[MK4] zamiana paska klinowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

[MK4] zamiana paska klinowego

Post autor: pkurpiel » ndz paź 08, 2006 18:34

Hej,

mam Gofra 1.4 z 2000r z klimatyzacją. Coś jednak jest w niej nie halo (nieużywana syczy w kabinie) i chciałbym się jej najłatwiej pozbyć (i tak jej nie używam).

Najprościej odłączyć sprężarkę od paska klinowego. Jednak wersja gofra bez klimy ma nieco inaczej ułożone rolki i raczej długość nie będzie pasowała (chyba, że ktoś zamieniał i podpowie). Czy ktoś orientuje się jaki pasek możnaby założyć (od jakiego auta)? Albo np. jakiej byłby długości? Prośba o podzielenie się doświadczeniami.

Dzięki,
Piotr


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz paź 08, 2006 19:24

z tego co jestem w stanie sobie wyobrazic twoja sytuację to jak jest klima to masz dodatkową rolkę prowadzącą wiec zmiana paska na krotszy nie załatwi sprawy , sadze ze bedizesz musiał kombinowac z prowadzeniem paska....
Jednak nie chiał bym cie wprowadzic w błąd , nie wiem jak to jest w mk4, tylko sobie wyobrazam
Najlepiej sprawdzic to w ETCE....



greg

Post autor: greg » ndz paź 08, 2006 19:37

zaraz - jak to syczy nie używana? przecież kompresor wtedy nie dziła jak nie jest używana



Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pkurpiel » ndz paź 08, 2006 20:17

sas_gti pisze:z tego co jestem w stanie sobie wyobrazic twoja sytuację to jak jest klima to masz dodatkową rolkę prowadzącą wiec zmiana paska na krotszy nie załatwi sprawy , sadze ze bedizesz musiał kombinowac z prowadzeniem paska....
Jednak nie chiał bym cie wprowadzic w błąd , nie wiem jak to jest w mk4, tylko sobie wyobrazam
Najlepiej sprawdzic to w ETCE....
Wyglada na to, że z pominięciem rolki od sprężarki nie powinno być problemu. Ewentualnie można samą rolkę zdjąć.

Dzięki,
Piotr

[ Dodano: Nie Paź 08, 2006 20:19 ]
greg pisze:zaraz - jak to syczy nie używana? przecież kompresor wtedy nie dziła jak nie jest używana
Syczy coś w kabinie. Albo nagrzewnica albo klima. Nagrzewnica odpada bo nie ubywa płynu do chłodnicy.

Dzięki,
Piotr


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

greg

Post autor: greg » ndz paź 08, 2006 20:31

moim zdaniem zdjęcie paska nic nie da - wyłączona klima= nie załączone sporzęgiełko na kompresorze klimy = to samo co byś pasek zdjął. Syczenie jeśli ma coś wspólnego to może być albo praca któregoś z silniczków przy tunelu albo jeśli jest wężyk podciśnienia do tunelu (nie wiem czy jest) to masz nieszczelność. Ja bym sprawdzał tą wersję

[ Dodano: Nie Paź 08, 2006 8:43 pm ]
ale jest jeszcze jedno - w urządzeniu klimy masz sensor temperatury szyb ssący może coś tu jest problem??



Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pkurpiel » ndz paź 08, 2006 20:50

greg pisze:moim zdaniem zdjęcie paska nic nie da - wyąłćzona klima= nie załączone sporzęgiełko na kompresorze klimy = to samo co byś pasek zdjął. Syczenie jeśli ma coś wspólnego to może być albo praca któregoś z silniczków przy tunelu albo jeśli jest wężyk podciśnienia do tunelu (nie wiem czy jest) to masz nieszczelność. Ja bym sprawdzał tą wersję

[ Dodano: Nie Paź 08, 2006 8:43 pm ]
ale jest jeszcze jedno - w urządzeniu klimy masz sensor temperatury szyb ssący może coś tu jest problem??
Szczerze mówiąc wydawało mi się to nieco mniej skomplikowane. Po kupnie auta klima była pusta (dosłownie). Nabiłem rok temu. Po zimie już nie chłodziła. A w zimę pojawiło się takie własnie syczenie. Myślałem, że może sprzęgiełko załączone jest przez coś na stałe. Dodatkowo ta rolka od klimy bardzo dziwnie chodzi (rusza się na boki) - pomimo wymiany. Mechanik twierdził, że mogła być powypadkowa.
Założyłem więc, że odpięcie tej rolki od paska rozwiąże problem. Ale może masz rację.
W takim razie czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy sprzęgiełko jest załączone? Czy dobrze rozumuje, że przy poprawnym działaniu powinny delikatnie spaść obroty po wciśnięciu AC? Chyba jednak nie, bo ponoć jak nie ma gazu to sprzęgiełko i tak się nie załączy? Jak więc to najprościej sprawdzić?

A ten sensor temperatury to gdzie dokładnie jest? Może sprawdziłbym go samemu...

Dzięki,
Piotr

[ Dodano: Nie Paź 08, 2006 21:08 ]
Dodam jeszcze, że przed chwilą wyjąłem bezpiecznik 25 odpowiadający za nawiewy i klimę i syczenie nie ustało.


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

greg

Post autor: greg » ndz paź 08, 2006 21:22

zacznijmy od kompresora - włączasz auto bez klimy - owierasz maskę i stoisz przy stronie kompresora - druga osoba włącza klimę - powinno być słychać załczenie sprzęgiełka.



Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pkurpiel » ndz paź 08, 2006 21:25

Spróbuje jutro - dziś niestety jestem sam ;-(

Dzięki, dam znać,
Piotr


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

greg

Post autor: greg » ndz paź 08, 2006 21:34

jeśli masz climatronic to ten czujnik jest - gdzies na środku przy szybie - pozycja 10
4 Obrazek



Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pkurpiel » pn paź 09, 2006 11:10

A mozesz podac skad jest ten rysunek? Chyba nie z ksiazek dostepnych w dziale download bo szukalem i nie znalazlem nic na temat klimy...

Dzieki,
Piotr


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn paź 09, 2006 14:55

U znajomego znalazłem ten czujnik i jest w miejscu NR. 4 na rysunku GREGA
Co do ---------syczenia---------- jest delikatny szum wręcz nie słyszalny zasysania powietrza do pomiaru



Awatar użytkownika
ApC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt maja 20, 2005 22:25
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: ApC » pn paź 09, 2006 16:01

jeżeli masz climatronic, a nie manuala, to masz jeszcze czujnik temperatury w panelu klimy, na obrazku grega to jest nr 5, jest w nim malutki wiatraczek i może on Ci syczy?

załączenie sprzęgiełka klimy powinno być słychać nawet siedząc w kabinie z zamkniętymi szybami :bigok:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/142850.html][img]http://images.spritmonitor.de/142850_5.png[/img][/url]

greg

Post autor: greg » pn paź 09, 2006 17:20

pkurpiel pisze:A mozesz podac skad jest ten rysunek? Chyba nie z ksiazek dostepnych w dziale download bo szukalem i nie znalazlem nic na temat klimy...
ściągnąłem stąd http://volkswagen.msk.ru/vw_doc2/vw_golf_1999-2005.rar (prawym myszy i zapisz element docelowy)- strony ok 3800 i dalej



Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pkurpiel » śr paź 11, 2006 09:25

greg pisze:zacznijmy od kompresora - włączasz auto bez klimy - owierasz maskę i stoisz przy stronie kompresora - druga osoba włącza klimę - powinno być słychać załczenie sprzęgiełka.
Zrobilem eksperyment i niestety nie slychac nic podczas wlaczania AC/wylaczania AC.

Ciekaw jestem czy przy sprawnej klimie byloby slychac zalaczanie sprzegielka...

Pozdr.,
Piotr


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości