Offtopic czyli raj dla spamerów

Forum miłośników Golfa Country

Moderatorzy: G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr sie 16, 2017 20:51

Mam duże możliwości w regeneracji podzespołów, bo sam w tym robię więc chyba zdecyduję się na odwiercenie z zacisku lewego tego urwanego odpowietrznika...Skoro zaciski nie są mokre (sprawdzałem ostatnio) a hamowanie nie z ciąga samochodu w którąś stronę to na razie zostawię temat zacisków na później. Dziś ważny jest korektor siły hamowania!



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » czw sie 17, 2017 20:35

Planuję zabrać się za wykręcenie urwanego odpowietrznika jednak muszę mieć nowy pod ręką.Nie wiem tylko jaki jest w oryginalnych zaciskach Country. i tu znowu zwracam się do kolegów o podpowiedź abym wiedział co kupić.Jaki długość i jaki gwint jest w odpowietrzniku zacisku przedniego hamulca? Są różne rozmiary: M-6, M-7, M-8 i M-10...Są też większe ale nie przypuszczam aby miały zastosowanie w samochodzie osobowym.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » czw sie 17, 2017 22:28

Wg etki m7x1 lub m10x1 bez wyjaśnienia kiedy jaki.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » pt sie 18, 2017 21:36

Tyle to ja też wiem-podał mi dane z etki oster.... A jak będzie w rzeczywistości? Okaże się! Muszę więc zaopatrzyć się w dwa rozmiary odpowietrzników aby mieć je pod ręką....gdy już odwiercę ten ułamany.....
Jutro wyruszam na zlot VW....Jak będą ciekawe autka to zamieszcze kilka fotek.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » ndz sie 20, 2017 09:22

Na zlocie w Kwidzyniu królowały "garbusy" i "ogórki" więc właściwie nic dla "nas" ciekawego....
Obrazek



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » ndz sie 20, 2017 09:41

Jednak w trasie w moim Country ujawniła się mała ale hałaśliwa awaria. I tu znowu muszę prosić i opinie na ten temat wszystkich użytkowników dwójek no i Country czy Syncro....
Ja już wcześniej pisałem, wymieniłem docisk sprzęgła i tarczę. Oczywiście wymieniłem olej i uszczelniacze. Byłem bardzo zdziwiony gdy gdy w trasie usłyszałem dziwne chrobotanie dobiegające z okolic skrzyni biegów, bo w początkowej fazie-czyli po remoncie sprzęgła i przedniego zawieszenia nic nie było słychać.
To chrobotanie słyszalne jest tylko wtedy gdy pedał sprzęgła NIE jest wciśnięty. Jak by było mało tego, przy każdym wysprzęgleniu w połowie długości pracy pedału słychać przez ułamek sekundy dźwięk przypominający"kwik".....
Nie jestem laikiem w tych sprawach i wygląda mi to na łożysko wysprzęglające. W mojej skrzyni AXR to łożysko jest pod zielonym dekielkiem od tylnej strony skrzyni. Wygląda na to ze wlewając świeży olej "nasmarowałem" wszystko i łożysko zaczęło dawać oznaki zużycia. Również wałek wysprzęglika może mieć wytartą końcówkę i nie chce za bardzo współpracować z nowym, jeszcze kulistym czopem na płytce docisku i stąd taki chwilowy dźwięk.Dodam że przed wymianą sprzęgła takich efektów nie było więc nie podejrzewam awarii w samej przekładni...
Dla pewności proszę o radę abym miał pewność co robić i gdzie szukać...
Może któryś z kolegów wymieniał to łożysko i pozostałe,związane z tym elementy i wie jak się za to zabrać i jakich w ogóle części szukać (numery OEM), bo z Country to "na dwoje babka wróżyła" i różne źródła podają różne elementy, tak jak wyżej opisany odpowietrznik zacisku hamulca....



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » ndz sie 20, 2017 09:53

Chrobotanie gdy sprzęgło jest zasprzęglone na luzie to najczęściej łożysko na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów. A to niestety robota całej skrzyni bo tego z zewnątrz się raczej nie wymieni.
Ja wymieniałem łożysko sprzęgła. Robota bardzo prosta.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » ndz sie 20, 2017 10:42

Tak, może tak być, tyle że to chrobotanie jest nie tylko w trakcie jazdy ale również gdy samochód się nie porusza a więc nie załączony jest jakikolwiek bieg. Zawsze zanika gdy wciśnie się pedał sprzęgła i ten dziwny dżwięk w połowie długości pedału....nie ważne czy wrzucam bieg czy tylko naciskam pedał sprzęgła. Nie mam w 100% pewności-dlatego pytam doświadczonych w tej materii ale na moje ucho to właśnie tak jakby łożysko wysprzęglika sprzęgła i sam pręt wysprzęglający były na tyle zużyte że dają już znaki z powodów nadmiernych luzów i latają sobie luźno....



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » ndz sie 20, 2017 16:52

A może po prostu zastosować jakiś preparat do skrzyń biegów aby uciszyć to chrobotanie? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » wt sie 22, 2017 12:44

Adalbert1702 pisze:A może po prostu zastosować jakiś preparat do skrzyń biegów aby uciszyć to chrobotanie? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie?
Kombinować możesz bo to jest względnie tanie. Ale nie liczyłbym na jakieś spektakularne efekty.

Co do dźwięku przy połowie pedału no to trzeba wyciągnąć wałek wysprzęglający, łożysko i przekonać się czy czegoś tam nie ma.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » wt sie 22, 2017 20:14

Zdjąłem tył skrzyni biegów i wyciągnałem wałek wysprzęglający! Tak jak przypuszczałem-końcówka wałka która stykała się z miseczką na docisku była wytarta i nie mogłą "trafić w nową, twardą część miseczki..... Stąd taki "kwik" a może i winne było łożysko które było w strasznym stanie i dzięki ze się jeszcze nie posypało. Całkowita długość pręta była krótsza prawie o dwa milimetry!
Zdjęcia pokazują stary i nowy zestaw wysprzęglający.....

ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr sie 30, 2017 20:29

No i znowu problem. Zanim zabiorę się do rozwiązania go popytam Was,kolegów czy może nie macie tego na zbyciu...Ale od początku. Zauważyłem ze nie zapalają mi się światła cofania.Oczywiście łączy się to z brakiem załączania blokady mostu. Wymontowałem wyłącznik z skrzyni biegów i już w dłoniach wylała mi się brudna,ruda woda...Miałem nadzieję ze po osuszeniu będzie ok ale niestety...Nadal nie działa.Sprawdziłem po ponownym wymontowaniu na mierniku i wygląda na to że styki są skorodowane, bo w połowie długości nacisku styk nie łączy-przerywa. Zapewne jest to akurat to miejsce które powinno łączyć napięcie. Jak to zwykle bywa z częściami do Country nie ma ich w ofercie za to jest dużo podobnych lecz już na oko widać ze nie podejdą...
Pytanie brzmi: może ktoś ma coś takiego,sprawne na zbyciu za rozsądne pieniądze? Czasami po wymianie skrzyni na "szybszą" leży ona gdzieś w kącie z takim włącznikiem?
Poniżej zdjęcia, aby nie było wątpliwości o co chodzi. Numer OEM VA3 191 919 823 D
ObrazekObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr sie 30, 2017 20:43

lazłem temat w necie ale rozwiązanie tego problemu z włącznikiem świateł cofania w taki sposób nie zadowala mnie! Widać ze ten problem to nie nowość!
http://vwgolf2countryjp.web.fc2.com/rev ... 01219.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » śr sie 30, 2017 20:50

Nowy jest dostępny przez Classic Parts za około 240 zł.
Jest dostępny nowy zamiennik podobny do zwykłego mk2 ale ma inną wtyczkę - bardziej owalną. Ale podroby z niego nie nadają się do naprawy oryginalnego. Możesz rozebrać swój i poczyścić styki. Ja tak robiłem. Ostatecznie z dwóch słabych zrobiłem jeden dobry.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf Country”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość