Nowy układ rozrządu + nietypowe wskazania temperatury

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RadzikKG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 24, 2016 00:06

Nowy układ rozrządu + nietypowe wskazania temperatury

Post autor: RadzikKG » ndz mar 26, 2017 13:50

Cześć!

Na wstępnie powiem tylko, że jestem raczej biernym użytkownikiem tego forum i raczej staram się zasięgać porad niż komuś doradzać - nie jestem uzdolniony mechanicznie :/

Sprawa pierwsza.

Od lipca 2016 roku jestem posiadaczem Golfa 4 z benzynowym silnikiem 1.6, 16v 105 KM o oznaczeniu AUS. Według papierów na rozrządzie mam już przejechane 40000 km, więc dla własnego spokoju chciałbym to zrobić. Czy mógłby ktoś z was doradzić mi czy taki układ z rolkami marki INA i pompą wody marki Kraft Automotive jest w porządku? http://allegro.pl/rozrzad-golf-iv-bora- ... 81728.html

Cena dla mnie nie gra roli, więc może kosztować i więcej, jeśli faktycznie ma być lepszy jakościowo.

Sprawa druga.

Nie ma sensu zakładać drugiego tematu, więc zapytam od razu tutaj.

Od jakiegoś czasu temperatura cieczy wskazuje dość dziwne pomiary. Po odpaleniu, jak przejadę się trochę to chwyta standardowe 90 i stoi. Po jakimś czasie wskazówka zaczyna żyć swoim życiem - spada do zera, albo stanie gdzieś między 60, a 90, znowu spadnie i takie tam cyrki. Dzieje się to w ułamkach sekund, więc nie sądzę, że temperatura cieczy jest w stanie się zmienić w takim tempie... :)

Oczywiście wyjmowałem już czujnik, próbowałem wyczyścić styki w kostce i w samym czujniku, ale chyba nie pomaga. Czy spotkał się ktoś z was z czymś takim? Czy to kwestia czujnika, okablowania, samego licznika? Dzieje się to totalnie w losowych momentach, więc nie ma żadnego schematu.


Trzecia sprawa.

To już tak zupełnie przy okazji - czy to normalne, że z tym silnikiem przy 100 km/h silnik kręci się 3000 rpm? Miałem okazję jeździć Audi, Renault z silnikami benzynowymi i wyglądało to zupełnie różnie ;)

Pozdrawiam i z góry dzięki, jeśli komuś chciało się czytać i mi odpowie.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Nowy układ rozrządu + nietypowe wskazania temperatury

Post autor: grg474 » ndz mar 26, 2017 20:55

Ad 2.
Sprawdź przewody idące od czujnika - możliwe, że gdzieś naderwany lub przetarty
Ad 3.
Wszystko zależy od przełożenia skrzyni biegów i .... kodowania licznika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nowy układ rozrządu + nietypowe wskazania temperatury

Post autor: marcin7x5 » ndz mar 26, 2017 21:29

Ad1 zestaw conti pompa wody hepu.
Ad2 czujnik temp do wymiany
Ad3 taki urok tych skrzyni biegów. Bardzo krótkie przełożenia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości