***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: mk4tdi » ndz maja 28, 2017 13:41

herbu, najlepiej gdyby to wszystko dało radę połączyć :bajer: 20 tys km rocznie więc też myślałem o jakimś dieslu, ewentualnie Pb + założyć lpg. Wiadomo Pb będzie miał dużo mniejszy przebieg więc coś za coś. Tak na szybko przejrzałem ogłoszenia i z wyglądu może być Peugeot 407 (2.0 HDI), Citroen C5 II (2.0 HDI), Opel Vectra C (1.9 CDTI 120/150), ewentualnie w ostateczności Passat b5 fl


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: radekrp90 » ndz maja 28, 2017 16:01

Miałem na myśli, że 4-o cylindrówki nigdy nie miały dobrych opinii jako używane. Nie to, że inni są lepsi ale trzeba przyznać, że BMW miało z nimi problemy. Dopiero M47 pod koniec produkcji oraz N47 po którejś poprawce przestały mieć problemy. 3.0d jest moim zdaniem jest ciekawszą propozycją.
Osobiście jakoś jak BMW to benzyniak co jednak w nowych modelach i tak nie jest takie oczywiste. Ale to moja prywatna opinia ;)


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » ndz maja 28, 2017 20:30

radekrp90 pisze: M47 pod koniec produkcji
Wg tego co najdziesz w necie to różne są opinie, u mnie jest ponad 300tys nastukane i lepszego auta nie miałem - przez 3 lata nie dolałem grama oleju, wymienione tylko amory i tulejki (300 tys na oryginalnych), termostaty i jeden czujnik i jeden bezpiecznik.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Waldus66666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 13, 2010 12:33

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Waldus66666 » ndz cze 04, 2017 13:17

Dzień dobry,
Przymierzam się do zakupu poliftowego Golfa 7 Variant z silnikiem 1.4 TSI 150 KM i mam kilka pytań:
1 - Czym dokładnie różnią się reflektory LED Mid od reflektorów LED Top? Tylko dynamicznym doświetlaniem zakrętów czy czymś jeszcze?
2 - Czy wszystkie silniki 1.4 TSI 150 KM posiadają technologię ACT? Jeżeli nie to jak to można sprawdzić i jak sprawują się te silniki?
3 - Nie zdecydowałem się jeszcze na skrzynię biegów i w tym temacie mam dodatkowe pytania:
3.1 - Skrzynia DSG 7 biegów, jakie są obroty silnika przy 150km/h na 7 biegu i jakiego spalania mogę się spodziewać? Czy skrzynia to DQ380?
3.2 - Skrzynia manualna, jakie są obroty silnika przy 150km/h na 6 biegu i jakiego spalania mogę się spodziewać?
Z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
bmbl80
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob sty 30, 2010 17:57
Lokalizacja: Wawa

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: bmbl80 » sob cze 10, 2017 18:02

Co do LED, to MIDy nie skrecają i to jest jedyna roznica. Co do silnika to bym wziął ten 1,5



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: radekrp90 » sob cze 10, 2017 20:07

Czytają jego opis techniczny wolałbym nie rzucać tak pochopnych wniosków co do wyższości 1.5 TSI-evo nad 1.4. To już coraz bardziej benzynowy diesel (jeszcze) bez DPF'a.

Charakterystykę mają fajną, zużycie paliwa niskie ale ilość nowinek jest spora:
- pierwsze turbo VTG w seryjnym samochodzie cywilnym (fakt Porsche ma to od kilku lat ale to Porsche) z regulacją serwomotorem (jak np.: w 3.0 TDI),
- wtrysk 350 bar (TDI-VP miało niewiele więcej, bo chyba 380),
- gładzie cylindrowe z plazmowo nakładaną powłoką (zamiast honowania) - zaleta to lepsze chłoniecie oleju, mniejsze tarcie, lepsze odprowadzanie ciepła lecz nie wiadomo ile ta warstwa wytrzyma,
- wysoki stopień sprężania 12.5 (więc na kiepskich paliwach może być problem),
- pompa oleju sterowana elektronicznie (ale nie mogę teraz znaleźć jak to dokładnie było, bo znalazłem to w jakiejś anglojęzycznej publikacji, może to dotyczyło układu chłodzenia - muszę poszukać).

Ja nie mówię, że projekt jest zły - jest ciekawy ale ciekawe i nagradzane silniki to nie prognostyk bezawaryjności i braku kłopotów dla właściciela.

EDIT:
Pompa oleju - sterowana "mapą", w pełni zmienna wydajność, pierwsza panewka wału korbowego o pokryciu polimerowym, olej o niskich oporach 0W-20.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
bmbl80
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob sty 30, 2010 17:57
Lokalizacja: Wawa

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: bmbl80 » sob cze 10, 2017 20:31

Zobacz ze MAzda ma swoje silniki w podobnej technologii zrobione i jezdza



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: radekrp90 » sob cze 10, 2017 22:22

Mazda ma "tylko" wysoki stopień sprężania. Nie ma natomiast doładowania więc ciśnienia wewnątrz cylindra są inne.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Bobzor1891
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: sob lip 24, 2010 20:39
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Bobzor1891 » ndz cze 25, 2017 23:11

Pytanie troche z innej beczki. Czy warto jeszcze zakupić Golfa II/Jette A2 jako auto na co dzień? Jako tańsza/klasyczna alternatywa do miejskich aut typu suzuki swift czy yaris. Co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pn cze 26, 2017 06:57

Bobzor1891 pisze:Pytanie troche z innej beczki. Czy warto jeszcze zakupić Golfa II/Jette A2 jako auto na co dzień? Jako tańsza/klasyczna alternatywa do miejskich aut typu suzuki swift czy yaris. Co o tym myślicie?
Oczywiście, że warto - auto mega tanie w utrzymaniu, stosunkowo bezawaryjne (a jak na swój wiek i przebieg to nawet bardzo niezawodne), części dostępne wszędzie i za grosze, naprawi się to przy użyciu 3 kluczy, a i jeździ całkiem przyjemnie. A z odpowiednim silnikiem i w ciekawej wersji może nawet dawać frajdę z jazdy i z posiadania. Owszem, ma swoje wady, ale które nie ma. I mk2 ma jeszcze tą zaletę, że ceny zadbanych egzemplarzy zaczynają już rosnąć, więc raczej się na nim nie straci.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pn cze 26, 2017 10:09

Bobzor1891 pisze:Pytanie troche z innej beczki. Czy warto jeszcze zakupić Golfa II/Jette A2 jako auto na co dzień? Jako tańsza/klasyczna alternatywa do miejskich aut typu suzuki swift czy yaris. Co o tym myślicie?
Jeżeli chcesz jeździć raczej po miasteczku niż mieście to ok, ale w dużym mieście trochę bym się bał nabuzowanych przedstawicieli handlowych w mondeach czy "biznesmenów" w mercach, spotkanie nawet przy niewielkiej prędkości z nowym autem może się skończyć tragicznie ze względu na różnicę potencjałów wytrzymałości konstrukcji :shock:


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Bobzor1891
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: sob lip 24, 2010 20:39
Kontakt:

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Bobzor1891 » pn cze 26, 2017 18:34

herbu pisze:
Bobzor1891 pisze:Pytanie troche z innej beczki. Czy warto jeszcze zakupić Golfa II/Jette A2 jako auto na co dzień? Jako tańsza/klasyczna alternatywa do miejskich aut typu suzuki swift czy yaris. Co o tym myślicie?
Oczywiście, że warto - auto mega tanie w utrzymaniu, stosunkowo bezawaryjne (a jak na swój wiek i przebieg to nawet bardzo niezawodne), części dostępne wszędzie i za grosze, naprawi się to przy użyciu 3 kluczy, a i jeździ całkiem przyjemnie. A z odpowiednim silnikiem i w ciekawej wersji może nawet dawać frajdę z jazdy i z posiadania. Owszem, ma swoje wady, ale które nie ma. I mk2 ma jeszcze tą zaletę, że ceny zadbanych egzemplarzy zaczynają już rosnąć, więc raczej się na nim nie straci.
Którym silnikeim warto się interesować? Moje pierwsze auto to był golf II gtd stąd sentyment został :) Dodam, że nie jestem zainteresowany lpg. Czy przy stosunkowo niedużych przebiegach rocznych (do 10tyś - sporo na krótkich odcinkach) warto szukać diesla czy tylko benzyna?



Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Barton_ » pn cze 26, 2017 19:16

Przy małym przebiegu rocznym i to w licznych krótkich odcinkach ani LPG ani ON nie będą tak bezproblemowe i tanie.
Najlepszym rozwiązaniem będzie benzyna.
Którym silnikiem się zainteresować? Nie zużytym do granic.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » wt cze 27, 2017 07:01

Bobzor1891 pisze:Którym silnikeim warto się interesować? Moje pierwsze auto to był golf II gtd stąd sentyment został Dodam, że nie jestem zainteresowany lpg. Czy przy stosunkowo niedużych przebiegach rocznych (do 10tyś - sporo na krótkich odcinkach) warto szukać diesla czy tylko benzyna?
Sentyment do Golfa... skąd ja to znam :) Też ciągle zastanawiam się nad zakupem, szukam czegoś, ale musi to być naprawdę coś ciekawego, a ostatnio nic nie ma.
Co do silników - ja bym LPG nie przekreślał, bo wg. mnie najlepszym wyborem na auto do codziennego użytku to właśnie 1.8 8V (90KM) + LPG dla zmniejszenia kosztów. Ten silnik jest pancerny, idealnie współpracuje z LPG i nawet na krótkich dystansach ten gaz się sprawdza, bo jest to 2 generacja, więc przełączyć możesz dużo szybciej niż w sekwencji (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku). Polecam Ci ten silnik, bo przerobiłem chyba większość popularnych silników w mk2 i to właśnie on sprawdzał się najlepiej.
Z innych popularnych silników masz do wyboru:
- 1.3 - ostatecznie można, ale jedynie z wtryskiem (mimo małej mocy nawet jakoś się to odpycha, choć sporo pali)
- 1.6 - fajny silnik, elastyczny, cichy ale ma gaźnik, a już coraz mniej ludzi wie jak to ustrojstwo ogarnąć
- 1.8 8V - same zalety (elastyczny, dynamiczny, dość ekonomiczny, cichy, tani i prosty w naprawach
- 1.8 16V - coraz rzadziej spotykany, ale bardzo dynamiczny. Już nie tak tani w utrzymaniu
- 1.6 D, TD, TDic - miałem TD i TDic - 80 konny TDic jak na klekota bardzo dynamiczny i z potencjałem. Trudny do kupienia. Do dzisiaj żałuję, że go sprzedałem (a miałem go w edycji Fire and Ice - połączenie prawie niespotykane). Mega ekonomiczny silnik (ciężko było przekroczyć 6 litrów na 100km). Totalnie bezawaryjny. Jedyna wada to głośność i wibracje jakie generują diesle. Słabszy również mogę polecić. Po półrocznym staniu pod chmurką silnik odpalał od dotknięcia. Coś pięknego.
Co bym wybrał - raczej benzyniaka ze względu na komfort akustyczny. Do codziennej jazdy, jeśli miałby być z LPG, to 1.8 8V. Jeśli nie chcesz gazu, to również 1.8 w każdej wersji, ostatecznie 1.6, a nawet 1.3. Były i 2.0, ale praktycznie nie ma ich w ogłoszeniach (a to też dobre motory).
Generalnie skupiłbym się na poszukiwaniu auta w jak najlepszym stanie blacharskim, a silnik to sprawa drugorzędna, choć wiadomo, że lepiej mieć więcej KM niż mniej pod nogą :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości