BKD pytanie o EGR i dwumas
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
BKD pytanie o EGR i dwumas
Jeśli sprężyna jest na tyle mocna to przy odpiętej wtyczce klapa nie ma prawa ruszyć się więc to nie tego wina. Jak ruszałeś to szybko i sprawnie wracała na miejsce?
BKD pytanie o EGR i dwumas
No dobrze, tylko teraz pytanie czy przy odpinaniu wtyczki robiłeś coś przy klapie ? Sensu, czy sprawdzałeś jednocześnie, że klapa jest całkowicie otwarta ?Detektor pisze:Ale na odpiętej wtyczce też szarpało
Wracając jeszcze na chwilę do EGR-u, nawet gdy jest on sprawny to czy jest on otwarty czy zamknięty w czasie pracy silnika, bo taka jest jego funkcja tylko w odpowiednim momencie to silnikiem przecież nigdy nie szarpie. Nawet gdyby on się przycinał i był otwarty wtedy gdy nie powinien to co najwyżej silnikowi będzie trudniej oddychać i poczujesz jakąś utratę mocy jedynie. Dlatego pomijam u Ciebie temat tego zaworu.Sander pisze:Po wymianie EGRu na nowy auto moim zdaniem szarpie trochę mniej na zimnym silniku niż na starym zaworze, ale nadal do ideału brakuje.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
Re: BKD pytanie o EGR i dwumas
Ruszałem nią właśnie palcami jak była wyjęta i jak ją puszczałem z pozycji zamkniętej, to dość długo wracała. Ogólnie dość ciężko to chodziło. Wyciągnę ją dzisiaj znowu, przyłoży się napięcie i zobaczymy, jak to będzie chodzić...KluKoks pisze:Jeśli sprężyna jest na tyle mocna to przy odpiętej wtyczce klapa nie ma prawa ruszyć się więc to nie tego wina. Jak ruszałeś to szybko i sprawnie wracała na miejsce?
Oto moja klapa gasząca:
Po otwarciu puszki wyleciało sporo oleju.
Jak widać chyba dwa ząbki są ułamane.
Teraz pytanie czy te ząbki mają wpływ na pracę przepustnicy w czasie jazdy czy służą tylko do gaszenia?
Tą klapę da się gdzieś zregenerować czy szukać używki?
BKD pytanie o EGR i dwumas
Ta klapa służy tylko do gaszenia, żeby silnik łagodnie gasł a nie żeby telepało nim na wszystkie strony. W czasie jazdy ona nie pracuje ale może mieć wpływa na pracę silnika jeżeli jest coś nie tak z mechanizmem i klapa jest przymknięta. Dlatego teraz zapytam skoro ta klapa już była na wierzchu, w jakiej pozycji była klapa gdy wyciągnąłeś z pod maski ten element i zajrzałeś do środka ? Zanim cokolwiek rozkręciłeś, zacząłeś naciskać, wciskać itd. i w jakiej pozycji była klapa gdy robiłeś fotkę tego mechanizmu ? Tak jak wcześniej wspominałem słyszałem, że właśnie czasami uwalają się ślimacznice w tych mechanizmach ale czy te 2 ząbki mają jakiś wpływ ciężko ocenić po tym zdjęciu stąd moje 2 wcześniejsze pytania.Sander pisze:Teraz pytanie czy te ząbki mają wpływ na pracę przepustnicy w czasie jazdy czy służą tylko do gaszenia?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Przed zdemontowaniem przepustnicy, najpierw ściągnąłem tą rurę z dołu i zrobiłem fotkę klapka była w pozycji otwartej.
Dziwne jest dla mnie to, że nie ma dotąd żadnego błędu na vagu. Błąd wyskoczył dopiero wtedy jak się przejechałem kawałek z odpiętą wtyczką (V157).
Dodam również, że na turbo były delikatne przeładowania, chociaż niedawno była wymieniane.
Dziwne jest dla mnie to, że nie ma dotąd żadnego błędu na vagu. Błąd wyskoczył dopiero wtedy jak się przejechałem kawałek z odpiętą wtyczką (V157).
Dodam również, że na turbo były delikatne przeładowania, chociaż niedawno była wymieniane.
BKD pytanie o EGR i dwumas
Czyli tak jak być powinno.Sander pisze:Przed zdemontowaniem przepustnicy, najpierw ściągnąłem tą rurę z dołu i zrobiłem fotkę klapka była w pozycji otwartej.
Sterownik współpracuje z częściami elektrycznymi i elektroniką, dlatego błąd wyskoczył dopiero po odpięciu wtyczki. Uwalona zębatka w mechanizmie klapy nie będzie powodować błędów.Sander pisze:Dziwne jest dla mnie to, że nie ma dotąd żadnego błędu na vagu. Błąd wyskoczył dopiero wtedy jak się przejechałem kawałek z odpiętą wtyczką (V157).
Jedyne co mnie teraz zastanawia czy te 2 ostatnie wyłamane zęby w mechanizmie powodują, że podczas gaszenia silnika klapa się nie domyka do końca. Jeżeli tak jest to właśnie to może być powodem tego szarpania/telepania podczas gaszenia silnika. Na dłuższą metę jazda z taką usterką może powodować szybsze zużycie się poduszki łapy skrzyni biegów czy ewentualnie poduszek w podporze dolnej układu napędowego. Z kolei te uwalone poduszki będą również powodować szarpania/telepania silnika podczas ruszania i ewentualnie na zimnym silniku. Oczywiście ja sobie tylko gdybam i próbuję ułożyć sobie to wszystko w logiczną całość, aczkolwiek należy to brać pod uwagę. Żeby być bardziej przekonanym to pewnie jakieś pytania po drodze padną żeby wyeliminować rzeczy najmniej prawdopodobne. Dlatego teraz zapytam czy jak odpalasz silnik po nocy to czy on równo pracuje ? Czy to jest tylko telepanie silnikiem czy jego nierówna praca ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Po nocy jak odpalam, to silnik od razu pracuje równo. Cały czas równo pracuje.
Te ząbki to są ułamane przy maksymalnym otwarciu klapki.
Powiem tak, że po wymianie na nowy EGR auto mniej szarpie niż wcześniej, także chyba zamówię jeszcze tą przepustnicę.
Powiedz mi tylko czy jak inną przepustnicę podłącze "na sucho" do samej wtyczki w celu jej sprawdzenia przed montażem, to czy jak przekręcę kluczyk w stacyjce, to się powinna klapka ruszyć?
A powiedz mi jeszcze czemu tutaj klapka w czasie pracy silnika jest zamknięta i się dopiero uchyla podczas dodania gazu?
https://www.youtube.com/watch?v=XMUKCH64ri4" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozumiem, że ta klapka na wolnych obrotach jest zamknięta i jak się dodaje gazu to się otwiera tak?
W takim razie jak ona sterowana wtedy?
Te ząbki to są ułamane przy maksymalnym otwarciu klapki.
Powiem tak, że po wymianie na nowy EGR auto mniej szarpie niż wcześniej, także chyba zamówię jeszcze tą przepustnicę.
Powiedz mi tylko czy jak inną przepustnicę podłącze "na sucho" do samej wtyczki w celu jej sprawdzenia przed montażem, to czy jak przekręcę kluczyk w stacyjce, to się powinna klapka ruszyć?
A powiedz mi jeszcze czemu tutaj klapka w czasie pracy silnika jest zamknięta i się dopiero uchyla podczas dodania gazu?
https://www.youtube.com/watch?v=XMUKCH64ri4" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozumiem, że ta klapka na wolnych obrotach jest zamknięta i jak się dodaje gazu to się otwiera tak?
W takim razie jak ona sterowana wtedy?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
BKD pytanie o EGR i dwumas
Jest przymknieta zeby wytlumic dzwiek dolotu na wolnych obrotach.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
BKD pytanie o EGR i dwumas
Ta klapa u Ciebie się nie zamyka kompletnie cały czas masz otwartą. Sprężyna która tam jest napina klapę tak aby była cały czas otwarta.
Więc te wyłamane zęby uniemożliwiają jej zamknięcie.
Przepustnica do wymiany ale czy przestanie szarpać to nie wiem.
A ta przepustnica na filmie to benzyna a nie diesel
Więc te wyłamane zęby uniemożliwiają jej zamknięcie.
Przepustnica do wymiany ale czy przestanie szarpać to nie wiem.
A ta przepustnica na filmie to benzyna a nie diesel
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Zamówiłem już używkę.
Powiedzcie mi tylko czy będę mógł ją sprawdzić przed montażem "na sucho" ?
Podłączyć do wtyczki i przekręcić kluczyk w stacyjce i powinna się klapka wtedy ruszyć?
Powiedzcie mi tylko czy będę mógł ją sprawdzić przed montażem "na sucho" ?
Podłączyć do wtyczki i przekręcić kluczyk w stacyjce i powinna się klapka wtedy ruszyć?
BKD pytanie o EGR i dwumas
https://www.youtube.com/watch?v=Kkic8luVXC8&
możesz zawsze spróbować tego, daj znać jak zmienisz i czy problem ustał. wtedy będę wiedział co mnie czeka.
możesz zawsze spróbować tego, daj znać jak zmienisz i czy problem ustał. wtedy będę wiedział co mnie czeka.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Przepustnica wymieniona. Auto szarpie nadal, ale trochę mniej. Metaliczny dźwięk w okolicy 2tys obrotów moim zdaniem zaniknął albo jest dużo słabszy. Auto teraz bardzo delikatnie gaśnie. Chociaż gasiłem 2x i raz zgasł bardzo miękko, a raz bardzo delikatnie coś szarpnęło.
Teraz mam jeszcze jedno pytanie, bo gdy auto zawsze się dobrze nagrzeje, to jak wrzucę luz i puszczę sprzęgło, to pojawia się wibracja i ta wibracja potrafi zanikać jak lekko ruszę kierownicą. Potem jak trochę znowu ruszę kierownicą to wibracją powraca. Dodam, że wspomaganie też czasem buczy. Ta wibracja na zimnym silniku też jest, ale słabsza/cichsza.
Czyżby jednak coś związanie z tymi poduszkami silnika?
Czy po przekręceniu zapłonu ta klapa gasząca ma brzęczeć?
Teraz mam jeszcze jedno pytanie, bo gdy auto zawsze się dobrze nagrzeje, to jak wrzucę luz i puszczę sprzęgło, to pojawia się wibracja i ta wibracja potrafi zanikać jak lekko ruszę kierownicą. Potem jak trochę znowu ruszę kierownicą to wibracją powraca. Dodam, że wspomaganie też czasem buczy. Ta wibracja na zimnym silniku też jest, ale słabsza/cichsza.
Czyżby jednak coś związanie z tymi poduszkami silnika?
Czy po przekręceniu zapłonu ta klapa gasząca ma brzęczeć?
BKD pytanie o EGR i dwumas
a może te drgania to brak wałków wyrównoważających?
https://a4-klub.pl/topic/252568-silnik- ... nt-3641733
https://a4-klub.pl/topic/252568-silnik- ... nt-3641733
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Być może.
Mam jeszcze jakieś wibracje na biegu jałowym i się zmieniają wraz z kręceniem kierownicą.
Przypuszczam, że może sanki są dobrze nie przykręcone albo poduszka któraś jest już słaba, ale do mechanika jadę dopiero po niedzieli.
Mam jeszcze jakieś wibracje na biegu jałowym i się zmieniają wraz z kręceniem kierownicą.
Przypuszczam, że może sanki są dobrze nie przykręcone albo poduszka któraś jest już słaba, ale do mechanika jadę dopiero po niedzieli.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości