N239 Klapa gasząca
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
N239 Klapa gasząca
Mam problem z klapą gaszącą, nie rusza się podczas gaszenia silnika. Sprawa wygląda następująco, sprawdziłem schemat podcisnień, klapa ma sprawną membrankę (sprawdzane strzykawką) wymienione zostały wężyki, zmierzyłem zaworek, ma ok.36ohm, przewód masowy do ECU nie ma żadnego przebicia przy odłączonych klemach, natomiast po odpaleniu na zaworku pojawia się napięcie. Czy jest to oznaka uszkodzonego ECU ( sygnał masowy jest stale podawany) ? Czy istnieje jeszcze jakaś możliwość ?
EDIT : Znalazłem podobny wątek, u innego uzytkownika funkcja odcięcia zapłonu miała negatywny wpływ na klapę gaszącą, jaki ona ma wpływ ?
EDIT : Znalazłem podobny wątek, u innego uzytkownika funkcja odcięcia zapłonu miała negatywny wpływ na klapę gaszącą, jaki ona ma wpływ ?
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2014 00:09 przez ankonian7, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupię: -nakładki na pedały audi TT,
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
N239 Klapa gasząca
sprawdź go na krótko i czy powietrze leci przez niego
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
N239 Klapa gasząca
Jak to piszą, odgrzewam obiadek....
Zapomniałem o problemie, cos mnie sumienie tknęło, bo przy gaszeniu doskwiera mi to nieładne klepnięcie.
Problem wciąż dotyczy N239(zaworu sterującego klapą gaszącą), sytuacja opisana wyżej nie zmienia się, dodam iż sprawdziłem zaworek na krótko, obieg powietrza przeskakuje, tak jak powinien. Bez napięcia otwarty obwód między 2 - 3. W przypadku podania napięcia pracuje obwód 2 - 1.
Z góry przepraszam za opóźnienie, ponownie zapytam:
- Wychodzi na to, iż problem lezy w przewodzie ze sterownika ECU (pin 81) lecz nie ma na nim przerwy badz przebić.
Czy system odciecia zapłonu ma na to wpływ ?
Zapomniałem o problemie, cos mnie sumienie tknęło, bo przy gaszeniu doskwiera mi to nieładne klepnięcie.
Problem wciąż dotyczy N239(zaworu sterującego klapą gaszącą), sytuacja opisana wyżej nie zmienia się, dodam iż sprawdziłem zaworek na krótko, obieg powietrza przeskakuje, tak jak powinien. Bez napięcia otwarty obwód między 2 - 3. W przypadku podania napięcia pracuje obwód 2 - 1.
Z góry przepraszam za opóźnienie, ponownie zapytam:
- Wychodzi na to, iż problem lezy w przewodzie ze sterownika ECU (pin 81) lecz nie ma na nim przerwy badz przebić.
Czy system odciecia zapłonu ma na to wpływ ?
Kupię: -nakładki na pedały audi TT,
N239 Klapa gasząca
Tutaj masz ładnie opisaną zasadę działania oraz "wartości napięć w czasie" jakie powinny być podawane przez pin 81 sterownika silnika i przekaźnika 109 przy wyłączaniu zapłonu w wersji językowej oryginalnej :
http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N239_ ... rklappe%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdybyś miał problem to możesz sobie ten temat przepuścić przez translatora. Jak wynika z opisu w trakcie odpalania i pracy silnika podawane jest na N239 stale napięcie 12V zarówno z przekaźnika 109 jak i z pinu 81 sterownika silnika (to powoduje, że N239 nie podaje podciśnienia na klapę gaszącą i nie zamyka jej).
Przy wyłączaniu zapłonu kluczykiem na N239 podawane jest nadal napięcie z przekaźnika 109 a na pinie 81 sterownika silnika wyłączane jest napięcie (to powoduje wysterowanie N239 tak by podał przez 3 sekundy podciśnienie na siłownik klapy i klapa się zamyka na 3 sekundy. Następnie po 3 sekundach na pinie 81 ECU znowu pojawia się napięcie 12V i powoduje przełączenie N239 w pozycję spoczynkową a po 5 sekundach zanika całkowicie zasilanie przekaźnika 109 i pinu 81 ECU. Z opisu wynika też, że pomimo wyłączenia zapłonu, przekaźnik 109 nadal jeszcze przez 5 sekund podaje ciągle napięcie 12V a pin 81 ECU tylko w 4 i 5 sekundzie po wyłączeniu zapłonu.
Sprawdzając u siebie czasy podawania napięcia z przekaźnika 109 i pinu 81 ECU po wyłączeniu zapłonu będziesz wiedział czy system odcięcia zapłonu zaburza prawidłowe sterowanie N239.
U mnie miał miejsce defekt w prawidłowym sterowaniu N239 (opisany w tym linku) w czasie normalnej pracy silnika a mianowicie sterownik silnika nie podawał napięcia na N239 (elektrozawór zatem ciągle był wysterowany na podawanie podciśnienia na siłownik klapy gaszącej i ten ją przymykał) i silnik nie mógł wejść na obroty a z wydechu biało-siwa zasłona dymna i niejednokrotnie gasł.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N239_ ... rklappe%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdybyś miał problem to możesz sobie ten temat przepuścić przez translatora. Jak wynika z opisu w trakcie odpalania i pracy silnika podawane jest na N239 stale napięcie 12V zarówno z przekaźnika 109 jak i z pinu 81 sterownika silnika (to powoduje, że N239 nie podaje podciśnienia na klapę gaszącą i nie zamyka jej).
Przy wyłączaniu zapłonu kluczykiem na N239 podawane jest nadal napięcie z przekaźnika 109 a na pinie 81 sterownika silnika wyłączane jest napięcie (to powoduje wysterowanie N239 tak by podał przez 3 sekundy podciśnienie na siłownik klapy i klapa się zamyka na 3 sekundy. Następnie po 3 sekundach na pinie 81 ECU znowu pojawia się napięcie 12V i powoduje przełączenie N239 w pozycję spoczynkową a po 5 sekundach zanika całkowicie zasilanie przekaźnika 109 i pinu 81 ECU. Z opisu wynika też, że pomimo wyłączenia zapłonu, przekaźnik 109 nadal jeszcze przez 5 sekund podaje ciągle napięcie 12V a pin 81 ECU tylko w 4 i 5 sekundzie po wyłączeniu zapłonu.
Sprawdzając u siebie czasy podawania napięcia z przekaźnika 109 i pinu 81 ECU po wyłączeniu zapłonu będziesz wiedział czy system odcięcia zapłonu zaburza prawidłowe sterowanie N239.
U mnie miał miejsce defekt w prawidłowym sterowaniu N239 (opisany w tym linku) w czasie normalnej pracy silnika a mianowicie sterownik silnika nie podawał napięcia na N239 (elektrozawór zatem ciągle był wysterowany na podawanie podciśnienia na siłownik klapy gaszącej i ten ją przymykał) i silnik nie mógł wejść na obroty a z wydechu biało-siwa zasłona dymna i niejednokrotnie gasł.
N239 Klapa gasząca
Bardzo ladnie mi to przedstawiles wzialem miernik w reke i pomierzylem to tak jak opisano w podanym linku. W moim przypadku podczas wylaczania silnika na przewodzie z przekaznika 109 zanikalo zasilanie. Powodem byla zainstalowana blokada sensorowa na tym wlasnie przekazniku. Po usunieciu jej, samochod przechodzi w stan spoczynku w lagodny sposob. Dlugo nie dawalo mi to spokoju
Dzieki Sztomel
Dzieki Sztomel
Kupię: -nakładki na pedały audi TT,
N239 Klapa gasząca
Witam,
również nie działała mi ta klapa. Sprawdziłem i wyszło ze alarm jest podłączony pod ten przekaźnik i podczas gaszenia odcina napięcie na ten przekaźnik. Po pominięciu alarmu i podłączeniu jak w oryginale klapa gasząca działa prawidłowo. Po odłączeniu alarmu od tego przekaźnika samochód można odpalić po mimo wyjącego alarmu.
Gdzie w takim razie podłączyć ten alarm aby odcinał zapłon jak i działa ta klapa gasząca?
również nie działała mi ta klapa. Sprawdziłem i wyszło ze alarm jest podłączony pod ten przekaźnik i podczas gaszenia odcina napięcie na ten przekaźnik. Po pominięciu alarmu i podłączeniu jak w oryginale klapa gasząca działa prawidłowo. Po odłączeniu alarmu od tego przekaźnika samochód można odpalić po mimo wyjącego alarmu.
Gdzie w takim razie podłączyć ten alarm aby odcinał zapłon jak i działa ta klapa gasząca?
N239 Klapa gasząca
Znalazłem rozwiązanie. Sterujący przewód od alarmu(żółty) podpinamy pod zasilanie które idzie od stacyjki do radia(żółto-czerwony) przez co napięcie sterujące znika dopiero po wyciągnięciu kluczyka z stacyjki, a nie jak wcześniej po gaszeniu samochodu. Dzięki temu mamy napięcie i klapa działa oraz działa funkcja odcięcia zapłonu
Chyba można tak zostawić?
Chyba można tak zostawić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości