Monowtrysk potrzebna pomoc
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Monowtrysk potrzebna pomoc
Witajcie. Miałem juz kilka tematów na tym forum zawsze dostałem pomoc, sam takze staram sie pomagać. Jestem młodym uczącym sie mechanikiem, przechodząc do meritum, mam dwójeczke silnik 1.8 Rp +Lpg. Instalacje gazową 1 gen ogarnąłem tak ze śmiga jak na benzynce albo i lepiej (splanowana głowica 2mm, ostrzejszy wałek, wywalony jeż z kolektora, delikatnie przyspieszony zapłon i kilka innych modyfikacji). Od kiedy go kupiłem miał problemy z jazdą na pb , falowanie obrotów, opóźniona reakcja na pedał gazu. Podejrzewam Tps(czujnik połozenia przepustnicy) niewykluczone takze ze wtrysk moze byc zapieczony, lambda raczej w porządku(mierzone napięcie multimetrem). Pytanie do forumowiczów od jakiego silnika mogę dostac wydajniejszy monowtrysk 2.0l audi czy cos innego? Mam zamiar kupic caly uzywany monotrysk bo jak zaczne wymieniac po 1 elemencie to wyjda spore koszta a i tak nie będe duzo jeździł na benzynie, wczesniej prawie wcale bo nie chodzil jak należy. Dzięki i pozdrawiam.
Monowtrysk potrzebna pomoc
Odepnij mu akumulator na kilkanaście minut i sprawdź czy nadal słabo działa na benzynie.
Miałem kiedyś mkII z RP i ten silnik działa świetnie na LPG ale problem jest z emulacją lambdy dla zachowania właściwych nastaw ECU benzynowego. Jak się jeździ na LPG to ustawienia dawki paliwa na benzynie idą w kierunku mieszanki bogatej.
Miałem kiedyś mkII z RP i ten silnik działa świetnie na LPG ale problem jest z emulacją lambdy dla zachowania właściwych nastaw ECU benzynowego. Jak się jeździ na LPG to ustawienia dawki paliwa na benzynie idą w kierunku mieszanki bogatej.
=-Pinhead-=
Re: Monowtrysk potrzebna pomoc
Dzięki ze wgl ktos odpisał juz tak robilem , jest wtedy w miare dobrze ale nie reaguje od razu na gaz, problem mysle ze lezy w TPSie bo wczesniej gdy nie mialem odpowiedniej wiedzy wyjąłem go zeby przeczyścic , okazalo sie ze powinny byc tam odpowiednie nastawy, metodą prób i błędów nie udalo mi sie go dobrze ustawic na tych fasolkach, jest jakis sposób zeby to na multimetr ustawic??
Monowtrysk potrzebna pomoc
Co do ustawień TPS'u to jest trochę porad w necie, np. http://sp4leczna.freehost.pl/tps_do_regulacji.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak zalewa po jeździe na LPG to możesz zamontować przekaźnik odcinający zasilanie od ECU gdy działa elektrozawór LPG. W ten sposób ECU będzie się resetował po każdej jeździe na LPG. Druga sprawa to sonda lambda która w tych silnikach często pada, szczególnie przy LPG. Ty masz instalację na śrubę więc nie ma możliwości ustawienia mieszanki stechiometrycznej w całym zakresie obrotów i obciążenia. Ustawianie tego to szukanie kompromisu pomiędzy wysokim spalaniem a normalnym spalaniem i jazdą na ubogiej mieszance w wysokim zakresie obrotów. Ogólnie lipa, ja ze swojego Golfa po 2 latach wywaliłem LPG bo już miałem dość ciągłych problemów i regulacji
Jak zalewa po jeździe na LPG to możesz zamontować przekaźnik odcinający zasilanie od ECU gdy działa elektrozawór LPG. W ten sposób ECU będzie się resetował po każdej jeździe na LPG. Druga sprawa to sonda lambda która w tych silnikach często pada, szczególnie przy LPG. Ty masz instalację na śrubę więc nie ma możliwości ustawienia mieszanki stechiometrycznej w całym zakresie obrotów i obciążenia. Ustawianie tego to szukanie kompromisu pomiędzy wysokim spalaniem a normalnym spalaniem i jazdą na ubogiej mieszance w wysokim zakresie obrotów. Ogólnie lipa, ja ze swojego Golfa po 2 latach wywaliłem LPG bo już miałem dość ciągłych problemów i regulacji
=-Pinhead-=
Monowtrysk potrzebna pomoc
co do tego przekaźnika to powiesz cos wiecej jak go zamontować? Z LPG nie mam zadnych problemów , nie jezdze na pb w ogóle , odpalam na gazie , pali około 12l gazu/100 , tak aby mieszanka była w miare bogata niezależnie od obrotów , swojego czasu robiłem jeszcze modyfikacje na zasadzie doładowania dynamicznego, czyli do filtra powietrza rura która szła pomiędzy zderzak a dokładkę tam gdzie są kratki, do tego bardzo bogata mieszanka , jechało to fajnie v max +10-15 ale za to na wolnych obrotach go strasznie zalewało i śmierdziało gazem , spalanie wtedy około 15l/100. Teraz ustawiłem tak aby sie dobrze jeździło z normalnym spalaniem , juz bez doładowania dynamicznego. W zasadzie chodzi mi tylko o to by w aucie było wszystko sprawne i hulał na benzynce.
Monowtrysk potrzebna pomoc
Daj sobie pokój z takimi "tuningami" przy tym silniku To nic nie da bo przy serii ograniczeniem jest mała przepustnica a u Ciebie największym dławikiem i tak jest mikser od LPG. Kiedyś w klubie małopolskim jeździliśmy na hamownie to koledze co miał silnik RP w dobrym stanie ale "popsuty" przez LPG wyszło na benzynie trochę poniżej 75KM, na LPG jeszcze mniej. Taki efekt mieszalnika w dolocie, to tak jakbyś miał oddychać przez słomkę U mnie bez mieszalnika na serii z wyciętym katem i końcowym tłumikiem przelotowym wyszło 89KM i 153Nm.
Z tym resetem dla lpg to nie robiłem tego osobiście ale patent działa w ten sposób że zasilanie komputerka benzynowego jest odcinane przy pracy na LPG. Za każdym razem rozjechane nastawy dawkowania są resetowane do ustawień standardowych na których benzyna nie działa może optymalnie (bo adaptacja wymaga przejechania kilkudziesięciu km) ale da się bez problemu odpalić i można jechać. Da się też zrobić prostszą wersję, na ręczny wyłącznik.
Z tym resetem dla lpg to nie robiłem tego osobiście ale patent działa w ten sposób że zasilanie komputerka benzynowego jest odcinane przy pracy na LPG. Za każdym razem rozjechane nastawy dawkowania są resetowane do ustawień standardowych na których benzyna nie działa może optymalnie (bo adaptacja wymaga przejechania kilkudziesięciu km) ale da się bez problemu odpalić i można jechać. Da się też zrobić prostszą wersję, na ręczny wyłącznik.
=-Pinhead-=
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Monowtrysk potrzebna pomoc
Wymien przepustnice cala z TPS bo tps uwalony zeby nie bawic sie w druciasrtwo poprowadz zasilanie ecu po zaplonie i jak wylaczysz zaplon to restartujesz ecu .
Najwieksza poprawa osiagow u mnie przynioslo zapiecie krotszej skrzyni z toledo o symbolu APW kosmos nie pali mi wiecej w miescie noz 10 w trasie 7,8 lpg
Najwieksza poprawa osiagow u mnie przynioslo zapiecie krotszej skrzyni z toledo o symbolu APW kosmos nie pali mi wiecej w miescie noz 10 w trasie 7,8 lpg
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Monowtrysk potrzebna pomoc
Mikser jest 38,5mm więc tyle co przepustnica, mniej jak serii (90km) na gazie raczej nie ma. Z tym ecu sie pobawie. Jeździ to tak na lpg https://youtu.be/8b453evpqMo" onclick="window.open(this.href);return false; pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Monowtrysk potrzebna pomoc
Przepustnica to jedna zwężka i każda kolejna za nią jest dodatkowym oporem, nawet jeśli ma taką samą średnicę co przepustnica. Z mikserem nawet 38,5 nie ma szans na 90KM, możesz nie wierzyć ale tylko hamownia prawdę Ci powie. Nie ma sposobu aby 1 generacja LPG jeździła tak samo na LPG jak i na benzynie... po prostu się nie da. To jest ciężkie do osiągnięcia nawet na 4 generacji (sekwencyjny wtrysk) a co dopiero na śrubie i mieszalniku czyli technologii przeznaczonej dla starych silników gaźnikowych.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
=-Pinhead-=
Re: Monowtrysk potrzebna pomoc
Znaczy ogólnie jest troche pomodzone przy nim , mimo LPG ma moc, glowica spalnowana 2mm, ostrzejszy wałek nierządu, przyspieszony zapłon, wywalony kat , reduktor do 140km, jedynie tak jak mówisz ogranicza go przepustnica byly zamiary zalozenia większej ale to wtedy zeby ustawic gaz cuda by wychodziły a auto ma przede wszystkim dobrze jeździc na lpg. Dla porównania na czterech ciezkich alusach 16x8j , na kazdym opona 215 szerokosci do pierwszej setki zbiera sie w niecałe 11s (10.5) zakladajac zalecane opony i felgi wynik ten schodiz w dół o ponad sekunde (9.3-9.5) gdzie seryjnym golfikiem taki wynik jest nie do osiągniecia.
Monowtrysk potrzebna pomoc
Lepiej odżałuj kiedyś stówkę i jeźdź na hamownie bo takie pomiary 0-100 patrząc na licznik to o kant du... potłuc. Zmierzysz jeszcze kilka razy to Ci wyjdzie poniżej 9s
GTI 16V 129KM jak jest nówka i oczywiście bez LPG to ma 9.0s do 100. To weź wykalkuluj jak ten Twój sprzęt z realnym przebiegiem >300tyś km, mieszalnikiem w dolocie i ciężką butlą w bagażniku ma mieć 9,3 ? Jak na normalnie ustawionym do codziennej jazdy LPG zejdziesz do 11,5s to będzie super bo to osiągi dla seryjnej nówki mkII GT.
GTI 16V 129KM jak jest nówka i oczywiście bez LPG to ma 9.0s do 100. To weź wykalkuluj jak ten Twój sprzęt z realnym przebiegiem >300tyś km, mieszalnikiem w dolocie i ciężką butlą w bagażniku ma mieć 9,3 ? Jak na normalnie ustawionym do codziennej jazdy LPG zejdziesz do 11,5s to będzie super bo to osiągi dla seryjnej nówki mkII GT.
=-Pinhead-=
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Monowtrysk potrzebna pomoc
Ja mialem kiedys taka sytuacje ze na LPG chodzil ok a na PB mial taka zawieche szczegolnie po wduszeniu gazu w podloge. Okazalo sie ze byl minimalnie przestawiony zaplon.
Re: Monowtrysk potrzebna pomoc
Zaplon na pewno odpada, juz testowalem po ustawieniu na oryginalne wartości. Jak wpadnie troxhe więcej gotówki kupuje cały monowtrysk kompletny i zobaczymy co będzie dalej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości