1.9 ALH pompa wody

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adamwilczynski20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 06, 2016 08:53

1.9 ALH pompa wody

Post autor: adamwilczynski20 » czw mar 30, 2017 20:06

Witam dostałem w zestawie do rozrządu pompę wody lecz trochę się różni mianowicie umiejscowienie oringu uszczelniającego i niewiem czy to zła pompa czy może poprostu zamiennik.. dodaje przykładowe foto.. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka



marian6666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 28, 2006 17:57
Lokalizacja: lubelskie

1.9 ALH pompa wody

Post autor: marian6666 » czw mar 30, 2017 23:27

Obrazek

Taką Hepu P549 zakładałem ostatnio do ALH i jest OK



Awatar użytkownika
adamwilczynski20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 06, 2016 08:53

Re: 1.9 ALH pompa wody

Post autor: adamwilczynski20 » pt mar 31, 2017 05:35

Ok rozumiem tylko że zamówiłem cały zestaw rozrzadu INA niby z pompą pompę dostałem w innym pudle i ma inaczej osadzony oring jest wewnątrz korpusu pompy, tak jak na foto którym dodałem. Czy to dostałem zła pompe? Czy są dwa rodzaje osadzenia oringu i nie ma różnicy.
Taka dostałem Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14203
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.9 ALH pompa wody

Post autor: Michał_1977 » pt mar 31, 2017 21:25

Jeśli ilość zębów jest ta sama i kryza z otworami montażowymi też,to umiejscowienie uszczelniacza nie ma znaczenia.
Trzeba tylko dobrze oczyścić z rdzy,czołową powierzchnię bloku,żeby uszczelka ładnie siadła.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
adamwilczynski20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 06, 2016 08:53

Re: 1.9 ALH pompa wody

Post autor: adamwilczynski20 » sob kwie 01, 2017 08:02

Zdecydowałem że zakładam stara pompę z przebiegiem 60tys org z ASO więc myślę że wytrzyma do następnej wymiany..

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1.9 ALH pompa wody

Post autor: Adamm » sob kwie 01, 2017 09:07

adamwilczynski20, ja bym nie ryzykowal ...


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14203
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.9 ALH pompa wody

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 01, 2017 12:00

Adamm pisze:ja bym nie ryzykowal ...
Ja tak samo.
Dziś skończyłem zmieniać pompę w A4 1,8T,w której odkleił się wirnik od wałka i temperatura fiksowała,a też była pominięta przy rozrządzie,bo tak mówił właściciel.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
adamwilczynski20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 06, 2016 08:53

Re: 1.9 ALH pompa wody

Post autor: adamwilczynski20 » sob kwie 01, 2017 16:07

Niektórzy wymieniają co 2 paski pompę a ta dopiero ma pół żywota za sobą więc myślę że da radę skoro to org VW... i następna wymianę zrobię wczesniej po 90 tys a nie po 120...

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1.9 ALH pompa wody

Post autor: Adamm » sob kwie 01, 2017 16:39

jak to mowia Twoj cyrk Twoje malpy, ja zalezam wymiane rozrzadu co 90 tys lub 4 lata, i jesli klient nie chce wymienic pompy z rozrzadem szuka innego warsztatu.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14203
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.9 ALH pompa wody

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 02, 2017 07:47

Adamm pisze:ja zalezam wymiane rozrzadu co 90 tys lub 4 lata, i jesli klient nie chce wymienic pompy z rozrzadem szuka innego warsztatu.
I prawidłowo.
Ja w ogóle zastanawiam się,czy nie olać tych rozrządów. Części na rynku w chwili obecnej pozostawiają wiele do życzenia :?
adamwilczynski20 pisze:Niektórzy wymieniają co 2 paski pompę a ta dopiero ma pół żywota za sobą więc myślę że da radę skoro to org VW.
Niektórzy nie zmieniają w ogóle rozrządu,tylko całe silniki...
Czy ta pompa to taki majątek?
Spróbuję Ci wytłumaczyć to w inny sposób-Twoja pompa jest na rozrządzie i jak ją szlag trafi,to od razu silnika szukaj lub w najlepszym razie,głowicy.
A tak w ogóle,to nie rozumiem sensu zakładania tego tematu przez Ciebie. Nie wiesz jak ma być uszczelka,ale za to doskonale wiesz,kiedy pompę zmienić. Zadziwiające.
Krótko na koniec - te 60kkm to jedno,a wiek zapewne +/- 15 lat,to drugie

Tutaj też oryginalna pompa :panna:

Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1.9 ALH pompa wody

Post autor: wesol » ndz kwie 02, 2017 08:01

Przecie to wada w produkcji pompy. To czy zmienisz ja po roku czy 4 nie ma tu nic do gadania. Ja wymienialem raz w cudzym aucie pompe po 8500 km i jakies 6 miesiacach pracy. Taka wlozyla fabryka. Skoro trafia sie ze w fabryce zalozono czesc juz z wada czyli potem mialo auto naprawe gwarancyjna to i tez sie to trafia przy autach uzywanych. To tak jak ostatnimi czasy ludzie mocno placza po wymianie dwumasy ze pojezdzil spokojnie pol roku albo i mniej i juz telepie. Nie wmawiajcie ze wymienisz i masz spokoj bo to nie jest prawda. Co do wienikow w pompach to czasem odpadaly czasem trzymaja mocno. Ponoc ktos tam rozszyfrowal ze ktores partie rocznikowe mialy ten problem. Ale po co kombinowac jak sa pompy z metalowym wirnikiem.
Kiedys skf byl polecany ze reke dawali uciac a potem byl okres ze tylko nie skf.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1.9 ALH pompa wody

Post autor: Adamm » ndz kwie 02, 2017 08:22

wesol, obecnie jest tak z kołami dwumasowymi Sachsa, sprzedalismy ok 10 szt w ciagu pol roku i wszystkie wrocily na reklamacje, jedno auto nawet z podnosnika nie zjechalo bo juz walilo... co najlepsze sachs odrzuca wszystkie reklamacje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1.9 ALH pompa wody

Post autor: wesol » ndz kwie 02, 2017 09:04

Wlasnie o tym mowie. Kiedys tak bylo z kolami dwumasowymi po regenracji ze tez wytrzymywaly rozruch.

Jakis czas temu ale chyba ze 2-3 lata temu szukalismy dla wojka golfa 4 tdi i trafilismy w AJM. Generlanie auto w dosc dobrym stanie. Ziomek co mial autko to dbal i wszystko wymienial rozrzad tez byl wymieniony chyba ze 20 tys km. Wojek sie uparl zeby wymienic jednak ale to gosc starej daty bo ma okolo 80 lat i nawet jadac autami to na ekspresowce nie jechal szybciej jak 80 km/h. Ale nic wymieniamy rozrzad i mialo byc bez pompy wody bo po co po 20 tys?? Wyciagamy pasek i sie okazalo ze pompa ma na obudowie różowe zacieki. suche bo suche. Luz na pompie na osi okolo 3 mm. Kolo lata jak szalone. A kupilem na necie kilka paskow do PDkow ale pompy juz nie. mialo byc wymieniane bez pompy. Pojechlem do sklepu gdzie zazwyczja kupuje czesci tez i pompe kupilismy chyba hepu w sumie tez w jakiejs dobrej monecie. Zalozylismy i dalej autko jezdzi.
Innymi slowy pompa moze siasc zarowno przy niewielkim przelocie jak i moze sie trzymac nawet po 200 tys bo i takie mialem w swojej historii juz. Oceniamy stan w naszej starej i pada decyzja czy pojezdzi czy do wymiany.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości