[mk3] Przepływka + Vag com

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafek81

[mk3] Przepływka + Vag com

Post autor: rafek81 » śr paź 11, 2006 09:13

mam pytanie czy przez program vag-com mozna wykryc objawy konczoncej sie przepływki?? i jakie to sa objawy.. slyszalem ze mozna wpiąć diode i calkowicie wyjac przeplywke wtedy bedzie (ta dioda) sterowac tak jak by bylo max. powietrza.. czy warto. niech mnie ktos wyprowadzi z bledu...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 11, 2006 09:22

rafek81 pisze:mam pytanie czy przez program vag-com mozna wykryc objawy konczoncej sie przepływki?? i jakie to sa objawy..
można ... trzeba zrobić diagnoze dynamiczną i zlogować VAG COMem bloki

003, 008, 011

info o przeływce są w blokach 003 i 010 jednak trzeba zlogować także info o ciśnieniu trubiny 010 i 011 a także dawce paliwa 008

objawy to mułowate auto na wyższych obrotach odczuwalne na wysokich biegach...

słabe logi z przepłyki nie zwasze muszą świadczyć o jej uszkodzeniu - bo np. lmm słabo pokazuje przy zapchanym katalizatorze itd...

podstawa to npowtarzana jak mantra DIAGNOZA DYNAMICZNA czyli pod obciążeniem od 1500 do 4000 rpm na 4 biegu z gazem w podłodze :)

pozdro !!



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » śr paź 11, 2006 11:08

cowboy pisze:podstawa to npowtarzana jak mantra DIAGNOZA DYNAMICZNA czyli pod obciążeniem od 1500 do 4000 rpm na 4 biegu z gazem w podłodze :)
A można też chyba na 3 biegu od 40km/h gaz w podłoge i tak aż do 120km/h oczywiście na tym samym biegu :bigok:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 11, 2006 11:48

Pruszkowiak pisze:A można też chyba na 3 biegu
można... pomiar na 4 biegu trwa ciut dłużej... i bardziej zmusza turbinke do pracy :P

ważne żeby mierzony zakres obrotów był minumum 2000-3500 rpm z butem w podłodze... konieczna długa i bezpieczna prosta :P oraz operator laptopa :)



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr paź 11, 2006 19:44

cowboy pisze:
Pruszkowiak pisze:A można też chyba na 3 biegu
można... pomiar na 4 biegu trwa ciut dłużej... i bardziej zmusza turbinke do pracy :P

ważne żeby mierzony zakres obrotów był minumum 2000-3500 rpm z butem w podłodze... konieczna długa i bezpieczna prosta :P oraz operator laptopa :)
po pierwsze pomiar powinie byc zrobiony w zakresie obrotów 2900 do 3100 obr/min na 3cim biegu z butem w podlodze - po drugie jak przepływomierz nie będzie mierzył (lub zaniżał ) automatycznie doładowanie też będzie niższe (ponizej wymaganych) ...



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr paź 11, 2006 19:52

Operator laptopa nie jest konieczny, wlaczam loga i jade, potem z loga jak jest niepotrzebnie dlugi mozna wyciac zbedne fragmenty. Jak pada przeplywka to daje niskie odczyty przy max. poborze powietrza - nie daje odczytow maksymalnych (w granicach 850). Czasem pomaga przemycie przeplywki.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 11, 2006 20:14

leo... pisze:po pierwsze pomiar powinie byc zrobiony w zakresie obrotów 2900 do 3100 obr/min na 3cim biegu z butem w podlodze
a jak przepływka jest słaba i niedomaga powyżej 3100 ? :) a jak zbadac ciśnienie turbiny ?

z reguły słaba przpływka objawia się muleniem auta powyżej 3500 rpm a przy 2900 moze pokazywac 950 :P

dlaczego na 3 biegu a nie na 4 biegu ? - możesz to uzasadnić ?

na 3 biegu od 2900 do 3100 to z ksiażki serwisowej wynika :) - w praktyce im wiekszy zakres obrotów tym więcej informacji..
leo... pisze:po drugie jak przepływomierz nie będzie mierzył (lub zaniżał ) automatycznie doładowanie też będzie niższe (ponizej wymaganych) ...
a co ja napisałem:
cowboy pisze:słabe logi z przepłyki nie zwasze muszą świadczyć o jej uszkodzeniu - bo np. lmm słabo pokazuje przy zapchanym katalizatorze itd...



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr paź 11, 2006 23:57

cowboy pisze: a jak przepływka jest słaba i niedomaga powyżej 3100 ? :) a jak zbadac ciśnienie turbiny ?


dlaczego na 3 biegu a nie na 4 biegu ? - możesz to uzasadnić ?

na 3 biegu od 2900 do 3100 to z ksiażki serwisowej wynika :) - w praktyce im wiekszy zakres obrotów tym więcej informacji..
a masz odniesienie poniżej i powyżej tych obrotów - i nie chodzi o wymagane pokazywane przez VAG'a
na 3cim biegu bp tu masz największe obciążenia - i taki pomiar jest potrzebny ...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 12, 2006 08:33

leo... pisze:a masz odniesienie poniżej i powyżej tych obrotów - i nie chodzi o wymagane pokazywane przez VAG'a
sory ale nie zrozumiałem z tego niczego...

jak się dowiem że przepływka się kończy ja zdiagnozuje dynamicznie w zakresie 2900-3100 kiedy mi się auto muli powyżej 3500 ?????

w całym zakresie obrotów widać czy turbina trzyma zadane ciśnienie itd...
leo... pisze:na 3cim biegu bp tu masz największe obciążenia - i taki pomiar jest potrzebny ...
tak, to dlaczego notlaufy (575) łapie się najczęściej na wysokich biegach ? :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 184 gości