***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Wy się kłóćcie i przekonujcie a ja Wam powiem jedno. Od 2 i pół roku zmieniam co 10-12 tys km olej i jeżdżę nie wiedząc co to problem z silnikiem. A auto lekko nie ma bo latem w 4-5 osób z full bagażnikiem i klimą robi długie trasy czasami z prędkościami 140-150 km/h. Drobne mankamenty w aucie wychodzą ale biorąc pod uwagę, że to 2002 rok ze średniej niższej półki cenowej i jest autem "dla ludu" a przebiegi robi należy uznać za rzecz naturalną.
Za Mk7 z 1,6TDi nie zamienię, no chyba dla odsprzedaży z zyskiem i odkupienia swojego poczciwego i nie kuszącego złodzieja osiołka.
Za Mk7 z 1,6TDi nie zamienię, no chyba dla odsprzedaży z zyskiem i odkupienia swojego poczciwego i nie kuszącego złodzieja osiołka.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W 1.9 TDI jakość i częstotliwość wymian oleju nie wpływa na problemy z nim (poza patologią typu zmienię co 50tys i laniem czegoś niezgodnego z normą) w tym silniku usterki elementów wymagających smarowania to margines, w 90% przypadków sypie się osprzęt.Barton_ pisze:Od 2 i pół roku zmieniam co 10-12 tys km olej i jeżdżę nie wiedząc co to problem z silnikiem.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ale tutaj nie ma się co kłócić tylko stwierdzić fakt że po 2010 roku u VW nie ma już czego szukać poza sentymentem do marki.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Olej to nie tylko smarowanie.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Większej pierdoły to już nie słyszałem. I później dziw, że pancerny TeDeI po mineralu klepie. Już o wadach pomp oleju (zawieszające się zaworki w VP) i uszkodzeniach wałków rozrządu w PD to nikt nie mówi.kw pisze:W 1.9 TDI jakość i częstotliwość wymian oleju nie wpływa na problemy z nim (poza patologią typu zmienię co 50tys i laniem czegoś niezgodnego z normą) w tym silniku usterki elementów wymagających smarowania to margines, w 90% przypadków sypie się osprzęt.Barton_ pisze:Od 2 i pół roku zmieniam co 10-12 tys km olej i jeżdżę nie wiedząc co to problem z silnikiem.
Ja nie mówię, że po 2010, 2004, czy innym 2013 roku silniki są idealne. Żadne nie są. Ale prawdopodobieństwo trafienia auta z małym przebiegiem jest większe w przypadku 1.6 TDI, 2.0 TFSI, czy 2.0 TDI-CR niż w przypadku 1.8T czy 1.9TDI... tego nie zmienimy i trzeba się z tym pogodzić.
Poza tym nie każdy chce jeździć Golfem 3 lub 4, czy Passatem B5 jeśli w zasięgu jest nowsza/świeższa/ładniejsza/mniej zużyta (niepotrzebne skreślić) 5-ka czy B6-ka.
Co do przebiegów - wystarczy dobrze poszukać na mobile. Wpisać przebieg od 400.000 i okazuje się, że jest tam cała masa aut, których nie powinno tam być (m.in.: 1.4 TSI z oraz bez CNG, 2.0 TDI-PD, 3.0 TDI, 1.8/2.0 TFSI....).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
dodaj może po jakich przebiegach żeby było wiarygodne.radekrp90 pisze:uszkodzeniach wałków rozrządu w PD to nikt nie mówi.
a poczciwych szukać nie trzeba bo jest tego pełno z przebiegami j.w i 2-3x większymi.radekrp90 pisze:wystarczy dobrze poszukać na mobile.
Tylko teraz sam sobie odpowiedz co wybierzesz: 1.9TDI z przelotem 400 czy 2.0TDI na pompkach siemensa albo CR`ach z analogicznym wskazaniem licznika
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
no jakich?Piasek pisze:dodaj może po jakich przebiegach żeby było wiarygodne.radekrp90 pisze:uszkodzeniach wałków rozrządu w PD to nikt nie mówi.
Mk5 285000 przebiegu jak sprzedawałem kobitce, A3 8P niewiele mniej jak sprzedawałem i oprócz dwumasu w Mk5 nic a nic poza rzeczami eksploatacyjnymi w autach tych nie robiłem. Jak auto przeleciało 200kkm na long lifie a do tego "mądry" Polak zaczął po sprowadzeniu lać olej 505.00 to co się dziwić? Mój były Touran BXE do dziś jeździ na oryginalnych panewkach, wałku, turbo a ma 320000 km. Tak piszecie o tych walkach jakby je trzeba wymieniać wraz z filtrem powietrza
wolę nowszego, pompki to nie problem, naprawięPiasek pisze: czy 2.0TDI na pompkach siemensa albo CR`ach z analogicznym wskazaniem licznika
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
no taki był sens przesłania... że jak po 6 stówach się pompki w gniazdach kolebotać zaczęły to nie jest dramat tylko zużycie eksploatacyjne. Dramat to jest zerwany łańcuch rozrządu po 40 tyś km od fabryki albo lejący wtrysk po takim samym przebiegu w diesludoggie pisze:no jakich?
wszystko można naprawić.doggie pisze:wolę nowszego, pompki to nie problem, naprawię
http://allegro.pl/wtryskiwacz-vwag-2-0- ... 67684.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/nowa-pompa-cr-0445010 ... 51309.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kwestia za ile i czy ma to jakiś sens.
Wiesz ile tego syfu stoi u mnie po okolicznych mechanikach ? Bo taki był ładny, niebity, wylalany i z książkami serwisowymi. Taki ... że przyjechał z komisu do domu i to była jego ostatnia trasa od 6m-cy bo od tamtej pory stoi u mechanika na placu z diagnozą "przywieź kpl układ wtryskowy i 2-masę albo zabieraj mi to z placu"
I problemem nie jest ani dostępność części ani mechaniczna wiedza jak to naprawić, problemem jest cena.
I nie żal mi takich ludzi... bo B7 musi być, co tam jakieś francuskie kupa.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
pamiętam jak dziś jak właściciele starych mk4 TDI płakali jak im przyszło wymieniac dwumas i płakali bardziej niż dziś, ponieważ dziś ludzie zdają sobie sprawę że auta się skończyły w latach 90tych a wówczas płakali bo mysleli że będzie żył wiecznie jak AFNPiasek pisze:
I problemem nie jest ani dostępność części ani mechaniczna wiedza jak to naprawić, problemem jest cena.
I nie żal mi takich ludzi... bo B7 musi być, co tam jakieś francuskie kupa.
co do B7 to nigdy mi sie nie podobał, zdecydowanie wolałbym 508
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
508 - zaje***e auto tylko nie budżecie o jakim była mowa kilka stron wcześniej. Ja też mogę powiedzieć, że najchętniej to bym sobie wziął Accorda 2.4 z końcówki produkcji. Ale takie auta w świetnym stanie kosztują bliżej 70.000 niż 30.000
Co do wyboru silnika z wielkim przebiegiem - prawdę mówiąc ja dla siebie nie brałbym auta z przebiegiem ~400+, bo mi się to nie opłaca. Wolę dołożyć do mniejszego przebiegu, kosztem wyposażenia, rocznika, koloru czy innych takich.
1.9 TDI to nie są złe silniki, 1.8T, 2.4 V6 i inne... również. Ale one są już stare, a młodsze nie będą. To wraz z naprawami a'la stodoła (bo mało kto inwestuje w części markowe, ja do swojego B4 czasami po tygodniu graty dostawałem, bo mi się TRW "zachciało"...) prowadzi do wykładniczej zmiany stanu aut.
Trzeba więc szukać alternatyw wśród współczesnych samochodów, póki mają jeszcze pojemność zbiornika liczymy w litrach, a nie w amperogodzinach.
Co do wyboru silnika z wielkim przebiegiem - prawdę mówiąc ja dla siebie nie brałbym auta z przebiegiem ~400+, bo mi się to nie opłaca. Wolę dołożyć do mniejszego przebiegu, kosztem wyposażenia, rocznika, koloru czy innych takich.
1.9 TDI to nie są złe silniki, 1.8T, 2.4 V6 i inne... również. Ale one są już stare, a młodsze nie będą. To wraz z naprawami a'la stodoła (bo mało kto inwestuje w części markowe, ja do swojego B4 czasami po tygodniu graty dostawałem, bo mi się TRW "zachciało"...) prowadzi do wykładniczej zmiany stanu aut.
Trzeba więc szukać alternatyw wśród współczesnych samochodów, póki mają jeszcze pojemność zbiornika liczymy w litrach, a nie w amperogodzinach.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Pytanie czy traktować samochód jak narzędzie czy sposób na poprawę statusu / prestiżu.radekrp90 pisze: Poza tym nie każdy chce jeździć Golfem 3 lub 4, czy Passatem B5 jeśli w zasięgu jest nowsza/świeższa/ładniejsza/mniej zużyta (niepotrzebne skreślić) 5-ka czy B6-ka
Jako narzędzie lepiej sprawdzi się starsze ale zadbane Mk4 niż nowsze ale od dnia narodzin nie udane technicznie autko.
A jak ktoś szuka prestiżu to musi liczyć się z kosztami. W dniu zakupu i podczas eksploatacji. Prestiż kosztuje i niekoniecznie idzie w parze z jakością.
Mój nauczyciel od antropologii powiadał, że postęp jest wrogiem ewolucji. W życiu bym nie przypuszczał, że trafnie to odniosę do motoryzacji. Postępowy eko-kibel zniszczył motoryzację.
Można też szukać świeżości i względnej bezawaryjności. Np Skoda Octavia drugiej generacji z 101 konnym TDI do 2010 była oferowana w obu nadwoziach. W trzeciej generacji 1,9 niestety w wersji 105 konnej do 2012, też w obu wersjach.
A zanim ktoś się uczepi, że to I i II generacja a nie II i III to niech poczyta o historii modelu nazwanego Skoda Octavia. Pierwsza generacja jest starsza od rodziców wielu z Was tylko VAG nie chce się do niej przyznać nie wiedzieć czemu bo ja na nią nie narzekałem. Nauczyła mnie jeździć.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dla mnie znowu nie ma obecnie piękniejszego auta (w zasięgu cenowym przeciętnego kowalskiego) niż najnowsza Megane 4
i najlepiej z 1.6DCI 160KM pod maską
i najlepiej z 1.6DCI 160KM pod maską
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ależ oczywiście - ja nie mówię o byciu lepszym od sąsiada
Ja przesiadałem się o kilka generacji - różnica znaczna, a że resurs teoretycznie jest dużo mniejszy w 1.4 TSI niż w 1.9 TDI... myślę, że nie popełnię dużego błędu jeśli napiszę, że 1.9 z 400.000 km (i pewnie z 200.000 w pamięci) będzie nie lepszy jak teoretycznie straszny 1.4 z przebiegiem 100.000. Spalanie podobne, ale komfort nieporównywalny. Co kto lubi.
Co do Octavii - przyjęło się nie mieszać generacji dawnych zaprzestanych. Alfa Romeo też powinna się przyznać, że Giulia i Giulietta to kolejne generacje modeli z lat '60 czy tam '70?
Megane - piękna, ale w prowadzeniu jest zupełnie bez emocji. Zastanawiałem się nad taką w leasing ale ostatecznie sobie odpuściłem (zarówno auto jak i leasing). Z nowych Giulietta była 100x lepsza I już w salonie słyszałem, że kilka rzeczy się w tych nowych nie udało (Megane, Talisman, Espace) m.in. piasty kół czy jakieś problemy z sterownikami. Ot współczesna kapryśna elektronika ;0
Ja przesiadałem się o kilka generacji - różnica znaczna, a że resurs teoretycznie jest dużo mniejszy w 1.4 TSI niż w 1.9 TDI... myślę, że nie popełnię dużego błędu jeśli napiszę, że 1.9 z 400.000 km (i pewnie z 200.000 w pamięci) będzie nie lepszy jak teoretycznie straszny 1.4 z przebiegiem 100.000. Spalanie podobne, ale komfort nieporównywalny. Co kto lubi.
Co do Octavii - przyjęło się nie mieszać generacji dawnych zaprzestanych. Alfa Romeo też powinna się przyznać, że Giulia i Giulietta to kolejne generacje modeli z lat '60 czy tam '70?
Megane - piękna, ale w prowadzeniu jest zupełnie bez emocji. Zastanawiałem się nad taką w leasing ale ostatecznie sobie odpuściłem (zarówno auto jak i leasing). Z nowych Giulietta była 100x lepsza I już w salonie słyszałem, że kilka rzeczy się w tych nowych nie udało (Megane, Talisman, Espace) m.in. piasty kół czy jakieś problemy z sterownikami. Ot współczesna kapryśna elektronika ;0
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości