1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Witam ponownie,
Dziękuję za odpowiedzi w temacie.
To wszystko jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że jednak u mnie coś jest nie tak. Wcześniej miałem podobnie jak koledzy, którzy pisali w postach wyżej. Na 95 stukało bardzo lekko i tylko pod dużym obciążeniem, więc nigdy zbytnio się tym nie przejmowałem.
Od 1-2 tyś kilometrów to zjawisko się bardzo nasiliło i u mnie teraz nawet na 98 stuka tylko o wiele ciszej niż na 95, a tankowałem na różnych stacjach i na każdej jest tak samo. Tylko paliwo VPower Racing wycisza stuki całkowicie.
Jakiś czas temu zatankowałem właśnie 95 na Orlenie i grało chyba najgłośniej ze wszystkich. Obecnie jeżdżę na 98, aż do wyjaśnienia tej sprawy.
Tak jak pisałem wcześniej. Wyciągnięcie wtyczki z czujnika rozwiązuje sprawę i na 98 nie stuka w ogóle, tak jak to było kiedyś. Na 95 nie miałem jeszcze okazji spróbować bo mam prawie pełny bak 98, ale podejrzewam, ze też będzie cisza lub tylko lekkie dzwonienie. W sobotę nawet pokusiłem się o jazdę z podpiętym czujnikiem, ale nie przykręcownym do bloku. O dziwo wtedy też była cisza więc już jestem kompletnie zdezorientowany.
Zapomniałem jeszcze napisać, że próbowałem odpiąć wtyczkę od zaworu EGR i sondy, bez rezultatu.
Gdzieś wyczytałem, że przyczyną może być zacięty zawór (pozycja otwarta) sterujący dopływem ciepłego powietrza. Sinik pracuje na gorącym powietrzu przez cały czas, a to sprzyja spalaniu stokowemu. Odłączyłem wąż idący z kolektora wydechowego do filtra powietrza, ale niestety to także nic nie zmieniło.
Tylko odłączenie czujnika spalania stukowego wycisza stuki. Dokręcałem go już na tyle sposobów, że nie wierzę, że nie trafiłem na moment 20nm. Czy czujnik jest dokręcony na maxa, czy bardzo lekko, stuka tak samo. Zero zmian, jakby faktycznie nie żył, ale błędu w ECU żadnego. Wywala błąd po odpięciu czujnika, ale to normalne.
Chyba zaryzykuje i wymienię ten czujnik.
Oryginał z ASO (030905377C) kosztuje 320zł, więc raczej sobie odpuszczę.
Zamiennik Bosch (0 261 231 146) kosztuje około 80 zł.
Co Panowie sądzą o tym zamienniku? A może to ten sam co w ASO, tylko bez logo VW?
Dziękuję za odpowiedzi w temacie.
To wszystko jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że jednak u mnie coś jest nie tak. Wcześniej miałem podobnie jak koledzy, którzy pisali w postach wyżej. Na 95 stukało bardzo lekko i tylko pod dużym obciążeniem, więc nigdy zbytnio się tym nie przejmowałem.
Od 1-2 tyś kilometrów to zjawisko się bardzo nasiliło i u mnie teraz nawet na 98 stuka tylko o wiele ciszej niż na 95, a tankowałem na różnych stacjach i na każdej jest tak samo. Tylko paliwo VPower Racing wycisza stuki całkowicie.
Jakiś czas temu zatankowałem właśnie 95 na Orlenie i grało chyba najgłośniej ze wszystkich. Obecnie jeżdżę na 98, aż do wyjaśnienia tej sprawy.
Tak jak pisałem wcześniej. Wyciągnięcie wtyczki z czujnika rozwiązuje sprawę i na 98 nie stuka w ogóle, tak jak to było kiedyś. Na 95 nie miałem jeszcze okazji spróbować bo mam prawie pełny bak 98, ale podejrzewam, ze też będzie cisza lub tylko lekkie dzwonienie. W sobotę nawet pokusiłem się o jazdę z podpiętym czujnikiem, ale nie przykręcownym do bloku. O dziwo wtedy też była cisza więc już jestem kompletnie zdezorientowany.
Zapomniałem jeszcze napisać, że próbowałem odpiąć wtyczkę od zaworu EGR i sondy, bez rezultatu.
Gdzieś wyczytałem, że przyczyną może być zacięty zawór (pozycja otwarta) sterujący dopływem ciepłego powietrza. Sinik pracuje na gorącym powietrzu przez cały czas, a to sprzyja spalaniu stokowemu. Odłączyłem wąż idący z kolektora wydechowego do filtra powietrza, ale niestety to także nic nie zmieniło.
Tylko odłączenie czujnika spalania stukowego wycisza stuki. Dokręcałem go już na tyle sposobów, że nie wierzę, że nie trafiłem na moment 20nm. Czy czujnik jest dokręcony na maxa, czy bardzo lekko, stuka tak samo. Zero zmian, jakby faktycznie nie żył, ale błędu w ECU żadnego. Wywala błąd po odpięciu czujnika, ale to normalne.
Chyba zaryzykuje i wymienię ten czujnik.
Oryginał z ASO (030905377C) kosztuje 320zł, więc raczej sobie odpuszczę.
Zamiennik Bosch (0 261 231 146) kosztuje około 80 zł.
Co Panowie sądzą o tym zamienniku? A może to ten sam co w ASO, tylko bez logo VW?
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: 1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Vw nie produkuje czujników tylko zleca wyprodukowanie ze swoim logo, więc nie warto kupować w ASO, bo zapewne to jest to samo.
1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Poszukaj używki na szrocie. Czytałam gdzieś że jak przykręci się raz za mocno to ulega uszkodzeniu. Co do egr to sprawny zawór obniża temp wewnątrz komór spalania bo wpuszczane są spaliny pogarszając spalanie.
1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Niestety wymiana na nowy czujnik Bosch nic nie pomogła. Te same objawy co na starym. Pozostaje jeszcze dokręcenie go odpowiednim momentem aby mieć 100% pewności ale wątpie żeby to coś zmieniło w tym przypadku. Dokręcałem z dużym wyczuciem wiele razy, ale to kompletnie nic nie zmienia.
Dzwoni tak samo jakby ECU w ogóle nie brał pod uwagę odczytów z czujnika tylko przyspieszał zapłon aż do wystąpienia spalania stukowego. Do tego dochodzą pojedyńcze drgania na biegu jałowym. Odpięcie czujnika także to niweluje.
Czy sterownik mógł się posypać?
Próbowałem resetować ECU odpinając akumulator na 2-3h. Po tym podpiąłem, zapaliłem auto i pozostawiłem na biegu jałowym aż do załaczenia się wentylatora. Próbowałem także zapisywać wartość 0 na 0 kanale adaptacji. Wszystko bez rezultatu.
Mam pytanie do wszytskich użytkowników 1.4 16v.
Rozumiem, że ten silnik dzwoni na 95, ale jak jest u Was na 98? Czy jest kompletna cisza nawet jak mocniej depniesz na pedał?
Poprzez mocniejsze depniecie rozumiem następującą sytuację. Jedziesz na 3,4,5 biegu, obroty silnika około 2,5-3,0 tyś obrotów i wciskasz pedał tak na 1/3 az do 1/2 i wtedy pieknie słyczać stuki aż silnik
osiągnie około 3,5 tyś obrotów. Potem następuje cisza. Najbardziej własnie słychać stuki w przedziale 2,5 - 3,5 tys. W tym zakresie nawet jadąc cały czas róznomiernie z wciśnietym pedałem na 1/3 potrafi stukać cały czas! Dopiero bardzo lekkie popuszczenie pedału lub przekroczenie w/w przedziału obrotów stukanie znika.
Ja powyższe objawy mam na benzynie 98. O 95 już nie mówie bo tam jest jeszcze gorzej.
Ogólnie to stukanie / dzwonienie porównał bym do takiego chrobotania z dużą częstotliwością. Tak jakbyś wrzucił jakieś drobne metalowe kuleczki do puszki i nią potrząsał.
Jest to całkiem podobne zjawisko jakbym zapomniał że mam 3 zamiast 1 i ruszył z pod świateł. Tylko że jest to o wiele cichsze ale dzwięk ten sam.
Dzwoni tak samo jakby ECU w ogóle nie brał pod uwagę odczytów z czujnika tylko przyspieszał zapłon aż do wystąpienia spalania stukowego. Do tego dochodzą pojedyńcze drgania na biegu jałowym. Odpięcie czujnika także to niweluje.
Czy sterownik mógł się posypać?
Próbowałem resetować ECU odpinając akumulator na 2-3h. Po tym podpiąłem, zapaliłem auto i pozostawiłem na biegu jałowym aż do załaczenia się wentylatora. Próbowałem także zapisywać wartość 0 na 0 kanale adaptacji. Wszystko bez rezultatu.
Mam pytanie do wszytskich użytkowników 1.4 16v.
Rozumiem, że ten silnik dzwoni na 95, ale jak jest u Was na 98? Czy jest kompletna cisza nawet jak mocniej depniesz na pedał?
Poprzez mocniejsze depniecie rozumiem następującą sytuację. Jedziesz na 3,4,5 biegu, obroty silnika około 2,5-3,0 tyś obrotów i wciskasz pedał tak na 1/3 az do 1/2 i wtedy pieknie słyczać stuki aż silnik
osiągnie około 3,5 tyś obrotów. Potem następuje cisza. Najbardziej własnie słychać stuki w przedziale 2,5 - 3,5 tys. W tym zakresie nawet jadąc cały czas róznomiernie z wciśnietym pedałem na 1/3 potrafi stukać cały czas! Dopiero bardzo lekkie popuszczenie pedału lub przekroczenie w/w przedziału obrotów stukanie znika.
Ja powyższe objawy mam na benzynie 98. O 95 już nie mówie bo tam jest jeszcze gorzej.
Ogólnie to stukanie / dzwonienie porównał bym do takiego chrobotania z dużą częstotliwością. Tak jakbyś wrzucił jakieś drobne metalowe kuleczki do puszki i nią potrząsał.
Jest to całkiem podobne zjawisko jakbym zapomniał że mam 3 zamiast 1 i ruszył z pod świateł. Tylko że jest to o wiele cichsze ale dzwięk ten sam.
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: 1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Stuka najbardziej przez 2500-3500 bo osiaga max moment obrotowy. U mnie na 98 stukniecia są ale o wiele slabsze, ale silnik pracuje kulturalniej, lepiej reaguje na gaz. Póki nie wymienisz tlokow to bedzie stukal tylko mocniej.
1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Sprawdź korekcje zapłonu jakie masz na poszczególnych cylindrach. Nie pamiętam dokładnie ale chyba w grupach 020-028 powinny być odczyty dla tego czujnika. U mnie w 1,6 16v też strasznie grały przy przyspieszaniu ale powodem był olej a dokładnie to chyba jego podróbka. Spalanie stukowe może występować też jak masz dużo nagaru na tłoku, zawodach, świecach lub jak masz zbyt ubogą mieszankę lub niesprawny układ zapłonowy. Proponuję wykręcić świece i obejrzeć je w jakim stanie są.
1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Dziś wieczorem zrobię zdjęcia moich starych świec, które były wymieniane po około 55 000 km przebiegu i załącze je tutaj dla porównania.
Wymieniłem świece na nowe zaraz po wystapieniu problemu około 2000 km temu. Dodatkowo poszły do wymiany kable zapałonowe, filtr paliwa i powietrza. Nic nie pomogło.
Mierzyłem kompresje i na każdy cylinder wyszło prawie równo po 14 bo tylko na jednym było 13,8. Kompresja jak widać ok. Znam opinię, że nagar powoduje wzrost kompresji więc tutaj tego nagaru chyba nie jest aż tak dużo skoro kompresja w normie. Dodatkowo po odłączeniu czujnika spalanai tukowego tego stukania nie ma więc jakby był obecny duży nagar to wtedy raczej stuki też by występowały? Tylko głośno myślę, bo może się mylę
Muszę skombinować nową baterię do laptopa aby zrobić logi z grup 020-028 podczas jazdy bo robienie tego bez obciążenia raczej nic mi nie powie.
Wymieniłem świece na nowe zaraz po wystapieniu problemu około 2000 km temu. Dodatkowo poszły do wymiany kable zapałonowe, filtr paliwa i powietrza. Nic nie pomogło.
Mierzyłem kompresje i na każdy cylinder wyszło prawie równo po 14 bo tylko na jednym było 13,8. Kompresja jak widać ok. Znam opinię, że nagar powoduje wzrost kompresji więc tutaj tego nagaru chyba nie jest aż tak dużo skoro kompresja w normie. Dodatkowo po odłączeniu czujnika spalanai tukowego tego stukania nie ma więc jakby był obecny duży nagar to wtedy raczej stuki też by występowały? Tylko głośno myślę, bo może się mylę
Muszę skombinować nową baterię do laptopa aby zrobić logi z grup 020-028 podczas jazdy bo robienie tego bez obciążenia raczej nic mi nie powie.
1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
A świece jakie założyłeś? Dedykowane do silnika czy inne? Jak będą miały niewłaściwą wartość cieplną to też może być spalanie stukowe. Sprawdź w grupie 032 jakie masz wartości % dla sondy bo może masz za ubogą mieszankę.
Re: 1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Mam założone świece NGK BKUR6ET-10, tak jak poprzednio. Załączam też zdjęcia moich starych świec po przebiegu około 55 000 km, które wymieniłem niedawno bo około 2000 km, po wystąpieniu objawów. Mam tylko 3, bo ostatnia gdzieś mi się zagubiła, ale była taka sama jak pozostałe.
Sprawdziłem wartości dla grupy 032 i są następujące:
-1 pole: -0,4%
-2 pole: 6,3%
Z tego co zdążyłem wyczytać są to poprawne wartości. Maksymalne odchylenie to +-10%.
Ja zalewam, Mobil 1 5W50 przez cały czas odkąd kupiłem to auto. Olej kupuję zawsze w sklepach motoryzacyjnych, więc raczej chyba nie udało mi się trafić na podróbkę (choć wiadomo, że nigdy 100% pewności nie ma). Wymieniam co 15 000 km zawsze z filtrem jak nakazuje sztuka No i dolewam tak 200-250 ml/1000km, w zależności czy jeżdżę autostradą czy zwykłymi drogami
Jeśli chodzi o nagar o którym wspomniał marcin7x5 . Nie wykluczam takiej możliwości bo w naszych 1.4 16v sama odma potrafi nieźle syfić przepustnicę, a przez to zapewne i kolektor ssący, zawory, komorę spalania.
Wiadomo, że z przebiegiem nagar mógł się zbierać nawet przez samą odmę. Do tego jeszcze dochodzi EGR. Jak ostatnio czyściłem MAP sensor to był cały olepiony nagarem, więc i kolektor zapewne jest też w podobnym stanie.
Tylko zastanawiam się dlaczego stukanie pojawiło się z dnia na dzień. Wcześniej było, ale było bardzo wyciszone i podobno nasze motory tak mają, ale teraz jest to dużo głośniejsze i zauważalne nawet na pb98. Nagar raczej zbiera się powoli i zjawisko to nasilałoby się stopniowo.
Sprawdziłem wartości dla grupy 032 i są następujące:
-1 pole: -0,4%
-2 pole: 6,3%
Z tego co zdążyłem wyczytać są to poprawne wartości. Maksymalne odchylenie to +-10%.
Jaki to był olej na którym tak stukało? Czy to było stukanie podobne do tego co opisałem, czy może zwykła głośniejsza praca zaworów lub hydrauliki?U mnie w 1,6 16v też strasznie grały przy przyspieszaniu ale powodem był olej a dokładnie to chyba jego podróbka.
Ja zalewam, Mobil 1 5W50 przez cały czas odkąd kupiłem to auto. Olej kupuję zawsze w sklepach motoryzacyjnych, więc raczej chyba nie udało mi się trafić na podróbkę (choć wiadomo, że nigdy 100% pewności nie ma). Wymieniam co 15 000 km zawsze z filtrem jak nakazuje sztuka No i dolewam tak 200-250 ml/1000km, w zależności czy jeżdżę autostradą czy zwykłymi drogami
Jeśli chodzi o nagar o którym wspomniał marcin7x5 . Nie wykluczam takiej możliwości bo w naszych 1.4 16v sama odma potrafi nieźle syfić przepustnicę, a przez to zapewne i kolektor ssący, zawory, komorę spalania.
Wiadomo, że z przebiegiem nagar mógł się zbierać nawet przez samą odmę. Do tego jeszcze dochodzi EGR. Jak ostatnio czyściłem MAP sensor to był cały olepiony nagarem, więc i kolektor zapewne jest też w podobnym stanie.
Tylko zastanawiam się dlaczego stukanie pojawiło się z dnia na dzień. Wcześniej było, ale było bardzo wyciszone i podobno nasze motory tak mają, ale teraz jest to dużo głośniejsze i zauważalne nawet na pb98. Nagar raczej zbiera się powoli i zjawisko to nasilałoby się stopniowo.
1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Nie wiem czy to złudzenie czy jest tak w rzeczywistości ale widać na tych świecach białawy nalot co może świadczyć o ubogiej mieszance. Nie widać tego jednak w wartościach z pracy sondy. Może te paliwo jakieś lipne.
Ja też od nowości leję olej mobil1 5w50. Raz tylko kupiłem go w sklepie i tak mi się wtedy działo.
Zauważyłem też u siebie że te grzechotanie podczas przyspieszania częściej pojawia się na paliwach typu letniego gdzie dodawane są już biokomponenty. Musisz sprawdzić koniecznie podczas jazdy te korekty z czujnika stukowego.
Ja też od nowości leję olej mobil1 5w50. Raz tylko kupiłem go w sklepie i tak mi się wtedy działo.
Zauważyłem też u siebie że te grzechotanie podczas przyspieszania częściej pojawia się na paliwach typu letniego gdzie dodawane są już biokomponenty. Musisz sprawdzić koniecznie podczas jazdy te korekty z czujnika stukowego.
1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Zgadzam się, że świece mają takie miejsca, gdzie ten osad jest niemal biały. Są to takie miejsca punktowe, które widoczne są na zdjęciu.
Udało mi się zrobić dzisiaj logi dla grupy 020, oraz dodatkowo 003.
1. Zwykłe dynamiczne ruszenie na biegach 1,2,3, gdzie na 3 było słychać stuki: http://vaglog.pl/log-003_020_cOl91.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Tutaj jazda z gazem w podłogę na 3 biegu od około 2000 obr do ponad 4000 obrotów, a potem jeszcze dodatkowo zmiana na 4 bieg, też było słychać stuki: http://vaglog.pl/log-003_020_2jr2p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazda oczywiście z podpiętym czujnikiem spalania stukowego, oraz na PB98.
Udało mi się zrobić dzisiaj logi dla grupy 020, oraz dodatkowo 003.
1. Zwykłe dynamiczne ruszenie na biegach 1,2,3, gdzie na 3 było słychać stuki: http://vaglog.pl/log-003_020_cOl91.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Tutaj jazda z gazem w podłogę na 3 biegu od około 2000 obr do ponad 4000 obrotów, a potem jeszcze dodatkowo zmiana na 4 bieg, też było słychać stuki: http://vaglog.pl/log-003_020_2jr2p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazda oczywiście z podpiętym czujnikiem spalania stukowego, oraz na PB98.
1.4 16v - dzwoniące zawory? tylko przy przyspieszaniu
Patrzyłem dziś w serwisówce i dla silnika (1,6 16v) korekcje zapłonu są pokazywane w grupie 22 dla cylindrów 1-2 i w 23 dla 3-4. I muszą być w przedziale 0-14* przy obrotach 2000-6000. Powinno też pokazywać wartości w miarę jednakowe dla wszystkich cylindrów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości