Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw cze 15, 2017 22:48

Poratuje ktoś numerem dokładki zderzaka PDC V6 do HB?
Etka coś mnie oszukuje :blush:
Niby jest numer i opis dokładki która mnie interesuje...ale niżej jest ten sam numer i inny opis :crazy:

Jeszcze takie teoretyczne...głupie...pytanie...a może zagadka :chytry:
Mam dwa auta...zamieniam sobie między nimi silniki...co z przebiegiem :chytry: Dla mnie nie liczy się przebieg auta...bo co mi po przebiegu zawieszenia, opon czy hebli...interesuje mnie przebieg silnika żebym wiedział kiedy zmienić olej, rozrząd itd.
Przy zamianie silnika i tak wszystko pójdzie nowe i przebieg na szafie nie będzie miał na to żadnego wpływu...ale chodzi o to czy ktoś się może przypiedrolić :chytry: np diagnosta który będzie robił pierwszy przegląd z nowym silnikiem...i się czepi że ostatnio przebieg był większy :chytry:

Obrazek



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 16, 2017 10:51

Jaroslaw.b pisze:
Garrison pisze:Pozwolę sobie tutaj również zadać pytanie odnośnie lutów... Chodzi o moduł komfortowych kierunkowskazów. Czy przylutowanie przewodów modułu do istniejących konektorów, w sposób jak na zdjęciu (w zasadzie wygląda jak kropla cyny), jest wystarczająco mocne i bezpieczne w tym miejscu? :grin:

Obrazek

Tak :) powinno być bezpieczne :)
Pod warunkiem że cyna przesiąknęła przez przewody, to wszystko będzie działać poprawnie. Ja nigdy nie zostawiam takich kropel. Zawsze czekam aż cyna wsiąknie i widzę pojedyncze żyłki kabli, wtedy mam pewność ze cyna weszła aż do środka kabla. Wtedy masz 100% pewny styk.

Qto pisze:sebekgolf, dzięki :pub:
Jak rozłożę wiązki na stole to będę wszystko widział...ale większość teorii próbuje sobie przygotować przed przystąpieniem do prac. Jeśli jest jak piszesz to wystarczy że instalację od poduch zostawię a przełożę tylko sterownik i resztę klamotów.

Nie zrozumiałeś. Moduły są te same ( kontynentalny czy UK), kable w wiązkach są krosowane. Czyli jeśli chcesz wsadzić wiązkę z wersji UK, to będziesz musiał kable pozamieniać fizycznie na wejściach). Miałem fizycznie wiązkę kontynentalną i wiązkę UK. Jak mnie pamięć nie myli to we wtyczkach wyglądało tak samo, ale już do innych drzwi podłączone było i pod inne czujniki (albo na odwrót, dawno temu to robiłem już dokładnie nie pamiętam). ZAŁÓŻMY że wtyczka od sterownika poduch wygląda tak samo ( kable w te same miejsca wchodzą jeśli chodzi o kolory), ale strony są zamienione. Czyli na przykład w kontynentalnym różowy i biały kabel idzie do poduszki fotela przedniego po lewej stronie auta, a w UK pójdzie na poduszkę fotela, prawą przednią stronę samochodu. To samo z czujnikami. Najprościej w takiej sytuacji pozamieniać kable we wtyczce zamiast pruć całą instalację. Na koniec przetestować wszystko VAGiem wypinając poszczególne poduchy i czujniki, sprawdzając czy odpowiednie błędy wywali.

Po prostu załóż jaśki które chcesz dołożyć, zepnij instalację, a potem odepnij którą poduchę i od razu będziesz wiedział co jest nie tak ;)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt cze 16, 2017 14:25

Witam,muszę oddać alternator do regeneracji, bo piszczy tylko nie wiem jak zabrać się za jego wymontowanie. Poratuje ktoś jakimś dobrym opisem wymontowania i jakich kluczy muszę użyć. Z góry dziękuję.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pt cze 16, 2017 16:55

Panowie, centralny zamek w tylnych prawych drzwiach mi świruje i nie chce ich zaryglować. Jest jakiś sposób, by je czasowo zablokować, by nie można było ich otworzyć od zewnątrz?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 16, 2017 17:16

Wcisnąć rygielek?



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pt cze 16, 2017 20:32

Qto pisze:Wcisnąć rygielek?
Działa, ale pod warunkiem, że wykonam pewien rytuał :D

1. Otworzę drzwi kierowcy.
2. Zamknę auto pilotem.
3. Wcisnę rygiel w drzwiach.
4. Wyjdę z auta.
5. Zamknę drzwi kierowcy.

Chodziło bardziej o stałe rozwiązanie, na które wpadłem - odłączyć klamkę. Ale utrudniłoby to życie jeszcze bardziej.

Przemęczę się tak przez weekend, bo chcę w końcu zrobić trochę kilometrów. W przyszłym tygodniu zacznę ogarniać zamek.

Teraz inne pytanie, bo w tylnych drzwiach mam wolne po jednej wtyczce, do której dochodzą dwa kable - czarny i biały. Zgaduję, że są one do głośniczków przy klamkach, których jako jedyne mi brakuje? :bigok:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 16, 2017 20:44

Odłącz wtyczkę na słupku B i wtedy wciśnij rygiel :bajer:



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pt cze 16, 2017 20:50

Qto pisze:Odłącz wtyczkę na słupku B i wtedy wciśnij rygiel :bajer:
O kurde... Ja głupi na to nie wpadłem. Chyba podświadomie nie chcę wracać już do tych miejsc :bigok:

Ale w razie czego od środka otworzę? :D



Awatar użytkownika
pawel.GTI
Volkswagen FAN
Volkswagen FAN
Posty: 226
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 13:31

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: pawel.GTI » pt cze 16, 2017 21:44

Panowie może ktoś coś podpowie, mam taki problem posiadam tylko jeden kluczyk scyzoryk do mk4 ( 2003 ) i nie działa z pilota. Próbowałem adaptować pilota w zamku, stacyjce i VCDSem również bez skutku. W kluczyku nówka bateria , dioda na nim miga. Dodam jeszcze że ori radio gamma V nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki ( może ma to jakiś związek z pilotem) , wszystkie kable ori nic nie grzebane.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pt cze 16, 2017 22:51

A ja mam kolejne pytanie... Tweeterki w tylnych drzwiach znacznie wpływają na dźwięk w samochodzie? Czy może lepiej się nie pchać w wysokotonowe na tył, gdy przeważnie z tyłu nikt nie siedzi? :grin:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 16, 2017 23:18

pawel.GTI pisze:Dodam jeszcze że ori radio gamma V nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki ( może ma to jakiś związek z pilotem)
może mieć...na włączonym zapłonie pilot nie działa
Garrison, psują dźwięk i to strasznie...chyba że po prostu ma grać. Ja teraz w dupowozie mam 8 głośników i jakoś to jest...ale w moim mk4 tweetery z tyłu psują wszystko jeśli o jakość dźwięku chodzi - także są odłączone

Ja z kolei mam takie pytanie...do ściągnięcia zacisku przedniego i jarzma pod tarczę 312 oraz zacisku tylnego i jarzma z tarczą 256 wystarczy klucz płaski 15, jakiś 13 i imbus 7mm? ...no i krzyżak żeby tarczę odkręcić. Demontaż kół pomińmy :P



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 16, 2017 23:28

Jak mnie pamięć nie myli to imbus był potrzebny żeby odpiąć zacisk od jarzma. Zrzucało się dwie plastikowe zaślepki z prowadnic i pod nimi było miejsce na imbus.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
pawel.GTI
Volkswagen FAN
Volkswagen FAN
Posty: 226
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 13:31

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: pawel.GTI » pt cze 16, 2017 23:29

Pilot nie reaguje na zapłonie i bez, myślę jeszcze żeby wyciągnąć moduł komfortu może zimne luty się porobiły. Dziwi mnie własnie to nie wyłączanie się radia ,w drugim mk4 funkcjonuje to prawidłowo z Gamma V.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob cze 17, 2017 01:16

pawel.GTI pisze:Pilot nie reaguje na zapłonie i bez
skoro radio się nie wyłącza...to tak jakby przez cały czas był zapłon :bajer:
sebekgolf pisze:Jak mnie pamięć nie myli to imbus był potrzebny żeby odpiąć zacisk od jarzma. Zrzucało się dwie plastikowe zaślepki z prowadnic i pod nimi było miejsce na imbus.
aaaa o tym zapomniałem, ale to gładko pójdzie (chociaż widziałem już spawane te "śrubki"). Jarzmo jest na imbus 7?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości