Układ hamulcowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Układ hamulcowy
Witam po sprawdzeniu zbiorniczka zauważyłem ubytek płynu hamulcowego sprawdziłem nigdzie wycieku na ziemi ani przód ani tył zdiołem prawe tylne kolo i okazało sie że osłona pyłowa tłoczka jest pełna płynu hamulcowego,po odchyleniu tej oslony wyciek plyn.pytanie co sie stało skąd tam płyn i co mam zrobic czy wymienic tloczek czy wystarczy tylko wymienic uszczelnienia jak tak to które.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
Układ hamulcowy
Skoro wycieka spod osłony pyłowej,znaczy że poszła uszczelka która znajduje się w środku i przez nią ucieka płyn. Musisz wyjąć tłoczek i ocenić jego stan (czy nie ma wżerów zarysowań itp) . Jesli tłoczek jest OK to wystarczy kupić nowe uszczelki zacisku, poskładać i odpowietrzyć hamulce . Jesli widać uszkodzenia tłoczka kup cały zestaw naprawczy z tłoczkiem (cena około 50-60zł) i wymień wszystko. Nie wiem czy wiesz ale tylne tłoczki są wkręcone a nie wpychane, aby go wyjąć poruszaj na zacisku dźwigienką od ręcznego do momentu aż wyskoczy tłoczek . Przy składaniu po prostu lekko dociskając wkręć go do końca w odwrotnym kierunku (najlepiej mieć do tego zestaw do wciskania i wkręcania zacisku ale czasem pasuje klucz od szlifierki kątowej) . Tylko nie wyrzucaj od razu starego tłoczka gdyż ze starego tłoczka trzeba wyjąć cały środek i przełożyć go do nowego . Cały środek jest zabezpieczony zegerem który trzeba wyjąć , reszta wychodzi lekko tylko uważaj bo jest tam trochę podkładek, wyciągaj delikatnie aby poskładać tak samo . W zestawie jest smar do tłoczków , delikatnie posmaruj uszczelki aby lepiej weszły . po wszystkim również odpowietrzenie konieczne
Układ hamulcowy
Czy ta uszczelka o której wspomniałes to taki oring gomowy który osadza sie w sciace zacisku bo jeszcze jest jeden mały oring właśnie w sierodku tloczka po zdieciu segera i wyjeciu.Czy wine za ten wyciek ponosi tylko ten oring w obudowe zacisku czy moze tez ten maly w tłoczku.
Układ hamulcowy
Czyli mam rozumiec ze wystarczy wymiana tego oringu w obudowie zacisku no i oczywiscie gumy anty pyłowej tak wogule to dzieki bardzo a co myslidz o potraktowaniu tloczka papierkiem ściernym.A za co odpowiada ten mały oring w tłoczku.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
Układ hamulcowy
Według mnie to skoro spod osłonki leci to raczej nic innego tam nie ma prawa puszczać . co do papieru ściernego to nie wiem czy to dobry pomysł , chyba że jakiś super drobny papier, co jak co ale tłoczek powinien być gładki bez wyczuwalnych rysek itp.
Układ hamulcowy
Mam rozumiec ze po powierzchni tloczka tez przemieszczs sie plyn i ten symering uszczelnia to jak to wogule dziala bo ja myslalem ze pyn jest tylko wewnatrz tloczka.Sory ze tak dopytuje ale chce klocki odrazu wymienic i wiesz koszty rosna.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
Układ hamulcowy
chodzi o to żeby powierzchnia tłoczka nie zniszczyła w krótkim czasie nowej uszczelki , też tak miałem , niby klocki i tarcze a przy okazji tłoczek stał i trzeba go było wymienić i w dodatku utrąciłem przewód hamulcowy , ale skończyło się dobrze. musisz jakoś ogarnąć cieknący płyn bo będzie kapał,pilnuj żeby płyn w zbiorniczku cały czas był , wtedy unikniesz odpowietrzania całego układu. sam regenerowałem zacisk po raz pierwszy ale już ponad 4 miesiące jeżdzę i nic się nie dzieje .
Układ hamulcowy
Dzieki za poswiecony czas tylko spróbuje wymienic ten oring mam nadzieje ze bedzie ok jeszcze raz dzieki za pomoc pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 15 gości