1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Ostatnimi dniami wymienialem silnik w swoim aucie.
W nowym silniku nie byl rozpinany rozrząd. Po zamontowaniu silnika, odpalał ciężko i gasł. Postanowilem sprawdzic kąt wtrysku. Ciężko było ustalić jaki był ponieważ wartość zmieniała się z 038 na 255 (255 dłużej i częściej było). Pomyslalem, by poprawic (zmniejszy owy kąt wtrysku) wiec odchyliłem pompe w strone zderzaka.
Silnik odpalił szybciej, mniej kopcił, ale po chwili zerwał się pasek rozrządu.
Sprobowac wyjac pasek ze starego silnika, nowy silnik ustawić na znakach i założyć nowy pasek? Pokrywe zaworów sciągnąłem, zablokowałem wałek, reszte znaków już znalazłem i ustawiłem. Jest szansa, że nic sie nie stało, ewentualnie można szkody przez pokrywe zaworów zlokalizować ??
W nowym silniku nie byl rozpinany rozrząd. Po zamontowaniu silnika, odpalał ciężko i gasł. Postanowilem sprawdzic kąt wtrysku. Ciężko było ustalić jaki był ponieważ wartość zmieniała się z 038 na 255 (255 dłużej i częściej było). Pomyslalem, by poprawic (zmniejszy owy kąt wtrysku) wiec odchyliłem pompe w strone zderzaka.
Silnik odpalił szybciej, mniej kopcił, ale po chwili zerwał się pasek rozrządu.
Sprobowac wyjac pasek ze starego silnika, nowy silnik ustawić na znakach i założyć nowy pasek? Pokrywe zaworów sciągnąłem, zablokowałem wałek, reszte znaków już znalazłem i ustawiłem. Jest szansa, że nic sie nie stało, ewentualnie można szkody przez pokrywe zaworów zlokalizować ??
Re: 1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
No cóż, na początek złóż wszystko jak trzeba i obracaj wałem, auta nie odpalaj, osobiście zdemontowałbym wałek rozrządu i sprawdził jak zawory stoją, wnioskuję że raczej nie masz na to ochoty, więc kręć wałem i tam gdzie krzywki będą u góry przyjżyj się popychaczom, czy któryś nie siedzi niżej. Tak z innej beczki skąd taki skok kąta wtrysku, ciekawe czy zębatka na wale nie ma luzu. Daj znać co i jak...
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Jak zerwało pasek w czasie pracy silnika ,to szanse że nic się nie stało są raczej nikłe w tym silniku ...jak kolega wyżej opisał , trzeba spiąć rozrzad na znaki ,silnik na 5 bieg i przeciągajac ręcznie ,albo kręcac wałem obserwować szklanki ...powinno być widać jak któraś szkalanka nie wraca jak powinna ...ew. cisnieniomierz i zmierzyć cisnienie sprężania w cylindrach.Swoją drogą to raczej dziwny przypadek że pękł pasek podczas regulacj poczatku wtrysku ...bo regulacja poczatku nie ma i mieć nie może żadnego na to wpływu ...moze wpadlo ci coś w rozrzad ,czego nie zauwazyłeś ...bo tak sam z siebie to pasek nawet stary raczej nie pęka.Tu podejrzewam że coś bylo nie halo z dolnym kołem pasowym na wale ,skoro poczatek zmieniał sie o tak duże wartości jak piszesz od 038 do 255 .A to też można szybko zweryfikowac ,wystarczy sprawdzić śrubę którą przykręcone jest to koło .99% problemów z tym kołem ,występuje jak ktoś tam grzebał i za lekko dokrecił tą śrubę.Po jej odkręceniu ,najlepiej zastosować klej do gwintów , a dokręca się ją z siła 210Nm + 90 stopni ...w praktyce do oporu na full ,bo i tak po dokręceniu z ta siłą staje i dalej nie idzie.Mała pomyłka ,moment dokręcania do 90Nm +90 stopni
Ostatnio zmieniony wt wrz 05, 2017 07:46 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Trzeba mieć "blokadę" i można swobodnie skręcić ale nie na 210 NM + 90* tylko 90 Nm + 90* (210 było chyba tylko 2.4D i 2.5TDI R5 ale tam koło pasowe paska wielorowkowego jest na jednej śrubie z kołem rozrządu). Blokada to długi płaskownik z otworami na dwie śruby, przykręcany do koła pasowego rozrządu - daje radę dokręcić ale trzeba to robić najlepiej we dwoje.
Co do samego paska albo coś wpadło albo był nacięty w "nowym" silniku - często słyszałem o takich przypadkach, że sprzedający nacinają pasek aby kupujący go wymienił przed odpaleniem aby ewentualna awaria nie była łączona z starym osprzętem. Skoki kąta wtrysku to najczęściej awaria koła pasowego na wale, czasami pęknięty napinacz (miałem taki przypadek w swoim byłym 1.9 TDI).
Co do samego paska albo coś wpadło albo był nacięty w "nowym" silniku - często słyszałem o takich przypadkach, że sprzedający nacinają pasek aby kupujący go wymienił przed odpaleniem aby ewentualna awaria nie była łączona z starym osprzętem. Skoki kąta wtrysku to najczęściej awaria koła pasowego na wale, czasami pęknięty napinacz (miałem taki przypadek w swoim byłym 1.9 TDI).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Dokładnie jak piszesz ,sory za pomyłkęradekrp90 pisze:nie na 210 NM + 90* tylko 90 Nm + 90*
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
@karol8114 - jestem caly czas, czytam i stosuję sie do Waszych rad. Na dodatek nocki mam w pracy, wiec wczoraj mało czasu miałem, ale coś tam zrobiłem
Więc tak, zdemontowałem stary napinacz i co się okazało:
Uszkodzony jak widać na zdjęciu.
Być może nie stał sztywno tylko latał, stąd skoki na pompie wtryskowej... Kolega @radekrp90 - trafnie wywróżył.
Zrobilem zdjecia popychaczy, jeden jest inny niz wszystkie, wyglada jakby byl pekniety i siedzi ewidentnie nizej od innych. Tutaj zdjecie (ten z lewej)
Lipnie to wyglada...
Tutaj inne popychacze:
Auto jest na lewarku, więc kreciłem kluczem na kole zamachowym, auto jest na luzie, robi obroty, nie wiem czy to ma znaczenie, ale czasem lekko przeskakuje, a czasem ciezej, a przy kazdym ruszeniu (to jest jakies 1/8 obrotu) z silnika wydobywa sie syczenie.
Nie wiem, jest sens probowac go odpalic? Czy nic nie mozna powiedziec na chwile obecna??
[+]
Jeszcze pytanie z innej beczki. Pod kroccem wody jest obudowa z przylaczem, jest to na 3 srubki 10tki, na zdjeciu zaznaczylem strzalka, co to jest??
Więc tak, zdemontowałem stary napinacz i co się okazało:
Uszkodzony jak widać na zdjęciu.
Być może nie stał sztywno tylko latał, stąd skoki na pompie wtryskowej... Kolega @radekrp90 - trafnie wywróżył.
Zrobilem zdjecia popychaczy, jeden jest inny niz wszystkie, wyglada jakby byl pekniety i siedzi ewidentnie nizej od innych. Tutaj zdjecie (ten z lewej)
Lipnie to wyglada...
Tutaj inne popychacze:
Auto jest na lewarku, więc kreciłem kluczem na kole zamachowym, auto jest na luzie, robi obroty, nie wiem czy to ma znaczenie, ale czasem lekko przeskakuje, a czasem ciezej, a przy kazdym ruszeniu (to jest jakies 1/8 obrotu) z silnika wydobywa sie syczenie.
Nie wiem, jest sens probowac go odpalic? Czy nic nie mozna powiedziec na chwile obecna??
[+]
Jeszcze pytanie z innej beczki. Pod kroccem wody jest obudowa z przylaczem, jest to na 3 srubki 10tki, na zdjeciu zaznaczylem strzalka, co to jest??
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Nie odpalaj, wałek do zdjęcia. W najlepszym przypadku posadziło szklankę ale obawiam się, że masz zgięty zawór. Te syczenie to kompresja, bez zdjęcia wałka nie obejdzie się.
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Pompa vacum, podciśnienie do serwo, turbo itd. Munior dlaczego te napinacze tak siadają? To już nie pierwszy przypadek, wiele z nich po uszkodzeniu wygląda bardzo podobnie, i co myślisz o napinaczach z pierwszych tdi, ten z widelcem, wiesz o czym pisze, wydają się nieśmiertelne.
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
To nie wada napinacza, a montażu. Ja zakładałem po tym sam rozrząd, dokładnie skręcając i oczyszczając miejsca montażu i było ok do samego końca, do sprzedaży. Do tego miałem niedokręcone koło pasowe (wielorowkowe)... ot tak robią stare auta na warsztatach
Ten popychacz na zdjęciu ma dziurę - zawór wyleciał więc raczej cała głowica do zdemontowania. Syczenie i opór to normalne - kompresja w dieslu jest spora.
Ten popychacz na zdjęciu ma dziurę - zawór wyleciał więc raczej cała głowica do zdemontowania. Syczenie i opór to normalne - kompresja w dieslu jest spora.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Faktycznie dziura w szklance, mały smartfon to i mało widać hehe Na początek wałek, nic to nie kosztuje, ale faktu nie zmieni, że zawór dostał.
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Wałek postaram się zdjąc jeszcze dzisiaj. Co pozniej zrobic? powyciagac wszystkie szklanki, czy tylko tą jedną?? W najlepszym wypadku jeśli bedzie zawor do wymiany i gdy sciagne glowice to dam rade go wymienic, kupic uszczelke i bedzie to chodzilo? czy jakies wieksze koszta beda? Bo jesli tak to auto idzie na zlom...
Faktycznie przyłącza z tego urzadzenia idą do serwa, ale zastanowilo mnie to bo w środku to kręci się wraz z silnikiem...
[+]
Przyjrzalem sie bardziej i większość szklanek jest dziwnych, maja inny kolor, są lekko pokiereszowane. Wiec odposcilem póki co. Taniej wyjdzie jak kupie 'nową głowicę z zaworami, bo i sam zawór ciężko wymienic...
https://www.olx.pl/oferta/glowica-1-9-t ... lqSLi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.olx.pl/oferta/glowica-1-9-t ... owb18.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/vw-seat-skoda-1-9-tdi ... 31218.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Warto którąś kupić??
Faktycznie przyłącza z tego urzadzenia idą do serwa, ale zastanowilo mnie to bo w środku to kręci się wraz z silnikiem...
[+]
Przyjrzalem sie bardziej i większość szklanek jest dziwnych, maja inny kolor, są lekko pokiereszowane. Wiec odposcilem póki co. Taniej wyjdzie jak kupie 'nową głowicę z zaworami, bo i sam zawór ciężko wymienic...
https://www.olx.pl/oferta/glowica-1-9-t ... lqSLi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.olx.pl/oferta/glowica-1-9-t ... owb18.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/vw-seat-skoda-1-9-tdi ... 31218.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Warto którąś kupić??
1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
Nie rozumiem, po jakiego gwinta rozbierałeś pompę podciśnienia. Ona ma napęd od pompy oleju (jest na jednym wałku) - jeśli ją zdemontujesz tracisz smarowanie.
Głowica używana to śliski temat. Najlepiej szukać jakiejś blisko siebie i oglądać jak prezentuje się wzrokowo, czy nie ma pęknięć, uderzeń itp.
Głowica używana to śliski temat. Najlepiej szukać jakiejś blisko siebie i oglądać jak prezentuje się wzrokowo, czy nie ma pęknięć, uderzeń itp.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: 1.9 TDi AFN - pękł pasek rozrządu na postoju.
W starym silniku patrzylem na to, a przy przekladaniu silnika przerzucilem tylko 'czapke' pompy. Ale w nowym silniku co sie okazalo byla ta pompa poluzowana...radekrp90 pisze:Nie rozumiem, po jakiego gwinta rozbierałeś pompę podciśnienia. Ona ma napęd od pompy oleju (jest na jednym wałku) - jeśli ją zdemontujesz tracisz smarowanie.
Za 100zł - 150zł można zaryzkować, najwyzej przed montazem podjade do warsztatu by fachowiec przejrzał głowicę. Mogą też być mikro pękniecia których gołym okiem nie wyłapię przecież... Dobrze rozumuję?radekrp90 pisze:Głowica używana to śliski temat. Najlepiej szukać jakiejś blisko siebie i oglądać jak prezentuje się wzrokowo, czy nie ma pęknięć, uderzeń itp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 276 gości