Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
grekteeeeeej
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 6
- Rejestracja: pn cze 05, 2017 15:59
Post
autor: grekteeeeeej » wt cze 06, 2017 21:58
Siemanko Witam . Mam problem z moim golfikiem otóż wymieniłem alternator ponieważ był z nim problem i po wymianie szczotek nie ładował okazało się że cały srodek nadawał się do wymiany (podobno) no ale wymieniłem na nowy . I ładowanie wróciło niby wszystko ok. odpale go przejade sie zgaszę go i po 2-3 godzinach akumulator rozładowany do zera jedyne na co ma wystarczająco mocy to aby otworzyć drzwi centralnym zamkiem z pilota . Mechanikiem jestem niezłym bo poradze sobie z wieloma rzeczami ale elektryka to dla mnie czarna magia . Jak coś posiadam multimetr taki zwyczajny i z jego obsługą też średnio aczkolwiek z poradników z internetu podejrzałem jak sprawdzać czy jest pobór prądu po zgaszeniu silnika pokazuje 0,00 . Prosze poradźcie coś, może macie jakieś pomysły albo ktoś ma lub miał podobny problem ?
Pozdrawiam
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Bora2005
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 74
- Rejestracja: wt lip 21, 2015 15:24
Post
autor: Bora2005 » wt cze 06, 2017 23:32
Niestety, ale wszystko wskazuje na to, że "padł" akumulator. Po prostu, nie był doładowany z powodu uszkodzonego alternatora, i uległ zasiarczeniu. Istnieje procedura odsiarczania, lecz jest to skomplikowany i długotrwały proces i dzisiaj nikomu nie chce się w to bawić. Lepiej wymienić akumulator na sprawny (nowy).
-
grekteeeeeej
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 6
- Rejestracja: pn cze 05, 2017 15:59
Post
autor: grekteeeeeej » śr cze 07, 2017 08:50
Właśnie otóż nie , wsadziłem akumulator 2 miesięczny z samochodu znajomego i dzieje się niestety ta sama akcja
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Bora2005
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 74
- Rejestracja: wt lip 21, 2015 15:24
Post
autor: Bora2005 » śr cze 07, 2017 16:23
W takim razie coś nie chce mi się wierzyć w ten pomiar upływu prądu "0,0" A. Przy podłączonym akumulatorze do instalacji zawsze jest on >0.0 A. Może źle dokonujesz pomiaru albo miernik jest niesprawny. Może opiszesz jak to robisz i jakiego używasz miernika.
-
grekteeeeeej
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 6
- Rejestracja: pn cze 05, 2017 15:59
Post
autor: grekteeeeeej » śr cze 07, 2017 19:19
Pobór sprawdzam na multimetrze ustawionym na 5A i przykładając czarny kabel od miernika do klemy minusowej na akumulatorze a czerwony do minusowej klemy w samochodzie . A multimetr zwykły kupiony w bricomarche za 39,99 Mówie ten multimetr kupiłem specjalnie na potrzeby sprawdzenia tego nigdy wcześniej niestety nie miałem z tym do czynienia
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Qto
- _
![_ _](./images/ranks/moderator.gif)
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » śr cze 07, 2017 19:32
skoro pokazuje 0 to na pewno coś jest nie tak z pomiarem (być może zły zakres ustawiony), bo np licznik będzie pobierał prąd zawsze (jeśli ma zasilanie oczywiście)...
Włącz światełko w podsufitce aby sprawdzić czy amperomierz coś pokaże - sprawdzisz czy urządzenie działa i czy jest prawidłowo podłączone.
-
marcin7x5
- _
![_ _](./images/ranks/moderator.gif)
- Posty: 8847
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14
Post
autor: marcin7x5 » śr cze 07, 2017 21:21
A przełożyłeś wtyczkę w gniazdo do pomiaru prądu? Masz 2 czy 3 wejścia w mierniku?
-
Hubi14
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1932
- Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
- Lokalizacja: Pabianice
Post
autor: Hubi14 » śr cze 07, 2017 21:55
w multimetrze są zawsze minimum 3 gniazda, wspólne masowe, i jedno do pomiaru napięcia/rezystancji/małych prądów i drugi tylko do dużego Amperarzu, obstawiam błąd w sztuce i źle wykonywany pomiar
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
![Mistrz KieroVWnicy Mistrz KieroVWnicy](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 9233
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » śr cze 07, 2017 22:46
grekteeeeeej pisze:Pobór sprawdzam na multimetrze ustawionym na 5A i przykładając czarny kabel od miernika do klemy minusowej na akumulatorze a czerwony do minusowej klemy w samochodzie . A multimetr zwykły kupiony w bricomarche za 39,99 Mówie ten multimetr kupiłem specjalnie na potrzeby sprawdzenia tego nigdy wcześniej niestety nie miałem z tym do czynienia
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Blad w opisie nie ma akumulator klem. Klema to klema i jest na kablu. Po rozpieciu obwodu zamknietego w szereg wstawiamy nasz miernik z nastawem na ampery lub mili ampery.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
grekteeeeeej
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 6
- Rejestracja: pn cze 05, 2017 15:59
Post
autor: grekteeeeeej » czw cze 08, 2017 00:19
No mam 3 wejścia, to jak to podłączyć aby wszystko poprawnie pomierzyć ?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
marcin7x5
- _
![_ _](./images/ranks/moderator.gif)
- Posty: 8847
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14
Post
autor: marcin7x5 » czw cze 08, 2017 20:43
Wpinasz szeregowo czyli odpinasz kabel z klemą z bieguna aku i podpinasz jeden przewód do bieguna a drugi do klemy o przewodu. W mulimetrze przepinasz na wtyk do pomiaru prądu (A) oczywiście.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości