Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Mam problem z dobrym ustawieniem zaplonu w MK2 GTI 1.8 silnik PB. Auto jezdzi tylko na benzynie, teraz zatankowana jest benzyna 95 z dodatkiem https://autokosmetyki.pl/kleen-flo-nitr ... -1807.html (2/3 buteleczki na pelny zbiornik, tak mi wyszlo z obliczen).
Do czego zmierzam:
Kupilem sobie lampe stroboskopowa z regulacja, na kole zamachowym oznaczylem stopnie, ustawilem fabrycznie zaplon, to znaczy wg regulki z ksiazki Sam Naprawiam
Silnik pracuje lepiej po moich ustawieniach, aczkolwiek troszke mu faluja obroty na tym, po puszczeniu gazu spada na okolo 600 obrotow, lapie 1500, spada znowu do 600, leci do 1200 i normuje sie potem do 850-950. Podczas jazdy na biegu po puszczeniu gazu (nadal na biegu) slychac 3-5 jakby stukniec czy pyrkotow w tlumiku (czy to jest to slynne spalanie stukowe?), podczas jazdy nic tam nie strzela. Do tego po szybkim wcisnieciu gazu na luzie silnik lapie na ulamek sekundy jakby dziure, co mam na mysli:
obroty zamiast od razu leciec do gory, troszke spadaja, o jakies 30-50, po ulamku sekundy leca juz normalnie w gore. Brzmi to tak, jakby dopiero zalapywal powietrze, tak jakby lapal oddech ciezko to troszke opisac slowami.
Spadajac z np. 4000 obrotow gdy puszczam gaz obr. spadaja szybko do okolo 1400, potem troszke wolniej do 600, i zaczyna falowac na chwile tak, jak pisalem wyzej.
Pierwszy raz ustawialem sam zaplon, nie mam doswiadczenia w ktora strone i o ile mniej wiecej stopni go przekrecic aby te objawy ustaly. Najbardziej razi mnie to falowanie, wiem, ze przy jakims ustawieniu nie ma falowania, za to mocno stuka w tlumiku na luzie, prawdopodobnie spala sie jakas czesc paliwa w tlumiku.
Prosze o jakies porady, z gory bardzo dziekuje
Do czego zmierzam:
Kupilem sobie lampe stroboskopowa z regulacja, na kole zamachowym oznaczylem stopnie, ustawilem fabrycznie zaplon, to znaczy wg regulki z ksiazki Sam Naprawiam
Silnik pracuje lepiej po moich ustawieniach, aczkolwiek troszke mu faluja obroty na tym, po puszczeniu gazu spada na okolo 600 obrotow, lapie 1500, spada znowu do 600, leci do 1200 i normuje sie potem do 850-950. Podczas jazdy na biegu po puszczeniu gazu (nadal na biegu) slychac 3-5 jakby stukniec czy pyrkotow w tlumiku (czy to jest to slynne spalanie stukowe?), podczas jazdy nic tam nie strzela. Do tego po szybkim wcisnieciu gazu na luzie silnik lapie na ulamek sekundy jakby dziure, co mam na mysli:
obroty zamiast od razu leciec do gory, troszke spadaja, o jakies 30-50, po ulamku sekundy leca juz normalnie w gore. Brzmi to tak, jakby dopiero zalapywal powietrze, tak jakby lapal oddech ciezko to troszke opisac slowami.
Spadajac z np. 4000 obrotow gdy puszczam gaz obr. spadaja szybko do okolo 1400, potem troszke wolniej do 600, i zaczyna falowac na chwile tak, jak pisalem wyzej.
Pierwszy raz ustawialem sam zaplon, nie mam doswiadczenia w ktora strone i o ile mniej wiecej stopni go przekrecic aby te objawy ustaly. Najbardziej razi mnie to falowanie, wiem, ze przy jakims ustawieniu nie ma falowania, za to mocno stuka w tlumiku na luzie, prawdopodobnie spala sie jakas czesc paliwa w tlumiku.
Prosze o jakies porady, z gory bardzo dziekuje
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Znaki to masz na kole pasowym i obudowie rozrządu. Falowanie obrotów to raczej wina nieszczelności dolotu.
Re: Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Pod korkiem na skrzyni tez sa znaki. Przy jakims ustawieniu nie falowalo nicmarcin7x5 pisze:Znaki to masz na kole pasowym i obudowie rozrządu. Falowanie obrotów to raczej wina nieszczelności dolotu.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Tam to masz znaki na ustawienie 1 cyl w GMP czyli kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 0*.
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Czyli jesli tam ustawilem na wciecie to znaczy ze mam ustawione na 0* dokladnie?
Gdzies wyczytalem, ze kropka oznacza 0 stopni, a wciecie oznacza 6, tak, jak powinno byc ustawione. i teraz jest na wcieciu.
Gdzies wyczytalem, ze kropka oznacza 0 stopni, a wciecie oznacza 6, tak, jak powinno byc ustawione. i teraz jest na wcieciu.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Ustaw na znaki w obudowie skrzyni biegów i zobacz wówczas jak pokrywają się znaki na obudowie rozrządu i kole pasowym.
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Ktos zaznaczyl punkty na kole zamachowym oraz na kole pasowym i na obudowie rozrzadu.
Kolo zamachowe:
Czerwona kropka (jak sie nie myle oznaczala 0*)
Biala kreska (6*)
Rozrzad:
Biala kreska na kole oraz obudowie
Po ustawieniu czerwonej kropki na zamachowym, na rozrzadzie pokrywaja sie obie kreski.
Po ustawieniu na kresce na zamachowym znaki na rozrzadzie sie rozjezdzaja, kreska na kole znajduje sie blizej srodka samochodu.
Mam lampe z regulacja kata. Po odpieciu czujnika na 2000-2500 obrotow przy ustawieniu 6* na lampie znaki na rozrzadzie sie pokrywaja, na kole zamachowym pokrywa sie znak z czerwona kropka. Przy ustawieniu 0* na lampie, znak pokrywa sie z bialym wcieciem.
Kolo zamachowe:
Czerwona kropka (jak sie nie myle oznaczala 0*)
Biala kreska (6*)
Rozrzad:
Biala kreska na kole oraz obudowie
Po ustawieniu czerwonej kropki na zamachowym, na rozrzadzie pokrywaja sie obie kreski.
Po ustawieniu na kresce na zamachowym znaki na rozrzadzie sie rozjezdzaja, kreska na kole znajduje sie blizej srodka samochodu.
Mam lampe z regulacja kata. Po odpieciu czujnika na 2000-2500 obrotow przy ustawieniu 6* na lampie znaki na rozrzadzie sie pokrywaja, na kole zamachowym pokrywa sie znak z czerwona kropka. Przy ustawieniu 0* na lampie, znak pokrywa sie z bialym wcieciem.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Pewnie, jutro po pracy porobie i podesle, kolo 17.30-18 powinny juz tu byc. Chcesz tylko na wylaczonym silniku czy na wlaczonym tez nagrac?
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Zdjęcie tylko tego znacznika na kole pasowym i obudowie rozrządu w momencie ustawienia na 0*.
Re: Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Kolo zamachowe, ustawienie 0* (jesli sie nie myle): http://imgur.com/dShsuJgmarcin7x5 pisze:Zdjęcie tylko tego znacznika na kole pasowym i obudowie rozrządu w momencie ustawienia na 0*.
Kolo pasowe przy takim ustawieniu: http://imgur.com/lLgANxX
(Znaki na pasowym sie pokrywaja)
Kolo zamachowe, 6* http://imgur.com/sFP9nHV
Kolo pasowe przy takim ustawieniu: http://imgur.com/16FVEt0
(Moze tego dobrze nie widac, ale znaki sie nie pokrywaja na pasowym)
Zdjecia podczas dzialania lampy tez podeslac?
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Te znaki na obudowie rozrządu nie wyglądają na oryginalne tylko jakby ktoś je namalował mazakiem.
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
No one sa naniesione markerem albo korektorem. Malo tam jest miejsca, nie mam jak sie przyjrzec sie czy to poprawione oryginalne czy jakies wlasne
P.S nie suregowalem sie za bardzo kolem pasowym, ustawialem na zamachowe :/
P.S nie suregowalem sie za bardzo kolem pasowym, ustawialem na zamachowe :/
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Ustawienie (doregulowanie) zaplonu w GTI 1.8 PB
Powinny być oryginalne na obudowie rozrządu bo zwyczajnie łatwiej jest tam z dostępem i podejściem lampą stroboskopową. Jak chcesz się upewnić co do poprawności namalowanych znaków to wykręć świece na pierwszym cylindrze i wsuń przez otwór coś długiego po czym kręcąc ręcznie wałem korbowym ustaw tłok w najwyższym punkcie (max wysunięty ten element do góry) i wtedy porównaj pokrycie się znaków.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości