Witam serdecznie,
zabrałem się właśnie za wymianę wszystkich przewodów podciśnieniowych w swoim golfie 3 TDI AFN.
Oczywiście wcześniej przeglądnąłem forum i bogaty w różnego rodzaju schematy przystąpiłem do pracy.
Napotkałem niestety na poważny problem, co do którego nie potrafię sobie poradzić. Jest nim zawór " 191 906 283 " A opisywany jako konwerter ciśnienia/sterowanie spalinami.
Mianowicie jeden z wężyków wpiętych w ten zawór idący w podszybie nie jest nigdzie wpięty i leży luzem na wysokości połowy podszybia.
Moje pytanie brzmi, czy orientuje się ktoś gdzie on wpięty być powinien? Na schematach podciśnienia dostępnych na forum tego zaworka nie ma.
Proszę o pomoc, bo robota mi utknęła.
Dodam, że wszystkie pozostałe przewody podciśnienia są powpinane na swoje miejsca.
Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN
Fachowe słownictwo, chyba mówisz o EGR i o N18, jeśli dobrze opisałeś obrazek to ten wężyk ma iść do EGR, ale upewnij się co do ilustracji, bo może mowa o wężyku który idzie w trójnik i do filtra powietrza. Zapodaj zdjęcie N18 i odpiszemy od ręki.
Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN
Do egr powinien byc wpiety. Wypina sie go i zaslepia by ze tak powiem wylaczyc sterowanie recyrkulacja spalin.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN
Witam,
rozwiązałem problem.
Rzeczony zawór odpowiada za zamknięcie klapki wewnętrznego obiegu powietrza (dot. dmuchawy powietrza).
Uruchamia się go z kabiny przyciskiem znajdującym się obok włącznika AC (klimatyzacji).
Jako, że mój zawór był uszkodzony (cały czas otwarty); przez co nawiew ciągle pracował na obiegu wewnętrznym; to ktoś odpiął go (Wpięty powinien on być w króciec znajdujący się na ścianie grodziowej silnika pomiędzy przewodami gumowymi z płynem chłodniczym do nagrzewnicy).
Niestety ktoś nie pomyślał, żeby zaślepić wypięty wężyk, przez co gubiłem podciśnienie.
A nie ma tego zaworu na żadnych schematach, ponieważ de facto nie jest on związany z podciśnieniem sterującym pracą silnika, a tylko z otwarciem i zamknięciem ww. klapy.
rozwiązałem problem.
Rzeczony zawór odpowiada za zamknięcie klapki wewnętrznego obiegu powietrza (dot. dmuchawy powietrza).
Uruchamia się go z kabiny przyciskiem znajdującym się obok włącznika AC (klimatyzacji).
Jako, że mój zawór był uszkodzony (cały czas otwarty); przez co nawiew ciągle pracował na obiegu wewnętrznym; to ktoś odpiął go (Wpięty powinien on być w króciec znajdujący się na ścianie grodziowej silnika pomiędzy przewodami gumowymi z płynem chłodniczym do nagrzewnicy).
Niestety ktoś nie pomyślał, żeby zaślepić wypięty wężyk, przez co gubiłem podciśnienie.
A nie ma tego zaworu na żadnych schematach, ponieważ de facto nie jest on związany z podciśnieniem sterującym pracą silnika, a tylko z otwarciem i zamknięciem ww. klapy.
Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN
Dobrze, że pociągnąłeś temat do końca. Wiele osób zada pytanie i "znika" nie pisząc jak problem został rozwiązany.
Konwerter ciśnienia, wymiana podciśnienia MKIII AFN
Zawsze sie zapomina ze w mk3 jest to sterowanie jeszcze.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 178 gości