Witam
Borykam się z tym problemem od początku roku i nikt nie jest w stanie powiedzieć mi co jest nie tak. Ale od początku. Auto to Audi A3 1.9 TDi AGR (90KM) 1998r 320 tys. (w 100% potwierdzony przebieg).
Auto kupione w listopadzie zeszłego roku, w grudniu wymiana rozrządu (rolki, pompa wody, pasek itp.) i filtrów oleju oraz paliwa. Świece sprawdzone w zimie - jedna wymieniona.
Szczegóły problemu.
Podczas jazdy na biegu jałowym słychać inną prace silnika, a co za tym idzie drgania silnika przenoszone na karoserie i szarpie całym autem. Gdy zatrzymam auto lub zwolnię prawie do zera (ale auto nada się toczy), drgania ustępują.
Problem ten występował w zimie po rozgrzaniu silnika a teraz gdy jest cieplej cały czas.
Zakupiłem kabel na Aliexpress i przy pomocy programu VCDS 12 zrobiłem logi statyczne. Błędów w 01 engine nie ma.
Logi statyczne
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_Wry4Tti.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_SvaU46o.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bg3q5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_2Fu4DB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_nV2tdzF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_u2jGjU.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_vGBbd5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_50c0x.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Basic
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_375Euy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_3H2rd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6O97X.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logi dynamiczne:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_12u2i0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_m1t61P.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_8kfFW4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_s3b0e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_8CeAvHa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Znajomy podpiął swój komputer z programem delphi i zarejestrował podczas drgań, zwiększoną dawke paliwa na wtrysku sterującym (3) oraz 1. Oraz czujnik położenia iglicy się wychyla bez przyczyny. Zalecił sprawdzić wtrysk sterujący, wtrysk wymieniłem na używkę. Problem nadal występuje.
Wspominał że może program się posypał w kompie.
Czujnik EGR, N70 i jeszcze jeden odpiąłem dla sprawdzenia czy to nie one szwankują ale problem nie ustąpił.
Mam też problem z paleniem na ciepłym silniku, wiem że mapa pompy jest do przegrania ale jakoś sie tym nie przejmuje narazie.
Auto oglądało kilku mechaników i żaden nie ustalił przyczyny, sam czytam na internecie o różnych przypadkach ale o swoim nic nie znalazłem.
Ktoś tam mówił że pompa do regeneracji ale skoro silnik pracuje równo (patrz logi) to chyba nie ma takiej konieczności.
Proszę was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu oraz naprawy.
Dodam, że większość napraw jestem w stanie sam wykonać. Ale brak mi doświadczenia w diagnozie.
1.9 TDI AGR 90KM -drgania/szarpanie silnika na biegu jałowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDI AGR 90KM -drgania/szarpanie silnika na biegu jałowym
Ostatnio zmieniony pt maja 19, 2017 08:40 przez karl44, łącznie zmieniany 2 razy.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1.9 TDI AGR 90KM -drgania/szarpanie silnika na biegu jałowym
Żaden z linków się nie otwiera ,ale i tak będą raczej mało przydatne w tym przypadku
karl44 pisze: Oraz czujnik położenia iglicy się wychyla bez przyczyny.
...Po tej "interpretacji" można wysnuć tylko jeden wniosek ...o taki Po pierwsze to czujnik położenia iglicy to własnie wtrysk sterujacy ,a dokładnie jego cześć elektryczna i nic się tam nie może "wychylać " bez przyczyny ,wtrysk może być albo sprawny albo nie,niesprawny powoduje charakterystczne gwałtowne szarpnięcia ,jakby wyłaczyć zapłon na sekundę .Szarpnięcia są zwykle nieregularne i występują z różną czestotliwoscią ,najczesciej w wyższym zakresie obrtów . Po drugie nie ma czegoś takiego jak "posypany "program ,bo on jest dokładnie taki jak był w chwili wyjscia z fabryki i nic się tam "posypać "nie możekarl44 pisze:Wspominał że może program się posypał w kompie.
Własnie na tym polega problem z programem , dłuższe kręcenie na rozgrzanym silniku to są własnie skutki żle napisanego programu ,czyli zbytniego uzaleznienia podania dawki rozruchowej ,od prędkosci obrotowej silnika.Tak zwykle kończy się nadgorliwość programistów nowe nie znaczy lepsze ,w starych programach z 1z czy AHU do 97 roku ,takiego problemu nie było ,ale w 98 przyjeli chyba młodzież i się zaczęło "poprawianie " dobrego na "lepsze" ...założył byś nowy rozrusznik i akumulator i problem by zniknął również u ciebie .Ale te wszystkie rzeczy nie mają nic, do twojego problemukarl44 pisze:Mam też problem z paleniem na ciepłym silniku
bo tu winna lezy albo po stronie pompy wtryskowej,nastawnika ...albo po stronie mechanicznej ,koło dwumasowe ,"wywalone" przeguby wewnętrzne ...trudno powiedzieć po mało precyzyjnym opisie ,bo opis w zasadzie nie pasuje do żadnej z tych rzeczykarl44 pisze:Podczas jazdy na biegu jałowym słychać inną prace silnika, a co za tym idzie drgania silnika przenoszone na karoserie i szarpie całym autem. Gdy zatrzymam auto lub zwolnię prawie do zera (ale auto nada się toczy), drgania ustępują.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Re: 1.9 TDI AGR 90KM -drgania/szarpanie silnika na biegu jał
Linki do logów poprawione
Koło dwu masowe sprawdzane i jest OK. Przegub lewy zewnętrzny wymieniony, pozostałe sprawdzone, brak większych luzów.
Dokładnie to jest tak:
Jadę powiedzmy na 2 biegu -35km/h, wciskam sprzęgło, auto zwalnia powoli, w pewnym momencie auto zaczyna drgać, zwalniam wciskając hamulec i przestaje drgać ale auto nadal się jeszcze toczy.
Żeby przyśpieszyć wystąpienie problemu to na początku wciskam sprzęgło i lekko hamulec aż auto wpadnie w drgania. Podczas drgań trzymam jedynie noge na sprzęgle ale nawet jak puszcze sprzęgło to itak problem nie ustępuje.
Koło dwu masowe sprawdzane i jest OK. Przegub lewy zewnętrzny wymieniony, pozostałe sprawdzone, brak większych luzów.
Dokładnie to jest tak:
Jadę powiedzmy na 2 biegu -35km/h, wciskam sprzęgło, auto zwalnia powoli, w pewnym momencie auto zaczyna drgać, zwalniam wciskając hamulec i przestaje drgać ale auto nadal się jeszcze toczy.
Żeby przyśpieszyć wystąpienie problemu to na początku wciskam sprzęgło i lekko hamulec aż auto wpadnie w drgania. Podczas drgań trzymam jedynie noge na sprzęgle ale nawet jak puszcze sprzęgło to itak problem nie ustępuje.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1.9 TDI AGR 90KM -drgania/szarpanie silnika na biegu jał
Nie mówię że to jest przyczyną ,ale masz zbyt pużny statyczny poczatek wtrysku ...22 zamiast minimum 40-50 ...także zacznij od poprawienia tego ,bo i odpalanie na zimnym z tego powodu zwykle jest cięższe
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Re: 1.9 TDI AGR 90KM -drgania/szarpanie silnika na biegu jał
Okazało się że nastawnik pompy nie wyrabiał. Przestawiłem dawkę z 2.8 na 3.8 i wszystko jest OK.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 197 gości