to już lepiej swoją dać. Wymiana kilku zaworów, uszczelniaczy i planowanie (bo i tak trzeba to zrobić) będzie bardziej opłacalne - wtedy wiesz co masz, a w tej "nowej" też ciekawe co by wyszło. Zdemontuj co masz, ew. wrzuć zdjęcie, i wtedy można dalej myśleć, bo kupić na wariata to można i bez pisania na forum
Druga sprawa to co z tłokami... dlatego warto zdemontować najpierw głowicę.
Pompa podciśnienia jest mocowana "kowadełkiem" - śruba 13-ka. Trzeba odkręcić całość i jeszcze raz dobrze zamocować.
Druga sprawa to co z tłokami... dlatego warto zdemontować najpierw głowicę.
Pompa podciśnienia jest mocowana "kowadełkiem" - śruba 13-ka. Trzeba odkręcić całość i jeszcze raz dobrze zamocować.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Jutro ściągnę głowice, zobaczymy jak wyglądają tloki. Jeśli beda okey to będziemy myśleć co i jak.
Czy tloki wymieniać i szklanki czy inna uzbrojona głowice wstawiać....
Czy tloki wymieniać i szklanki czy inna uzbrojona głowice wstawiać....
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Jak zdemontujesz głowicę, i obejrzysz powierzchnię tłoków sprawdź czy mniej-więcej równo wystają ponad blok. Różnica pomiędzy najniższym, a najwyższym to chyba maksymalnie 0.2 mm (piszę z głowy sprawdzę w ELSA) najlepiej czujnikiem zegarowym.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
No jestem ze zdjeciami.
Zawor ten od najgorszej szklanki - jak widac na zdjęciu - wystaje, te inne tez minimalnie wystają. @radekrp90 - aby sprawdzic czy wystaja mniej wiecej ponad blok, to moge teraz zrobic obrot wałem, aby oba srodkowe wyszly do gory ??
[+]
Na moje oko wystają mniej wiecej rowno. Mam nadzieje, ze dobrze chociaz ze wystaja tłoki. W najwyzszych punktach są. Czujnika zegarowego nie mam niestety by sprawdzic dokladnie, ale na oko tragedii nie ma (no ale oko 0.2mm nie wylapie tez...)
Zawor ten od najgorszej szklanki - jak widac na zdjęciu - wystaje, te inne tez minimalnie wystają. @radekrp90 - aby sprawdzic czy wystaja mniej wiecej ponad blok, to moge teraz zrobic obrot wałem, aby oba srodkowe wyszly do gory ??
[+]
Na moje oko wystają mniej wiecej rowno. Mam nadzieje, ze dobrze chociaz ze wystaja tłoki. W najwyzszych punktach są. Czujnika zegarowego nie mam niestety by sprawdzic dokladnie, ale na oko tragedii nie ma (no ale oko 0.2mm nie wylapie tez...)
Ostatnio zmieniony śr wrz 06, 2017 10:26 przez McBoss, łącznie zmieniany 2 razy.
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Zdemonotwałeś wałek rozrządu? Dopiero wtedy zawory nie będą podparte.
Warto wtedy zdemontować szklanki, a i zawory też warto by rozpiąć (trzeba mieć przyrząd do ściskania sprężyn).
Wałem możesz kręcić do woli ale bez czujnika zegarowego nie będziesz miał dokładnych pomiarów. Po zdjęciach wydaje się, że tłoki są ok (choć każdy dostał zaworem), a w samej głowicy wystarczy chyba tylko wymiana prowadnic i może kilku zaworów.
Warto wtedy zdemontować szklanki, a i zawory też warto by rozpiąć (trzeba mieć przyrząd do ściskania sprężyn).
Wałem możesz kręcić do woli ale bez czujnika zegarowego nie będziesz miał dokładnych pomiarów. Po zdjęciach wydaje się, że tłoki są ok (choć każdy dostał zaworem), a w samej głowicy wystarczy chyba tylko wymiana prowadnic i może kilku zaworów.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Walka nie zdemontowałem. W starej glowicy probowalem wyjac zawory to udręka jednak bez specjalnego przyrzadu. Udało mi się z kolegą wyjąć jeden zawór, ale spowrotem to już go nie włożę
[+]
Która pozycja to prowadnica, bo po nazwie nie idzie znalezc.
Co do samych zaworow to widze duze rozbieznosci cenowe. Na allegro sa po 6.50 zł za sztuke (ssące), jakies noname'y, a FEBI od 24zl i inne w góre już... Smialo brac najtansze?
[+]
Która pozycja to prowadnica, bo po nazwie nie idzie znalezc.
Co do samych zaworow to widze duze rozbieznosci cenowe. Na allegro sa po 6.50 zł za sztuke (ssące), jakies noname'y, a FEBI od 24zl i inne w góre już... Smialo brac najtansze?
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Na tym zdjęciu co zamieściłeś nie ma prowadnicy.
prowadnica ma numer jak sie nie mylę
037103419B
numer freccia: G3593
prowadnica ma numer jak sie nie mylę
037103419B
numer freccia: G3593
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Dałem fachowcowi obie głowice.
Posklada na sprawna dorzuci zawory i szklanki jeśli nie starczy sprawnych z obu, dodatkowo zrobi planowanie.
Wiec za jakis tydzień może dwa poskładam silnik i będzie to ostatnia szansa, mam nadzieje, ze będzie już okey...
Jaka uszczelkę kupić?? Z dwoma otworami czy z trzema?? Dotychczas uszczelka była z dwoma otworami.
I nie wiem czy po planowaniu dać grubsza uszczelkę, mimo, ze z poprzednia uszczelka nic sie nie dzialo?? Proszę o porade
Posklada na sprawna dorzuci zawory i szklanki jeśli nie starczy sprawnych z obu, dodatkowo zrobi planowanie.
Wiec za jakis tydzień może dwa poskładam silnik i będzie to ostatnia szansa, mam nadzieje, ze będzie już okey...
Jaka uszczelkę kupić?? Z dwoma otworami czy z trzema?? Dotychczas uszczelka była z dwoma otworami.
I nie wiem czy po planowaniu dać grubsza uszczelkę, mimo, ze z poprzednia uszczelka nic sie nie dzialo?? Proszę o porade
Ostatnio zmieniony śr wrz 06, 2017 18:23 przez McBoss, łącznie zmieniany 1 raz.
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Dla silników o numerach DO: AAZ678000 / 1Z770000/ AFN002000 - 056103419A (SWAG/FEBI 7-10 PLN/szt) ~80 PLN
Dla silników o numerach OD: AAZ678001 / 1Z770001/ AFN002001 / AHU - 037103419B (SWAG/FEBI ~12 PLN/szt.) ~96 PLN
Popychacze: 034109309AD (INA 420002210 ~21 PLN/szt) ~168 PLN
Zawór wydechowy:
- numery silnika DO: 1Z770000 / AFN002000 - 046109611F ~120 PLN
- numery silnika OD: 1Z770001 / AFN002001 / AHU - 028109611G ~120 PLN
Zawór ssący:
- numery silnika DO: 1Z770000 / AFN002000 - 028109601H ~120 PLN
- numery silnika OD: 1Z770001 / AFN002001 / AHU - 028109601D ~90 PLN
Uszczelniacze zaworowe:
- numery silnika DO: 1Z770000 / AFN002000 - 026109675 ~30 PLN
- numery silnika OD: 1Z770001 / AFN002001 / AHU -027109675 ~30 PLN
Sumarycznie więc masz już na "start" 490-530 PLN. Do tego planowanie głowicy i uszczelka (taka sama grubość jaką masz, tj. tyle samo otworów, bo nie ruszasz dołu silnika) i masz nową głowicę, a to przy założeniu, że masz wszystkie zawory do wymiany. Popychacze, uszczelniacze oraz prowadnicę radzę jednak wymienić wszystkie.
EDIT.
Skoro oddałeś do zrobienia i wymienisz pasek zgodnie ze sztuką powinno być ok. Skoro i tak czekasz - zobacz jak ma się koło pasowe i wał korbowy
Dla silników o numerach OD: AAZ678001 / 1Z770001/ AFN002001 / AHU - 037103419B (SWAG/FEBI ~12 PLN/szt.) ~96 PLN
Popychacze: 034109309AD (INA 420002210 ~21 PLN/szt) ~168 PLN
Zawór wydechowy:
- numery silnika DO: 1Z770000 / AFN002000 - 046109611F ~120 PLN
- numery silnika OD: 1Z770001 / AFN002001 / AHU - 028109611G ~120 PLN
Zawór ssący:
- numery silnika DO: 1Z770000 / AFN002000 - 028109601H ~120 PLN
- numery silnika OD: 1Z770001 / AFN002001 / AHU - 028109601D ~90 PLN
Uszczelniacze zaworowe:
- numery silnika DO: 1Z770000 / AFN002000 - 026109675 ~30 PLN
- numery silnika OD: 1Z770001 / AFN002001 / AHU -027109675 ~30 PLN
Sumarycznie więc masz już na "start" 490-530 PLN. Do tego planowanie głowicy i uszczelka (taka sama grubość jaką masz, tj. tyle samo otworów, bo nie ruszasz dołu silnika) i masz nową głowicę, a to przy założeniu, że masz wszystkie zawory do wymiany. Popychacze, uszczelniacze oraz prowadnicę radzę jednak wymienić wszystkie.
EDIT.
Skoro oddałeś do zrobienia i wymienisz pasek zgodnie ze sztuką powinno być ok. Skoro i tak czekasz - zobacz jak ma się koło pasowe i wał korbowy
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości