Dziwna praca silnika po odpaleniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Dziwna praca silnika po odpaleniu
Witam,
Problem dotyczy golfa IV 2003 AZJ, przeszukałem forum, jest tego dużo, ale żaden temat nie odpowiada mojemu. Więc postanowiłem założyć nowy. Problem ten pojawia się sporadycznie nie ma reguły, czasami raz w miesiącu, a czasami raz na trzy miesiące. A czasami raz w tygodniu. Ogólnie to bardzo rzadko, jednak może na tym etapie można coś zaradzić.
Po odpaleniu, samochód nie chodzi tak jak powinien "tak jakby nie chciał" (ciężko mi to opisać), chodzi ciszej i obroty są o wiele niższe niż normalnie, ale nie gaśnie nie skacze nie faluje. Nie wiem czy można to "podpiąć" do tzw. "palenia na 3 gary", bo nie wiem o co z tym chodzi. Jeśli chodzi o palenie na wszystkie cylindry (gary) to nawet nie wiem jak to sprawdzić Problem pojawia się zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym, przy normalnej pracy. Gdy pojawia się taki problem gaszę silnik i odpalam po raz drugi i już "łapie" normalnie, może i jest to jakaś pierdoła, ale mnie denerwuje
Obecnie mam najechane 171 tys. przy 155 tys. wymieniłem świece na NGK i przewody zapłonowe na BERU (być może zostały źle wymienione, bo w moim modelu ponoć jest ciężki dostęp i może nie do końca zostały wymienione tak jak powinny), nie pamiętam żeby taki problem był wcześniej.
P.S. Czy mówienie, że pali na 3 gary, tzn., że samochód odpalił na 3 cylindry ? Można to jakoś sprawdzić ?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc i proszę o wyrozumiałość w nazewnictwie.
Problem dotyczy golfa IV 2003 AZJ, przeszukałem forum, jest tego dużo, ale żaden temat nie odpowiada mojemu. Więc postanowiłem założyć nowy. Problem ten pojawia się sporadycznie nie ma reguły, czasami raz w miesiącu, a czasami raz na trzy miesiące. A czasami raz w tygodniu. Ogólnie to bardzo rzadko, jednak może na tym etapie można coś zaradzić.
Po odpaleniu, samochód nie chodzi tak jak powinien "tak jakby nie chciał" (ciężko mi to opisać), chodzi ciszej i obroty są o wiele niższe niż normalnie, ale nie gaśnie nie skacze nie faluje. Nie wiem czy można to "podpiąć" do tzw. "palenia na 3 gary", bo nie wiem o co z tym chodzi. Jeśli chodzi o palenie na wszystkie cylindry (gary) to nawet nie wiem jak to sprawdzić Problem pojawia się zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym, przy normalnej pracy. Gdy pojawia się taki problem gaszę silnik i odpalam po raz drugi i już "łapie" normalnie, może i jest to jakaś pierdoła, ale mnie denerwuje
Obecnie mam najechane 171 tys. przy 155 tys. wymieniłem świece na NGK i przewody zapłonowe na BERU (być może zostały źle wymienione, bo w moim modelu ponoć jest ciężki dostęp i może nie do końca zostały wymienione tak jak powinny), nie pamiętam żeby taki problem był wcześniej.
P.S. Czy mówienie, że pali na 3 gary, tzn., że samochód odpalił na 3 cylindry ? Można to jakoś sprawdzić ?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc i proszę o wyrozumiałość w nazewnictwie.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Dziwna praca silnika po odpaleniu
Palenie na tzw 3 gary to szarpanie silnikiem i pierdzenie z wydechu. Co do obrotów i cichej pracy to może czujnik temp nie daje właściwego odczytu do sterownika i silnik uruchamiania się "bez ssania" i podwyższonych obrotów.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Dziwna praca silnika po odpaleniu
Chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej ?marcin7x5 pisze:... to może czujnik temp ...
Posiadam kabelek i program VCDS, ale tam nic nie znajduje. No chyba, że ktoś coś podpowie to mogę sprawdzić, dokładniej.
Silnikiem raczej nie szarpie, ale zwrócę na to uwagę bardziej i na to "pierdzenie" z tłumika. Przy normalnym "odpaleniu" na ssaniu obroty są rzędu 1100, po wyłączeniu się ssania obroty rzędu 700 - 800. To jest wszystko raczej normalne.
Przy tym "dziwnym" uruchomieniu, obroty są rzędu 400 - 500.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Dziwna praca silnika po odpaleniu
Sam widzisz że tzw "ssania" nie uruchamia sterownik silnika. Najlepiej jakbyś w momencie kiedy masz tak niskie obroty podpiął komputer i wtedy sprawdził jaką temp widzi sterownik silnika. Są to zdecydowanie za niskie obroty dlatego silnikiem rzuca.cudak11480 pisze:Przy tym "dziwnym" uruchomieniu, obroty są rzędu 400 - 500.
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Dziwna praca silnika po odpaleniu
Hmm... może i racja, postaram się to jakoś sprawdzić, może być ciężko w szczególności jak będę jechał z rana do pracy. Ponadto trzeba mieć kompa cały czas przy sobie lipa, ale zobaczymy.
Szczerze powiedziawszy wątpię żeby to było przyczyną. W poprzednim golfie z 1998 1.4 AKQ miałem uszkodzoną przepustnicę i silnik wtedy nie odpalał na tzw. "ssaniu", ale obroty jego były rzędu 800 - 900 i nie była to podobna sytuacja, więc to chyba nie to. Choć bardzo dziękuję za sugestie, mimo moich wątpliwości postaram się to jakoś sprawdzić.
Szczerze powiedziawszy wątpię żeby to było przyczyną. W poprzednim golfie z 1998 1.4 AKQ miałem uszkodzoną przepustnicę i silnik wtedy nie odpalał na tzw. "ssaniu", ale obroty jego były rzędu 800 - 900 i nie była to podobna sytuacja, więc to chyba nie to. Choć bardzo dziękuję za sugestie, mimo moich wątpliwości postaram się to jakoś sprawdzić.
Ostatnio zmieniony ndz maja 14, 2017 18:53 przez cudak11480, łącznie zmieniany 1 raz.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Dziwna praca silnika po odpaleniu
Przepraszam za dublowanie postów, ale nie wiedziałem jak to zrobić. Czy edytować czy napisać nowy.
Podłączyłem dzisiaj pod laptopa, VCDS pokazał błąd:
17704 - Error in Mapped Cooling System (check Temp-Sensor and Thermostat) P1296 - 35-00 - -
Miałeś chyba rację to może być przyczyną ?
Wymieniać na nowy ? Czy coś kombinować, sprawdzać, itp. itd.
Podłączyłem dzisiaj pod laptopa, VCDS pokazał błąd:
17704 - Error in Mapped Cooling System (check Temp-Sensor and Thermostat) P1296 - 35-00 - -
Miałeś chyba rację to może być przyczyną ?
Wymieniać na nowy ? Czy coś kombinować, sprawdzać, itp. itd.
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Dziwna praca silnika po odpaleniu
Okazało się, te "dziwne" odpalenia były początkiem "kończenia" się świecy. Z kolei świeca najprawdopodobniej zakończyła swoją żywotność ponieważ silnik już od dłuższego czasu nie osiągał temperatury roboczej. Wyżej opisany błąd. Po sprawdzeniu w VCDS'ie czujnika temperatury (podwójny) G62, padło na regulator płynu chłodzącego (termostat).
Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Błąd także skasowany i zapomniany
Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Błąd także skasowany i zapomniany
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Dziwna praca silnika po odpaleniu
Bywa i tak Póki nie padła świeca to jeździł Rzadko nim jeździłem, dodatkowo na krótkich odcinkach. Przez ostatni rok, prawie w ogóle. Wyjechałem Wróciłem i postanowiłem naprawić
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości