Witam, od kilku dni jestem posiadaczem VW GOLF PLUS 1,6 mam problem z niezałączającą się klimatyzacją.
Auto kupione od handlarza który standardowo mówił że trzeba tylko "nabić" i będzie chłodzić
Byłem dziś rano u mechanika podłączył auto pod kompa w klima-troniku żadnych błędów nie ma, odessał czynnik jest go 470g (mówił że w normie) Ciśnienie które pokazuje VCDS 7 atm (po włączeniu nie rośnie) koło pasowe się kręci sprzęgło nie jest zerwane (na wolnych obrotach VCDS pokazuje obroty kompresora 1000)
Po włączeniu na desce klimy silnik podnosi obroty z 600 na 800, nie włączają się wentylatory,
Mechanik nie miał czasu na dalszą diagnostykę skasował mnie 100zł powiedział żebym przyjechał za dwa tygodnie
Mam w robocie kumpla z VCDS-em, może mi go podłączyć za free i posprawdzać.
Czytałem na forum o możliwych przyczynach i tu mam pytania:
- jak zdiagnozować usterkę zaworu sterującego sprężarką
- jak zdiagnozować czujniki ciśnienia
- czy VCDS-em można wymusić włączenie wentylatorów
- jak i czy można VCDS-em sprawdzić sprawność samego kompresora
Ewentualnie co jeszcze mogę samodzielnie sprawdzić.
Nie chciał bym się dać naciąć na bezsensowne wymiany wszystkiego po koleji.
Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Memek
Klimatyzacja nie startuje
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Klimatyzacja nie startuje
Sprawdz czy wraz z obracajacym sie kołem spręzarki kręci się również i wałek. Golf ma spręzarkę ze sprzęgłem przeciązeniowym / zrywalnym i od tego najłatwiej zacząć szukać.
Jeżeli masz pewnosc, ze wałek sprzęgielko nie jest zerwane to w VCDS sprawdz sygnał sterujacy kompresorem (elektrozaworem).
Jezeli zawór elektrycznie jest sprawny to z dużą doza prawdopodobieństwa jest uszkodozny mechanicznie lub/i sprężarka zużyła się wewnątrz (wałek nie jest w stanie wzbudzić spręzarki)
Jeżeli masz pewnosc, ze wałek sprzęgielko nie jest zerwane to w VCDS sprawdz sygnał sterujacy kompresorem (elektrozaworem).
Jezeli zawór elektrycznie jest sprawny to z dużą doza prawdopodobieństwa jest uszkodozny mechanicznie lub/i sprężarka zużyła się wewnątrz (wałek nie jest w stanie wzbudzić spręzarki)
Regeneracja sprężarek klimatyzacji samochodowej
Klimatyzacja nie startuje
Witam, informacyjnie sprawcą całego zamieszania okazał się zawór sterujący sprężarką.
Dziękuje koledze gajdek41 za pomoc w diagnostyce.
Wymiany dokonałem sam, aby wymienić ten zawór trzeba odessać czynnik ,odpinamy wtyczkę z zaworu, ściągamy pierścień segera i zawór mamy wyjęty. Składamy w odwrotnej kolejności.
Miałem wątpliwości odnośnie samego wyjmowania zaworu z korpusu sprężarki, w końcu siedział tam kilka lat w aluminium. Przez dwa dni przed robotą podlewałem go WD40 wyszedł bez problemu.
Operacje najlepiej wykonać na kanale wtedy mamy lepsze dojście do segera.
Pozdrawiam
Memek
Dziękuje koledze gajdek41 za pomoc w diagnostyce.
Wymiany dokonałem sam, aby wymienić ten zawór trzeba odessać czynnik ,odpinamy wtyczkę z zaworu, ściągamy pierścień segera i zawór mamy wyjęty. Składamy w odwrotnej kolejności.
Miałem wątpliwości odnośnie samego wyjmowania zaworu z korpusu sprężarki, w końcu siedział tam kilka lat w aluminium. Przez dwa dni przed robotą podlewałem go WD40 wyszedł bez problemu.
Operacje najlepiej wykonać na kanale wtedy mamy lepsze dojście do segera.
Pozdrawiam
Memek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości