1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Witam.
Pare dni temu stalem sie dumnym posiadaczem mk2 1.8 GTI na wielopunkcie, benzyna bez gazu. Samochod ma czasami problemy z odpalaniem (prawdopodobnie na cieplym silniku), oraz faluja mu obroty. Z rana nie mialem ani razu problemow z odpaleniem, odpala za 1 razem, ale gdy przejade sie kawalek, wylacze na pare minut oraz probuje znow odpalic czasami musze krecic 2,3 i wiecej razy, a potem jak w koncu odpali, lapie kolo 800-1000 obrotow i po 1-1,5s gasnie. Jesli go przygazuje to albo przydusi sie na 400 obrotow i zlapie wysokie, albo od razu wpada w obroty. Po puszczeniu gazu potrafi ponownie spasc do 0... Jak zalapie i nie zgasnie, to juz trzyma, mozna jezdzic.
P.S. Auto nie kreci rozrusznikiem zwawo, raczej wyglada to tak: ruch przerwa ruch przerwa. Pod jednym jak i pod drugim aku jest to samo.
Druga sprawa. Na luzie powinien chodzic na ~800 obrotach, jednak czasem po odpaleniu faluja mu obroty. Wyglada to mniej wiecej tak:
800 obrotow, 2000, 600(zaczyna go przyduszac i poszarpywac),
800,2000,600,
800,2000,600,
800, 1200,
800, 1200,
800 i zaczyna je trzymac.
Wymienilem swiece na nowe NGK
Wymienilem kable wysokiego napiecia
Sprawdzilem przepustnice, blaszka lekko chodzi, nie zacina i nie skrzypi.
Podpielem pod inny akumulator, bylo to samo.
Osobiscie zwalam wine (a przynajmniej jej czesc) na sonde lambda, (chlopak od ktorego kupilem auto powiedzial, ze jej nie wymienial) lecz jestem tylko laikiem, moge sie mylic. W razie czego poprawic mnie prosze
Licze na Wasza pomoc, bo auto piekne, a wstyd tak stac na parkingu i krecic go po kilka razy
Pare dni temu stalem sie dumnym posiadaczem mk2 1.8 GTI na wielopunkcie, benzyna bez gazu. Samochod ma czasami problemy z odpalaniem (prawdopodobnie na cieplym silniku), oraz faluja mu obroty. Z rana nie mialem ani razu problemow z odpaleniem, odpala za 1 razem, ale gdy przejade sie kawalek, wylacze na pare minut oraz probuje znow odpalic czasami musze krecic 2,3 i wiecej razy, a potem jak w koncu odpali, lapie kolo 800-1000 obrotow i po 1-1,5s gasnie. Jesli go przygazuje to albo przydusi sie na 400 obrotow i zlapie wysokie, albo od razu wpada w obroty. Po puszczeniu gazu potrafi ponownie spasc do 0... Jak zalapie i nie zgasnie, to juz trzyma, mozna jezdzic.
P.S. Auto nie kreci rozrusznikiem zwawo, raczej wyglada to tak: ruch przerwa ruch przerwa. Pod jednym jak i pod drugim aku jest to samo.
Druga sprawa. Na luzie powinien chodzic na ~800 obrotach, jednak czasem po odpaleniu faluja mu obroty. Wyglada to mniej wiecej tak:
800 obrotow, 2000, 600(zaczyna go przyduszac i poszarpywac),
800,2000,600,
800,2000,600,
800, 1200,
800, 1200,
800 i zaczyna je trzymac.
Wymienilem swiece na nowe NGK
Wymienilem kable wysokiego napiecia
Sprawdzilem przepustnice, blaszka lekko chodzi, nie zacina i nie skrzypi.
Podpielem pod inny akumulator, bylo to samo.
Osobiscie zwalam wine (a przynajmniej jej czesc) na sonde lambda, (chlopak od ktorego kupilem auto powiedzial, ze jej nie wymienial) lecz jestem tylko laikiem, moge sie mylic. W razie czego poprawic mnie prosze
Licze na Wasza pomoc, bo auto piekne, a wstyd tak stac na parkingu i krecic go po kilka razy
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1483
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Stawiałbym na pompę paliwa z tym gaśnięciem, chociaż do końca nie jestem pewny. To falowanie to raczej nie byłoby przez pompę. Sprawdziłbym ciśnienie paliwa na listwie, musisz poszukać ile ma być w twoim silniku, wydaje mi się że przynajmniej 2,5 bar. W dalszej kolejności krokowy. Sonda lambda raczej nie dawałaby takich objawów, ale też możesz sprawdzić, bo nic nie kosztuje jak sam sprawdzisz
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Odepnij lambdę, komputer ją sobie podstawi sam, zobacz czy dzieje się to samo. W ten sposób wykluczysz lambdę a raczej bym w ciemno obstawił że to nie ona.
Coś bym kminił w stronę czujnika położenia przepustnicy albo silnika krokowego. Czujnik temperatury wody też może nagle dawać info że silnik jest zimny i ten mu dowali czas wtrysku jak na zmarznięty piec. Ale jego też możesz spróbować odłączyć i zobaczyć czy trzyma wolne obroty równo. Choć jeśli go nie ruszał nikt nigdy wymieniłbym go profilaktycznie bo to akurat część o niezbyt długiej żywotności.
Coś bym kminił w stronę czujnika położenia przepustnicy albo silnika krokowego. Czujnik temperatury wody też może nagle dawać info że silnik jest zimny i ten mu dowali czas wtrysku jak na zmarznięty piec. Ale jego też możesz spróbować odłączyć i zobaczyć czy trzyma wolne obroty równo. Choć jeśli go nie ruszał nikt nigdy wymieniłbym go profilaktycznie bo to akurat część o niezbyt długiej żywotności.
___
Re: 1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Pompa paliwa to raczej nie jest bo nie byłoby różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny. Zdecydowanie jakiś czujnik alb nieszczelność w dolocie. Sprawdzenie sondy lambda to najprostsza rzecz do sprawdzenia, wystarczy ją dołączyć i wtedy komputer ustawia dawki paliwa bez korekcji lambda. Jak to nie to to radziłbym po kolei odłączać czujniki temperatury, czujnik położenia przepustnicy i patrzyć czy jest różnica ale jak dla mnie to jest jakaś nieszczelność albo ISV niesprawny o ile występuje w tym silniku.
Re: 1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Mam kolo silnika bialy czujnik na 2 piny na rurze, po odpieciu go samochod dlawi sie i gasnie. Poprzedni wlasciciel mowil, ze dopiero wymienial, dal mi tez stary czujnik, niby tez bialy, wiec albo taki kolor mial byc, albo od dawna samochod ma zle info o temp.iNitiaL pisze:Czujnik temperatury wody też może nagle dawać info że silnik jest zimny i ten mu dowali czas wtrysku jak na zmarznięty piec. Ale jego też możesz spróbować odłączyć i zobaczyć czy trzyma wolne obroty równo. Choć jeśli go nie ruszał nikt nigdy wymieniłbym go profilaktycznie bo to akurat część o niezbyt długiej żywotności.
Na zimnym od razu lapie, pompe przed odpaleniem slychac, jak odpali to nie ma zadnych objawow, wiec mysle, ze to nie to, chyba ze sie myle... Do tegokwadrat pisze:Stawiałbym na pompę paliwa z tym gaśnięciem, chociaż do końca nie jestem pewny.
Samochod zdazylem odstawic do mechanika na wymiane rozrzadu, poprzedni wlasciciel nie znal jego przebiegu. Poprosilem rowniez, aby pomyslal, co moze byc z tym odpalaniem. Dam znac jak go dzis wieczorem (mam nadzieje) odbiore. Zastanawial mnie fakt, ze po odpieciu czujnika samochod gasnie, wg mnie powinien zlapac inne obroty, a nie sie zadlawic...
P.S. Silnik po rozgrzaniu jesli sie nie myle powinien pokazywac temp pionowo, czyli okolo 90stopni, u mnie on jest wychylony bardziej w prawo, na jakies ~100 stopni, lecz nie czuje, aby byl przegrzany. Spod maski czuc w miare umiarkowane cieplo, od deski rozdzielczej tez nie bucha. Taka temp pokazuje i podczas jazdy i podczas postoju w korku, no w korku idzie jeszcze troszke w prawo. Czyzby rzeczywiscie sie przegrzewal czy po prostu powinien byc inny kolor czujnika?
P.S2. Po odpieciu lambda nie zauwazylem praktycznie zadnej roznicy w pracy silnika.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Pompa paliwa spowodowałaby spadki obrotów i gaśnięcie gdyby chwilami niedomagała, ale nie spowoduje Ci zwiększenia obrotów do 2k.
W sumie możesz sprawdzić czy fartem nie masz u siebie Digifanta I. W przeciwieństwie do Digi II ten bardzo chętnie rozmawia z komputerem. Kupujesz adapter OBD I na OBD II i możesz się podpiąć VAG Com'em. Mi 2E ładnie pokazuje wszystkie błędy i informacje.
W sumie możesz sprawdzić czy fartem nie masz u siebie Digifanta I. W przeciwieństwie do Digi II ten bardzo chętnie rozmawia z komputerem. Kupujesz adapter OBD I na OBD II i możesz się podpiąć VAG Com'em. Mi 2E ładnie pokazuje wszystkie błędy i informacje.
___
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Auto ma digi 2. Gdzie znajde jakies zlacze do podpiecia?iNitiaL pisze:W sumie możesz sprawdzić czy fartem nie masz u siebie Digifanta I. W przeciwieństwie do Digi II ten bardzo chętnie rozmawia z komputerem. Kupujesz adapter OBD I na OBD II i możesz się podpiąć VAG Com'em. Mi 2E ładnie pokazuje wszystkie błędy i informacje.
P.S Autko wrocilo od mechanika, wymienil rozrzad, nie mial czasu sprawdzic reszty. W przyszlym tyg wraca na diagnoze oraz ogolna ocene, a jakby ktos w miedzy czasie wpadl na jakis genialny pomysl, czekam nadal
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
szczerze to nie wiem gdzie oryginalnie w mk2 są wtyczki OBD (dwie albo trzy dwupinowe). ja dorobiłem gniazdo OBD II nad skrzynką bezpieczników.
nawet jak nie będzie się chciał łączyć z kompem to możesz spróbować kodami błyskowymi błędów. w jakiejś serwisówce widziałem to dobrze opisane.
nawet jak nie będzie się chciał łączyć z kompem to możesz spróbować kodami błyskowymi błędów. w jakiejś serwisówce widziałem to dobrze opisane.
___
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
diagnostyka była dopiero w digi występującym w silniku 2E w G II digifanty niestety nie posiadały autodiagnostyki...
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Nie ma złącza odb, jedynie kody błyskowe, do tego wystarczy dioda i rezystor ale wątpię że po tylu latach uda ci się odczytać sensowne informacje, na pewno będziesz miał mnóstwo błędów nie związanych z twoim problemem i tylko zaprowadzą cię w las. Możesz ewentualnie spróbować je skasować ale jak coś nie domaga to i tak pokaże ci błędy np ze składem mieszanki bo pewnie to prawda. Jeżeli chodzi o czujnik temp: kolor nie ma znaczenia oby był tylko do golfa 2 i pasował, one wszystkie mają taką samą charakterystykę, ewentualnie ktoś mógł wymienić na coś kiepskiej jakości, może też być uszkodzona wiązka. Jeżeli po odłączeniu sondy nie ma różnicy to może być wiązka od sondy.
Ja bym polecał przelecieć kable od głównych czujników: sonda, czujniki temp, przepływka itp multimetrem. Odłącz kostkę od ECU, ustal gdzie jest który pin i zrób test ciągłości multimetrem (powinien piszczeć jak wiązka jest ok). Tutaj znajdziesz rozpiski kostek różnych sterowników: http://www.a2resource.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Jeśli chcesz możesz też sprawdzić czy ten czujnik temp jest taki jak trzeba (potrzebny termometr i multimetr):
http://vwts.ru/vw_doc/eva2/FU01/ch7.2.1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze się nie spotkałem z czujnikiem do golfa czy corrado o innej charakterystyce niż ta: czujnik temp oleju, cieczy czy temperatury powietrza w dolocie zawsze mają właśnie taki wykres.
Z pompą paliwa daj sobie spokój, jak by nie domagało to byś ją słyszał, że pracuje nierówno i auto gasło by po pewnym czasie, ewentualnie wyjmij regulator ciśnienia paliwa i zobacz czy się nie zapchał, może filtr paliwa ? Wężyki od podciśnień całe i niepopękane, każdy jest podpięty ?
W digi2 jest chyba przepływomierz, on też wymagałby sprawdzenia multimetrem bo tam jest potencjometr. One mają to do siebie że się w końcu wycierają, może wystarczy go rozebrać i przeczyścić styki np sprayem o nazwie "kontakt", możesz też pomierzyć rezystancję na pinach w różnych położeniach klapy, powinna się zmieniać wraz z położeniem, tzn że powinna się zmieniać albo tylko w górę albo w dół w zależności w którą stronę przechylasz klapę, na pewno nie powinno być skoków rezystancji raz w góre lub w dół...
Jeżeli masz czujnik temp w dolocie też warto sprawdzić.
Pin od kodów błyskowych to Malfunction Light/Switch
http://www.a2resource.com/electrical/ma ... fant2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miłej zabawy i od razu radzę ci samodzielnie rozwiązać problem bo mechanicy którzy potrafili to naprawićsą już na emeryturze i obecni zrobią tylko spustoszenie i tymczasowo rozwiążą twój problem bez komputera są jak bez mózgu
Ja osobiście stawiam na potencjometr przepływomierza ale warto wykluczyć inne prostsze problemy jak uszkodzony kabel.
http://vwts.ru/vw_doc/eva2/FU01/ch3.5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja bym polecał przelecieć kable od głównych czujników: sonda, czujniki temp, przepływka itp multimetrem. Odłącz kostkę od ECU, ustal gdzie jest który pin i zrób test ciągłości multimetrem (powinien piszczeć jak wiązka jest ok). Tutaj znajdziesz rozpiski kostek różnych sterowników: http://www.a2resource.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Jeśli chcesz możesz też sprawdzić czy ten czujnik temp jest taki jak trzeba (potrzebny termometr i multimetr):
http://vwts.ru/vw_doc/eva2/FU01/ch7.2.1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze się nie spotkałem z czujnikiem do golfa czy corrado o innej charakterystyce niż ta: czujnik temp oleju, cieczy czy temperatury powietrza w dolocie zawsze mają właśnie taki wykres.
Z pompą paliwa daj sobie spokój, jak by nie domagało to byś ją słyszał, że pracuje nierówno i auto gasło by po pewnym czasie, ewentualnie wyjmij regulator ciśnienia paliwa i zobacz czy się nie zapchał, może filtr paliwa ? Wężyki od podciśnień całe i niepopękane, każdy jest podpięty ?
W digi2 jest chyba przepływomierz, on też wymagałby sprawdzenia multimetrem bo tam jest potencjometr. One mają to do siebie że się w końcu wycierają, może wystarczy go rozebrać i przeczyścić styki np sprayem o nazwie "kontakt", możesz też pomierzyć rezystancję na pinach w różnych położeniach klapy, powinna się zmieniać wraz z położeniem, tzn że powinna się zmieniać albo tylko w górę albo w dół w zależności w którą stronę przechylasz klapę, na pewno nie powinno być skoków rezystancji raz w góre lub w dół...
Jeżeli masz czujnik temp w dolocie też warto sprawdzić.
Pin od kodów błyskowych to Malfunction Light/Switch
http://www.a2resource.com/electrical/ma ... fant2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miłej zabawy i od razu radzę ci samodzielnie rozwiązać problem bo mechanicy którzy potrafili to naprawićsą już na emeryturze i obecni zrobią tylko spustoszenie i tymczasowo rozwiążą twój problem bez komputera są jak bez mózgu
Ja osobiście stawiam na potencjometr przepływomierza ale warto wykluczyć inne prostsze problemy jak uszkodzony kabel.
http://vwts.ru/vw_doc/eva2/FU01/ch3.5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Na szczescie mam mechanika, ktory sie naprawde zna, jedyny konkretny w poblizu. Sam ma prawie 30 zabytkowych aut, wszystkie robil sam, jedyny minus, ze cale tlumy do niego leca i kolejki samleko1984 pisze:Miłej zabawy i od razu radzę ci samodzielnie rozwiązać problem bo mechanicy którzy potrafili to naprawićsą już na emeryturze i obecni zrobią tylko spustoszenie i tymczasowo rozwiążą twój problem bez komputera są jak bez mózgu
Dostalem wlasnie info, ze cisnienie w silniku jest idealne.
Co do czujnikow: przy poprzednim golfie (mk2 1.3kat) nauczylem sie, ze czujniki maja rozne kolory, robi to ogromna roznice. Przy nowym czujniku losowego koloru samochod mrygal, ze cisnienie oleju jest zle, gasl, temp na desce pokazywal na okolo 40 stopni a spod maski czuc bylo ze dmucha ogniem (nie pozdrawiam feuverta, do ktorego udalem sie w sobote wieczorem, zeby szybko przed tygodniem wymienic czujke, niekompetentni pracownicy, pan wygrzebal biala czujke i powiedzial, ze na pewno ta, bez zadnych pytan oraz zastanowienia). Po zmianie na prawidlowy kolor (czarny) nagle samochod przestal wariowac i pokazywal wszystko dobrze, zaczal normalnie dzialac.
Dzis lub jutro odbieram auto, dzieki za zainteresowanie, dam znac co i jak wyszlo.
Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
Jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia oleju to są różne na pewno ale kolor nie ma znaczenia, to jest mit, musisz mieć odpowiedni do swojego auta i tyle, tzn że musi być odpowiednia czułość ciśnienia do danego silnika, na pewno nie kupuj nigdy patrząc na kolor. Jeżeli chodzi o wszelakiej maści czujniki temperatury wszystkie są te same w passatach, corrado i golfach z tamtych lat. Problem może wynikać z kiepskiej jakości czujnika i dlatego najlepiej zaopatrzyć się w ASO albo oryginalna używka nie zamiennik.
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
przy czujnikach od ciśnienia oleju kolor ma jakieś tam znaczenie, bo nawet w ETCE są opisane z kolorami, mniejsza o większość
1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.
NIe wiem, ja miałem raz czarny i potem brązowy od wysokiego ciśnienia, obydwa miały wybitą tą samą wartość ciśnienia przy których się załączały/rozłączały, wyglądały tak samo i miały ten sam gwint.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości