Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » czw cze 22, 2017 18:32

kewinpol pisze:
sebekgolf pisze:
kewinpol pisze:Jaki polecacie pasek klinowy?
sebekgolf pisze: Nowy :grin:
Haha, że nowy to wiem, ale jaką firmę? Czy najtańsze są ok, czy lepiej się nie pchać i kupić coś lepszego?
Contitech na przykład weź.



Awatar użytkownika
Robson91
VW Baron
VW Baron
Posty: 3352
Rejestracja: pn cze 11, 2012 11:51
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Robson91 » czw cze 22, 2017 19:49

Pasek to nie majątek przecież a tu dylematy takie :los2: możesz contitecha, skf, gates,bosch ja mam np dayco wsadzone i 4 lata już latam

Wysłane z mojego LG-E975 przy użyciu Tapatalka


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=533635" onclick="window.open(this.href);return false; powoli do przodu...

Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw cze 22, 2017 23:09

Qto pisze:Jedno tylne koło wystające bardziej niż drugie to znany problem...czy ktoś wie co jest przyczyną?
Będę zmieniał belkę...i zastanawiam się czy ustawić ją tak aby koła były równo...czy ustawić ją tak jak jest teraz i błotniki wyrównać do kół :kac:
Na pewno przed demontażem obecnej belki będę dokładnie mierzył co i jak. Oglądałem jakieś fotki tylnego zawiasu z mojego auta i na maks skręconym gwincie widać jakby sprężyny były pod innymi kątami...ale to tylko fotki, auta nie mam pod ręką aby tam zajrzeć i obadać
Powodem zapewne całej serii była źle nauczona pozycja robota w której następowało wkręcanie belki ( zakładam że mieli to zautomatyzowane bo widuję takie akcje na liniach na co dzień).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw cze 22, 2017 23:35

sebekgolf, też tak podejrzewam...a dopytuję bo pewnie było omawiane i może rozkminione co jest powodem - równie dobrze pod spodem może być ok a jeden błotnik jest inaczej wyprofilowany :grrr: ...pewnie będzie tak, że pomierzę pod spodem co się da i drugą belkę ustawię wg kół względem błotników



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » pt cze 23, 2017 10:37

Ktoś kiedyś przerabiał dystanse rh pod centrowanie na otwór centrujący w feldze. Nabijał chyba w dystans tulejkę i zażądał pierścień centrujący. Przerabiał ktoś taki patent? Jak się sprawowało?

Wiem, ze łatwiej kupić gotowe dystanse ale leży mi kilka kompletów dystansów rh.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 23, 2017 11:11

Qto pisze:sebekgolf, też tak podejrzewam...a dopytuję bo pewnie było omawiane i może rozkminione co jest powodem - równie dobrze pod spodem może być ok a jeden błotnik jest inaczej wyprofilowany :grrr: ...pewnie będzie tak, że pomierzę pod spodem co się da i drugą belkę ustawię wg kół względem błotników
Błotniki raczej są dobre bo wiem ile pomiarów robi się geometrii karoserii w trakcie produkcji. To by nie przeszło. Jak na moje oko to belka po prostu jest nie równo przykręcona i tak zostało. Skoro dali radę to skorygować na ustawianiu geometrii i auto jeździ prosto, to już tego nie ruszali. Równie dobrze pierwsze sztuki ( powiedzmy pierwszy rok produkcji w danej fabryce) mogły mieć wszystko OK, po tym była integracja kolejnego modelu. Mogły zmienić się narzędzia na robotach, ktoś przeuczył pozycję pod nowe narzędzia a nie "spuszczał" się odpowiednio nad jakością ( wiem jak te procesy wyglądają od środka bo mam z tym styczność na co dzień) bo belka pasowała w pozycjonowaniu ( fasolki w otworach albo po prostu odpowiednio duże otwory), wkrętarka z śrubami dojechała do pozycji, wszystko się w automacie wkręciło i tyle.

Bardzo dużo niestety zależy nie tyle od samego koncernu, co ludzi pracujących na wyższych stanowiskach w danej fabryce. Dla nich najczęściej liczą się cyferki a nie zdrowy rozsądek. Wystarczy że jak pisałem, zmienili narzędzie, potem doregulowano wszystkie klemy na chwytaku i piny pozycjonujące ( to się często robi w trakcie uruchomienia / integracji już na fabryce) a nikt nie naniósł poprawki na pozycję TCP narzędzia. Uczysz pozycję żeby wszystko idealnie siadało na swoje miejce, ale okazuje się że pozycja TCP w odniesieniu do workobjectu ( czyli takiego punktu odniesienia) różni się tych 5mm względem tego co było. Przychodzi jakiś ważniak i każe ci wprowadzić dokładnie te dane, które jemu wychodzą z dokumentacji. Kompletnie przy tym nie patrzy na to, że fizycznie narzędzie się różni o te 5mm bo ktoś je tak wyregulował. Grunt żeby na papierku wszystko się zgadzało i cyferki w excelu były odpowiednie. Niestety chleb powszedni na wszystkich fabrykach. Jak pisałem, dużo zależy na jaką ekipę trafisz w danej fabryce. Bywa lepiej, bywa gorzej. W Necarsulm gdzie klepią m.in. A6/A8 i choćby R8 czy Hurracana podejście jest kompletnie inne, niż np. w takim Wolfsburgu gdzie już idzie bardziej na ilość. Tak samo jak np. (jak mnie pamięć nie myli ) w Dingolfing gdzie klepie się serię 5 i 7 a np. w Regensburgu gdzie klepie się takie np. X1 czy grand tourera. Po prostu przepaść, ale za tą jakość też się odpowiednio więcej później płaci kupując samochód.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
joseph82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 1477
Rejestracja: pn sty 09, 2012 21:09
Lokalizacja: CTU

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: joseph82 » pt cze 23, 2017 18:52

Qto, a wg nr VIN gdzie Twój Golf była składany??? Też o tym czytałem i słyszałem, że tylna belka jest przesunięta. U znajomego nawet 5mm, do dając na tył dystanse widział, że cuś nie hallo. Ja u siebie mam na tyle dystanse po 30mm już 3rok i raczej nie widzę by belka była przesunięta. A i wg VINu Golf składany w Belgii


meine Golf LW5Z 3D AJM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=442730" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob cze 24, 2017 13:57

joseph82, Wolfsburg. Ja bym sobie wyrównał dystansami...ale raz, że zmieniam belkę a dwa koła bez dystansów już wystają...także wg tego co Sebek mówi, będę wyrównywał belkę.

Zupełnie przez przypadek :kac: kupiłem hebelki 312 + 256...myślę że jest to już całkiem rozsądny zestaw i chcę to poskładać na nowych tarczkach + klocki oraz malowanie zacisków + jarzm i wymiana uszczelnień. Klocki raczej wrzucę ATE ceramic...ale zastanawiam się czy tarczę dać zwykłą ATE czy może nacinaną :chytry:
Obecnie mam w aucie ATE (które to producentem raczej nie jest) tarcze + klocki na obydwóch osiach i złego słowa nie powiem...ale odkąd założyłem "normalne" koła to chciałbym zmniejszyć pylenie - stąd pomysł ATE ceramic...ale nie wiem co z tarczą, nigdy nie miałem do czynienia z wynalazkami typu nacinanie, nawiercanie...i nie wiem czy nie zwiększy to pylenia/jedzenia klocków.
Po tarczach nacinanych nie spodziewam się efektu wow przy hamowaniu...głównie chodzi o wygląd :los2:

Jeśli padnie na zwykłą tarczę...to rozważam jeszcze Zimmermanna - myślę że w obydwóch pudełkach będzie dokładnie ta sama tarcza...i wybiorę tą która będzie łatwiej dostępna...ewentualnie gdyby różnica w cenie była znacząca to poszukam innego pudełka :los2: "sportowy" odpowiednik Ate PD odpada bo jest tylko nawiercany...a tego na pewno nie chcę do normalnej jazdy



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz cze 25, 2017 10:55

Ate to nie producent jak zauważyłeś, producentem dla Ate i kilku innych marek jest Zimmerman.
Klocki ceramic to bardzo kiepski pomysł, będą piszczec niemiłosiernie, siła hamowania ta sama co w std klockach więc moim zdaniem szału nie ma i szkoda kasy.
Załóż tarcze brembo albo Zimmerman jeśli gładkie mogą być. Jak chcesz nawiert to pamiętaj że tarcza musi być wysoko węglowa i markowa bo lubią pękać. Tarcza nacinana najlepiej jakby miała wygładzone ranty naciec bo zjada klocki. I nawiert i nacięcie zje klocki szybciej oczywiście no i dodatkowo te tarcze hałasują. Dźwięk podobny do kończących się klocków (buczenie, huczenie ). Niestety za markowe tarcze z nawiertem czy nacieciem trzeba zapłacić wyższą cenę. klocki dobierzesz spokojnie, dużo producentów wprowadziło tabele z wszelkimi info o klockach co dużo ułatwia wybór. EBC, Ferodo i masa innych producentów już to ogarnęła. W tabelce jest określone jak mocno hałasują, pylą itd. Super sprawa


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz cze 25, 2017 11:08

dany_47 pisze:Klocki ceramic to bardzo kiepski pomysł, będą piszczec niemiłosiernie
dlaczego? :blush:
dany_47 pisze:siła hamowania ta sama co w std klockach więc moim zdaniem szału nie ma i szkoda kasy
mi nie chodzi o lepsze hamowanie...a o mniej pyłu. Nie mam kuźwa czasu co 3dni myć felg :los2:

Nawiertu nie chcę...co najwyżej nacinane. W cenach oczywiście się zorientowałem...i badziewia na pewno nie kupię. Jeśli gładka tarcza to będzie kartonik ATE albo Zimmermann...a jak nacinana to ATE Powerdisc.

O klockach EBC też myślałem...tylko właśnie ta ceramika mnie kusi - EBC też ma ceramikę (chyba czerwone)

Mętlik w głowie :banghead:



Mattpl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: ndz sty 06, 2013 02:09

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Mattpl » ndz cze 25, 2017 11:55

Mam u siebie z przodu klocki ate ceramic + gładką tarczę ate i jest ok. Pylą faktycznie zauważalnie mniej i nie piszczą, ale wymieniałem w lutym, więc może jeszcze zaczną.
Na tę chwilę ponownie wybrałbym ten zestaw.



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz cze 25, 2017 17:12

Dzięki za pomoc w nakierowaniu na firmy paska klinowego. Drugie pytanko odnośnie paska, jaką powinien mieć długość dla silnika 2.0? Aktualnie siedzi Contitech 6PK1440, który ma 1440 mm, a większość pasów do tego silnika ma około 1120? Sam już nie wiem jaki kupić.
Ostatnio zmieniony pn cze 26, 2017 17:09 przez kewinpol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Barton_ » ndz cze 25, 2017 17:19

Jak to jaki. Taki jak był. Nie założysz innego rodzaju paska.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz cze 25, 2017 17:34

Chodzi mi o jego długość, nie inny rodzaj.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości