Pęknięcie w rurze od filtra powietrza/odma

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ziarno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 20, 2017 20:42

Pęknięcie w rurze od filtra powietrza/odma

Post autor: ziarno » czw mar 23, 2017 23:05

Hej. Golf 4 1.6 sr

Zauważyłem pęknięcie na przewodzie (od góry) wydobywającym się zza korka wlewu oleju i połaczonego z rurą od filtra powietrza.

Na zdjęciu z internetu zaznaczyłem na czerwono o które miejsce mi chodzi w związku z pęknięciem, które jak napisałem - jest u góry węża.

Obrazek

Teraz pytanie.. jakie mogą być tego skutki? Tzn. jazdy z takim czymś bo ostatnio ma problemy z odpalaniem na ciepło i czasem dławi się przy odpalaniu. Czy to może być przyczyną? i jakie konsekwencje niesie za sobą pozostawienie takiej usterki? Poza szkodliwymi oparami oczywiście.


Jutro po pracy od razu cisnę do hurtowni po ten wąż i go wymieniam oczywiście, a pytania zostały postawione z czystej ciekawości i mam nadzieję, że nikt nie ma mi tego za złe bo chętnie poznał bym odpowiedzi.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Pęknięcie w rurze od filtra powietrza/odma

Post autor: iNitiaL » pt mar 24, 2017 00:33

Skutki dość proste - lewe powietrze, problemy z utrzymaniem wolnych obrotów przez krokowiec (bo to on 'operuje' zmniejszaniem i zwiększaniem powietrza poza przepustnicą i stabilizuje wolne obroty. albo popycha samą przepustnicą jak w monowtrysku VW na przykład). Generalnie za uboga mieszanka. Przy zbyt ubogiej mieszance akurat nie dziwi problem z odpalaniem. To tak jakbyś spróbował odpalić gaźnikowy motocykl czy samochód bez ssania. Zbyt uboga mieszanka to też spalanie stukowe które komputer bezskutecznie próbuje do pewnej granicy równać wyprzedzeniem czasu zapłonu. Spalanie detonacyjne jest zaś groźne dla całego silnika czytaj wału, panewek, korbowodów, sworzni na tłokach. Zbyt uboga mieszanka pali się też w wyższej temperaturze czyli podniesienie temperatury wewnątrz cylindra (tłok, pierścienie, zawory etc).


___

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Pęknięcie w rurze od filtra powietrza/odma

Post autor: KoguT » ndz mar 26, 2017 14:51

iNitiaL, chyba coś Ci się pokręciło...

W tym 1.6 nie ma zewnętrznego krokowca. Krokowiec jest zintegrowany razem z TPSem w obudowie przepustnicy.
ziarno, w Twoim przypadku nieszczelność powoduje "oszukanie" przepływomierza bo łapie powietrza za nim.
iNitiaL pisze: Generalnie za uboga mieszanka. Przy zbyt ubogiej mieszance akurat nie dziwi problem z odpalaniem.
Problem z odpaleniem powodowany jest właśnie tym że przez przepływomierz przepływa mniej powietrza niż dostaje się do silnika.
Przy tak małym pęknięciu niema co się obawiać o stukowe. A gdyby wąż pękł by bardziej to nie odpalił byś silnika wcale lub siepało by nim.
Wymień rurę i spokój.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 50 gości