Tak działa SYNCRO...

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

murgenzzr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob sty 12, 2013 18:17

Tak działa SYNCRO...

Post autor: murgenzzr » sob paź 31, 2015 19:35

Tak bedzie odpowiedni.



mihaus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lip 06, 2011 19:43
Lokalizacja: Żelechlinek

Tak działa SYNCRO...

Post autor: mihaus » ndz lis 15, 2015 17:33

Witam, wiem że nie można do syncro zakładać różnej wielkości opon, ale jeśli bym założył dystanse tylko na tylne koła to czy miałoby to jakiś zły wpływ na napęd?



Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: Stalu » ndz lis 15, 2015 19:42

mihaus pisze: tylko na tylne koła to czy miałoby to jakiś zły wpływ na napęd?
nie


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » śr lis 25, 2015 01:14

mihaus pisze:Witam, wiem że nie można do syncro zakładać różnej wielkości opon,
Można założyć większe do przodu i z napędem nic się nie stanie :okej:


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

playzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sie 08, 2016 21:41

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: playzer » pn sie 08, 2016 21:58

Mój pierwszy post więc witam wszystkich ;)

Podbijam temat, przeczytałem wszystkie posty w nim zawarte ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Mam identyczny problem jak kolega:
alos99 pisze:Witam

Kupiłem Passata Syncro 95r
Mam taki prolem jakby wiskoza słabo spinała napęd, na podnośniku ładnie kręcą się wszystkie 4kola
do przodu jak ruszam na asfalcie to mieli przednimi a tył nic,
Na trawie różnie bywa, zasem jedno koło z tyłu też pomieli a czasem nic, do tyłu trawie(na śliskim) kręci się w koło jak głupi, do przodu nie chec.

Stąd moje podejrzenie słabej wiskozy
Znalazłem taki olej:
http://www.gimmik.pl//Olej_do_dyferencj ... wwodrYQBGA" onclick="window.open(this.href);return false;
czy on będzie odpowiedni gdybym go chciał wymienić ?
U mnie wygląda to tak, że jak podniosę jeden bok auta (2 koła) i ruszam do przodu to kręci się tylko przód. Tył stoi w miejscu i bez oporu mogę go obrócić ręką.
Gdy wrzucę wsteczny to obydwa koła się kręcą czyli napęd działa. Co ciekawe gdy ze wstecznego przerzucę na biegi do przodu to obydwa koła się kręcą do przodu.

Podczas próby terenowej (stroma piaszczysta góra) auto zachowuję się tak, że wjeżdża na samym przednim napędzie i tył się nie dołącza. Auto zakopuje się i staje.
Gdy wrzucę wsteczny, a później jedynkę to wyskakuje z piachu i dalej jedzie ale po chwili pod dużym obciążeniem słychać uderzenie z tyłu auta i znowu tracę napęd na tył. "

Czego może być to wina? Zastanawia mnie, że do tyłu chodzi ok, a do przodu szwankuje. :?



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: tomogolf2 » ndz mar 12, 2017 13:06

czy wiskoze w pasku syncro vr6 moge zastapic z 4cylindrowki np z 2.0? wiem ze byly jakies roznice, a ne chce 2x rozkrecac


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Tak działa SYNCRO...

Post autor: henio098 » pn kwie 03, 2017 13:53

Koledzy borykam się od pewnego czasu z bardzo uciążliwym problemem dużych wibracji podczas jazdy. Objawiają się na czwartym i najbardziej na piątym biegu w zakresie od 1500 do 2000 obrotów.
Podam przykład na takiej sytuacji: jedziemy sobie normalnie 90/h na piątym biegu i jeśli przyspieszam to jest wszystko ok, jak zwalniam silnikiem to też jest ok, ale kiedy staram się jechać równo to pojawiają się te wibracje.
Mają bardzo dużą siłę i natężenie, wprawiają w buczenie wszystko doprowadzając mnie wręcz do szału i wtedy ja zaczynam też buczeć.

Dziś podniosłem samochód i na piątym biegu nasłuchiwałem tych odgłosów.
Zaglądając pod auto udało się dość dokładnie określić miejsce pochodzenia stuków/chrobotania/buczenia.
Dźwięk dobiega z obudowy dyferencjału od strony prawego koła i słychać go na filmie jak chrumkanie świni.
Przy podniesionym samochodzie objawiło się to ok 1050/1100 obrotów dlatego jest mniejsze natężenie tego dźwięku ale uderzenia są odczuwalne i jak tak dalej pojeżdżę to coś się rozleci.

Tu podaję film -> https://www.youtube.com/watch?v=2k5zAMgLII8

Czy ktoś to przerabiał i zna temat?


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: jhosef » wt kwie 04, 2017 11:50

henio098, ja bym na twoim miejscu rozpiął półosie od dyfra. Wyeliminujesz jeden z możliwych powodów.



Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Tak działa SYNCRO...

Post autor: henio098 » czw kwie 20, 2017 14:13

jhosef pisze:henio098, ja bym na twoim miejscu rozpiął półosie od dyfra. Wyeliminujesz jeden z możliwych powodów.
Wiesz co akurat, wyciągnąłem wał napędowy. Oczywiście wszelkie wibracje zniknęły jak ręką odjął. Pojawia się na wstecznym lekki chrobot od czasu do czasu (np jak na trawie uślizgnie mi się koło) i podejrzewam, że to luz na przekładni kątowej się odzywa, a że nie jest do niczego teraz przykręcona to lata luźno podczas szarpnięć i wibracji skrętnych. Ten luz jest dość spory na moje oko ale nie wiem jaki powinien być prawidłowy, ktoś podpowie?

Druga sprawa która martwi bardziej to fakt, że ktoś dłubał tam już wcześniej i wał był inwazyjnie odcinany od wiskozy. Niestety przylgnia na wiskozie jest pokiereszowana, i tłumik drgań na pewno nie przylega tak jak powinien.
Podejrzewam, że przez to wał może wpadać w wibracje. Chyba jedynym rozwiązaniem będzie obróbka wiskozy na tokarce :helm: ktoś wie jak ją się odkręca?
W chwili obecnej tak uszkodzona przylgnia jest w kształcie delikatnego stożka, a z tego co popatrzyłem na zdjęcia ma być płaska.

Powyższe powinno być powodem wibracji typu 'krzywej felgi', pytanie natomiast co powoduje intensywne buczenie w zakresie 1.5 - 2k obrotów na 5 i 4 oraz coraz częściej na 3 i czasem na 2 biegu podczas lekkiego obciążenia?
Możliwe, że to uszkodzenie dyferencjału powstałe w wyniku czyjejś ingerencji która wcześniej opisałem. Ale może nie, bo odpowiada analogicznie problemowi z 4motion opisywanego głośno na forach passata b6 i pochodnych gdzie winowajcą jest zapiekający się tłumik drgań skrętnych. Tam użytkownicy przesmarowują wspólpracujące elementy tłumika i drgania znikają natomiast wydaje mi się, że tłumiki w syncro nie pracują w ten sposób i są jedynie gumą która się może urwać ale nie zapiec. Czy ktoś to może potwierdzić? A może jest możliwość użycia nowszych tłumików z 4motion w syncro?


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: jhosef » pt kwie 21, 2017 08:19

henio098, szczerze to ja bym poszukał innej wiskozy, względnie wału.

Buczenie może być spowodowane wieloma rzeczami. Ale jak całość była poskładana na zniszczenie to pewnie gdzieś poległy łożyska.



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Tak działa SYNCRO...

Post autor: kret077744 » sob kwie 22, 2017 09:14

Dokładnie, buczenie to bym dopatryuwał sie na skrajnym łożysku, w obu dyfrach które rozbierałem były do wymiany - nie jest drogie, ale dyfer trzeba rozkrecać na cześci.
W wale masz podpory dobre ? może są gdzies oberwane ?
tłumik przykrecasz i nic wiecej tam nie trzeba, są tulejki centrujące, inaczej nie założysz...
jesli masz przylgnie zniszczoną to wymuszasz na tłumiku niepotrzebne ruchy jak i na wiskowie, przez to też pewnie masz luz na odkręconej wiskozie od wału.. u mnie tego nie ma. Musisz wyjąć most, powoli patrzeć, filiozofi nie ma, troche cierpliwości, tymbardziej że teraz cieżko kupić drugi.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Rysiull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 01:58
Lokalizacja: Sopot

Tak działa SYNCRO...

Post autor: Rysiull » sob kwie 22, 2017 14:43

Mam pytanie dotyczące wiska od VR6 według ETKI numer jest taki 009525553F a dziś oglądałem wisko które podobno jest tez od VR6 ale ma numer 009525567A, czy ktoś mógłby podpowiedzieć czy jest jakaś różnica, czy tylko numer jest inny po prostu.



Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Tak działa SYNCRO...

Post autor: henio098 » pn maja 08, 2017 17:46

jhosef pisze:pewnie gdzieś poległy łożyska
kret077744 pisze:Dokładnie, buczenie to bym dopatryuwał sie na skrajnym łożysku
Napisałem o buczeniu bo jest to dobre określenie dla tego dźwięku natomiast nie jest to takie buczenie/wycie typowe dla łożyska jak np w kole jeśli o takim myślicie.
Jest to buczenie tak jakby ktoś uderzał wam młotkiem w podłogę z prędkością trzech uderzeń na sekunde (zmyślam ale to jedyny sposób aby nakreślić sytuacje :helm: ).
Zwyczajnie uderzenia z bardzo dużą częstotliwością, właściwie jakby ktoś młotem udarowym jeździł po podłodze samochodu. I dźwięk ten nie narasta ani nie zanika stopniowo.
Przy pewnym delikatnym obciążeniu (jeździe ze stałą prędkością) pojawia się i znika.
kret077744 pisze:W wale masz podpory dobre ?
Podpora jak nowa możliwe, że ktoś kto próbował się z tym problemem zmierzyć już ją wymieniał.

Czy myślicie, że luz na przekładni kątowej o którym wspominałem wcześniej może to powodować? Bo dla mnie wydawałoby się to dość logiczne. Luz to ok 1/4 obrotu i myślę, że pracujący silnik przy pewnym lekkim obciążeniu może nie ciągnąć na tyle aby zęby przekładni sprzęgały się na stałe kasując luz a jedynie odbijają się od siebie i stąd "buczenie" które znika natychmiast po zdjęciu nogi z gazu lub dołożeniu do pieca. Ktoś próbował taką awarię zwalczyć? Czytałem o kasowaniu luzu i zabieg teoretycznie nieskomplikowany ale skrzyni w środku nie widziałem i nie wiem czy są podkładki regulacyjne do zmiany odległości między wałkami czy jest to rozwiązane inaczej.

Problem jest dla mnie bardzo dokuczliwy ponieważ mieszkam w takim terenie, że nie potrafię przy aktualnych obfitych opadach deszczu poruszać się autem koło domu. Przedni napęd nie wystarcza. :?


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » sob cze 10, 2017 11:40

Rysiull pisze:Mam pytanie dotyczące wiska od VR6 według ETKI numer jest taki 009525553F a dziś oglądałem wisko które podobno jest tez od VR6 ale ma numer 009525567A, czy ktoś mógłby podpowiedzieć czy jest jakaś różnica, czy tylko numer jest inny po prostu.
Jest różnica w 4cylindrowym i 6cylindrowym. Krotko mowiac od vr6 pasuje tu i tu, od 4cyl nie pasuje do vr6. Jeśli to Ci nie wystarcza mogę poszukać materiałów na ten temat, ale wydaje mi się że już to gdzieś wstawiałwm.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości