Powtarzająca się usterka pompowtryskiwacza 1 cylindra
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Powtarzająca się usterka pompowtryskiwacza 1 cylindra
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z powtarzającą się usterką pompowtryskiwacza na pierwszym cylindrze w moim Seacie Ibiza 1,9 tdi 130 KM (ASZ). Pierwszy raz usterka pojawiła się w kwietniu 2016 roku. Wtedy wymieniono pompowtryskiwacz na używany i wszystko wróciło do normy. Następnie w listopadzie 2016 sytuacja powtórzyła się i po wymianie na kolejną używkę problem zniknął. Do kolejnej usterki doszło na początku lipca br. Tym razem zdecydowałem się na regenerację, lecz po dwóch tygodniach i przejechaniu 450km problem powrócił. Jedynym objawem jest przerwanie wtrysku na pierwszym cylindrze, samochód zaczyna mocno drgać, szarpać i chodzi tylko na 3 cylindrach. Stan oleju się nie podnosi, nie kopci, spalanie nie ulega większym wahaniom (ok 5,2 - 5,7l/100km). Wg mechanika krzywka na wałku nie jest wytarta, a skoro poziom oleju nie podnosi się to gniazdo pompowtryskiwacza również jest szczelne. Czy ktoś miał do czynienia z podobną sytuacją? Co może być przyczyną powracania tej usterki?
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Powtarzająca się usterka pompowtryskiwacza 1 cylindra
MatiIbiza, po doginaj konektory - wsówki we wtyczkach do pompowtrysków ,najprędzej jest to wina połączenia elektrycznego bo dziwne że cały czas wywala ci 1szą pompkę, ewentualnie problem w sterowniku silnika może być (ewentualna podmiana na próbę ).ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Powtarzająca się usterka pompowtryskiwacza 1 cylindra
Pewnie te kilka razy bez potrzeby wyciągałeśi wymieniałes pompke. Tak jak pisze przedmówca problem jest raczej elektryczny tj. sterowanie cewki pompki. Możesz zainwestować w nowa wiązke pompowtryskiwaczy, koszt nie jest przesadnie duży.
Re: Powtarzająca się usterka pompowtryskiwacza 1 cylindra
Regenerowany pompowtryskiwacz poszedł do sprawdzenia aby rozwiać wszelkie wątpliwości i jest sprawny. Konektory były doginane przy każdej kolejnej wymianie więc pozostaje temat zainwestowania w nową wiązkę i liczenia na to ze problem leży w niej
Dziękuję za wskazówki!
Dziękuję za wskazówki!
Powtarzająca się usterka pompowtryskiwacza 1 cylindra
wygląda na to, że problem został rozwiązany. Jednak korekcje dawki paliwa na pierwszym cylindrze (regenerowany pompowtryskiwacz) są wysokie (-2,8) podczas gdy na kolejnych cylindrach wynoszą kolejno:
2 cylinder - 0,0
3 cylinder - 1,5
4 cylinder - 1,5
dodam, że silnik pracuje równo (może poza pierwszym momentem po uruchomieniu), nie kopci i ma moc. Czy coś z tym robić?
2 cylinder - 0,0
3 cylinder - 1,5
4 cylinder - 1,5
dodam, że silnik pracuje równo (może poza pierwszym momentem po uruchomieniu), nie kopci i ma moc. Czy coś z tym robić?
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Powtarzająca się usterka pompowtryskiwacza 1 cylindra
MatiIbiza, a jak wyglądają bipy w 023
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Powtarzająca się usterka pompowtryskiwacza 1 cylindra
jak korekkta na minus to nie dolewa...w twoim przypadku 3i4 dolewaja wiec mają mniejszą sprawnosc niż ten regenerowany
3i4 tak zalewa paliwem że robią całą robote w tym silniku ze 1 nie dolewa a 2 dawkuje bez korekcji tylko tyle ile ma w programie
3i4 tak zalewa paliwem że robią całą robote w tym silniku ze 1 nie dolewa a 2 dawkuje bez korekcji tylko tyle ile ma w programie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 163 gości