[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Witam.
Proszę o poradę.
Posiadam od 6 lat Ibizkę 6k1 1.9TDI AHU 98r. Szkoda mi jej sprzedać bo to mój pierwszy i na razie jedyny samochód. Wezmę za nią 2tys. a dołożyłem to samo przez ostanie 2 lata.
Wymieniłem 2 tyg. temu wtryski na 216, no i jest przyrost Żałuje że nie zrobiłem tego wcześniej.
Wleciał kolektor dolotowy z 1.9 AUY ten sam co w AWX.
Spalanie na 2 zbiornikach jest mniejsze, niż przed wymianą.
Samochód regularnie naprawiam ale to 20lat i zawsze coś wychodzi.
Chwiałbym podnieść moc sensownie do lat i stanu auta oraz ekonomicznych aspektów (spalanie oraz wartość inwestycji).
Rok temu przy źle zdiagnozowmym klinie na kole korbowym zmieniłem pompe na niby Sharan 110km ale okazało się to SDI 028130110K.
Przy wymianie kolektora sprawdziłem luzy na Turbo i niestety jest luz wzdłużny około 3mm natomiast osiowy bardzo mały.
Popełniłem 3 lata temu bład i załałem silnik olejem 15W40.
Teraz pytanie do Was jaką drogą iść, przy tuningu samochód ma mi służyć jeszcze 1-2 lata na dojazdy do pracy 40km w jedną stronę :/ Ograniczenia Drogowe 50%-90km/h i 50% - 70km/h
Iść w zmianę Turbo na VGT czy pozostać przy WG ?
Postaram się jeszcze dorzucić wałek rozrządu SDI 28E oraz jakiś IC od Sharana ten długi.
Program bym zrobił jakbym ogarnał ten Icek + wałek.
Jak się zmieni spalanie przy 130 - 140KM bo w tyle raczej celuje?
Proszę o poradę.
Posiadam od 6 lat Ibizkę 6k1 1.9TDI AHU 98r. Szkoda mi jej sprzedać bo to mój pierwszy i na razie jedyny samochód. Wezmę za nią 2tys. a dołożyłem to samo przez ostanie 2 lata.
Wymieniłem 2 tyg. temu wtryski na 216, no i jest przyrost Żałuje że nie zrobiłem tego wcześniej.
Wleciał kolektor dolotowy z 1.9 AUY ten sam co w AWX.
Spalanie na 2 zbiornikach jest mniejsze, niż przed wymianą.
Samochód regularnie naprawiam ale to 20lat i zawsze coś wychodzi.
Chwiałbym podnieść moc sensownie do lat i stanu auta oraz ekonomicznych aspektów (spalanie oraz wartość inwestycji).
Rok temu przy źle zdiagnozowmym klinie na kole korbowym zmieniłem pompe na niby Sharan 110km ale okazało się to SDI 028130110K.
Przy wymianie kolektora sprawdziłem luzy na Turbo i niestety jest luz wzdłużny około 3mm natomiast osiowy bardzo mały.
Popełniłem 3 lata temu bład i załałem silnik olejem 15W40.
Teraz pytanie do Was jaką drogą iść, przy tuningu samochód ma mi służyć jeszcze 1-2 lata na dojazdy do pracy 40km w jedną stronę :/ Ograniczenia Drogowe 50%-90km/h i 50% - 70km/h
Iść w zmianę Turbo na VGT czy pozostać przy WG ?
Postaram się jeszcze dorzucić wałek rozrządu SDI 28E oraz jakiś IC od Sharana ten długi.
Program bym zrobił jakbym ogarnał ten Icek + wałek.
Jak się zmieni spalanie przy 130 - 140KM bo w tyle raczej celuje?
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
wrzuc gt1549s , wałek z sdi , jakiś frontowy ic i na tych wtryskach i pompie około 160koni do ugrania bez męczenia motoru , w takiej ibizie to już będzie latać zacnie.
Będziesz zmieniał wałek to obowiązkowo nowe popychacze ...
Będziesz zmieniał wałek to obowiązkowo nowe popychacze ...
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Koszt teraz gotowego turbo WG gt1549s to jakies 500 zl . + tego turbo ze male duzo moze ale jazda na nim 0 1. Jak juz proponuje przejscie na VNT (mowie to jako posiadacz tego turbo gt1549s) i proponuje turbo gtc1549vz koszt taki sam co turbo AWX a moze duzo wiecej. I osadzenie na kolektorze tez nie duzy problem.
Re: [AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
nie mąć , ja kupiłem to turbo za śmieszną cene i przerobiłem sobie flansze sam ... przełożyłem i Toledo na tym robiło nieliche czasy ... 160 koni i prawie 390NM ... na doładowaniu 1.25 ...KLICHO pisze:Koszt teraz gotowego turbo WG gt1549s to jakies 500 zl . + tego turbo ze male duzo moze ale jazda na nim 0 1. Jak juz proponuje przejscie na VNT (mowie to jako posiadacz tego turbo gt1549s) i proponuje turbo gtc1549vz koszt taki sam co turbo AWX a moze duzo wiecej. I osadzenie na kolektorze tez nie duzy problem.
to że Twoje wydumki slabo jezdża to nie jest powód żeby innych od dobrych modów odganiać.
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Dzięki za propozycje Wysłucham wszystkich.
Mi zależy na samochodzie na bezpieczny dojazd do pracy. Więc 140kunia też wystarczy. Ale żeby spalanie nie wzrosło za dużo (80km dziennie :/). Na tą chwile Ibiza pali 4,7-5,2 Litra więc to jej największy atut.
Co do gt1549s to czytam i wnioskuje:
1. Kupić TURBOSPRĘŻĄRKE z ROVER 25 45 2.0 TDI ? Na Kolektor nawet wyjście ale dużo rzeźby z gruszką.
2. Kupić ale jeszcze nie wiem coś do rzeźby ale czymś innym niż Gruszka ?> ? Co najlepiej ?
Mi zależy na samochodzie na bezpieczny dojazd do pracy. Więc 140kunia też wystarczy. Ale żeby spalanie nie wzrosło za dużo (80km dziennie :/). Na tą chwile Ibiza pali 4,7-5,2 Litra więc to jej największy atut.
Co do gt1549s to czytam i wnioskuje:
1. Kupić TURBOSPRĘŻĄRKE z ROVER 25 45 2.0 TDI ? Na Kolektor nawet wyjście ale dużo rzeźby z gruszką.
2. Kupić ale jeszcze nie wiem coś do rzeźby ale czymś innym niż Gruszka ?> ? Co najlepiej ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Mozesz z Rovera ona jest slabsza iwydajnos160 KM z Peugota itp sa juz nie mal ze niedostepne a sa . Dalej bym byl skonny przy VNT i np tej gtc1549vz
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: [AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Czyli jak bym sie zdecydowal na turbo od Rovera to mam do zrobienia:
-dorobic blaszke mocujaca gruszke
- ustawic i wyregulowac dlugosc sztangi , w gruszkach Wg sztanga nie jest strasznie dluga??
- trzeba obracac ktoras z muszli?
-dorobic blaszke mocujaca gruszke
- ustawic i wyregulowac dlugosc sztangi , w gruszkach Wg sztanga nie jest strasznie dluga??
- trzeba obracac ktoras z muszli?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Ale gruszke musisz przelozyc z turbo t15 to juz jak ci pasuje bo musza strony zimnej mozesz obracac. Turbo fajne ale dla mnie po dluzszym czasie meczaca jest jazda 0 1 jak to na turbinach WG. Teraz jak bym mial osobiscie znowu stanac przed wyborem turbo WG a VNT dolozyl bym te 100/200 i bral VNT
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Tylko że ja celuje w 140km i po budżecie.
Boje się o to że jeżdżę na mineralu:/
Co do VNT to koszta rosną u Tunera bo ma wiecej roboty i samej turbiny + przewody itd..
No i używkę ciężko trafić jakiejś ASZ/AWX w dobrym stanie chyba ?
Boje się o to że jeżdżę na mineralu:/
Co do VNT to koszta rosną u Tunera bo ma wiecej roboty i samej turbiny + przewody itd..
No i używkę ciężko trafić jakiejś ASZ/AWX w dobrym stanie chyba ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
NIeee mylisz się Da radę w dobrym stanie dostać turbo AWX/ASZ w dobrej cenie. To zmień olej płukanka i po sprawie i wlej taki jaki powinien być. Przewody ori pasują.
-
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: ndz lut 22, 2015 15:31
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Dokładnie. Za nic w świecie nie pchałbym się w WG. Tylko i wyłącznie VNT, serio. Dla Ciebie turbo AWX będzie idealne, problemem jest to, że to dosyć wiekowe turbawki. Jeśli nie znajdziesz żadnej sensownej to weź CAHA czyli wspomniane wyżej GTC i będzie miodzio. Do tego obowiązkowo FMIC.
Co do oleju to j/w. Płukanka i zalać właściwy
Co do oleju to j/w. Płukanka i zalać właściwy
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Dzięki za podpowiedzi jeszcze raz:) Jak brata golfa IV AGR będziemy robić to wleci na 100% ASZ lub CAHA.
Tak pisałem chce uzyskać moc 130-140km ale płasko. Samochód ma swoje lata a ma posłużyć jeszcze min 1-2 lata na tym setupie w ciągłej eksploatacji min. 80km dziennie !
Panowie poszukuje allegro i olx i ciężko znaleźć w dobrej cenie i blisko GT1549s.
Czy można zastosować i jest to opłacalna wymiana na K3 ale od 2.0 HDI ?
Tak pisałem chce uzyskać moc 130-140km ale płasko. Samochód ma swoje lata a ma posłużyć jeszcze min 1-2 lata na tym setupie w ciągłej eksploatacji min. 80km dziennie !
Panowie poszukuje allegro i olx i ciężko znaleźć w dobrej cenie i blisko GT1549s.
Czy można zastosować i jest to opłacalna wymiana na K3 ale od 2.0 HDI ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
[AHU] Tunning Starszego samochodu do codziennej jazdy.
Gtc1549vz to nowszy model caha jak cos caha stara gorzej od niej sie zachowuje.
Te co podales to nie nadadza sie. Zakladaj ta gtc mowie bedzie jak chcesz i tak bedziesz mial moc majac juz 216 na tej pompie to okolo 160KM i to jest bezpiecznie i bez problemowo plaski moment ulozysz
Te co podales to nie nadadza sie. Zakladaj ta gtc mowie bedzie jak chcesz i tak bedziesz mial moc majac juz 216 na tej pompie to okolo 160KM i to jest bezpiecznie i bez problemowo plaski moment ulozysz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości