Pobór Prądu na wyłączonym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn cze 05, 2017 15:59
Pobór Prądu na wyłączonym silniku
Siemanko Witam . Mam problem z moim golfikiem otóż wymieniłem alternator ponieważ był z nim problem i po wymianie szczotek nie ładował okazało się że cały srodek nadawał się do wymiany (podobno) no ale wymieniłem na nowy . I ładowanie wróciło niby wszystko ok. odpale go przejade sie zgaszę go i po 2-3 godzinach akumulator rozładowany do zera jedyne na co ma wystarczająco mocy to aby otworzyć drzwi centralnym zamkiem z pilota . Mechanikiem jestem niezłym bo poradze sobie z wieloma rzeczami ale elektryka to dla mnie czarna magia . Jak coś posiadam multimetr taki zwyczajny i z jego obsługą też średnio aczkolwiek z poradników z internetu podejrzałem jak sprawdzać czy jest pobór prądu po zgaszeniu silnika pokazuje 0,00 . Prosze poradźcie coś, może macie jakieś pomysły albo ktoś ma lub miał podobny problem ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Pobór Prądu na wyłączonym silniku
Niestety, ale wszystko wskazuje na to, że "padł" akumulator. Po prostu, nie był doładowany z powodu uszkodzonego alternatora, i uległ zasiarczeniu. Istnieje procedura odsiarczania, lecz jest to skomplikowany i długotrwały proces i dzisiaj nikomu nie chce się w to bawić. Lepiej wymienić akumulator na sprawny (nowy).
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn cze 05, 2017 15:59
Pobór Prądu na wyłączonym silniku
Właśnie otóż nie , wsadziłem akumulator 2 miesięczny z samochodu znajomego i dzieje się niestety ta sama akcja
Re: Pobór Prądu na wyłączonym silniku
W takim razie coś nie chce mi się wierzyć w ten pomiar upływu prądu "0,0" A. Przy podłączonym akumulatorze do instalacji zawsze jest on >0.0 A. Może źle dokonujesz pomiaru albo miernik jest niesprawny. Może opiszesz jak to robisz i jakiego używasz miernika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn cze 05, 2017 15:59
Pobór Prądu na wyłączonym silniku
Pobór sprawdzam na multimetrze ustawionym na 5A i przykładając czarny kabel od miernika do klemy minusowej na akumulatorze a czerwony do minusowej klemy w samochodzie . A multimetr zwykły kupiony w bricomarche za 39,99 Mówie ten multimetr kupiłem specjalnie na potrzeby sprawdzenia tego nigdy wcześniej niestety nie miałem z tym do czynienia
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Pobór Prądu na wyłączonym silniku
skoro pokazuje 0 to na pewno coś jest nie tak z pomiarem (być może zły zakres ustawiony), bo np licznik będzie pobierał prąd zawsze (jeśli ma zasilanie oczywiście)...
Włącz światełko w podsufitce aby sprawdzić czy amperomierz coś pokaże - sprawdzisz czy urządzenie działa i czy jest prawidłowo podłączone.
Włącz światełko w podsufitce aby sprawdzić czy amperomierz coś pokaże - sprawdzisz czy urządzenie działa i czy jest prawidłowo podłączone.
Pobór Prądu na wyłączonym silniku
A przełożyłeś wtyczkę w gniazdo do pomiaru prądu? Masz 2 czy 3 wejścia w mierniku?
Pobór Prądu na wyłączonym silniku
w multimetrze są zawsze minimum 3 gniazda, wspólne masowe, i jedno do pomiaru napięcia/rezystancji/małych prądów i drugi tylko do dużego Amperarzu, obstawiam błąd w sztuce i źle wykonywany pomiar
Re: Pobór Prądu na wyłączonym silniku
Blad w opisie nie ma akumulator klem. Klema to klema i jest na kablu. Po rozpieciu obwodu zamknietego w szereg wstawiamy nasz miernik z nastawem na ampery lub mili ampery.grekteeeeeej pisze:Pobór sprawdzam na multimetrze ustawionym na 5A i przykładając czarny kabel od miernika do klemy minusowej na akumulatorze a czerwony do minusowej klemy w samochodzie . A multimetr zwykły kupiony w bricomarche za 39,99 Mówie ten multimetr kupiłem specjalnie na potrzeby sprawdzenia tego nigdy wcześniej niestety nie miałem z tym do czynienia
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn cze 05, 2017 15:59
Pobór Prądu na wyłączonym silniku
No mam 3 wejścia, to jak to podłączyć aby wszystko poprawnie pomierzyć ?
Pobór Prądu na wyłączonym silniku
Wpinasz szeregowo czyli odpinasz kabel z klemą z bieguna aku i podpinasz jeden przewód do bieguna a drugi do klemy o przewodu. W mulimetrze przepinasz na wtyk do pomiaru prądu (A) oczywiście.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości