problem po regeneracji głowicy-błąd 00515
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem po regeneracji głowicy-błąd 00515
witam. jestem posiadaczem golfa IV 1.6 o oznaczeniu silnika AKL. z uwagi, że moje autko zaczęło się częstować olejem wymieniłem mu pierścienie oraz oddałem głowicę do regeneracji do sprawdzonego i doświadczonego mechanika. gdy wczoraj silnik został złożony odpalil bez problemu jednak w trakcie jazdy jest dużo słabszy zwłaszcza na niskich obrotach. zaczyna dopiero żyć ok 3000 obr/min. poza tym na biegu jałowym jak też przy przyspieszaniu odczuwalne są jakby przerwy w zapłonie (jakby czasem brakło iskry na którymś cylindrze). poza tym przy "uderzaniu w gaz" silnik nie zbiera się od razu tylko słychać jak by się początkowo "mulił" i zdarzyło się że kilka razy strzelił w dolot. po podłączeniu vaga wyrzuca błąd 00515 czyli coś z czujnikiem wałka rozrządu. po skasowaniu błędu i odpaleniu silnika błąd pojawia się ponownie i tak cały czas. czytałem coś i ludzie pisali że czasem przy robocie głowicy czasem uszkodzi się wiązka z kablami do tego czujnika która przebiega po silniku i nie koniecznie sam czujnik jest uszkodzony. proszę o pomoc czy faktycznie skupić się na tym czujniku co go vag wyrzuca czy takie objawy mogą mieć inną przyczynę. prosił bym też o schemat wtyczki albo nr pinów do których podłączony jest w ECU czujnik położenia wałka rozrządu żeby ewentualnie sprawdzić miernikiem czy kable nie są przerwane. z góry dziękuję za pomoc
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
problem po regeneracji głowicy-błąd 00515
Pin 1 czujnika - pin 62 ecu...kabelek fioletowo/czerwony
Pin 2 czujnika - pin 76 ecu...kabelek fioletowo/żółty
Pin 3 czujnika - pin 70 ecu...kabelek brazowo/niebieski
Może rozrząd źle ustawiony czy montaż czujnika niepoprawny? Może (nie wiem jak jest w tym silniku) kółko impulsowe czujnika?
Pin 2 czujnika - pin 76 ecu...kabelek fioletowo/żółty
Pin 3 czujnika - pin 70 ecu...kabelek brazowo/niebieski
Może rozrząd źle ustawiony czy montaż czujnika niepoprawny? Może (nie wiem jak jest w tym silniku) kółko impulsowe czujnika?
problem po regeneracji głowicy-błąd 00515
przestawiłem rozrząd o jeden ząbek i wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu. pomogło ale pojawił się inny problem opisany w temacie "problem po rozgrzaniu silnika AKL"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości