Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: -michau- » pt sie 18, 2017 19:16

Pracowałoby to z hf50 więc liczę na chociaż 260km.


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » sob sie 19, 2017 10:07

Na hf25 zrobisz ze 260-270 koni wiec i hf50 spoko podleja.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: -michau- » czw sie 24, 2017 15:23

Nie do końca się z tobą zgodzę. Znam przypadek gdzie hf50 powiedziały dość przy 260km.
Na odpowiednich korpusach mają większy wydatek ok. 93 mg.

Wracając do tematu odpuszczam gtb2056. Będzie gtb2060vklr.


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » czw sie 24, 2017 17:20

Dziwne. Wiele bylo juz ALek ktore na 220-240 starczyly. Hf25 sa dosc wydajne i przeskok z nich na hf50 jest niewielki. To nie idzie tak rownomiernie ze Al potem 25 i 50 i 80 itd. Seryjne Al podlewaja na 68 mg czasem sie trafia co 72 mg daja. Na hf25 mialem na korpusach od pompek z auy 115km dawaly 83 mg. Niby na moce pod 270 koni spokojnie


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

maverick1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 28, 2017 17:02

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: maverick1 » pn wrz 11, 2017 18:49

Cześć chłopaki , potrzebuję tak na szybko ( oczywiście bardzo proszę ) o schemat połączeń turbo- egr -zawór gaszący do scharan 2002 auy .
Ktoś pomieszał przewodami, a tam jest tak ciasno ,że nie wejrzę ... bez schematu - na wujku google szukałem i niestety nic nie znalazłem. Jak ma ktoś else lub etkę to bardzo prosze o pomoc ..... dzięki



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: -michau- » pn wrz 11, 2017 20:13

Słabo szukałeś. Jest tu na forum gotowy schemat autorstwa Sztomela, ja również zrobiłem swój i wklejałem.

Wpisz w google "tdi ajm podciśnienie" i wybierz grafika, pierwszy schemat jest mój, drugi Sztomela.


GTB... :satan:

maverick1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 28, 2017 17:02

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: maverick1 » wt wrz 12, 2017 20:18

-michau- pisze:Słabo szukałeś. Jest tu na forum gotowy schemat autorstwa Sztomela, ja również zrobiłem swój i wklejałem.

Wpisz w google "tdi ajm podciśnienie" i wybierz grafika, pierwszy schemat jest mój, drugi Sztomela.
Dzięki , wg schematu wszystko ok , ale w tryb awaryjny dalej wpada.
Kurcze pewnie nie opisałem problemu . Otóż masa powietrza teor. 255mg. natomiast aktualna 450-460 mg przez co wpada w tryb awaryjny . Wydae mi sie że sprawdziłem już wszystko : sztanga turbo pracuje , węże w dobrym stanie , do egr dochodzi podciśnienie, nie wiem co jest grane , dziury raczej nie ma żadnej w obiegu.... nie wiem już o co lotto .... ma może ktoś jakies pomysły ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » wt wrz 12, 2017 22:19

Przeplywka prawidlowo pokazuje. Zreszta ona nie kompletnie nic wspolnego do pracy turbiny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

maverick1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 28, 2017 17:02

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: maverick1 » śr wrz 13, 2017 15:00

wesol pisze:Przeplywka prawidlowo pokazuje. Zreszta ona nie kompletnie nic wspolnego do pracy turbiny.

W domowych warunkach nei mam sprzętu żeby na oscyloskopie sprawdzić , ale gdyby byłą uwalona to jak dobrze pamiętam pokazuje stałą wartość 550 mg
hmmm dalej jestem w kropce ... a w szaranie tyle miejsca że kot napłakał . Zawieszony EGR? da sie go zawiesić ? Auto było miesiąc temu w serwisie na wymianach i regulacjach pompowtrysków i od tamtej pory łapie tryb awaryjny ...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr wrz 13, 2017 15:54

Wartosc 550 to zastepcza. Poprostu spalona przeplywka czy kabloteka uszkodzona to taka wartosc przyjmuje komp. A przeplywka zanuzajaca to poprosu wartosci pokazuje nizsze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

maverick1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 28, 2017 17:02

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: maverick1 » śr wrz 13, 2017 16:19

ok to jak to mogę sprawdzić??------ nie podoba mi się ta różnica w przepływie powietrza.....raczej to ta wina że wpada w TA co prawda nie od razu ale po przygazówkach pod obciążeniem ... acha dodam ,e na wolnzch obrotach egr otwarty( w vagu) na 83%



maverick1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 28, 2017 17:02

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: maverick1 » śr wrz 13, 2017 18:29

No więc tak , zrobiłem logi dynamiczne i tak jak poruszałem ręcznie sztangą turbo to w grupie 10 ciśnienie w kolektorze dolotowym teor. równało się aktualne ------------
zrobiłem 2 próby jazdy :
na pierwszej dałem mu w piz......ę ( ciśnienie w gr 10 przy 3003 obr. to 2300 mbar.)to na wolnych obr wróciło na 950mbar
na drugiej jeździe również dałem mu w piz......ę . ciśnienie w kolektorze dolotowym przy 3000tyś obr wyniosło 2560mbar i już zatrzymało sie na wolnych obrotach na 1060mbar

czyli co zacięte kierownice ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr wrz 13, 2017 21:02

Skoro wali takie doladowanie to napewno turbo do czyszczenia. To zabieg taki sam jak czyszczenie dolotu egr itp. Trzeba to robic co jakis czas co 5 lat dajmy na to.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

maverick1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 28, 2017 17:02

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: maverick1 » czw wrz 14, 2017 11:25

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie(wesol, michau) - turbo idzie do czyszczenia - pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości