1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Nic się nie zepsuje, autem do domu i działaj, skoro wspominasz o hamulcach może mieć to związek z nieszczelnym króćcem vacum, z drugiej strony ciężko na odległość coś zdiagnozować.
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Skoro blad wywala odrazu od n75 to albo sam n75 dziabniety albo kabloteka od niego. Od tego nalezaloby zaczac.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Cześć
Dzisiaj pierwsza diagnoza zanim w ogóle się zabrałem za robotę...sprawdziłem króciec pompy vacum - lata luźno strasznie.
Dodatkowo co do hamulców to je przetestowałem pod kątem 3krotnego naciśnięcia na pedał hamulca i efekt - za 3ci razem hamulec twardy i auto hamowało jak wyłączonym silniku...
Zakupiłem strzykawkę i zaraz biorę się za sprawdzanie podciśnienia w gruszce i innych.
Czy sam kruciec pompy vacum może być odowiedzialny za problem z turbo czy dotyczy tylko hamulców?
Dzisiaj pierwsza diagnoza zanim w ogóle się zabrałem za robotę...sprawdziłem króciec pompy vacum - lata luźno strasznie.
Dodatkowo co do hamulców to je przetestowałem pod kątem 3krotnego naciśnięcia na pedał hamulca i efekt - za 3ci razem hamulec twardy i auto hamowało jak wyłączonym silniku...
Zakupiłem strzykawkę i zaraz biorę się za sprawdzanie podciśnienia w gruszce i innych.
Czy sam kruciec pompy vacum może być odowiedzialny za problem z turbo czy dotyczy tylko hamulców?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Oczywiście, że króciec daje takie objawy, pompa vacum tworzy podciśnienie niezbędne do sterowania turbem itd. Ja nie bawię się w zgadywanki, wpinam manometr podciśnienia i mam jak na dłoni, życzę szybkiej naprawy, nic tu nie pomogę, pisałem czy zasysa powietrze w wężyku od turbo a ty dalej swoje, pozdro.
https://youtu.be/87wzmtAq2ic" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/87wzmtAq2ic" onclick="window.open(this.href);return false;
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Karol
Przepraszam Cię - doceniam Twoją pomoc i bardzo Ci dziękuję. Ten post napisałem na szybko bo myślałem że sprawa załatwiona ale nie do końca. Tak więc potestowałęm dzisiaj ciśnienia i poniżej wyniki tego co udało mi się ustalić.
1) Hamulce przetestowane pod kątem 3krotnego naciśnięcia na pedał hamulca i efekt - za 3ci razem hamulec twardy i auto hamowało jak wyłączonym silniku...
2) Króciec vacum pompy jest bardzo luźny.
3) Wężyk od n75 wydawał się przetarty więc przeciąłęm go w tym miejscu i tutaj wpiąłem się strzykawką 100 ml
4) Zasysanie powietrza z gruszki nic nie daje. Pompka nie rusza - czuć nieszczelność
5) Podmieniłem więc wężyk do gruszki i spróbowałem ponownie - zero wyczuwalnego podciśnienia. Powietrze zasysałem ustami i strzykawka. Nie robi się podciśnienie i gruszka ani drgnie
6) Gruszka chodzi luźno. Od spodu auta ruszana palcami chodzi na ok 1 cm.
7) testowałem n75 w grupie 011 Basic sett. podpinając do niego strzykawkę (w miejscu gdzie wcześniej przeciąłem przewód). Myślałem, że jak podepnę strzykawkę to strzykawka będzie cyklicznie zasysana ale tam w tym przewodzie chyba nie ma podciśnienia bo i przyłożyłem wężyk do ust i nic nie czuć by zasysało. A na pewno już nie miałoby siły zassać takiej gruszki od turbo
8.) Poniższy przewód mam luzem - nie wiem do czego go przyczepić. Wygląda to jak przewód do obudowy filtra powietrza ale ja nie mam tam żadnego bolca do którego mógłbym go wczepić. Czy ten przewód ma znaczenie??
Przepraszam Cię - doceniam Twoją pomoc i bardzo Ci dziękuję. Ten post napisałem na szybko bo myślałem że sprawa załatwiona ale nie do końca. Tak więc potestowałęm dzisiaj ciśnienia i poniżej wyniki tego co udało mi się ustalić.
1) Hamulce przetestowane pod kątem 3krotnego naciśnięcia na pedał hamulca i efekt - za 3ci razem hamulec twardy i auto hamowało jak wyłączonym silniku...
2) Króciec vacum pompy jest bardzo luźny.
3) Wężyk od n75 wydawał się przetarty więc przeciąłęm go w tym miejscu i tutaj wpiąłem się strzykawką 100 ml
4) Zasysanie powietrza z gruszki nic nie daje. Pompka nie rusza - czuć nieszczelność
5) Podmieniłem więc wężyk do gruszki i spróbowałem ponownie - zero wyczuwalnego podciśnienia. Powietrze zasysałem ustami i strzykawka. Nie robi się podciśnienie i gruszka ani drgnie
6) Gruszka chodzi luźno. Od spodu auta ruszana palcami chodzi na ok 1 cm.
7) testowałem n75 w grupie 011 Basic sett. podpinając do niego strzykawkę (w miejscu gdzie wcześniej przeciąłem przewód). Myślałem, że jak podepnę strzykawkę to strzykawka będzie cyklicznie zasysana ale tam w tym przewodzie chyba nie ma podciśnienia bo i przyłożyłem wężyk do ust i nic nie czuć by zasysało. A na pewno już nie miałoby siły zassać takiej gruszki od turbo
8.) Poniższy przewód mam luzem - nie wiem do czego go przyczepić. Wygląda to jak przewód do obudowy filtra powietrza ale ja nie mam tam żadnego bolca do którego mógłbym go wczepić. Czy ten przewód ma znaczenie??
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Hehe, nie przepraszaj, no co ty. Trochę masło maślane, uszczelnij króciec, posprawdzaj wężyki i auto odzyska moc. Wiem, że nie masz manometru, ze strzykawką też dobry pomysł, ale taka z gumowym tłoczkiem np. 50 ml, też ją zaśsie. Dasz radę, działaj Jeszcze jedno, po nitce do ... Od pompy vacum idzie gruby wąż do serwa, na nim jest trójnik na mały wężyk od podciśnienia, od tego miejsca sprawdz czy jest podciśnienie.
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Oki - jutro zacznę od początku sprawdzać. Jednak nurtuje mnie ta gruszka. Skoro na zmienionym przewodzie do niej nie wytwarzało się podciśnienie jak zasysałem powietrze to znaczy że jest dziurawa? Ona ma taką dziurkę w obudowie ale nie wiem czy to ma znaczenie. Czy ustami powinno mi się udać ją ruszyć w jakiś sposób?
a co z luźnym przewodem który pokazałem na zdjęciu?
a co z luźnym przewodem który pokazałem na zdjęciu?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
luźny przewód spięty jest z boku obudowy filtra powietrza...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Przewód podpiąłem - znalazłem ukryte miejsce łączenia
Testów ciąg dalszy i chyba podsumowanie tematu:
Ciśnienie na przewodzie od vacum pompy jest - Sprawdzone bo strzykawkę zaciągnęło. Podłączyłem więc na krótko przewód od gruszki turbo do vacum pompy i przejechałem się autem. Turbo ożyło ale wstaje tak od 1800 obrotów. Nie piłowałem auta bo na max doładowaniu było ale to ważny trop.
A że wczoraj testowałem gruszkę i nie mogłem zassać z niej powietrza ustami czy też strzykawką stwierdzam że awarii ulec musiał n75 z powodu tego że zassał syf przez nieszczelność w gruszce.
Co do testowania gruszki strzykawką to na tym filmiku widać że powinno się to udać bez większego problemu :
https://www.youtube.com/watch?v=-9_TOTDUyZc" onclick="window.open(this.href);return false;
A kruciec pompy vacum to może jedynie słabsze podciśnienie robić w układzie ale na ten moment to nie on jest problemem. N18 i N75 przekładać miejscami nie będę. Chyba już nie ma potrzeby
/// EDIT
Sprawdziłem jeszcze raz ostatecznie gruszkę - zasysałem energicznie powietrze + dociskałem sztangę w dół. Czuć ruch sztangi w dół po czym po chwili od razu wraca do góry. Na 100% jest nieszczelna.
Powiedzcie mi czy dobrze kombinuję.
Testów ciąg dalszy i chyba podsumowanie tematu:
Ciśnienie na przewodzie od vacum pompy jest - Sprawdzone bo strzykawkę zaciągnęło. Podłączyłem więc na krótko przewód od gruszki turbo do vacum pompy i przejechałem się autem. Turbo ożyło ale wstaje tak od 1800 obrotów. Nie piłowałem auta bo na max doładowaniu było ale to ważny trop.
A że wczoraj testowałem gruszkę i nie mogłem zassać z niej powietrza ustami czy też strzykawką stwierdzam że awarii ulec musiał n75 z powodu tego że zassał syf przez nieszczelność w gruszce.
Co do testowania gruszki strzykawką to na tym filmiku widać że powinno się to udać bez większego problemu :
https://www.youtube.com/watch?v=-9_TOTDUyZc" onclick="window.open(this.href);return false;
A kruciec pompy vacum to może jedynie słabsze podciśnienie robić w układzie ale na ten moment to nie on jest problemem. N18 i N75 przekładać miejscami nie będę. Chyba już nie ma potrzeby
/// EDIT
Sprawdziłem jeszcze raz ostatecznie gruszkę - zasysałem energicznie powietrze + dociskałem sztangę w dół. Czuć ruch sztangi w dół po czym po chwili od razu wraca do góry. Na 100% jest nieszczelna.
Powiedzcie mi czy dobrze kombinuję.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Jesli nie skoepszczyles tego testu to gruszka moze byc zwalona. Ale one raczej sie nie rozszczelniaja. Tam nie ma w niej gumowej membrany. To nie pilka plazowa.
Zamien elektrozaworki a nawet zamien i tylko ten jeden podepnij czyli wezyk od gruszki do zaworka i z zaworka do trojnika pompy vaq.
Ustsmi gruszki nie zaciagniesz. Szczykawa musi byc taka wieksza by gruszke zaciagnac.
Zamien elektrozaworki a nawet zamien i tylko ten jeden podepnij czyli wezyk od gruszki do zaworka i z zaworka do trojnika pompy vaq.
Ustsmi gruszki nie zaciagniesz. Szczykawa musi byc taka wieksza by gruszke zaciagnac.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Słuchaj serio coś jest nie tak z gruszką bo nawet powietrze to i pompowałem tam. I co troszkę ustami zaciągnąłem to wracała. Zbiornik podciśnienia sprawdziłem podobnie i jakoś czuć było podciśnienie które się wytwarza. Tak samo kiedyś testowałem w innym aucie klapkę obiegu wewnętrznego sterowaną podciśnieniem. A na filmiku widać że strzykawka zaciąga gruszkę.
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Witaj przyjacielu, po zgaszeniu auta sztanga opada, po odpaleniu vacum wytwarza podciśnienie i ciągnie sztangę do góry by skierować geometrie na max doładowanie, w sztangę nie dmuchaj, jedynie zasysanie. Szybko się uczysz, jeszcze dzień, no może dwa i ogarniesz.
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Karol,
Ja wiem że podciśnienie ma ciągnąć ją do dołu. Ale skoro mówimy o czymś co ma być szczelne to i dmuchanie w tą gruszkę nie powinno wchodzić w grę. A jednak da się w 2 strony pompować powietrze. Coś na mój rozum jest nie halo. I na pewno nie jest to wężyk bo zmieniony i nadal nic. I na pewno to nie jest wężyk. A na filmie widać było jak zasysał koleś strzykawką i gruszka się nie cofała... Przecież tam nie ma żadnego zaworku upustowego czy coś? Gruszka ma być szczelna i basta tak?
Ja wiem że podciśnienie ma ciągnąć ją do dołu. Ale skoro mówimy o czymś co ma być szczelne to i dmuchanie w tą gruszkę nie powinno wchodzić w grę. A jednak da się w 2 strony pompować powietrze. Coś na mój rozum jest nie halo. I na pewno nie jest to wężyk bo zmieniony i nadal nic. I na pewno to nie jest wężyk. A na filmie widać było jak zasysał koleś strzykawką i gruszka się nie cofała... Przecież tam nie ma żadnego zaworku upustowego czy coś? Gruszka ma być szczelna i basta tak?
Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD
1.9 TDI ASV - brak mocy do 2000 obrotów
Już tetar rozumiem co piszesz, tak, po zaciągnięciu dobrą strzykawką musi trzymać. Powiem, że w autach z silnikiem poprzecznie ustawionym gruszka czasami pada, dostaje trochę syfu z drogi i koroduje. Tu masz link jak grucha padła w poprzeczniaku https://youtu.be/IjT33KZk4EY" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości