Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
Witam serdecznie,
Poszukuję schematu lub opisu, które piny odpowiadają za zamykanie i otwieranie zamka centralnego w panelu sterowania szybami i zamkiem w drzwiach po stronie kierowcy.
W sterowniku jest 6 pinów. Strzelam, że 3 odpowiadają za szyby, a pozostałe 3 za zamek. Tylko który jest który?
Jeśli ktoś posiada takową informację, będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Poszukuję schematu lub opisu, które piny odpowiadają za zamykanie i otwieranie zamka centralnego w panelu sterowania szybami i zamkiem w drzwiach po stronie kierowcy.
W sterowniku jest 6 pinów. Strzelam, że 3 odpowiadają za szyby, a pozostałe 3 za zamek. Tylko który jest który?
Jeśli ktoś posiada takową informację, będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
-
- Ma gadane
- Posty: 181
- Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:18
- Lokalizacja: warszawa
- Auto: VW Golf IV TDI++, Octavia III Kombi.
- Silnik: ATD
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
podaj maila i rok auta, podeśle schemat. przycisk od zamykania na panelu to kablel żółty z pinu 2.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
pin 2 - centralny
pin 5 - szyba prawy przód
pin 6 - szyba lewy przód
pina 12 - podświetlenie
pin 11 - masa
w oryginale więcej kabelków tam nie występuje...tzn jak są tylne szyby w prądzie to są jeszcze trzy
tam idą sygnały o różnych rezystancjach i dopiero sterownik wysyła dalej sygnał analogowy do elementów wykonawczych
pin 13 zostaje wolny
pin 5 - szyba prawy przód
pin 6 - szyba lewy przód
pina 12 - podświetlenie
pin 11 - masa
w oryginale więcej kabelków tam nie występuje...tzn jak są tylne szyby w prądzie to są jeszcze trzy
tam idą sygnały o różnych rezystancjach i dopiero sterownik wysyła dalej sygnał analogowy do elementów wykonawczych
pin 13 zostaje wolny
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
Dzięki bardzo za odpowiedź. Zastanawia mnie, czy jak bym podpiął kable z modułu do kabla od centralnego, to by śmigało? Mam obecnie podpięte pod kable w drzwiach(trochę się naszukałem, zanim znalazłem właściwe), ale irytuje mnie to, że drzwi nie zamykają/otwierają się równomiernie - w wolnym tłumaczeniu tak jakbym sygnał szedł najpierw do drzwi prawych, a jak tylko one się zamkną/otworzą, zamykają/otwierają się lewe. Gdy robię to z zamka lub na tym panelu, zamykają/otwierają się równomiernie razem.
I tu od razu rodzi się drugie pytanie - czy muszę w tym wypadku podpiąć oba kable sygnałowe do kabla, który połączony jest z pinem 2, czyli centralnym? Bo na prostą chłopską logikę wychodzi mi, że przełącznik działa na prostej zasadzie wysyłania impulsu, który jest przetwarzany przez sterownik i w zależności, czy jest zamknięty, to otwiera, a jak jest otwarty, to zamyka zamek. A dwa guziki są po prostu, aby było wiadomo, że zamknięte/otwarte. Wprawdzie nigdy nie sprawdzałem, czy jak dwa razy nacisnę zamykanie/otwieranie, to czy za drugim razem jest wysyłany sygnał, czy guzik jest w tym momencie "pusty". Coś jak w długopisach ze spustem - jeden guzik wysuwa, drugi chowa.
I tu od razu rodzi się drugie pytanie - czy muszę w tym wypadku podpiąć oba kable sygnałowe do kabla, który połączony jest z pinem 2, czyli centralnym? Bo na prostą chłopską logikę wychodzi mi, że przełącznik działa na prostej zasadzie wysyłania impulsu, który jest przetwarzany przez sterownik i w zależności, czy jest zamknięty, to otwiera, a jak jest otwarty, to zamyka zamek. A dwa guziki są po prostu, aby było wiadomo, że zamknięte/otwarte. Wprawdzie nigdy nie sprawdzałem, czy jak dwa razy nacisnę zamykanie/otwieranie, to czy za drugim razem jest wysyłany sygnał, czy guzik jest w tym momencie "pusty". Coś jak w długopisach ze spustem - jeden guzik wysuwa, drugi chowa.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
Do przycisku szyby też jest jeden kabel...i myślisz że jak to działa? Jak jest szyba zamknięta to ja otworzy a jak otwarta to zamknie...a jak uchylona to losowo wykona zamykanie lub otwieranie? W zależności od tego co wciskasz jest wysyłany odpowiedni sygnał który jest interpretowany przez sterownik...i dopiero ze sterownika leci sygnał analogowy...ale pomiędzy drzwiami także wysyłany jest sygnał cyfrowy. Wciskasz otwieranie, sygnał idziesz sterownika iskasz ten otwiera zamek w drzwiach kierowcy i wysyła sygnały do pozostałych sterowników aby te otworzyły "swoje" drzwi. Nie zadziała to tak jak sobie wymysliles.
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
W sumie racja. Sprawdziłem, czy próbuje zamknąć po naciśnięciu przycisku ponownie - próbuje, więc tak jak mówisz, to nie zadziała. Jeszcze jedno rozwiązanie mi na myśl przychodzi - spróbować znaleźć kable biegnące bezpośrednio do siłownika w drzwiach kierowcy i w nie się wpiąć. Bo obecnie wpiąłem się w wiązkę gdzie się wszystkie kable razem schodzą. Dlatego mnie to trochę irytuje taki dwuklik przy zamykaniu/otwieraniu drzwi, tak jakby sygnał leciał najpierw do drzwi pasażera, a dopiero potem do kierowcy od pasażera.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
Może napisz od początku...co robiłeś w aucie i co dokładnie się dzieje. Drzwi nie zamykaja/otwierają się w tym samym czasie?
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
Ogólnie wygląda to w następujący sposób:
Zakupiłem i zamontowałem w drzwiach kierowcy moduł centralnego sterowany pilotem - żebym mógł auto otworzyć/zamknąć pilotem - podpinając się pod wiązkę kabli w drzwiach i pod zasilanie biegnące do sterownika chyba od silnika szyby - tam mi się udało znaleźć najlepsze podłączenie do stałego prądu bez przeciągania kabla bezpośrednio do kabiny i podpinania się pod kierownicą. Kable, do których musiałem się podpiąć, aby drwi się otwierały/zamykały znalazłem metodą prób i błędów, czyli szukałem na którym zadziała, bo na podstawie znalezionych wcześniej informacji nie działało - nie pasowały mi kolory kabli.
Jak już znalazłem i wszystko podłączyłem, to działa prawie idealnie, pomijając że nie podłączyłem modułu domykania szyb(nie potrzebuję, chyba że by działał jak nacisnę drugi raz przycisk zamknięcia auta), kierunkowskazów oraz to, że drzwi nie zamykają się równomiernie. W przypadku, gdy zamykam/otwieram auto z kluczyka lub guzikiem na drzwiach, to słyszę tylko jedno kliknięcie zamka, natomiast gdy robię to przy pomocy pilota, kliknięcie jest podwójne i brzmi to tak jakby najpierw zatrzasnęły/odblokowały się drzwi prawe, a zaraz po nich lewe. Nagram filmik i pokażę, jak to słychać, bo to najlepiej zaprezentuje mój obecny problem.
Zakupiłem i zamontowałem w drzwiach kierowcy moduł centralnego sterowany pilotem - żebym mógł auto otworzyć/zamknąć pilotem - podpinając się pod wiązkę kabli w drzwiach i pod zasilanie biegnące do sterownika chyba od silnika szyby - tam mi się udało znaleźć najlepsze podłączenie do stałego prądu bez przeciągania kabla bezpośrednio do kabiny i podpinania się pod kierownicą. Kable, do których musiałem się podpiąć, aby drwi się otwierały/zamykały znalazłem metodą prób i błędów, czyli szukałem na którym zadziała, bo na podstawie znalezionych wcześniej informacji nie działało - nie pasowały mi kolory kabli.
Jak już znalazłem i wszystko podłączyłem, to działa prawie idealnie, pomijając że nie podłączyłem modułu domykania szyb(nie potrzebuję, chyba że by działał jak nacisnę drugi raz przycisk zamknięcia auta), kierunkowskazów oraz to, że drzwi nie zamykają się równomiernie. W przypadku, gdy zamykam/otwieram auto z kluczyka lub guzikiem na drzwiach, to słyszę tylko jedno kliknięcie zamka, natomiast gdy robię to przy pomocy pilota, kliknięcie jest podwójne i brzmi to tak jakby najpierw zatrzasnęły/odblokowały się drzwi prawe, a zaraz po nich lewe. Nagram filmik i pokażę, jak to słychać, bo to najlepiej zaprezentuje mój obecny problem.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
Generalnie drzwi w mk4 zamykają się na dwa razy...pod warunkiem że wszystko jest sprawne
Zamykając auto przyciskiem od środka zamyka się na raz...ale zamykając kluczykiem lub pilotem każdy zamek powinien zamknąć się na dwa razy - nie można go wtedy otworzyć od środka
Zamykając auto przyciskiem od środka zamyka się na raz...ale zamykając kluczykiem lub pilotem każdy zamek powinien zamknąć się na dwa razy - nie można go wtedy otworzyć od środka
Przełącznik szyb i centralnego - schemat lub opis
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Vw9e3ZSiK-k[/youtube]
Tak to wygląda. Jeżeli jest tak jak piszesz, to znaczy że działa to prawidłowo.
W takim wypadku ten temat byłby do zamknięcia i otworzę nowy i będę wertował kwestię kierunków i funkcji domykania szyb.
Tak to wygląda. Jeżeli jest tak jak piszesz, to znaczy że działa to prawidłowo.
W takim wypadku ten temat byłby do zamknięcia i otworzę nowy i będę wertował kwestię kierunków i funkcji domykania szyb.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości