Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
Przekopiowałem info z mojego tematu:
Roboty tak sobie, trochę było bo nie mam warsztatu porządnie wyposażonego.
Wahacz jest przygotowany. Problem jest z jarzmem zacisku. Musi być od Syncro czyli np z Rallye, Passata G60 Syncro.
Rozstaw śrub w jarzmie w Syncro jest ogromny, koło 15 cm, może trochę mniej.
Trzeba zrzucić bębny, ściągnąć tarcze kotwiczą (jak wyciągniesz piastę to się łożyska zweryfikują - rozpada się). Ewentualnie męczyć się aby ją pociąć bez wywalania piasty.
Wahacz jest przygotowany, ma otwory odpowiednie. Tarcze osłaniające kupiłem z golfa 4 ze względu na cenę. Nie do końca pasowany ale po przeróbkach podeszły (kosztują 36 zł w ASO a nie 130 jak go Syncro).
Potrzebujemy ogólnie:
- tarcza hamulcowa 239x10 (na 12 nie wejdzie)
- zaciski i jarzma z Passata G60 B3 Syncro
- klocki hamulcowe np z passata Syncro
- sztywny przewód hamulcowy 30-35 mm 10x1 - 2 sztuki
- elastyczny przewód hamulcowy - 18 cm
- blachy pod tarcze mk4
- linkę hamulcową x2 - tu jest problem o czym dalej.
- 4 śruby M10x1.25x25 - ale zauważyłem, że chyba lepiej dłuższe, na 30.
- płyn hamulcowy
- łożyska koła bo przy ściąganiu piasty nasze na pewno się podda.
Do tego warto zaopatrzyć sie w zestaw naprawczy prowadnic.
Zrzucamy bęben, szczęki, odkręcamy przewód hamulcowy. W sumie możemy go w całości odkręcić (sztywny bo i tak powinniśmy go zmienić). Za pomocą ściągacza ściągamy piastę.
Odkrecamy 4 śruby (imbus 8 chyba) i demontujemy tarczę kotwiczną. Tu mnie spotkała pierwsza niespodzianka bo ktoś tam był przede mną z przecinakiem...
Przy ściągnieciu piasty rozpadnie się nam łożysko więc trzeba kupić nowe i wprasować. Ja kupiłem FAG, występują w rozmiarze 68 i 72 mm - najlepiej sprawdzić.
Łożysko trzeba wprasować więc najlepiej ściągnać wahacz. Straszne to nie jest, 2 śruby i stabilizator oraz amorek.
Składamy do kupy.
Jak mówiłem mając oryginalną blachę z Syncro nie trzeba rzeźbić, Z golfa 4 trzeba obciąć tył i zrobić miejsce na zacisk.
Zakładamy jarzmo, tarczę, klocki, zacisk - ogólnie jak zwykła zabawa z klockami z tyłu.
Odpowietrzamy i mamy z tyłu tarcze.
Uwagi:
tarcza pasująca do zestawu to 239 mm. Z przodu jest też 239 mm.
Uwaga - jest kilak rozmiarów tarcz 239 w VW - wentylowanie, niewentylowane o różnym osadzeniu pod zacisk VWI i VWII.
Jest co prawda korektor siły hamowania i u mnie nie blokuje tyłu. Jednak wskazane byłoby przejście przodem na np 256 mm.
Po wszystkim przeszedł przegląd i heble grały poprawnie, była różnica w sile hamowania przodu i tyłu.
Tu można zobaczyć jaki jest rozstaw otworów w wahaczu syncro:
Warto sprawdzić czy mamy te otwory bo widziałem na foto wahacze bez nich.
Temat linek ręcznego:
Linki kupiłem na oko. Niestety nie przyłożyłem się odpowiednio do tego.
Niestety jest problem bo nawet linki z Paska kombi są za krótkie...i za długie... Pancerz jest na styk z nastawieniem na za krótkie, sama linka za długa o 10 cm. Albo będę przekuwał albo szukał innych . Jeszcze nie wiem. Na razie mam dystanse na lince koło dźwigni.
Niestety nie wiem z czego wziąć linkę z dłuższym pancerzem a krótszą linką...
Roboty tak sobie, trochę było bo nie mam warsztatu porządnie wyposażonego.
Wahacz jest przygotowany. Problem jest z jarzmem zacisku. Musi być od Syncro czyli np z Rallye, Passata G60 Syncro.
Rozstaw śrub w jarzmie w Syncro jest ogromny, koło 15 cm, może trochę mniej.
Trzeba zrzucić bębny, ściągnąć tarcze kotwiczą (jak wyciągniesz piastę to się łożyska zweryfikują - rozpada się). Ewentualnie męczyć się aby ją pociąć bez wywalania piasty.
Wahacz jest przygotowany, ma otwory odpowiednie. Tarcze osłaniające kupiłem z golfa 4 ze względu na cenę. Nie do końca pasowany ale po przeróbkach podeszły (kosztują 36 zł w ASO a nie 130 jak go Syncro).
Potrzebujemy ogólnie:
- tarcza hamulcowa 239x10 (na 12 nie wejdzie)
- zaciski i jarzma z Passata G60 B3 Syncro
- klocki hamulcowe np z passata Syncro
- sztywny przewód hamulcowy 30-35 mm 10x1 - 2 sztuki
- elastyczny przewód hamulcowy - 18 cm
- blachy pod tarcze mk4
- linkę hamulcową x2 - tu jest problem o czym dalej.
- 4 śruby M10x1.25x25 - ale zauważyłem, że chyba lepiej dłuższe, na 30.
- płyn hamulcowy
- łożyska koła bo przy ściąganiu piasty nasze na pewno się podda.
Do tego warto zaopatrzyć sie w zestaw naprawczy prowadnic.
Zrzucamy bęben, szczęki, odkręcamy przewód hamulcowy. W sumie możemy go w całości odkręcić (sztywny bo i tak powinniśmy go zmienić). Za pomocą ściągacza ściągamy piastę.
Odkrecamy 4 śruby (imbus 8 chyba) i demontujemy tarczę kotwiczną. Tu mnie spotkała pierwsza niespodzianka bo ktoś tam był przede mną z przecinakiem...
Przy ściągnieciu piasty rozpadnie się nam łożysko więc trzeba kupić nowe i wprasować. Ja kupiłem FAG, występują w rozmiarze 68 i 72 mm - najlepiej sprawdzić.
Łożysko trzeba wprasować więc najlepiej ściągnać wahacz. Straszne to nie jest, 2 śruby i stabilizator oraz amorek.
Składamy do kupy.
Jak mówiłem mając oryginalną blachę z Syncro nie trzeba rzeźbić, Z golfa 4 trzeba obciąć tył i zrobić miejsce na zacisk.
Zakładamy jarzmo, tarczę, klocki, zacisk - ogólnie jak zwykła zabawa z klockami z tyłu.
Odpowietrzamy i mamy z tyłu tarcze.
Uwagi:
tarcza pasująca do zestawu to 239 mm. Z przodu jest też 239 mm.
Uwaga - jest kilak rozmiarów tarcz 239 w VW - wentylowanie, niewentylowane o różnym osadzeniu pod zacisk VWI i VWII.
Jest co prawda korektor siły hamowania i u mnie nie blokuje tyłu. Jednak wskazane byłoby przejście przodem na np 256 mm.
Po wszystkim przeszedł przegląd i heble grały poprawnie, była różnica w sile hamowania przodu i tyłu.
Tu można zobaczyć jaki jest rozstaw otworów w wahaczu syncro:
Warto sprawdzić czy mamy te otwory bo widziałem na foto wahacze bez nich.
Temat linek ręcznego:
Linki kupiłem na oko. Niestety nie przyłożyłem się odpowiednio do tego.
Niestety jest problem bo nawet linki z Paska kombi są za krótkie...i za długie... Pancerz jest na styk z nastawieniem na za krótkie, sama linka za długa o 10 cm. Albo będę przekuwał albo szukał innych . Jeszcze nie wiem. Na razie mam dystanse na lince koło dźwigni.
Niestety nie wiem z czego wziąć linkę z dłuższym pancerzem a krótszą linką...
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
Co do linek od passata 1.8 g60 syncro tarcze to długość :
1750/1180.
natomiast golf ii gti g60 syncro :
1850/1255
zwyly gti z tarczami:
1800/1180
golf iii kombi syncro:
1605/1100
Dane biore z katalogu intercarsa.
Chyba wezme wszystkie na porównanie i zobaczymy. oddać można
1750/1180.
natomiast golf ii gti g60 syncro :
1850/1255
zwyly gti z tarczami:
1800/1180
golf iii kombi syncro:
1605/1100
Dane biore z katalogu intercarsa.
Chyba wezme wszystkie na porównanie i zobaczymy. oddać można
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
Ja mam chyba te.kret077744 pisze:Co do linek od passata 1.8 g60 syncro tarcze to długość :
1750/1180.
Zdjęcia jarzma tylnego zacisku pod tarcze:
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
Skoro już uporałeś się z tarczami na tył to może zdradzisz mi jaką miałeś w Country oryginalną pompę hamulcową i serwo. Chodzi mi o numery OEM, bo chyba będę musiał wymieniać i chciałbym kupić. Jednak w necie ciężko znaleźć odpowiednią bez uprzedniego wymontowania starej-chociaż wybór jest duży. Na mojej pompie jest tylko kilka literek i cyfr: S4 S5530K a z drugiej strony korpusu 20VW. Na serwie mam naklejkę z numerami: 357 612 105B i dużą literkę L. Wygląda że jest oryginalne bo data jest z marca 1990 roku....Jednak już w nic nie wierzę, bo każdy z poprzednich właścicieli mojego Country mógł coś zmienić i instalować podzespoły z zwykłego Golfa! Tak więc byłbym wdzięczny gdyby ktoś z Was miał numery oryginalnej pompy i serwa-dąże do całkowitego oryginału więc nie dziwcie się....
A tak na marginesie....
jhosef - jesteś z Gdańska? Może miałbyś ochotę podjechać na zlot do Kwidzynia? 18-20 sierpnia jest II zlot VW Garbusa pt "Śladami Pana Samochodzika" Dostałem oficjalne zaproszenie od organizatorów i byłem trochę zdziwiony, bo Country to nie Garbus, ale przypomina wyglądem trochę amfibię....Myślę ze i Ty nie miałbyś problemów z wjazdem a byłoby fajnie się spotkać! Zapraszam oczywiście wszystkich, tylko skontaktujcie się z organizatorami aby było dla Was miejsce!
Czekam na info o pompie i serwie!
A tak na marginesie....
jhosef - jesteś z Gdańska? Może miałbyś ochotę podjechać na zlot do Kwidzynia? 18-20 sierpnia jest II zlot VW Garbusa pt "Śladami Pana Samochodzika" Dostałem oficjalne zaproszenie od organizatorów i byłem trochę zdziwiony, bo Country to nie Garbus, ale przypomina wyglądem trochę amfibię....Myślę ze i Ty nie miałbyś problemów z wjazdem a byłoby fajnie się spotkać! Zapraszam oczywiście wszystkich, tylko skontaktujcie się z organizatorami aby było dla Was miejsce!
Czekam na info o pompie i serwie!
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
trochę sie dziwie, bo akuratnie pompa hamulcowa raczej jest taka sama jak w zwykłym golfie, nie ma w etce pompy dedykowanej tylko do country.Jednak już w nic nie wierzę, bo każdy z poprzednich właścicieli mojego Country mógł coś zmienić i instalować podzespoły z zwykłego Golfa! Tak więc byłbym wdzięczny gdyby ktoś z Was miał numery oryginalnej pompy i serwa-dąże do całkowitego oryginału więc nie dziwcie się....
Wiec jesli kupisz do mk2, to każda Ci podejdzie i wyglądem nie bedzie niczym różnić od tego co masz teraz. Moim zdaniem nie ma sensu kopać za pompą dla country, bo nikt CI nie zarzuci numerami że nie jest od country. Lepiej poszukaj na szrocie z rocznika do Twój golf i masz jak ori.
Mógłbyś sie pokusić i zastosować mocniejszą 22mm, ale jak zacisków ani bebnów nie bedziesz zmieniac na wieksze to sensu też nie ma.
Różnica pomiędzy zwykłym syncro a golfem country ukazuje obrazek. nic poza tym nie jest czymś unikatowym dla country a jedynie częsciami od zwykłego golfa.
Wg mnie i tak ogołocony jest country, pisze o hamulcach bo o tym jest temat, mogli wsadzić lucasy 54 i tarczowe na tył jak w passacie b3. Ale dobrze że z golfa zrobili suva a nie z passata
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
No własnie o to mi chodziło....Myślałem że do Country była pompa mocniejsza nie 22,6 mmm a większa średnica tłoczyska....Nie chcę ze szrotu! Chciałem kupć nową ale nie znam numerów a swojej jeszcze nie wymontowałem. Boję się że kupując do Golfa mk2 może coś nie pasować - a to rozstaw śrub mocujących, a to średnica gniazda albo jeszcze coś innego.....Czytałem gdzieś ze "gościu" wstawił pompę od Seata i zabrakło mu regulacji na pedale czego efektem były wciąż włączone światłą stopu-ale to było w zwykłej dwójce.... Tak to bywa z samochodami z minionej epoki! Do końca nie jesteś pewny co masz w samochodzie....Każdy poprzedni właściciel mógł coś zmienić, choćby z powodów oszczędnościowych!
Jeśli jednak znasz symbole pompy i serwa to byłbym wdzięczny za podanie.....
Jeśli jednak znasz symbole pompy i serwa to byłbym wdzięczny za podanie.....
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
od sełata nie wszystko podchodzi jak od VW. pompe możesz śmiało brać od golfa, passata, corrado, podejdzie.
Ty masz pompe 22mm w swoim ??
normalnie były 20mm. 22mm od passata vr6 corrado, w tych mocniejszych wersjach. można targnąć sie na pompę 24mm z t4, ale to raczej dla dużego zestawu hebli.
nawet nie patrzyłem jaka pompa jest w moim absie.
Ty masz pompe 22mm w swoim ??
normalnie były 20mm. 22mm od passata vr6 corrado, w tych mocniejszych wersjach. można targnąć sie na pompę 24mm z t4, ale to raczej dla dużego zestawu hebli.
nawet nie patrzyłem jaka pompa jest w moim absie.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
No właśnie nie wiem jaką mam pompę, bo jeszcze jej nie odłączyłem! Chciałem kupić za w czasu i wymienić w jednym podejściu. Jednak nie znając numeru nie mogę kupić odpowiedniej-takiej aby bez problemów pasowała. Czyżbym musiał najpierw wymontować i pieszo iść do sklepu aby kupić według wzoru???? Nie za bardzo mi się to podoba....
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
wielkość tłoczka powinna być widoczna (jest odlana na pompie) duże cyfry. W golfie nie było różnych rozmiarów jesli chodzi o mocowanie. Tylko średnica tłoczka jest ważna. Mało prawdopodobne że kupisz coś innego jesli dobierzesz wg katalogu. w carsie koło 100zł nowa pompa LPR lub ABE dostępne.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
Skoro twierdzisz że rozmiar tłoczka jest na obudowie to znaczyłoby ze mam 20 mm, bo właśnie taka cyfra jest odlana wraz z znaczkiem VW....
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
Ja mogę zerknąć co jest na mojej popołudniu. Na 99% nigdy nie była dotykana.
Raczej jest 20 mm.
Kwidzyn czemu nie. Tylko muszę bolida naprawić po utracie wspomagania. A nie mam czasu do garażu zejść niestety.
Raczej jest 20 mm.
Kwidzyn czemu nie. Tylko muszę bolida naprawić po utracie wspomagania. A nie mam czasu do garażu zejść niestety.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
OKi,będę czekał na symbol pompy i ewentualnie serwa....
Postaraj się zrobić autko i spotkamy się w Kwidzyniu! Jeśli byś przyjechał to może wezmę też ostera....
Postaraj się zrobić autko i spotkamy się w Kwidzyniu! Jeśli byś przyjechał to może wezmę też ostera....
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Konwersja hamulców tył bębny na tarcze
Zapomniałeś o mnie? Czekam na symbole pompy i serwa...Wiem, ze nie masz czasu-ja też go nie mam ale próbuję zrobić coś chociaż w wolne weekendy.
A co do zlotów...Nie wiesz czy gdzieś w Twojej okolicy (Trójmieście) nie ma jakiegoś pokazu,zlotu? Nie koniecznie VW ale np zabytków? Gdyby coś takiego było to chętnie bym się wybrał w Twoje okolice....
A co do zlotów...Nie wiesz czy gdzieś w Twojej okolicy (Trójmieście) nie ma jakiegoś pokazu,zlotu? Nie koniecznie VW ale np zabytków? Gdyby coś takiego było to chętnie bym się wybrał w Twoje okolice....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości