Offtopic czyli raj dla spamerów
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Mam duże możliwości w regeneracji podzespołów, bo sam w tym robię więc chyba zdecyduję się na odwiercenie z zacisku lewego tego urwanego odpowietrznika...Skoro zaciski nie są mokre (sprawdzałem ostatnio) a hamowanie nie z ciąga samochodu w którąś stronę to na razie zostawię temat zacisków na później. Dziś ważny jest korektor siły hamowania!
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Planuję zabrać się za wykręcenie urwanego odpowietrznika jednak muszę mieć nowy pod ręką.Nie wiem tylko jaki jest w oryginalnych zaciskach Country. i tu znowu zwracam się do kolegów o podpowiedź abym wiedział co kupić.Jaki długość i jaki gwint jest w odpowietrzniku zacisku przedniego hamulca? Są różne rozmiary: M-6, M-7, M-8 i M-10...Są też większe ale nie przypuszczam aby miały zastosowanie w samochodzie osobowym.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Tyle to ja też wiem-podał mi dane z etki oster.... A jak będzie w rzeczywistości? Okaże się! Muszę więc zaopatrzyć się w dwa rozmiary odpowietrzników aby mieć je pod ręką....gdy już odwiercę ten ułamany.....
Jutro wyruszam na zlot VW....Jak będą ciekawe autka to zamieszcze kilka fotek.
Jutro wyruszam na zlot VW....Jak będą ciekawe autka to zamieszcze kilka fotek.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Jednak w trasie w moim Country ujawniła się mała ale hałaśliwa awaria. I tu znowu muszę prosić i opinie na ten temat wszystkich użytkowników dwójek no i Country czy Syncro....
Ja już wcześniej pisałem, wymieniłem docisk sprzęgła i tarczę. Oczywiście wymieniłem olej i uszczelniacze. Byłem bardzo zdziwiony gdy gdy w trasie usłyszałem dziwne chrobotanie dobiegające z okolic skrzyni biegów, bo w początkowej fazie-czyli po remoncie sprzęgła i przedniego zawieszenia nic nie było słychać.
To chrobotanie słyszalne jest tylko wtedy gdy pedał sprzęgła NIE jest wciśnięty. Jak by było mało tego, przy każdym wysprzęgleniu w połowie długości pracy pedału słychać przez ułamek sekundy dźwięk przypominający"kwik".....
Nie jestem laikiem w tych sprawach i wygląda mi to na łożysko wysprzęglające. W mojej skrzyni AXR to łożysko jest pod zielonym dekielkiem od tylnej strony skrzyni. Wygląda na to ze wlewając świeży olej "nasmarowałem" wszystko i łożysko zaczęło dawać oznaki zużycia. Również wałek wysprzęglika może mieć wytartą końcówkę i nie chce za bardzo współpracować z nowym, jeszcze kulistym czopem na płytce docisku i stąd taki chwilowy dźwięk.Dodam że przed wymianą sprzęgła takich efektów nie było więc nie podejrzewam awarii w samej przekładni...
Dla pewności proszę o radę abym miał pewność co robić i gdzie szukać...
Może któryś z kolegów wymieniał to łożysko i pozostałe,związane z tym elementy i wie jak się za to zabrać i jakich w ogóle części szukać (numery OEM), bo z Country to "na dwoje babka wróżyła" i różne źródła podają różne elementy, tak jak wyżej opisany odpowietrznik zacisku hamulca....
Ja już wcześniej pisałem, wymieniłem docisk sprzęgła i tarczę. Oczywiście wymieniłem olej i uszczelniacze. Byłem bardzo zdziwiony gdy gdy w trasie usłyszałem dziwne chrobotanie dobiegające z okolic skrzyni biegów, bo w początkowej fazie-czyli po remoncie sprzęgła i przedniego zawieszenia nic nie było słychać.
To chrobotanie słyszalne jest tylko wtedy gdy pedał sprzęgła NIE jest wciśnięty. Jak by było mało tego, przy każdym wysprzęgleniu w połowie długości pracy pedału słychać przez ułamek sekundy dźwięk przypominający"kwik".....
Nie jestem laikiem w tych sprawach i wygląda mi to na łożysko wysprzęglające. W mojej skrzyni AXR to łożysko jest pod zielonym dekielkiem od tylnej strony skrzyni. Wygląda na to ze wlewając świeży olej "nasmarowałem" wszystko i łożysko zaczęło dawać oznaki zużycia. Również wałek wysprzęglika może mieć wytartą końcówkę i nie chce za bardzo współpracować z nowym, jeszcze kulistym czopem na płytce docisku i stąd taki chwilowy dźwięk.Dodam że przed wymianą sprzęgła takich efektów nie było więc nie podejrzewam awarii w samej przekładni...
Dla pewności proszę o radę abym miał pewność co robić i gdzie szukać...
Może któryś z kolegów wymieniał to łożysko i pozostałe,związane z tym elementy i wie jak się za to zabrać i jakich w ogóle części szukać (numery OEM), bo z Country to "na dwoje babka wróżyła" i różne źródła podają różne elementy, tak jak wyżej opisany odpowietrznik zacisku hamulca....
Offtopic czyli raj dla spamerów
Chrobotanie gdy sprzęgło jest zasprzęglone na luzie to najczęściej łożysko na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów. A to niestety robota całej skrzyni bo tego z zewnątrz się raczej nie wymieni.
Ja wymieniałem łożysko sprzęgła. Robota bardzo prosta.
Ja wymieniałem łożysko sprzęgła. Robota bardzo prosta.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Tak, może tak być, tyle że to chrobotanie jest nie tylko w trakcie jazdy ale również gdy samochód się nie porusza a więc nie załączony jest jakikolwiek bieg. Zawsze zanika gdy wciśnie się pedał sprzęgła i ten dziwny dżwięk w połowie długości pedału....nie ważne czy wrzucam bieg czy tylko naciskam pedał sprzęgła. Nie mam w 100% pewności-dlatego pytam doświadczonych w tej materii ale na moje ucho to właśnie tak jakby łożysko wysprzęglika sprzęgła i sam pręt wysprzęglający były na tyle zużyte że dają już znaki z powodów nadmiernych luzów i latają sobie luźno....
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
A może po prostu zastosować jakiś preparat do skrzyń biegów aby uciszyć to chrobotanie? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie?
Offtopic czyli raj dla spamerów
Kombinować możesz bo to jest względnie tanie. Ale nie liczyłbym na jakieś spektakularne efekty.Adalbert1702 pisze:A może po prostu zastosować jakiś preparat do skrzyń biegów aby uciszyć to chrobotanie? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie?
Co do dźwięku przy połowie pedału no to trzeba wyciągnąć wałek wysprzęglający, łożysko i przekonać się czy czegoś tam nie ma.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Zdjąłem tył skrzyni biegów i wyciągnałem wałek wysprzęglający! Tak jak przypuszczałem-końcówka wałka która stykała się z miseczką na docisku była wytarta i nie mogłą "trafić w nową, twardą część miseczki..... Stąd taki "kwik" a może i winne było łożysko które było w strasznym stanie i dzięki ze się jeszcze nie posypało. Całkowita długość pręta była krótsza prawie o dwa milimetry!
Zdjęcia pokazują stary i nowy zestaw wysprzęglający.....
Zdjęcia pokazują stary i nowy zestaw wysprzęglający.....
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
No i znowu problem. Zanim zabiorę się do rozwiązania go popytam Was,kolegów czy może nie macie tego na zbyciu...Ale od początku. Zauważyłem ze nie zapalają mi się światła cofania.Oczywiście łączy się to z brakiem załączania blokady mostu. Wymontowałem wyłącznik z skrzyni biegów i już w dłoniach wylała mi się brudna,ruda woda...Miałem nadzieję ze po osuszeniu będzie ok ale niestety...Nadal nie działa.Sprawdziłem po ponownym wymontowaniu na mierniku i wygląda na to że styki są skorodowane, bo w połowie długości nacisku styk nie łączy-przerywa. Zapewne jest to akurat to miejsce które powinno łączyć napięcie. Jak to zwykle bywa z częściami do Country nie ma ich w ofercie za to jest dużo podobnych lecz już na oko widać ze nie podejdą...
Pytanie brzmi: może ktoś ma coś takiego,sprawne na zbyciu za rozsądne pieniądze? Czasami po wymianie skrzyni na "szybszą" leży ona gdzieś w kącie z takim włącznikiem?
Poniżej zdjęcia, aby nie było wątpliwości o co chodzi. Numer OEM VA3 191 919 823 D
Pytanie brzmi: może ktoś ma coś takiego,sprawne na zbyciu za rozsądne pieniądze? Czasami po wymianie skrzyni na "szybszą" leży ona gdzieś w kącie z takim włącznikiem?
Poniżej zdjęcia, aby nie było wątpliwości o co chodzi. Numer OEM VA3 191 919 823 D
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
lazłem temat w necie ale rozwiązanie tego problemu z włącznikiem świateł cofania w taki sposób nie zadowala mnie! Widać ze ten problem to nie nowość!
http://vwgolf2countryjp.web.fc2.com/rev ... 01219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vwgolf2countryjp.web.fc2.com/rev ... 01219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Offtopic czyli raj dla spamerów
Nowy jest dostępny przez Classic Parts za około 240 zł.
Jest dostępny nowy zamiennik podobny do zwykłego mk2 ale ma inną wtyczkę - bardziej owalną. Ale podroby z niego nie nadają się do naprawy oryginalnego. Możesz rozebrać swój i poczyścić styki. Ja tak robiłem. Ostatecznie z dwóch słabych zrobiłem jeden dobry.
Jest dostępny nowy zamiennik podobny do zwykłego mk2 ale ma inną wtyczkę - bardziej owalną. Ale podroby z niego nie nadają się do naprawy oryginalnego. Możesz rozebrać swój i poczyścić styki. Ja tak robiłem. Ostatecznie z dwóch słabych zrobiłem jeden dobry.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość