Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Kącik posiadaczy MK4
Producent nie przewidywał też wymian oleju w automatycznych skrzyniach biegów Dziwnym trafem dał jednak taką możliwość.mat06 pisze:Panowie, pytanie do posiadaczy benzynek
Zbliża się u mnie wymiana filtrów i zastanawiam się nad wymianą filtra paliwa. Przebieg 169 tys. km i nie był wymieniany od nowości. Producent z tego co wiem w ogóle nie przewiduje takiej wymiany. A Wy jak u siebie wymieniacie?
Sporo osób radzi wymieniać tuż przed zimą, inni co 50tys. km, choć może to przyzwyczajenie z diesli.
Kącik posiadaczy MK4
Raz w roku czy co 50 kkm to w benzynie zdecydowana przesada o ile nie tankujesz paliwa bardzo zanieczyszczonego.
Ale przy wspomnianych 169 kkm już będzie to rzecz normalna.
Przy okazji warto rozbebeszyć filtr i przyjrzeć mu się dokładniej by mieć jakiekolwiek pojęcie na przyszłość czy wymiana była potrzebna.
Ale przy wspomnianych 169 kkm już będzie to rzecz normalna.
Przy okazji warto rozbebeszyć filtr i przyjrzeć mu się dokładniej by mieć jakiekolwiek pojęcie na przyszłość czy wymiana była potrzebna.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Kącik posiadaczy MK4
To teraz pora na moje pytanie.
Przy wymianie akumulatora rzucił mi się w oczy ten żółty element. Ktoś ma pojęcia od czego mógł być to kabel?
Przy wymianie akumulatora rzucił mi się w oczy ten żółty element. Ktoś ma pojęcia od czego mógł być to kabel?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kącik posiadaczy MK4
Garrison, odpowiedź jest dosyć prosta...od wszystkiego. W moim tymczasowym aucie są dodatkowe kable przy plusie i minusie...jak je utnę to kto wymyśli że były one do przekaźników świateł
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Kącik posiadaczy MK4
Bo nie widzę, by mi coś nie działało z tego tytułu Może był od zestawu głośnomówiącego, bo dziury z boku konsoli środkowej wskazują, że kiedyś był...
W ogóle wczoraj przy korygowaniu spalania na FISie dowiedziałem się, że mam opóźniony, czy tam przyspieszony zapłon (a może kąt wtrysku), bo jakaś wartość zamiast wskazywać 0, wskazywała chyba 1 z hakiem. Nie przyjrzałem się i zapomniałem, bo auto pali, jeździ. Jakbym jednak chciał to ruszać, to rozumiem, że rozrząd trzeba ruszać?
W ogóle podoba mi się strasznie to, że DSG mają mieszek jak ręczne skrzynie biegów. Ciekaw jestem, czy szło by to zrobić przy lewarku AG4 i jakby się to prezentowało.
W ogóle wczoraj przy korygowaniu spalania na FISie dowiedziałem się, że mam opóźniony, czy tam przyspieszony zapłon (a może kąt wtrysku), bo jakaś wartość zamiast wskazywać 0, wskazywała chyba 1 z hakiem. Nie przyjrzałem się i zapomniałem, bo auto pali, jeździ. Jakbym jednak chciał to ruszać, to rozumiem, że rozrząd trzeba ruszać?
W ogóle podoba mi się strasznie to, że DSG mają mieszek jak ręczne skrzynie biegów. Ciekaw jestem, czy szło by to zrobić przy lewarku AG4 i jakby się to prezentowało.
Kącik posiadaczy MK4
Garrison, Zdejmujesz obudowę, luzujesz 3 śruby na górnym kole i przestawiasz... Przyjrzyj się procedurze kontroli kąta wałka rozrządu - silnik musi być dobrze rozgrzany bo wartości na zimnym są nie wiążące.
Jak masz na plusie ten 1 to warto trochę cofnąć to koło bo na opóźnionym zamula. Lepiej jak jest minus. Ja u siebie jak rozrząd robiłem to chyba z -1.5 ustawiłem, to mnie podpuszczali, żeby jeszcze więcej na minus wjechać
Ostatnio mam taką śmieszną przypadłość: auto się rozgrzewa, temperatura rośnie i na dwie grubości wskazówki przed 90 spada do zera. Chwilę zostaje w taki położeniu i wskakuje z powrotem na grubość wskazówki przed 90 albo nawet na 90. Raz tak mi zrobi, raz nie. W trakcie jazdy jak już osiągnie 90 to jest wszystko ok. Mam dziwne wrażenie, że ten postój na 0 staje się co raz dłuższy. Jak pierwszy raz mi się to stało trwał z 5-10 sekund a teraz to już około minuty...
Czujnik czy coś z licznikiem się dzieje?
Jak masz na plusie ten 1 to warto trochę cofnąć to koło bo na opóźnionym zamula. Lepiej jak jest minus. Ja u siebie jak rozrząd robiłem to chyba z -1.5 ustawiłem, to mnie podpuszczali, żeby jeszcze więcej na minus wjechać
Ostatnio mam taką śmieszną przypadłość: auto się rozgrzewa, temperatura rośnie i na dwie grubości wskazówki przed 90 spada do zera. Chwilę zostaje w taki położeniu i wskakuje z powrotem na grubość wskazówki przed 90 albo nawet na 90. Raz tak mi zrobi, raz nie. W trakcie jazdy jak już osiągnie 90 to jest wszystko ok. Mam dziwne wrażenie, że ten postój na 0 staje się co raz dłuższy. Jak pierwszy raz mi się to stało trwał z 5-10 sekund a teraz to już około minuty...
Czujnik czy coś z licznikiem się dzieje?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 23, 2017 10:44 przez krazorek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Kącik posiadaczy MK4
Nie no, było 90 stopni na wskaźniku oraz w VAGu. Co do ustawienia, to kurde... Pomyślę, bo brzmi łatwo.krazorek pisze:Garrison, Zdejmujesz obudowę, luzujesz 3 śruby na górnym kole i przestawiasz... Przyjrzyj się procedurze kontroli kąta wałka rozrządu - silnik musi być dobrze rozgrzany bo wartości na zimnym są nie wiążące.
Jak masz na plusie ten 1 to warto trochę cofnąć to koło bo na opóźnionym zamula. Lepiej jak jest minus. Ja u siebie jak rozrząd robiłem to chyba z -1.5 ustawiłem, to nie podpuszczali, żeby jeszcze więcej na minus wjechać
Ostatnio mam taką śmieszną przypadłość: auto się rozgrzewa, temperatura rośnie i na dwie grubości wskazówki przed 90 spada do zera. Chwilę zostaje w taki położeniu i wskakuje z powrotem na grubość wskazówki przed 90 albo nawet na 90. Raz tak mi zrobi, raz nie. W trakcie jazdy jak już osiągnie 90 to jest wszystko ok. Mam dziwne wrażenie, że ten postój na 0 staje się co raz dłuższy. Jak pierwszy raz mi się to stało trwał z 5-10 sekund a teraz to już około minuty...
Czujnik czy coś z licznikiem się dzieje?
- Chrzanek`
- Forum Master
- Posty: 1644
- Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Obstawiam, że czujnik wariuje po prostu i kwalifikuje się do wymiany.krazorek pisze:Garrison, Zdejmujesz obudowę, luzujesz 3 śruby na górnym kole i przestawiasz... Przyjrzyj się procedurze kontroli kąta wałka rozrządu - silnik musi być dobrze rozgrzany bo wartości na zimnym są nie wiążące.
Jak masz na plusie ten 1 to warto trochę cofnąć to koło bo na opóźnionym zamula. Lepiej jak jest minus. Ja u siebie jak rozrząd robiłem to chyba z -1.5 ustawiłem, to nie podpuszczali, żeby jeszcze więcej na minus wjechać
Ostatnio mam taką śmieszną przypadłość: auto się rozgrzewa, temperatura rośnie i na dwie grubości wskazówki przed 90 spada do zera. Chwilę zostaje w taki położeniu i wskakuje z powrotem na grubość wskazówki przed 90 albo nawet na 90. Raz tak mi zrobi, raz nie. W trakcie jazdy jak już osiągnie 90 to jest wszystko ok. Mam dziwne wrażenie, że ten postój na 0 staje się co raz dłuższy. Jak pierwszy raz mi się to stało trwał z 5-10 sekund a teraz to już około minuty...
Czujnik czy coś z licznikiem się dzieje?
__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
Kącik posiadaczy MK4
Dzięki za podpowiedź Chrzanek`. A jak podepnę komputer i w trakcie jazdy go skontroluje to już będę miał pewność, nie? Albo licznik albo czujnik...
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Czujnik ma dwa obwody. Jeden do wskazówki, drugi do ECU. Widocznie pada obwód od wskazówki, dlatego błędu nie wywala. U mnie działo się to samo, ale na obwodzie do ECU i sypało błędem czujnika. Wyłapałem co się dzieje jak zrobiłem logowanie temperatury. Gdzieś w okolicy 75 stopni nagle temperatura spadała do chyba -5, po czym po chwili wskakiwała w okolice 80 i szła dalej do 90 już normalnie. Czujnik wymieniłem 2 lata temu i póki co spokój.krazorek pisze:Garrison, Zdejmujesz obudowę, luzujesz 3 śruby na górnym kole i przestawiasz... Przyjrzyj się procedurze kontroli kąta wałka rozrządu - silnik musi być dobrze rozgrzany bo wartości na zimnym są nie wiążące.
Jak masz na plusie ten 1 to warto trochę cofnąć to koło bo na opóźnionym zamula. Lepiej jak jest minus. Ja u siebie jak rozrząd robiłem to chyba z -1.5 ustawiłem, to mnie podpuszczali, żeby jeszcze więcej na minus wjechać
Ostatnio mam taką śmieszną przypadłość: auto się rozgrzewa, temperatura rośnie i na dwie grubości wskazówki przed 90 spada do zera. Chwilę zostaje w taki położeniu i wskakuje z powrotem na grubość wskazówki przed 90 albo nawet na 90. Raz tak mi zrobi, raz nie. W trakcie jazdy jak już osiągnie 90 to jest wszystko ok. Mam dziwne wrażenie, że ten postój na 0 staje się co raz dłuższy. Jak pierwszy raz mi się to stało trwał z 5-10 sekund a teraz to już około minuty...
Czujnik czy coś z licznikiem się dzieje?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Kącik posiadaczy MK4
Może być tak, że odbój tylnego amortyzatora stuka od czasu do czasu, gdy góra nie jest wpięta w kielich u góry? Czy on raczej odgłosów by nie wydawał?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości