[mk2] Centralny zamek: oryginał - reanimacja
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
- Lokalizacja: z Gdańska
- Kontakt:
[mk2] Centralny zamek: oryginał - reanimacja
Mam u siebie w samochodzie resztki centralnego zamka. W drzwiach są siłowniki, chyba wszystkie które były. Jest też siłownik przy wlewie paliwa (wiem bo zawsze jak chce zatankować to musze się do niego dobrać). Nie wiem tylko co się stało z pompką ciśnieniową. Jak kupiłem samochód to już nie było. I tutaj mam dylemat. Na allegro pompka chodzi po ~100zł, tyle co zestaw centralnego dla czterech drzwi. Co mi doradzacie? Nie wiem czy siłowniki działają i nie wiem czy wszystkie przewody nadal są tam gdzie być powinny. Gdybym kupił zamek z allegro to musiałbym jeszcze kupić 2 siłowniki: do klapy i wlewu paliwa. Całość imprezy więc kosztowałaby podobnie. Jakie macie wrażenia z używania oryginalnego zamka i czy ktoś ma zamek z allegro za około 100zł i chciałby się pochwalić jak mu działa, ew. polecić jakiś konkretny egzemplarz.
Ostatnio zmieniony wt paź 17, 2006 15:30 przez Darayavahus, łącznie zmieniany 1 raz.
Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.
w mk3 miałem pneumatyk którego i ty masz - fakt bez pompki. Najrozsądniejszym rozwiazaniem jest umówić się z kimś z forum co ma pompke, podpiąć na chwilę - jeżeli jest kompletna instalacja to zadziała. Gdybym miał wybierać - orginał pneumatyk bym naprawił - w moim mk3 nie było centrala i miałem wybór albo kupić siłowniki elektryczne albo wsadzić komplecik pneumatyka razem z wiązką - wybrałem to drugie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Gdybyś kupił uniwersalny zamek z allegro to musiałbyś kupić też siłowniki do drzwi, bo oryginalne sa przecież poneumatyczne.
Ja jestem za przywracaniem fabryki.
W dwójce układ jest nie bardzo skomplikowany.
Jeślibyś kupił sprawną pompkę (upewnij się że nie masz sarej pod prawą tylną lampą), to z resztą można sobie dać radę, tyle że nie wiadomo czy sprawne są wszystkie siłowniki te co masz, oraz mikrostyki przy nich. Wszystko jest do zrobienia, przewiduję że potrzeba podobnej ilości czasu na założenie uniwersala jak na reanimację starego.
Ja jestem za przywracaniem fabryki.
W dwójce układ jest nie bardzo skomplikowany.
Jeślibyś kupił sprawną pompkę (upewnij się że nie masz sarej pod prawą tylną lampą), to z resztą można sobie dać radę, tyle że nie wiadomo czy sprawne są wszystkie siłowniki te co masz, oraz mikrostyki przy nich. Wszystko jest do zrobienia, przewiduję że potrzeba podobnej ilości czasu na założenie uniwersala jak na reanimację starego.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
- Lokalizacja: z Gdańska
- Kontakt:
mam takiego zaprzyjaźnionego pana na złomowisku który pozwala oddać cześć gdyby coś z nią było nie tak. Podjade któregoś pięknego dnia i spytam się czy ma zamki na części. Nawet gdyby mi czegoś brakowało to zawsze można dołożyć. Taki zamek nie sprawia kłopotów w codziennym użytkowaniu?
Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
masz rację, pozostają jeszcze mikrostyki, ale w dwójce o ile sie nie mylę jest tylko po jednym w zamkach przednich dzrwi. Nie to co w trójce, trochę się ich już nareanimowałem z lupą w ręce.greg pisze:proste - sciągasz wężyk z pompki i dmuchasz lub wciągasz powietrze - w jedną stronę otwiera w drugą zamyka
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
- Lokalizacja: z Gdańska
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
póki sprawny to żadnych. ale zepsuć może się wszystko. Mam dwie 13 letnie trójki w domu, w jednej central nigdy nie nawalił, w drugiej powypalały sie właśnie te mikrostyki w dwoch drzwiach - pewnie dlatego że auto z gorących Włoch zjechało do Polski.Darayavahus pisze:Taki zamek nie sprawia kłopotów w codziennym użytkowaniu?
[ Dodano: Wto Paź 10, 2006 10:25 pm ]
po prostu włączniki, ktore uruchamiają pompkę jak kluczyk przekręcisz w drzwiach. Mikro bo sa maleńkieDarayavahus pisze:mikrostyki... hmm a co to takiego i do czego one służą?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
- Lokalizacja: z Gdańska
- Kontakt:
aaa, no tak :p
Dzięki za rady.
[ Dodano: 17 Paź 2006 15:29 ]
Dzisiaj sobie kupiłem nawet 2 pompki. Kosztowały mnie razem 7zł. Tylko dlatego, ze u mnie w samochodzie nie chciały działać a gościu jak je napięciem prosto z akumulatora traktował to nie chodziły po jego myśli. Kompresory na pewno mają sprawne, jak już to jakiś kabelek może w środku nie łączyć. Jakby co to jestem do tyłu o 7 zł. Zanim się zabiorę za reanimację to może ktoś już miał z tym przygody i wie co w trawie piszczy...
W bagażniku mam taką złączkę:
Co na tych trzech pinach powinno się pojawiać i kiedy? Pytam bo nie jestem pewny czy instalacja elektryczna mojego zamka daje radę.
Dzięki za rady.
[ Dodano: 17 Paź 2006 15:29 ]
Dzisiaj sobie kupiłem nawet 2 pompki. Kosztowały mnie razem 7zł. Tylko dlatego, ze u mnie w samochodzie nie chciały działać a gościu jak je napięciem prosto z akumulatora traktował to nie chodziły po jego myśli. Kompresory na pewno mają sprawne, jak już to jakiś kabelek może w środku nie łączyć. Jakby co to jestem do tyłu o 7 zł. Zanim się zabiorę za reanimację to może ktoś już miał z tym przygody i wie co w trawie piszczy...
W bagażniku mam taką złączkę:
Co na tych trzech pinach powinno się pojawiać i kiedy? Pytam bo nie jestem pewny czy instalacja elektryczna mojego zamka daje radę.
Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Na pierwszym i trzecim (kabel czerwono żółty i czerwono biały) plus po przekręceniu kluczyka w drzwiach - na jednym w jedną, na drugim w drugą stronę. ) na styku drugim (brązowo - czarny) masa.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
- Lokalizacja: z Gdańska
- Kontakt:
mhm, to fajnie.
Ale napięcie jest z którejś strony zawsze czy to tylko na chwilę się pojawia po przekręceniu kluczyka?
Tak się zastanawiam bo jak te pompy podłaczam do zasialcza w domu bez obciązenia to działają tylko w jedną stronę. Ten układ nie działa przypadkiem tak, ze jak powietrze w układzie wywiera ciśnienie na pompkę to wtedy dopiero może zadziałać w drugą stronę? Pytam bo jak podłączam do samochodu to ni się nie dzieje. Może te wyżej wspomniane mikrostyki trzeba przeczyścić...
Ale napięcie jest z którejś strony zawsze czy to tylko na chwilę się pojawia po przekręceniu kluczyka?
Tak się zastanawiam bo jak te pompy podłaczam do zasialcza w domu bez obciązenia to działają tylko w jedną stronę. Ten układ nie działa przypadkiem tak, ze jak powietrze w układzie wywiera ciśnienie na pompkę to wtedy dopiero może zadziałać w drugą stronę? Pytam bo jak podłączam do samochodu to ni się nie dzieje. Może te wyżej wspomniane mikrostyki trzeba przeczyścić...
Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
W środku w pompce powinny być takie styki zależne od ciśnienia w rurkach. Spróbuj zasymulować to działanie przytykając przy podłączaniu wylot wężyka z pompki. Co do czasu pojawiania się napięcia po przekręceniu kluczyka nie wiem. W trojce jest to bardziej skoplikowany układ. Myć może też zależy to od ciśnienia w rurkach i od położenia tłoka siłownika w drzwiach. MKoże ktoś kto ma dwójkę Ci napisze.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
- Lokalizacja: z Gdańska
- Kontakt:
Już rozgryzłem działanie pompek. Działają z siłą odkurzacza. Jeszcze tylko do elektryki się dobrać muszę i będe miał zamek spowrotem. Jak już bede miał działający zamek to napiszę co i jak.
Dodano 22.10.2006
Więc wczoraj uruchomiłem już zamek. Działa super. Problem był ze sterownikiem w drzwiach. Cały był popalony: mikrostyki, gniazdo, wtyczka i kabel. Totalne zniszczenie. Musiałem kupić nowy używany sterownik, wymienić kabel, wszystko poskładać do kupy i dopiero działa. Zajęło mi to całe piątkowe popołudnie i cały sobotni poranek. Ale nie ma co, jestem z siebie dumny, bo całość kosztowała mnie 17zł
Drugą pompę wystawiłem na Allegro: http://www.allegro.pl/item136438459_pom ... n_vdo.html
Gdyby ktoś był zainteresowany to zapraszam serdecznie.
Dodano 22.10.2006
Więc wczoraj uruchomiłem już zamek. Działa super. Problem był ze sterownikiem w drzwiach. Cały był popalony: mikrostyki, gniazdo, wtyczka i kabel. Totalne zniszczenie. Musiałem kupić nowy używany sterownik, wymienić kabel, wszystko poskładać do kupy i dopiero działa. Zajęło mi to całe piątkowe popołudnie i cały sobotni poranek. Ale nie ma co, jestem z siebie dumny, bo całość kosztowała mnie 17zł
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Gdyby ktoś był zainteresowany to zapraszam serdecznie.
Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości