Offtopic czyli raj dla spamerów

Forum miłośników Golfa Country

Moderatorzy: G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » pn lip 17, 2017 20:12

Może i wydech....Nie brałem tego pod uwagę ale może być....Dzięki wszystkim za sugestie.Problem w tym ze sam z tym sobie nie poradzę, bo nie mam czym i gdzie to zrobić. Garaż zbyt mały i bez kanału a i wyposażenie w narzędzia skromne. Na domiar wszystkiego nie wszystkie warsztaty chcą robić cokolwiek przy tak wiekowym samochodzie no i kolejki dłuuugie.



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » pn lip 17, 2017 20:21

zostaw i martw sie czy chłopaki nie robia jazdy testowej za podwórkiem..
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jD5pojrwRqQ[/youtube]


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » ndz lip 30, 2017 11:33

Naprawa zakończona! Wibracje zniknęły! Wymieniłem całe sprzęgło i w "pajączku" zmiany biegów wymieniłem tulejki z tworzywa, bo miały luz...Najważniejszą jednak naprawą było zlikwidowanie luzu na wyjściu z przekładni kątowej na wał. Jak się okazuje,to że jest jakiś luz na wielowypustach to nie znaczy ze musi być luz osiowy. Podkładka regulacyjna trochę się uklepała i pojawiał się luz. Mimo maxymalnego dokręcenia nakrętki nadal był luz osiowy a co z tym się wiąże, był luz na łożysku stożkowym...Wszystko odpowiednio wyregulowałem i teraz luzu nie ma a łożysko jest odpowiednio w "pracy". Przy okazji wymieniłem simering i olej. Oczywiście zniszczyłem korek spustowy.... W razie potrzeby dysponuję danymi dotyczącymi części które wymieniłem....
A, miałem też do wymiany poduszkę tylną, więc bez wahania ją wymieniłem.
Przekonałem się też o skuteczności farby którą zastosowałem cztery lata wcześniej. Użyłem wtedy fary Silvermont malując nie demontowane elementy podwozia. Teraz gdy chciałem usunąć tą powłokę miałem poważne problemy a pomalowane części nie wykazywały ponownej czy dalszej korozji w przeciwieństwie do miejsc pokrytych Hammeritem, które pod nią rdzewiały! Ciężko dziś dostać farbę Silvermont-(nie wiem dlaczego jej nie ma-może była zbyt dobra w porównaniu z konkurencją?) ale gdy już zdobędę to ponownie pomaluję miejsca części zarysowane podczas montażu!



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » ndz lip 30, 2017 12:21

To musiałeś mieć spory luz skoro stamtąd powstawały wibracje. te podkładki pod dekiel są dostępne ??
luz na wałku z walka skrzyni miałeś ? ten co wciska docisk ?
Co do farby to widzisz - co dobre szybko sie kończy...;P
JA jeszcze zadowolony z konserwacji valvoline, a elementy stalowe to tylko piaskowanie i proszkowe - nie na takiego środka co rdze zamalujesz i nic sie nie bedzie dziać. :jezor:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » ndz lip 30, 2017 14:13

Nie sprawdzałem dostępności tych podkładek. Myślę jednak ze są to jakieś stsndartowe podkładki regulacyjne. W każdym razie dotoczyłem sobie....Oryginał miała grubość 1 mm i widać było ze jest wygięta w stożek a także miała mniejszą grubość w miejscu styku...Dorobiłem dwie - 1,1 mm i 1,2 mm. Ta pierwsza była akurat pasowna! Średnica zewnętrzna fi=37mm wewnętrzna fi=28 Oczywiście mowa tu o podkładce na wyjściu z przekładni kątowej na wał...
Obrazek

A tak sączyło z kątowej na wał....Przez luz osiowy łożysko stożkowe dostało większego luzu i simering puszczał....



A na wałku sprzęgłowym wszystko było OK. Tylko na wałe pod kołem zamachowym trochę było mokro więc wymieniłem simering na nowy!
Wiem ze żadna farba nie pomoze na rdzę! Zauważyłem jednak ze Silvermont lepiej wiąże się z rdzą niż inne farby i trzyma dość mocno! Zawsze to trochę spowolni korozję!
Miałem zdjętą belkę i kolumny więc sprężyny i dekielki górne dałem do piasku i proszku.Są jak nowe!Obrazek



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » ndz lip 30, 2017 14:40

Widze że w tych skrzyniach przystawka jest inaczej rozzwiązana, bo w 02A reguluje sie poprzez podkładki pod dekiel. Tu kątowa jest rozbierana w połowie, w 02A są dwa dekle. (wyjscie na półoś i wał)
Ciesze się że pogoniłem 020, i mam 02A, zawsze moge wstawić przełożenia z większości skrzyń vw. MAm jeszcze skrzynie od TDI syncro, chciałem tam wsadzic bebechy od ASD, ale popatrzyłem na tabelke i nie ma to zbytnio sensu.
JA sie póki co ciesze, bo simmeringi wszedzie są nowe i wycieków brak. Kwestia tylko ile pożyją.
Korek jest standardowy, można z innej skrzyni podebrać.
Sprężyn bym nie dawał do proszku, szybko odpadnie. :bajer:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » ndz lip 30, 2017 15:10

Niestety sprężyny juz sproszkowane...Jednak nie obawiam się bo cztery lata temu dawałem tylne i do dziś nic nie odpękło...
To znaczy że nie masz ori skrzyni? Moja jest ori-AXR i niech tak zostanie!



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » ndz lip 30, 2017 16:28

Ja tam nie mam nic ori pod maską. przesiadłem sie na nowsze graty, z racji wiekszych możliwości, chce silnik dokręcić do 200km, dlatego skrzynia 02A bo tam mogłem wsadzić większe sprzegło, na hydraulice lepiej to chodzi, lewarek na linki wrzuca sie super, dużo jest plusów.
Mi tam oryginalność do szczęścia nie jest potrzebna, choćby sam abs, którego w country wogóle nie montowali. mam nie montować bo oryginalny nie bedzie ?
czesci pasują plug&play, wiec to trzeba docenić. A o bezpieczeństwie zastosowania rozpisywać sie nie bede.
Skoro sprężyny Ci trzymają farbę proszkową, chyba sie kiedyś skuszę pomalować swoje przednie.
Tych farb proszkowych też jest kilka rodzajów i kwestia które dana firma stosuje. :bajer:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » ndz lip 30, 2017 17:40

No tak, ja stawiam na ori!
A co do farb proszkowych...Mam dobrych fachowców od tych spraw i malują bezzwłocznie zaraz po piasku. Cztery lata temu miałem piaskowane i malowane całe orurowanie,osłony silnika i osłonę chłodnicy. Za całość dużo nie wzięli a jakoś do tej pory nie wyłazi nigdzie ruda!



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » wt sie 15, 2017 06:37

Uporałem się z przednim zawieszeniem i tylnym. Jest nowe, chociaż amorów nie wymieniałem, bo są dobre. Zrobiłem jednak piaskowanie sprężyn i innych elementów a następnie malowanie proszkowe.Wymieniłem łożyska w piastach i górne w McPhersonach. Zabrałem się za hamulce....Tylne udało mi się zrobić. Trudno było dostać wszystkie częsci-szczęki,sprężynki itp ale jakoś się udało! Teraz przednie i tu rozczarowanie... Niby wszystko jest ok jednak przedni lewy zacisk ma urwany odpowietrznik. Próbowałem znaleźć coś na temat jakie to są zaciski (numer OEM) ale po tylu latach nie jest on do odtworzenia. Pomyślałem sobie że może któryś z kolegów ma takie zaciski (stare-używane,po zamianie na mocniejsze) i jest skłonny je odstąpić(?) Chętnie bym dwa zaciski odkupił i na spokojnie je zregenerował!
Jest też większy problem! Zupełnie nie działa korektor siły hamowania. To dość drogi element ale dla mnie nie ma rzeczy nie możliwych i mając drugi, używany od Country/Syncro na spokojnie mógłbym sobie zregenerować.
Tak więc czekam na odzew w sprawie zacisków i korektora. Jeśli nikt nie ma na zbyciu tych elementów to proszę chociaż o pomoc-bo stawiam na ORI- w znalezieniu odpowiedników i podaniu numerów.



mihau34
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: ndz paź 26, 2014 19:46

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: mihau34 » wt sie 15, 2017 20:55

Ja mam ori hamulce i do tego tarcze i klocki po małym przebiegu.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » wt sie 15, 2017 21:48

Byłyby do kupienia? Jaka cena - tylko zaciski?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » wt sie 15, 2017 21:50

Adalbert1702 pisze:Próbowałem znaleźć coś na temat jakie to są zaciski (numer OEM) ale po tylu latach nie jest on do odtworzenia.
Szukaj zacisku z oznaczenïem VWII. Kupa tego w Golfie mk2, mk3 pasatach itp. Różni się od VWI tym, że jest gładki. VWI miał żeberka i pasuje jedynie na tarczę 10 mm z innym osadzeniem. Na VW II można założyć tarczę wentylowaną z cieńszymi klockami.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » wt sie 15, 2017 22:03

OK,dzięki za radę...Muszę jeszcze poszukać korektora siły hamowania. Też nie znam oznaczenia ale z tego co widziałem u siebie mam założony żeliwny taki bardziej obły....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf Country”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość