Offtopic czyli raj dla spamerów
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Może i wydech....Nie brałem tego pod uwagę ale może być....Dzięki wszystkim za sugestie.Problem w tym ze sam z tym sobie nie poradzę, bo nie mam czym i gdzie to zrobić. Garaż zbyt mały i bez kanału a i wyposażenie w narzędzia skromne. Na domiar wszystkiego nie wszystkie warsztaty chcą robić cokolwiek przy tak wiekowym samochodzie no i kolejki dłuuugie.
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Offtopic czyli raj dla spamerów
zostaw i martw sie czy chłopaki nie robia jazdy testowej za podwórkiem..
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jD5pojrwRqQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jD5pojrwRqQ[/youtube]
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Naprawa zakończona! Wibracje zniknęły! Wymieniłem całe sprzęgło i w "pajączku" zmiany biegów wymieniłem tulejki z tworzywa, bo miały luz...Najważniejszą jednak naprawą było zlikwidowanie luzu na wyjściu z przekładni kątowej na wał. Jak się okazuje,to że jest jakiś luz na wielowypustach to nie znaczy ze musi być luz osiowy. Podkładka regulacyjna trochę się uklepała i pojawiał się luz. Mimo maxymalnego dokręcenia nakrętki nadal był luz osiowy a co z tym się wiąże, był luz na łożysku stożkowym...Wszystko odpowiednio wyregulowałem i teraz luzu nie ma a łożysko jest odpowiednio w "pracy". Przy okazji wymieniłem simering i olej. Oczywiście zniszczyłem korek spustowy.... W razie potrzeby dysponuję danymi dotyczącymi części które wymieniłem....
A, miałem też do wymiany poduszkę tylną, więc bez wahania ją wymieniłem.
Przekonałem się też o skuteczności farby którą zastosowałem cztery lata wcześniej. Użyłem wtedy fary Silvermont malując nie demontowane elementy podwozia. Teraz gdy chciałem usunąć tą powłokę miałem poważne problemy a pomalowane części nie wykazywały ponownej czy dalszej korozji w przeciwieństwie do miejsc pokrytych Hammeritem, które pod nią rdzewiały! Ciężko dziś dostać farbę Silvermont-(nie wiem dlaczego jej nie ma-może była zbyt dobra w porównaniu z konkurencją?) ale gdy już zdobędę to ponownie pomaluję miejsca części zarysowane podczas montażu!
A, miałem też do wymiany poduszkę tylną, więc bez wahania ją wymieniłem.
Przekonałem się też o skuteczności farby którą zastosowałem cztery lata wcześniej. Użyłem wtedy fary Silvermont malując nie demontowane elementy podwozia. Teraz gdy chciałem usunąć tą powłokę miałem poważne problemy a pomalowane części nie wykazywały ponownej czy dalszej korozji w przeciwieństwie do miejsc pokrytych Hammeritem, które pod nią rdzewiały! Ciężko dziś dostać farbę Silvermont-(nie wiem dlaczego jej nie ma-może była zbyt dobra w porównaniu z konkurencją?) ale gdy już zdobędę to ponownie pomaluję miejsca części zarysowane podczas montażu!
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Offtopic czyli raj dla spamerów
To musiałeś mieć spory luz skoro stamtąd powstawały wibracje. te podkładki pod dekiel są dostępne ??
luz na wałku z walka skrzyni miałeś ? ten co wciska docisk ?
Co do farby to widzisz - co dobre szybko sie kończy...;P
JA jeszcze zadowolony z konserwacji valvoline, a elementy stalowe to tylko piaskowanie i proszkowe - nie na takiego środka co rdze zamalujesz i nic sie nie bedzie dziać.
luz na wałku z walka skrzyni miałeś ? ten co wciska docisk ?
Co do farby to widzisz - co dobre szybko sie kończy...;P
JA jeszcze zadowolony z konserwacji valvoline, a elementy stalowe to tylko piaskowanie i proszkowe - nie na takiego środka co rdze zamalujesz i nic sie nie bedzie dziać.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Nie sprawdzałem dostępności tych podkładek. Myślę jednak ze są to jakieś stsndartowe podkładki regulacyjne. W każdym razie dotoczyłem sobie....Oryginał miała grubość 1 mm i widać było ze jest wygięta w stożek a także miała mniejszą grubość w miejscu styku...Dorobiłem dwie - 1,1 mm i 1,2 mm. Ta pierwsza była akurat pasowna! Średnica zewnętrzna fi=37mm wewnętrzna fi=28 Oczywiście mowa tu o podkładce na wyjściu z przekładni kątowej na wał...
A tak sączyło z kątowej na wał....Przez luz osiowy łożysko stożkowe dostało większego luzu i simering puszczał....
A na wałku sprzęgłowym wszystko było OK. Tylko na wałe pod kołem zamachowym trochę było mokro więc wymieniłem simering na nowy!
Wiem ze żadna farba nie pomoze na rdzę! Zauważyłem jednak ze Silvermont lepiej wiąże się z rdzą niż inne farby i trzyma dość mocno! Zawsze to trochę spowolni korozję!
Miałem zdjętą belkę i kolumny więc sprężyny i dekielki górne dałem do piasku i proszku.Są jak nowe!
A tak sączyło z kątowej na wał....Przez luz osiowy łożysko stożkowe dostało większego luzu i simering puszczał....
A na wałku sprzęgłowym wszystko było OK. Tylko na wałe pod kołem zamachowym trochę było mokro więc wymieniłem simering na nowy!
Wiem ze żadna farba nie pomoze na rdzę! Zauważyłem jednak ze Silvermont lepiej wiąże się z rdzą niż inne farby i trzyma dość mocno! Zawsze to trochę spowolni korozję!
Miałem zdjętą belkę i kolumny więc sprężyny i dekielki górne dałem do piasku i proszku.Są jak nowe!
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Offtopic czyli raj dla spamerów
Widze że w tych skrzyniach przystawka jest inaczej rozzwiązana, bo w 02A reguluje sie poprzez podkładki pod dekiel. Tu kątowa jest rozbierana w połowie, w 02A są dwa dekle. (wyjscie na półoś i wał)
Ciesze się że pogoniłem 020, i mam 02A, zawsze moge wstawić przełożenia z większości skrzyń vw. MAm jeszcze skrzynie od TDI syncro, chciałem tam wsadzic bebechy od ASD, ale popatrzyłem na tabelke i nie ma to zbytnio sensu.
JA sie póki co ciesze, bo simmeringi wszedzie są nowe i wycieków brak. Kwestia tylko ile pożyją.
Korek jest standardowy, można z innej skrzyni podebrać.
Sprężyn bym nie dawał do proszku, szybko odpadnie.
Ciesze się że pogoniłem 020, i mam 02A, zawsze moge wstawić przełożenia z większości skrzyń vw. MAm jeszcze skrzynie od TDI syncro, chciałem tam wsadzic bebechy od ASD, ale popatrzyłem na tabelke i nie ma to zbytnio sensu.
JA sie póki co ciesze, bo simmeringi wszedzie są nowe i wycieków brak. Kwestia tylko ile pożyją.
Korek jest standardowy, można z innej skrzyni podebrać.
Sprężyn bym nie dawał do proszku, szybko odpadnie.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Niestety sprężyny juz sproszkowane...Jednak nie obawiam się bo cztery lata temu dawałem tylne i do dziś nic nie odpękło...
To znaczy że nie masz ori skrzyni? Moja jest ori-AXR i niech tak zostanie!
To znaczy że nie masz ori skrzyni? Moja jest ori-AXR i niech tak zostanie!
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Offtopic czyli raj dla spamerów
Ja tam nie mam nic ori pod maską. przesiadłem sie na nowsze graty, z racji wiekszych możliwości, chce silnik dokręcić do 200km, dlatego skrzynia 02A bo tam mogłem wsadzić większe sprzegło, na hydraulice lepiej to chodzi, lewarek na linki wrzuca sie super, dużo jest plusów.
Mi tam oryginalność do szczęścia nie jest potrzebna, choćby sam abs, którego w country wogóle nie montowali. mam nie montować bo oryginalny nie bedzie ?
czesci pasują plug&play, wiec to trzeba docenić. A o bezpieczeństwie zastosowania rozpisywać sie nie bede.
Skoro sprężyny Ci trzymają farbę proszkową, chyba sie kiedyś skuszę pomalować swoje przednie.
Tych farb proszkowych też jest kilka rodzajów i kwestia które dana firma stosuje.
Mi tam oryginalność do szczęścia nie jest potrzebna, choćby sam abs, którego w country wogóle nie montowali. mam nie montować bo oryginalny nie bedzie ?
czesci pasują plug&play, wiec to trzeba docenić. A o bezpieczeństwie zastosowania rozpisywać sie nie bede.
Skoro sprężyny Ci trzymają farbę proszkową, chyba sie kiedyś skuszę pomalować swoje przednie.
Tych farb proszkowych też jest kilka rodzajów i kwestia które dana firma stosuje.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
No tak, ja stawiam na ori!
A co do farb proszkowych...Mam dobrych fachowców od tych spraw i malują bezzwłocznie zaraz po piasku. Cztery lata temu miałem piaskowane i malowane całe orurowanie,osłony silnika i osłonę chłodnicy. Za całość dużo nie wzięli a jakoś do tej pory nie wyłazi nigdzie ruda!
A co do farb proszkowych...Mam dobrych fachowców od tych spraw i malują bezzwłocznie zaraz po piasku. Cztery lata temu miałem piaskowane i malowane całe orurowanie,osłony silnika i osłonę chłodnicy. Za całość dużo nie wzięli a jakoś do tej pory nie wyłazi nigdzie ruda!
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Uporałem się z przednim zawieszeniem i tylnym. Jest nowe, chociaż amorów nie wymieniałem, bo są dobre. Zrobiłem jednak piaskowanie sprężyn i innych elementów a następnie malowanie proszkowe.Wymieniłem łożyska w piastach i górne w McPhersonach. Zabrałem się za hamulce....Tylne udało mi się zrobić. Trudno było dostać wszystkie częsci-szczęki,sprężynki itp ale jakoś się udało! Teraz przednie i tu rozczarowanie... Niby wszystko jest ok jednak przedni lewy zacisk ma urwany odpowietrznik. Próbowałem znaleźć coś na temat jakie to są zaciski (numer OEM) ale po tylu latach nie jest on do odtworzenia. Pomyślałem sobie że może któryś z kolegów ma takie zaciski (stare-używane,po zamianie na mocniejsze) i jest skłonny je odstąpić(?) Chętnie bym dwa zaciski odkupił i na spokojnie je zregenerował!
Jest też większy problem! Zupełnie nie działa korektor siły hamowania. To dość drogi element ale dla mnie nie ma rzeczy nie możliwych i mając drugi, używany od Country/Syncro na spokojnie mógłbym sobie zregenerować.
Tak więc czekam na odzew w sprawie zacisków i korektora. Jeśli nikt nie ma na zbyciu tych elementów to proszę chociaż o pomoc-bo stawiam na ORI- w znalezieniu odpowiedników i podaniu numerów.
Jest też większy problem! Zupełnie nie działa korektor siły hamowania. To dość drogi element ale dla mnie nie ma rzeczy nie możliwych i mając drugi, używany od Country/Syncro na spokojnie mógłbym sobie zregenerować.
Tak więc czekam na odzew w sprawie zacisków i korektora. Jeśli nikt nie ma na zbyciu tych elementów to proszę chociaż o pomoc-bo stawiam na ORI- w znalezieniu odpowiedników i podaniu numerów.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
Szukaj zacisku z oznaczenïem VWII. Kupa tego w Golfie mk2, mk3 pasatach itp. Różni się od VWI tym, że jest gładki. VWI miał żeberka i pasuje jedynie na tarczę 10 mm z innym osadzeniem. Na VW II można założyć tarczę wentylowaną z cieńszymi klockami.Adalbert1702 pisze:Próbowałem znaleźć coś na temat jakie to są zaciski (numer OEM) ale po tylu latach nie jest on do odtworzenia.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Offtopic czyli raj dla spamerów
OK,dzięki za radę...Muszę jeszcze poszukać korektora siły hamowania. Też nie znam oznaczenia ale z tego co widziałem u siebie mam założony żeliwny taki bardziej obły....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość