1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Auto wrocilo, problem dalej jest. Znajomy mowi, zeby sprobowac wymienic cewke, ze moze juz byc prawie martwa, drugi mowi ze to moze byc wina palca. Co o tym myslicie, licze na porade, zeby nie wymieniac w ciemno i nie wywalac pieniedzy bez sensu
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Tak jak mówiłem: multimetr w rękę i nikogo nie słuchaj, ja już tyle razy słyszałem historię taką jak twoja że już mi się to znudziło. Każdy w ciemno wymienia co popadnie i tak samo każdy radzi wymienić cewki, kable świece i kto wie co jeszcze (oczywiście nie zaszkodzi może przypadkiem się coś innego naprawi) ale listę potencjalnych problemów ci podsyłałem wcześniej... Skup się na tym przepływomierzu o ile jesteś pewny, że dolot jest w 100% szczelny...
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
A wiec tak:
Jako, ze mam swojego mk2 1,3 nadal na podworku, postanowilem sprawdzic dzialanie samochodu po przelozeniu (na pewno) sprawnych czesci (wymieniane bylo sporo, samochod pali bez problemow) , aby wykluczyc ich awarie.
- Przeplywomierz wraz z calym filtrem powietrza, po przelozeniu bylo wciaz tak samo.
- Cewka, po przelozeniu rowniez mial problem z odpaleniem, dzialanie takie samo.
- Modul zaplonowy jest rowniez sprawny... przelozony i sprawdzony na innym golfie.
- Obejrzalem i przesluchalem caly dolot powietrza, nie zauwazylem zadnych dziur oraz innych "przeciekow"
Wiec nic dalej nie wiem...
Dzisiaj okolo 14 wyjezdzalem do sklepu, pierwszy raz odpalalem samochod, w srodku byl mocno zgrzany, bylo jakies 35 stopni, pod maska troche ciepły, a i tak mial problem zeby odpalic. Gdy go odpalam o 6, gdy jest jeszcze chlodno, pali na dotyk.
Zastanawia mnie kwestia sondy, ktorej nie przekladalem (po sprawdzeniu miernikiem na wlaczonym silniku sonda pracowala na napieciu 0.02V, po przygazowaniu lecialo max do 0.04V), ale czy ona moze dawac takie objawy przy odpalaniu, a podczas jazdy juz auto nie gasnie? Zauwazylem rowniez troche okopcony wydech (jest podwojny) jedna rura na czarno, druga czysta, oraz czuc troche benzyna ze spalin. Byc moze taki update informacji kogos naprowadzi i uda sie w koncu ustalic co mu dolega
Jako, ze mam swojego mk2 1,3 nadal na podworku, postanowilem sprawdzic dzialanie samochodu po przelozeniu (na pewno) sprawnych czesci (wymieniane bylo sporo, samochod pali bez problemow) , aby wykluczyc ich awarie.
- Przeplywomierz wraz z calym filtrem powietrza, po przelozeniu bylo wciaz tak samo.
- Cewka, po przelozeniu rowniez mial problem z odpaleniem, dzialanie takie samo.
- Modul zaplonowy jest rowniez sprawny... przelozony i sprawdzony na innym golfie.
- Obejrzalem i przesluchalem caly dolot powietrza, nie zauwazylem zadnych dziur oraz innych "przeciekow"
Wiec nic dalej nie wiem...
Dzisiaj okolo 14 wyjezdzalem do sklepu, pierwszy raz odpalalem samochod, w srodku byl mocno zgrzany, bylo jakies 35 stopni, pod maska troche ciepły, a i tak mial problem zeby odpalic. Gdy go odpalam o 6, gdy jest jeszcze chlodno, pali na dotyk.
Zastanawia mnie kwestia sondy, ktorej nie przekladalem (po sprawdzeniu miernikiem na wlaczonym silniku sonda pracowala na napieciu 0.02V, po przygazowaniu lecialo max do 0.04V), ale czy ona moze dawac takie objawy przy odpalaniu, a podczas jazdy juz auto nie gasnie? Zauwazylem rowniez troche okopcony wydech (jest podwojny) jedna rura na czarno, druga czysta, oraz czuc troche benzyna ze spalin. Byc moze taki update informacji kogos naprowadzi i uda sie w koncu ustalic co mu dolega
Ostatnio zmieniony ndz kwie 02, 2017 16:15 przez Ssindossa, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Dzisiaj jest znacznie cieplej niz wczoraj, samochod na sloncu, zszedlem na dol, probowalem go odpalic i... krecil krecil i nie odpalil. Probowalem pare razy, z i bez wcisnietego gazu... Im sie robi cieplej tym jest gorzej a nie lepiej... juz brak mi pomyslow
Do tego przestalem slyszec pompe paliwa (charakterystyczne buczenie po przekreceniu kluczyka), slychac tylko metaliczne cykniecie, albo dwa, potem silnik kreci i nic dalej sie nie dzieje. Bezpiecznik pompy wymieniony na nowy, prawy dolny przekaznik przelozony (12 z kolei, podobno jest od pompy), rowniez bez zmian.
Do tego przestalem slyszec pompe paliwa (charakterystyczne buczenie po przekreceniu kluczyka), slychac tylko metaliczne cykniecie, albo dwa, potem silnik kreci i nic dalej sie nie dzieje. Bezpiecznik pompy wymieniony na nowy, prawy dolny przekaznik przelozony (12 z kolei, podobno jest od pompy), rowniez bez zmian.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
No to zobacz czy na wtyczce od pompy pojawia się napięcie jak przekręcasz kluczyk, może jednak dogorywała i padła na amen
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Brak jakiejkolwiek diagnostyki. Ani złącza ani kodów błyskowych.Ssindossa pisze: Auto ma digi 2. Gdzie znajde jakies zlacze do podpiecia?
Na początek odłącz sondę lambda i zobacz czy się uspokoił. Mój jak podłączałem zabitą sondę też tak świrował.
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Zostalo naprawione. Co sie zepsulo? Elektryka dodatkowa zostawiona przez poprzedniego wlasciciela: Auto ma dodatkowe odciecie zaplonu, gdzies sie zacielo i przestalo w ogole pracowac, co spowodowalo ze nie dzialala nawet pompa.mleko1984 pisze:No to zobacz czy na wtyczce od pompy pojawia się napięcie jak przekręcasz kluczyk, może jednak dogorywała i padła na amen
Samochod juz odpala, o ile mozna to tak nazwac:
Co sie dzieje:
Gdy go zapalam, czy to na zimnym czy na cieplym, lapie 1200 obrotow, trzyma je przez 3-5 sek po czym zaczyna je obnizac, az do 0. Slychac ze biedak probuje je zlapac znowu, walczy dzielnie, ale w koncu gasnie. Pomaga na to jedynie wciskanie gazu. Ruszajac z parkingu musze zmieniac biegi gazujac go, bo inaczej gasnie. Po chwili takiej jazdy sie uspokaja (ostatnio po 100 metrach dalej bylo to samo, ale po okolo 300-500 na kolejnych swiatlach juz sam trzymal) i przy zatrzymywaniu na np swiatlach moge spokojnie puscic wszystko oraz wziac go na luz. Jest to szczegolnie upierdliwe podczas wyjezdzania z parkingu na wstecznym, jednoczesne wciskanie gazu i hamulca albo cofanie z recznym nie jest to niczym fajnym...
Obstawialem krokowy, czyscilem, a wrecz moczylem go w benzynie ekstrakcyjnej, sprawdzilem recznie jak chodzi i czy przepuszcza powietrze, chodzi gladko, nie szura nic ani nie obciera, po przesunieciu rdzenia jest przepustowosc, powietrze przelatuje na 2 strone, po puszczeniu znowu sie zamyka i nie leci wcale.
sonda byla odlaczana kilka razy, nie zauwazam roznicy w dzialaniu samochodu po jej odlaczeniu. Gdy sprawdzalem napiecie na sondzie miernikiem to wychodzilo mi 0.02, po dodaniu gazu bylo 0.03-0.04 przy wyzszych obrotach. Gdzies slyszalem ze tak powinno byc, ze nie wiecej, lecz to takie troche szemrane sluchy bylyjhosef pisze:Na początek odłącz sondę lambda i zobacz czy się uspokoił. Mój jak podłączałem zabitą sondę też tak świrował.
Ostatnio moje podejrzenia padly na mape benzynowa, gdzies czytalem, ze ludzie maja podobne problemy gdy to sie rozjedzie, aczkolwiek tyczy sie to tylko aut z dieselem lub z benzyna+LPG, a moj silnik nigdy lpg nie dostal do jedzenia, wiec nie wiem czy ma to jakikolwiek sens. tym bardziej ze to dosc droga usluga.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
to już prędzej bym uwierzył w to, że gdzieś nie ma dobrej "masy" i się po prostu sterownik silnika uwalił niż w to, że się mapa rozjechała
Re: 1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Przepinalem sterownik z innego samochodu, dalej to samo Jeszcze obstawiam wtryskiwacze, mam w planach za zawrotne 20 PLN kupic STP do czyszczenia wtryskow benzynowych, moze to pomoze, odetka co powinno, bo problemy sa tylko na postoju, podczas jazdy jest juz okej.Hubi14 pisze:to już prędzej bym uwierzył w to, że gdzieś nie ma dobrej "masy" i się po prostu sterownik silnika uwalił niż w to, że się mapa rozjechała
Edit:
Przejechalem sie na stacje, za 25 zl kupilem http://www.motochemia.pl/stp-formula-do ... p-293.html, wlalem do baku i zalalem do pelna benzyna. Skusilem sie, poniewaz wtryski juz stare, poprzedni tankowal w pścimiu dolnym na szemranej stacji, moze kiepskie paliwo bylo, tak dla swietego spokoju. Podobno efekty widac po okolo 100 km, jak narazie jest 15, dam znac czy cos to dalo w pozniejszym czasie.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Dzieki uprzejmosci uzytkownika trucker2 sprawdzilem dzisiaj silnik krokowy. To na pewno nie jest jego wina, silniczek przelozony z mojego golfa do jego samochodu i na odwrot, jego samochod nadal dzialal dobrze, a moj dalej szwankowal. Zagadka nadal nierozwiazana
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
-
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: MK2 1.8 GTI
- Silnik: PF
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Przekaźnik pompy dobrze chodzi ? Nie przerywa kiedy chce ?
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Nie przerywa, jak go gazuje to jest ok, lapie obroty, a gdy puszczam to leci z obrotami do 0. A jak pochodzi chwile, to juz jest ok i tak do celu.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
-
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: MK2 1.8 GTI
- Silnik: PF
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
U siebie w PF'ie jakiś czas temu miałem podobną sytuacje, że obrotów nie łapał zaraz po starcie + falowanie obrotów na luzie.
Zmieniłem krokowca, wszystkie przewody sprawdzałem kilka razy, byłem u 3 mechaników i nic.
Już nie widziałem co robić, bo wszyscy ręce rozkładali to rozebrałem raz jeszcze przewody od krokowca i okazało się, że jest dziurka 1x1mm na kolanku. Dokładnie w miejscu jego zgięcia.
Wymieniłem i problemu nie mam po dziś dzień. Taka mikro dziurka, a wszyscy ręce rozkładali.
Zmieniłem krokowca, wszystkie przewody sprawdzałem kilka razy, byłem u 3 mechaników i nic.
Już nie widziałem co robić, bo wszyscy ręce rozkładali to rozebrałem raz jeszcze przewody od krokowca i okazało się, że jest dziurka 1x1mm na kolanku. Dokładnie w miejscu jego zgięcia.
Wymieniłem i problemu nie mam po dziś dzień. Taka mikro dziurka, a wszyscy ręce rozkładali.
Re: 1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
a jak juz jechales to bylo ok? U mnie sie to po jakims czasie uspokaja, jak zgasze silnik i poczekam z 10 minut to znowu nie lapie obrotow i gasnie, chyba ze gazuje.magiz19 pisze:U siebie w PF'ie jakiś czas temu miałem podobną sytuacje, że obrotów nie łapał zaraz po starcie + falowanie obrotów na luzie.
Jutro przy swietle spojrze dokladnie na rury od krokowca i pobliskie.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości