Padło turbo K03 w AAZ'ie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: xlsss » wt lip 18, 2017 10:20

Dziś rano jadąc do pracy, po przejechaniu 20 km zaczął wydobywać się dźwięk tarcia metalu o metal. Po chwili biały dym z rury wydechowej. Po zgaszeniu silnika turbina jeszcze chwilę się kreciła (dalej ocierając). Autem wróciłem do domu po drugie, łopatki cały czas ocierają się o coś metalowego (pewnie obudowa). Pytanie moje jest następujące :

Jaka turbina podejdzie do tego modelu (1.9 TD AAZ) bez dużych ingerencji w rzeźbę. Nie mam za bardzo czasu, potrzebuję wykręcić starą i włożyć nową. Takie Plug-in-play :bajer:

Czy demontaż tej turbiny jest skomplikowany? Narzędzia mam, garaż również jest, mam 2 dni na podmiankę, więc jakoś się uporam, tylko którą zamówić ?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: Q_mac » wt lip 18, 2017 17:12

Zamów to co masz, wtedy w 100% bedzie pasować bez żadnej rzeźby. A wymiana na inną i tak nic nie da. Wymiana w miare prosta poza zapieczonymi śrubami



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: xlsss » wt lip 18, 2017 19:08

Więc tak, po pracy przyjrzałem się temu ustrojstwu i wniosek taki, że puszcza olej do kolektora, cała rura pod kolektorem wraz z ta siatką zalana olejem. Suszarka raczej do wymiany, bo na dolocie powietrza łopatki mają takie luzy że HO HO... Niestety nie udało mi się zdemontować turbiny- bardzo ciężki dostęp, a jak już się dostane to śruby zapieczone. Chcę to zlecić zaufanemu mechanikowi (demontaż i montaż nowej + wymiana oleju). Teraz pytanie, czy wystarczy zamówić turbinę z oznaczeniem K03 czy trzeba patrzeć na pozostałe numery aby były takie same?



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: xlsss » wt lip 18, 2017 19:51

Turbina ma takie numery
Obrazek

Jak to jest z tymi suszarkami, mam szukać identycznych numerów ?

Poszukałem trochę na alledrogo i znalazłem kilka typów, lecz numery nie zawsze te same :

http://allegro.pl/audi-80-golf-iii-pass ... 98468.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/golf-iii-passat-1-9td ... 81900.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy może ta po regeneracji :

http://allegro.pl/volkswagen-golf-iii-1 ... 39766.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/turbosprezarka-vw-gol ... 25598.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: karol8114 » śr lip 19, 2017 07:42

Kup używaną w dobrym stanie, może ktoś z forum się ogłosi.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: Michał_1977 » śr lip 19, 2017 11:13

Z Audi nie będzie.
Szukaj z auta z silnikiem ustawionym poprzecznie. Golf mk3,Passat B4,Toledo etc.
Wszystkie numery są zbędne. Wystarczy,że K-03 pochodząca z AAZ.

Ja jednak szukałbym K-14. Wystarczy zdobyć dodatkowo kolektor wydechowy i kawałek DP,rurę dolotową filtr --> turbina i kolanko turbina --> kolektor ssący.
Jeszcze nie spotkałem K-03 w dobrym,a tym bardziej b.dobrym stanie. Natomiast K-14 jest nieco większą turbinką i tym samym jest odporniejsza na zużycia.
Jak będziesz miał wszystko co napisałem,wymiana to banał,chyba że śruby trochę wydłużą wymianę. Ja bym tak zrobił :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: xlsss » śr lip 19, 2017 14:47

Michał_1977, karol8114, Q_mac,
Dzięki za zaangażowanie w temacie. Niestety nie mam czasu szukać po forach i innych dziuplach ( :bajer: ). Samochodem dojeżdżam do pracy 30 km dziennie w jedną stronę, więc potrzebuję na gwałt(!) turbiny. Znalazłem turbinę używaną za 280zł, typowy kot w worku - gwarancja rozruchowa. Poszperałem dalej i znalazłem identyczną turbinę po pełnej regeneracji (wirnik, łopatki itp.) Cena 600zł. Biorąc pod uwagę kota w worku (280zł) a tą po full regeneracji zdecydowałem się dołożyć 300zł. Teraz tylko hol do mechanika aby podmienił turbinkę. Powiedzcie mi, ile taka operacja powinna kosztować ? Wszak to "tylko" 7 śrub, ale sam próbowałem i baardzo ciężko się dostać a tym bardziej je odkręcić po 460 000 km :okej:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: Michał_1977 » czw lip 20, 2017 07:38

Pewnie ze 2 stefki krzyknie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: xlsss » czw lip 20, 2017 16:50

Michał_1977 pisze:Pewnie ze 2 stefki krzyknie :bajer:
Też tak myślę. Dziękuję za udział w dyskusji. Temat uważam za zamknięty (oby jak najmniej takich :pub: )



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: markim321 » ndz lip 23, 2017 15:31

Ja jednak szukałbym K-14
To nie ta sama co siedzi w 2.5 TDI R5 AAT?


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: Havan » śr lip 26, 2017 22:55

Mam taka turbine jak szukasz


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: xlsss » sob lip 29, 2017 13:55

Havan pisze:Mam taka turbine jak szukasz
Dzięki już siedzi nowa dmuchawka po regeneracji. :pub:



skiba18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 02, 2016 19:10

Re: Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: skiba18 » czw gru 27, 2018 23:54

Witam,

może nieco odgrzewam kotleta, ale po 1,5 roku taka informacja może być przydatna.
Jaka opinia dot. regenerowanego turbo za 600 zł. ?

Stoję właśnie przed podobnym dylematem. W warsztacie, który polecają w mojej okolicy za regenerację liczą 1100-1300zł, na aledrogo jest regenerowana za 699 z odesłaniem uszkodzonej.

Myślę, że po takim okresie czasu będziesz w stanie wypowiedzieć się na temat zachowania tego osprzętu.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że każdy przypadek może być inny i wpływ na to ma milion czynników, ale jako osoba, która tego dokonała będziesz najbardziej wiarygodny ;)

Często się słyszy, że nie ma co oszczędzać na regeneracji - problem w tym, że na ogół mówią to ludzie, którzy nigdy nie wymieniali turbo, albo słyszeli jak kolega kolegi kolegi wymieniał i na ogół rozsadziło mu silnik :D :kac:



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Re: Padło turbo K03 w AAZ'ie

Post autor: xlsss » wt lut 11, 2020 00:35

Kolego w moim przypadku samochód zrobił od tego czasu około 40tyś km. Nie było najmniejszego problemu z turbodoładowaniem silnika. Suszarka pracuje elegancko, sprawdzałem jakiś miesiąc temu luzy to są takie jakie były na początku przy montażu (dopuszczalne). W moim przypadku opłaciło się dołożyć 300zl. Dostajesz suszarkę z nowymi bebechami i gwarancję. Trochę późno odpisuję wybacz :))



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 120 gości