BKD pytanie o EGR i dwumas
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
A robiłeś kolego u siebie odczyt na BS 003?
Nie wiem czy u mnie poziom na EGR ON ok. 300 nie jest za wysoki, wydaje mi się, że powinien być bardziej ok. 240, ale nie znam się do końca na tym...
http://vaglog.pl/log-003_yz3WO5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem czy u mnie poziom na EGR ON ok. 300 nie jest za wysoki, wydaje mi się, że powinien być bardziej ok. 240, ale nie znam się do końca na tym...
http://vaglog.pl/log-003_yz3WO5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BKD pytanie o EGR i dwumas
jak będę miał chwilkę zloguje dla porównania.
jaki masz przebieg/wiek auta?
jaki masz przebieg/wiek auta?
BKD pytanie o EGR i dwumas
W takim przypadku oznaczenie silnika nie ma znaczenia, każdy może drżeć. Przy okazji pojawił by się kopeć za autem gdy leją wtryski a Sander, to jużKluKoks pisze:mam BKD i drżeć silnik może od zużytych wtrysków,
stary wyjadacz tego forum więc pewnie już wcześniej by się domyślił, że z wtryskami coś nie tak.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
Re: BKD pytanie o EGR i dwumas
Bez przesady z tym wyjadaczem, ja się na razie dopiero uczę tych logów, bo niestety żaden z odwiedzonych przeze mnie mechaników, nie pomyślał by je zrobić, dlatego kupiłem wtyczkę i zacząłem swą przygodę z tym.Detektor pisze:W takim przypadku oznaczenie silnika nie ma znaczenia, każdy może drżeć. Przy okazji pojawił by się kopeć za autem gdy leją wtryski a Sander, to jużKluKoks pisze:mam BKD i drżeć silnik może od zużytych wtrysków,
stary wyjadacz tego forum więc pewnie już wcześniej by się domyślił, że z wtryskami coś nie tak.
Był jeden mechanik, co chciał u mnie dwa wtryski robić, ale ja mu mówię, że jak mi dalej będzie szarpać w czasie w jazdy, to nie zapłacę i jakoś odechciało mu się robienia tych wtrysków. Oni lubią robić wymiany od razu z grubej rury typu wtryski, dwumas, zamiast sprawdzić pierw tańsze elementy.
BKD pytanie o EGR i dwumas
mi dziwnie szarpało autem od zakupu (mam go dwa tygodnie) i dodatkowo dźwięk był dziwny z okolic silnika to już były propozycje od znachorów na wymianę dwumasy, pompy oleju (bo 2.0 to trzeba), szukałem kto zrobi to taniej aż zajechałem do polecanej od 2.0 osoby i za 50 pln usunęła chałas. jakaś blaszka podobno się podgięła i zahaczała o koło zamachowe. jednak o wtryskach nikt nic nie mówił. auto kupiłem od mechanika, także wiele rzeczy mnie jeszcze zaskoczy.
BKD pytanie o EGR i dwumas
Sander, rozwiejmy wszelkie wątpliwości. Jeżeli cały czas jeżdzisz na odpiętym/zaślepionym wężyku od EGR-a to ten zawór jest cały czas zamknięty i nie ma możliwości żeby sam się otwierał, więc nie sugeruj się wskazaniami z vaga bo on może tylko ewentualnie brać sygnał z elektrozaworu N18 który cały czas pracuje ale sam zawór jest na pewno cały czas zamknięty. Tak więc to nie jest wina EGR-a. Następna sprawa to klapa gasząca, która u Ciebie jest sterowana elektrycznie. Podobno czasami zdarzały się usterki ślimacznicy lub samego silniczka w klapie. Jeżeli szwankuje mechanizm w klapie, to wystarczy ,że jest ona lekko przymknięta i silnik dostaje za mało tlenu i zaczyna się czkawka. Teoretycznie auto powinno wtedy trochę dymić ale też zależy w jakim położeniu jest zblokowana klapa. Jesteś to w stanie sprawdzić nawet samemu jeżeli masz komplet kluczy i chęci. Odpinasz wąż, który jest przymocowany zapinką od dołu bezpośrednio do klapy gaszącej, wsadzasz rękę od dołu i sprawdzasz w jakim położeniu jest klapa (sensu czy jest całkowicie otwarta). Jeżeli tu wszystko jest ok, to pozostaje klapa regulacyjna przy chłodnicy spalin do sprawdzenia ale tego sam bez kanału nie sprawdzisz. Czy auto Ci kopci ? Jeżeli tak, to jak mocno i na jaki kolor ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Z odpiętym wężykiem jeździłem tylko parę km w celu sprawdzenia jak się wtedy auto zachowuje.
Kiedyś przejechałem się dosłownie kawałeczek z odpięta wtyczką od przepustnicy i również szarpało.
Po wymianie EGRu na nowy auto moim zdaniem szarpie trochę mniej na zimnym silniku niż na starym zaworze, ale nadal do ideału brakuje.
Auto jak się jeździ trochę agresywniej, to jeździ nawet nieźle, ale przy delikatniejszej jeździe jest ewidentnie zmulone.
Dodam również, że przy jeździe ze stałą prędkością przy ok. 2tys obrotów słychać taki jakby metaliczny dźwięk spod maski, a jak jeździłem z odpiętym wężykiem, to moim zdaniem tego dźwięku nie było.
Klapę gaszącą sprawdzałem na sucho w czasie wymiany EGRu i patrzyłem ręką czy ta klapka się rusza i trzeba było trochę ja nacisnąć, żeby się ruszyła i było wewnątrz słychać jakiś mechanizm.
Co do kopcenia, to niestety podczas każdego mocniejszego dodania gazu, tak do 3tys obrotów puszcza za niemal każdym razem taką delikatną chmurkę/mgiełkę, czarną albo szarą oraz podczas odpalania również puszcza taką samą chmurkę. W czasie jazdy jak się mocniej depnie, to coś czasem widać w lusterku, ale słabo.
Może jutro uda mi się sprawdzić tą klapkę, bo nie ma teraz kogo wziąć, co by mi auto zgasił...
Czyli sugerujesz, że warto by było podmienić od kogoś tą przepustnicę na inną, na próbę?
O tej klapie regulacyjnej powiem mechanikowi, jak będę mu zawoził auto po niedzieli.
Kiedyś przejechałem się dosłownie kawałeczek z odpięta wtyczką od przepustnicy i również szarpało.
Po wymianie EGRu na nowy auto moim zdaniem szarpie trochę mniej na zimnym silniku niż na starym zaworze, ale nadal do ideału brakuje.
Auto jak się jeździ trochę agresywniej, to jeździ nawet nieźle, ale przy delikatniejszej jeździe jest ewidentnie zmulone.
Dodam również, że przy jeździe ze stałą prędkością przy ok. 2tys obrotów słychać taki jakby metaliczny dźwięk spod maski, a jak jeździłem z odpiętym wężykiem, to moim zdaniem tego dźwięku nie było.
Klapę gaszącą sprawdzałem na sucho w czasie wymiany EGRu i patrzyłem ręką czy ta klapka się rusza i trzeba było trochę ja nacisnąć, żeby się ruszyła i było wewnątrz słychać jakiś mechanizm.
Co do kopcenia, to niestety podczas każdego mocniejszego dodania gazu, tak do 3tys obrotów puszcza za niemal każdym razem taką delikatną chmurkę/mgiełkę, czarną albo szarą oraz podczas odpalania również puszcza taką samą chmurkę. W czasie jazdy jak się mocniej depnie, to coś czasem widać w lusterku, ale słabo.
Może jutro uda mi się sprawdzić tą klapkę, bo nie ma teraz kogo wziąć, co by mi auto zgasił...
Czyli sugerujesz, że warto by było podmienić od kogoś tą przepustnicę na inną, na próbę?
O tej klapie regulacyjnej powiem mechanikowi, jak będę mu zawoził auto po niedzieli.
BKD pytanie o EGR i dwumas
Wczoraj to rozbierałem, potrzebne narzędzia to długi śrubokręt do odbezpieczenia węży doładowanego powietrza poniżej, najlepiej wyciągnąć całkiem wąż, będzie łatwiej odkręcić klapę. Wygodnie sobie włożyć jakąś szmatkę aby nie zabrudzić dolotu, mnie to uratowało bo lubią mi wypadać śrubki z rąk. Potem śrubokręt/grzechotka z TORX 30. Trzy śruby z czego jedna bardzo długa wkręcana aż do kolektora. U mnie klapa była delikatnie zabrudzona ale pracowała lekko i tak jak powinna wracała na swoją pozycję.
Jak masz pół dnia to od razu można oczyścić EGR i kolektor.
Dodatkowo potrzebne narzędzia to nasadka 8, 10 i M8(śruby rury spalin do EGR), M10(śruby kolektora). Potrzebne części:
1. 03G 129 717 D - uszczelka kolektora ssącego
2. N 909 273 02 - uszczelka/o-ring pod EGR
3. N 909 787 01 - uszczelka/o-ring pod klapę gaszącą
4. 069 131 547 D - uszczelka pod rurkę łączącą EGR i rurę doprowadzającą spaliny z kolektora spalinowego
za 1,2 i 4 zapłaciłem poniżej 50 pln w intercars bez zniżek, 3 była na zamówienie.
litr nitro do rozpuszczania syfu, jakaś szczoteczka do zębów i śrubokręt do drapania.
Jak na przekroczone 320 tysięcy było mocno zaebane
pomóc może dokładny opis z innego forum - mi się nie zgadzały śruby - w moim aucie użyte były inne
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... ego-8P-BKD
OT: najwięcej oprócz czyszczenia czasu zajmuje odkręcanie płyty pod silnikiem i wyciąganie spod silnika telefonu i końcówek, płytę mam stalową i problematycznie było ją samemu włożyć.
Jak masz pół dnia to od razu można oczyścić EGR i kolektor.
Dodatkowo potrzebne narzędzia to nasadka 8, 10 i M8(śruby rury spalin do EGR), M10(śruby kolektora). Potrzebne części:
1. 03G 129 717 D - uszczelka kolektora ssącego
2. N 909 273 02 - uszczelka/o-ring pod EGR
3. N 909 787 01 - uszczelka/o-ring pod klapę gaszącą
4. 069 131 547 D - uszczelka pod rurkę łączącą EGR i rurę doprowadzającą spaliny z kolektora spalinowego
za 1,2 i 4 zapłaciłem poniżej 50 pln w intercars bez zniżek, 3 była na zamówienie.
litr nitro do rozpuszczania syfu, jakaś szczoteczka do zębów i śrubokręt do drapania.
Jak na przekroczone 320 tysięcy było mocno zaebane
pomóc może dokładny opis z innego forum - mi się nie zgadzały śruby - w moim aucie użyte były inne
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... ego-8P-BKD
OT: najwięcej oprócz czyszczenia czasu zajmuje odkręcanie płyty pod silnikiem i wyciąganie spod silnika telefonu i końcówek, płytę mam stalową i problematycznie było ją samemu włożyć.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Ale ja już założyłem nawet nowy EGR i czyściłem wszystko.
Oczywiście jeden klucz imbusowy i śruba od EGRu są chyba jeszcze na dolnej osłonie, jeśli już nie wyleciały w czasie jazdy
Musiałem dać jakąś inna śrubkę w zastępstwie...
Oczywiście jeden klucz imbusowy i śruba od EGRu są chyba jeszcze na dolnej osłonie, jeśli już nie wyleciały w czasie jazdy
Musiałem dać jakąś inna śrubkę w zastępstwie...
BKD pytanie o EGR i dwumas
Tylko widzisz... sprawdzanie klapy gaszącej na sucho nie jest miarodajne, bo wszystkiego dokładnie nie jesteś w stanie sprawdzić. Chodzi o to, że podczas gaszenia silnika ona się zamyka na kilka sekund dopóki silnik nie zgaśnie. Pózniej ona jest cały czas otwarta aż do kolejnego wygaszania silnika. No i chodzi o to czy ona pracuje w całym zakresie, bo jeśli się przycina to jest problem podczas pracy silnika oraz podczas jego gaszenia.Sander pisze:Klapę gaszącą sprawdzałem na sucho w czasie wymiany EGRu i patrzyłem ręką czy ta klapka się rusza i trzeba było trochę ja nacisnąć, żeby się ruszyła i było wewnątrz słychać jakiś mechanizm.
Podczas gdy mocniej ciśniesz auto to wiadomo, że turbina mocniej pracuje i będzie mocniej pompować powietrze i wciskać do cylindrów. Wtedy nawet gdyby klapa była trochę przymknięta to i tak silnikowi jest łatwiej oddychać bo turbina robi dużą robotę.Sander pisze:Auto jak się jeździ trochę agresywniej, to jeździ nawet nieźle, ale przy delikatniejszej jeździe jest ewidentnie zmulone.
Jeśli miałbyś od kogo pożyczyć na chwilę klapę gaszącą to było by super bo wtedy szybko można zweryfikować czy wina leży w klapie czy też nie.Sander pisze:Czyli sugerujesz, że warto by było podmienić od kogoś tą przepustnicę na inną, na próbę?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Ale na odpiętej wtyczce też szarpało.
Rozumiem, że ta wtyczka nie ma znaczenia?
Rozumiem, że ta wtyczka nie ma znaczenia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości